Kun katsoo jakeluasema Gasumin karttaa maakaasun tankkausasemista, niin asemia löytyy HETI paljon. Selvää on se, että asemat sijoittuvat sinne missä on maakaasuverkkoa, eli Etelä-Suomesta Vaasan-Kuopion korkeudelle ja idässä rajoittuu lähinnä Lappeenrannan seudulle.
Kaasuinfra on jo nyt olemassa, ja se on riittävä. Pienellä investoinnilla saa kaasuinfran, nykyisestä hyvästä, erinomaiseksi.
Kaasuauton varajärjestelmänä ajetaan kaasun loppuessa ajoneuvossa, bensiinillä seuraavalle kaasuasemalle. Kaasuautossa on Kaasu/Bensa valintanappi, eikä kaasuautot jätä tielle, kuten havaittiin kun Espanjassa tulikin lunta, ja kaikki sähköauto Teslat jumiutuivat teiden tukkeiksi.
Talvioloissa kaasuautojen sisätilat lämpenevät hyvin, ajoturvallisuus ja näkyvyys kirkkaista tuulilaseista on hyvä.
Kaasulla ajaa sen 600 kilometriä (joka kustantaa rahallisesti polttoaineena noin 24€), joten ei tarvita juurikaan jakeluasemien rakentamista. Ne välit joissa kaasu on autosta loppunut, siirrytään bensiinillä.
Ei ole tänä päivänäkään nykyisessä tilanteessa ongelma.
Jotka eivät tunne kaasuautojen toimintaperiaatteita ollenkaan, kuvittelevat virheellisesti että aina on osuttava kaasuasemalta seuraavalle toimintasäteen puitteissa, eikä muuta voisi kulkemiseen käyttää kuin kaasua.
Noin ei ole, vaan toimintasäteen jälkeen siirrytään bensiinillä seuraavalle kaasuasemalle, jos ei tullut ajallaan tankattua kaasua, tai asema ei juuri satu kohdille.
(Mites sähköautoilla? Pitääkö olla aggregaatti peräkontissa kun sähkö loppuu korvessa ajaessa? Silloinhan ajatte kuitenkin bensiinillä=?)
Sähköautojen ongelma sisätilojen lämmittämisen sekä latausmahdollisuuden rajallisuuden, sekä pitkien latausaikojen takia tekee hyödyttömäksi ja typeräksi alkaa rakentaa koko maan sähköverkkoja uusiksi muutamaa hassua rikkaimpien 50.000€ hintaista Teslaa varten.
Sähköauto kuluttaa kesällä 20 kWh/100km ja kovalla pakkasella 30 kWh/100km.
10A valovirtasulakkeet eivät kestä laataamista, ja jos jotenkuten saisikin latauksen painonappisulaketta laukomalla virtaa siirtämään vaatii latausaika niin pitkän ajan, että kukaan ei kykene sitä aikaa odottaa, jotta sähköautollaan pääsisi matkaansa jatkamaan.
(No jos on aikaa hotellissa asustella viikko odottamassa lataantumista niin mikäs siinä sitten.)
Polttoaineautojen tankkaus on siinä kolmesta viiteen minuuttiin.
Sähköautojen lataaminen nykyisistä taloyhtiöiden tolpista on muutenkin kielletty.
Suomessa liikenteessä olevien autojen keski-ikä on noin 13 vuotta vanhoja, ja keski hinta-arvo noin 3600 euroa.
On pitkä matka olevassa köyhyydessä alkaa haihatella että 50.000 euron Teslat yleistyisivät koko autokannan kattaviksi.
Kaasuautoihin saa myös meille suomalaisille niin tärkeän lisävarusteen VETOKOUKUN, jolla kevyesti kykenee kaasuautoilla vetää perävaunuja lisälastitilaa tarvittaessa.
Meillä maaseudulla jokaisella on autossaan vetokoukku.
Sähköautoille vetokoukut tuovat aina ongelmia, ja useissa sähköautomalleissa vetokoukun asentaminen on kielletty.
KAASUAUTO ON SUOMALAISELLE SOPIVA VALINTA
46
270
Vastaukset
- Anonyymi
Kaasuauton polttoainekulu siis vain 0,04 euroa per kilometri, eli neljä senttiä. Tuohon ajoneuvoverot päälle, niin halpoja ovat kilometrit.
Vetokoukku merkittävä plussa.
Katselin juuri Kamux illa Nissan Note kaasu pakettiautoa. Ajoneuvoverot kaikkiaan 182 euroa vuosi.
Kyllä kaasuauto on selkeästi edullisin käyttöauto.
Sähköauton kanssa menettää rahansa huoltokustannusten lisäksi pääomakustannuksissa ja pääoman kuoleentumisena kalliin auton kanssa. - Anonyymi
Kaasu on edullinen polttoaine suhteessa muihin polttoaineisiin. Jos keskikokoista autoa tankkaa 10 eurolla, pääsee bensiinillä 135 kilometriä ja dieselillä 184 kilometriä, kun taas biokaasulla pääsee 202 kilometriä ja maakaasulla jopa 241 kilometriä.*
Jos ajomääräsi on keskimäärin 15,000km/vuosi, auton keskikulutus 6.5l/100km ja ajat bensiinillä, niin säästät n. 630€/vuosi.
Jos ajat saman määrän vuodessa ja samalla keskikulutuksella mutta dieselautolla, niin säästät n. 530€/vuosi. - Anonyymi
No miksi edes puhutaan enää sähköautoista?
No siksi että infran rakentamisen sisään mahtuu paljon tilaa huijata rahaa eri taskuihin olemattomasta.
On hyvävelipiirejä ja verotuloja tyhjästä.- Anonyymi
------Sähköä saa jo miljoonista pistorasioista, ja sähköä tuotetaan jatkuvasti enemmän vähäpäästöisesti.-----
Ei auta vaikka taloissa ja huoneissa olisi 10A sulakkeen takana "miljoonia" pistorasioita.
Hyvin harvalla on mahdollisuutta niistä alkaa jatkojohtoja vetelemään, tai ikkunoidensa alle autoja parkkeeraamaan sakkopaikoile, jotta avonaisesta ikkunaruudusta saisi johdon ulos kerrostalossa autonsa lataamista varten.
10A sulakkeen kautta virtaa tulee niin vähän, että autolla ei voisi lainkaan ajaa, kun auton olisi oltava koko ajan latauksessa.
Entä ikkunan pitäminen kerrostalossa koko ajan avoimena talvioloissa?
Päivänselvää onkin jo että kahden tunnin tolpista ei voi latada koska
a) latausaika ei riitä
b) sähköautojen lataamista ei taloyhtiöissä sallita lämpötolpista
Suomalaiselle on kaasuauto se paras ratkaisu talviolosuhteet huomioiden.
- Anonyymi
Meillä pohojoosessa on niin kylymä, että sähköautolla ei talavi aikhaan ole mitään tekoa.
- Anonyymi
Monet suomalaiset ovat jo valmiiksi kaasussa joten....
- Anonyymi
Sähköauton pikalatauskin kestää vähintään 30 minuuttia. Jos olet kymmenentenä jonossa, niin odottelet vähintään viisi tuntia vuoroasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton pikalatauskin kestää vähintään 30 minuuttia. Jos olet kymmenentenä jonossa, niin odottelet vähintään viisi tuntia vuoroasi.
Kaasuautoilu on lähimpänä realismia ja ne ei maksa juurikaan enempää kuin bensa tai diesel.
- Anonyymi
yrittäjä valitsi kaasun koska ynnäsi yhteen auton ja polttoaineen hinnan niin halvin vaihtoehto jakelu ajoon päivät pitkät,
- Anonyymi
Gasum myy myös biokaasua, mutta rajoitetusti.
Kaasuverkkoa ei ole kuin eteläisessä Suomessa. Muualla maakaasu tuodaan jakeluun tankkiautoilla.
Biokaasua varmaankin valmistetaan tulevina aikoina monessa paikassa. Se on tulevaisuuden vaihtoehto. Maakaasuhan lisää ilmakehän hiilidioksidipitoisuutta, se ei ole kovin ympäristöystävällinen.- Anonyymi
Kaasualan johtaja lupaa linkissä jakeluverkoston lisäämistä. Hyvä niin. Koska SUomesta saa niin vähän tarjontaa kaasuautoille, käännän katseen asian suhteen eestiin, eli Viroon. Koska ovat EU:ssa mukana, pitäisi sieltä olla mahdollista ostaa kaasu/bensiini hybridiauto ja tuoda se Suomeen.
https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tulevat-tankkausasemat/
- Anonyymi
Putin kiittää ja kuittaa!
- Anonyymi
Myös sähköä ostetaan Venäheltä siinä missä kaasuakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös sähköä ostetaan Venäheltä siinä missä kaasuakin.
Juuri näin
- Anonyymi
Kaasuauto on kyllä se ekologinen vaihtoehto.
Paineistetun kaasun tankkaus on vain hiukan rajoittava tekijä jos verrataan nestepolttoaineita käyttäviin autoihin.
Helppous, jolla polttoainetta voi lorauttaa tankkiin missä tahansa, se on tietty etu.- Anonyymi
Tämä on askel parempaan suuntaan toteutuessaan:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/44a46d9e-3a5f-4182-8fb5-7a8159409ba4
- Anonyymi
Kuppi-istuimesta voi vetää suoran putken auton tankkiin. Ja sitten vain syömään hernekeittoa ja eikun ajamaan, puhtaasti ilmaa kerrankin saastuttamatta.
- Anonyymi
Biokaasu ja biodiesel ainoat järkevät "ekologiset" polttoaineet suomen kaltaiseen maahan. Sähköautot ehkä kenties sitten kun vetyautot on laajemmin markkinoilla. Akuilla varustettuja vispilöitä ei suomeen kannata hommata. Ne eivät tule täällä tomimaan koskaan.
- Anonyymi
Energiavirasto haluaa tukikilpailutuksellaan edistää vähäpäästöisempää ja fossiilittomampaa autoilua eri puolilla Suomea.
Esimerkiksi biokaasua valmistetaan jo nyt hyvin monenlaisista jäteraaka-aineista, jopa karjan lannasta ja jätevesilietteestä. Polttoainetuotanto saadaan näin nivoutumaan kiertotalouteen ja jätteiden käsittelyyn.
(Ote iltalehden artikkelista.)- Anonyymi
Silti Fiatin räppänässä maksettava miltei 500€ vuosittaista veroa kun kaasuauto.
Päiväkohtainen vero 1,30€ per päivä, vaikka et ajaisi yhtään.
Sairasta.
Paskapuhetta se ympäristöstä huolehtiminen. Jos ympäristöasiat ratkaisisivat, olisi kaasuautoilua tuettu jo veronpoistoilla, ja koko liikenne olisi jo siirtynyt kokonaan kaasuun, ei vain linja-autot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti Fiatin räppänässä maksettava miltei 500€ vuosittaista veroa kun kaasuauto.
Päiväkohtainen vero 1,30€ per päivä, vaikka et ajaisi yhtään.
Sairasta.
Paskapuhetta se ympäristöstä huolehtiminen. Jos ympäristöasiat ratkaisisivat, olisi kaasuautoilua tuettu jo veronpoistoilla, ja koko liikenne olisi jo siirtynyt kokonaan kaasuun, ei vain linja-autot.Kävin eilen tankkaamassa tankin täyteen kaasua. Ei maksanut kuin 26 euroa, ja sillä pääsen noin 600-700 kilometriä.
Ennen, kun tankkasin bensiiniauton tankin täyteen, maksoi noin 80-90 euroa, ja sillä pääsi noin 500-600 kilometriä.
Jos vuoden aikana tankkaa 8 kertaa tankin täyteen kaasua, verot ovat kuitatut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti Fiatin räppänässä maksettava miltei 500€ vuosittaista veroa kun kaasuauto.
Päiväkohtainen vero 1,30€ per päivä, vaikka et ajaisi yhtään.
Sairasta.
Paskapuhetta se ympäristöstä huolehtiminen. Jos ympäristöasiat ratkaisisivat, olisi kaasuautoilua tuettu jo veronpoistoilla, ja koko liikenne olisi jo siirtynyt kokonaan kaasuun, ei vain linja-autot."kun kaasuauto.".... p.o. kun se on kaasuauto.
- Anonyymi
Miksi vieläkään ei Suomessa sallita nestekaasulla ajoa? Päästöt pienenee myös niillä ja komposiitti pullot menee mihin vaan mukana ja niitä on helppo myydä missä vaan toisin kuin esim. nestepolttoaineita,maakaasua tai edes sähköä.
Miksi ei tehdäkään nyt kaikkea ilmaston eteen mitä pystytään? Hulluusko esteenä,vai mikä? Taitaa olla noin.- Anonyymi
Ilmasto on vain veruke. Tarkoitus on todellisuudessa rahastaa kansalaisilta rahat pois valtiolle, jotta saavat tuoda lisää loisia ulkomailta Suomeen loisimaan.
- Anonyymi
Nestekaasua ei taida pystyä tankkaamaan kaasu-asemilta. Muuten olisikin kätevää ja halpaa tankata pihagrillin pullo aina jakeluasemalta sen sijaan, että vaihtelee aina tyhjiä pulloja täysiksi rautakaupoissa ja huoltamoilla joissa on palvelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nestekaasua ei taida pystyä tankkaamaan kaasu-asemilta. Muuten olisikin kätevää ja halpaa tankata pihagrillin pullo aina jakeluasemalta sen sijaan, että vaihtelee aina tyhjiä pulloja täysiksi rautakaupoissa ja huoltamoilla joissa on palvelu.
Nestekaasulla ajaminen tulisi kai erittäin kalliiksi, kun asuntovaunu ja kaasugrillipullohinnoin alkaisi ajaa kaasulla maantiellä. Kaasuasemilla hinnt ovat halpoja, ja vaihtoehdot maakaasua tai biokaasua. Maakaasu on halvempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmasto on vain veruke. Tarkoitus on todellisuudessa rahastaa kansalaisilta rahat pois valtiolle, jotta saavat tuoda lisää loisia ulkomailta Suomeen loisimaan.
Tämä on juuri tarkoitus. Matuja voisi olla täällä vastassa kaasuauto. Se sama malli jota natsit käyttivät..... :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on juuri tarkoitus. Matuja voisi olla täällä vastassa kaasuauto. Se sama malli jota natsit käyttivät..... :)
Saksan mallia en tiedä mutta matut voisi estää jo rajalla ettei tänne enempää oteta.
- Anonyymi
KAASU/BENSIINI hybridi on paljon ymäristöystävällisempi vaihtoehto kuin lithium louhintaa tarvitsevat sähköautot. Ajan itse ympäristöystävällisellä Bensa/Kaasu hybridillä. Kaasua tankkasin eilen ja sillä 26 euron hinnalla ajan seuraavat 500-700 kilometriä yhdellä tankkauksella.
Tankkaukseen meni aikaa siinä viitisen minuuttia, ja autossa kyyti on yhtä lämmin sisä ilmaltaan kuin ajaisi bensiinillä tai dieselillä. - Anonyymi
Suomessa käytetyistä kaasuautoista pyydetään kolmin-viisinkertaista hintaa verrattuna, jos hakisi toisesta EU maasta auton käytettynä, ja toisi sen Suomeen.
Katselin että ostaessa tonnilla 300.000 kilometriä ajetun kaasuauton esim saksasta, tulisi veroja verolaskurin mukaan noin 68 euroa maahantuontiveroina.
Eiöhön pojat unohdeta Suomen ajoneuvotarjonta kokonaan?
Haetaan autot Saksasta ja Eestistä.- Anonyymi
Saksassa romutetaan autoja, jotka Suomessa ovat vielä 4000€ hintaisia nettiautoissa.
Koska Suomessa liikenteessä olevien autojen keskihinta -arvo on 3600 euroa, voi sanoa, että Saksasta saa luksuskuntoisia autoja Saksalaisittain "romuautoista" Suomeen tuotaviksi.
Romuttavat kalliimpia autoja kuin Suomessa on edes keskimäärin liikenteessäkään.
Se samalla siitä suomalaisesta "hyvinvoinnista" ja "vauraudesta".
Suomi on köyhempi kuin kirkon rotta.
- Anonyymi
Tulin linkin kautta tänne, ja huomaan että aloituksen lukemiseen pitää itse kelata aloitus näkyville. Omituista.
- Anonyymi
Kuinkahan hinnankorotuspaineissa tulee olemaan tämän kaasuautojen kanssa. Linja-autoliikenne kulkee rekkojen ohella paljolti kaasulla eteläsuomessa ainakin...
- Anonyymi
Natseilla oli kaasuautoja ja toimivat tehokkaasti ja sitä ennen oli muuten venäjällä jo 1920-luvulla...
- Anonyymi
Suomessa oli sotien aikaan häkäpönttöuuni autoja, joissa polteltiin halkoja pönttöuunin pesässä. Eräänlainen alkuaikojen kaasuauto innovaatio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa oli sotien aikaan häkäpönttöuuni autoja, joissa polteltiin halkoja pönttöuunin pesässä. Eräänlainen alkuaikojen kaasuauto innovaatio.
Entisaikoina piti häkäpönttö linja-automatkustajien jalkautua ulos työntämään bussia ylämäissä. Ei taitaisi työsuojelulait ja muut enää tukea että matkustajat menisivät ulos työntämään ylämäissä. Akkukäyttöisiä linja-autoja luultavasti pitäisikin ylämäissä matkustajien poistua työntämään, tai ainakin kävellä ylämäet että bussi kykenee tyhjänä nousta mäet.
- Anonyymi
Kaasuauto on menneisyyttä, eikä kaasua kannata polttaa heikolla hyötysuhteella polttomoottorissa, ennemmin sähköksi ja lämmöksi keskitetysti huomattavasti paremmalla hyötysuhteella, jopa kaksinkertaisella.
Sähköauto on tulevaisuuden menopeli, tietysti kehitystyö kestää vielä jonkin aikaa, mutta siihen kannattaa panostaa.- Anonyymi
Olen ajanut kaasuautolla eikä suorituskyky ole mitenkään tuntuvasti huonompi ajaako kaasupuolella vai bensiinipuolella. Kaasun kanssa kiihtyvyys on ehkä liikennevaloista laiskempi, ja kaasun kanssa joutuu pitkässä ylämäessä vaihtaa pienemmälle vaihteelle, mutta asiat kuten kiihtyvyys nollasta sataan ei ole merkityksellisiä asioita kun ajaa matka-ajoa moottoritiellä vakiolla nopeudella.
Itse olen kaasuautoon hyvin tyytyväinen. On yhtä lämmin sisätiloilta kuin bensiini autokin.
Ei ole huolta pääseekö "latauspaikoille", kauanko latauspaikalla joutuu kylmässä jonottamaan, ja ennenkaikkea toimiiko koko latauspaikka ollenkaan.
Tekniikan maailman testissä pohjoisissa oloissa latauspaikat olivat aina toimintakelvottomissa kunnoissa, ja olivat Teslan kanssa suorastaan pulassa, elleivät hengenvaarassa hypotermia vaarassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajanut kaasuautolla eikä suorituskyky ole mitenkään tuntuvasti huonompi ajaako kaasupuolella vai bensiinipuolella. Kaasun kanssa kiihtyvyys on ehkä liikennevaloista laiskempi, ja kaasun kanssa joutuu pitkässä ylämäessä vaihtaa pienemmälle vaihteelle, mutta asiat kuten kiihtyvyys nollasta sataan ei ole merkityksellisiä asioita kun ajaa matka-ajoa moottoritiellä vakiolla nopeudella.
Itse olen kaasuautoon hyvin tyytyväinen. On yhtä lämmin sisätiloilta kuin bensiini autokin.
Ei ole huolta pääseekö "latauspaikoille", kauanko latauspaikalla joutuu kylmässä jonottamaan, ja ennenkaikkea toimiiko koko latauspaikka ollenkaan.
Tekniikan maailman testissä pohjoisissa oloissa latauspaikat olivat aina toimintakelvottomissa kunnoissa, ja olivat Teslan kanssa suorastaan pulassa, elleivät hengenvaarassa hypotermia vaarassa.kaasuauto-menneisyyden tekniikkaa, ei tulevaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaasuauto-menneisyyden tekniikkaa, ei tulevaisuutta.
Ei kuulu saastuttava sähköautoilukaan tulevaisuuteen. Valinta on tehtävä vähemmän haitallisen ja suorituskyvyn mukaan.
Lithium louhinta on kuin räjäyttäisi ydinpommin. Sama luonnonkatastrofin määrä.
Sähköautoilla surkea toimintasäde eivätkä toimi talviolosuhteissa.
Jäljelle jää kaasu verrattuna Diesel-Bensiini akselilla.
Sähköauto toimii vain etelän lämmössä ja ikikesässä. Lisäksi pitää olla aikaa leikkimiseen lataamisten kanssa.
EI JATKOON! Sähköauto. On vain "herrojen" kallis ja saastuttava leikkikalu.
- Anonyymi
Polkuautopa, semmoinen jolla missä matkustavaisetkin saa polkea.
- Anonyymi
Sellaisia on entisaikoina ollutkin. Niitä kutsuttiin "KINNEREIKSI" (Kinneri)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia on entisaikoina ollutkin. Niitä kutsuttiin "KINNEREIKSI" (Kinneri)
Googlasin. Oli vuonna 1949 kesän suuri hittituote.
- Anonyymi
Biokaasun käyttö polttoaineena vähentää auton kasvihuonekaasupäästöjä noin 85 % verrattuna bensiiniin, kun huomioidaan polttoaineen koko elinkaaren aikaiset päästöt eli polttoaineen päästöt tuotannosta käyttöön asti. Maakaasulla vastaava vähennys on n. 25 %. Biokaasuautolle laskettavat päästöt johtuvat biokaasun tuotannon ja jakelun aikaisista päästöistä, itse biokaasun käyttäminen polttoaineena ei lisää hiilidioksidin määrää ilmakehässä lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti15221413Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2462932Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori912451Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos292451Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks152333- 1001587
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821552Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2401313Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta221307Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s181281