Lainaa yksityiseltä henkilöltä?

Hei!

Tässä nyt pääni puhki miettineenä lähdin kyselemään, että onko olemassa yksityishenkilöitä lainan tarjoajina, joissa tehdään ihan asianmukaiset ja viralliset takaisinmaksusopimukset kuitenkin? Tilanne on siis se, että menneisyydessä tyhmänä ja nuorena autoin hyvin läheistä ihmistä hädässä sinisilmäisesti, jonka myötä velkaannuin. Kun kävi selväksi, että tämä ihminen ei näitä velkoja suunnitelmien mukaan tulisi takaisin maksaan, olin tietysti jokaiseen mahdolliseen paikkaan yhteyksissä, jotta asian saisi korjattua. Mikään ei valitettavasti auttanut, joten paniikissa päätin ottaa yhdistelmälainan pankilta, johon en siinä ahdingossa tutustunut sen paremmin. Nyt olen tilanteessa, missä maksan 40 000e lainaa 800e/kk, joista kulut ja korot ovat n.650e/kk. Tätä olen nyt lyhentänyt viimeiset kaksi vuotta ja todennut, että tilanne ei vain voi enään jatkua näin. Vaikka olen vakituisesti työssä käyvä ihminen ja muuten aina talouteni hoitanut moitteettomasti, ei mikään muu pankki suostu tuota määrää yksin asuvalle lainaamaan paremilla ehdoilla. Olen ollut takuusäätiöön ja velkaneuvontaan jo yhteydessä ja täältä he ovat kehoittaneet hakeutumaan ulosottoon. Ja tuo onkin seuraava vaihtoehtoni, koska tiedän ulosoton kautta selviytyväni velasta nopeammin, kuin jatkamalla tätä kyseistä toimintaa. Ja vaikka itsekin tiedän tämän olevan hyvin epätodennäköistä, että kukaan yksityinen henkilö lähtisi tuommoista summaa lainaamaan, niin päätin kuitenkin asiasta kysyä, koska mitään menetettävää tässä ei enään ole. Toivoisin asiallisia kommentteja ja vastauksia tähän. Tiedän kyllä tilanteeni ja tästä asiasta puhuminen ja kertominen onkin nöyryyttävää, niin tarvitsen puhtaasti vain apua ja neuvoja.
S-postia voi laittaa kiia.camilla90@gmail jos tiedät vaihtoehtoja tilanteesta selviämiseen. Jos olet myös kokenut jotain vastaavaa, niin saa tietysti kirjoittaa. Vertaistukikin on tervetullutta.

3

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe