Hei!
Tässä nyt pääni puhki miettineenä lähdin kyselemään, että onko olemassa yksityishenkilöitä lainan tarjoajina, joissa tehdään ihan asianmukaiset ja viralliset takaisinmaksusopimukset kuitenkin? Tilanne on siis se, että menneisyydessä tyhmänä ja nuorena autoin hyvin läheistä ihmistä hädässä sinisilmäisesti, jonka myötä velkaannuin. Kun kävi selväksi, että tämä ihminen ei näitä velkoja suunnitelmien mukaan tulisi takaisin maksaan, olin tietysti jokaiseen mahdolliseen paikkaan yhteyksissä, jotta asian saisi korjattua. Mikään ei valitettavasti auttanut, joten paniikissa päätin ottaa yhdistelmälainan pankilta, johon en siinä ahdingossa tutustunut sen paremmin. Nyt olen tilanteessa, missä maksan 40 000e lainaa 800e/kk, joista kulut ja korot ovat n.650e/kk. Tätä olen nyt lyhentänyt viimeiset kaksi vuotta ja todennut, että tilanne ei vain voi enään jatkua näin. Vaikka olen vakituisesti työssä käyvä ihminen ja muuten aina talouteni hoitanut moitteettomasti, ei mikään muu pankki suostu tuota määrää yksin asuvalle lainaamaan paremilla ehdoilla. Olen ollut takuusäätiöön ja velkaneuvontaan jo yhteydessä ja täältä he ovat kehoittaneet hakeutumaan ulosottoon. Ja tuo onkin seuraava vaihtoehtoni, koska tiedän ulosoton kautta selviytyväni velasta nopeammin, kuin jatkamalla tätä kyseistä toimintaa. Ja vaikka itsekin tiedän tämän olevan hyvin epätodennäköistä, että kukaan yksityinen henkilö lähtisi tuommoista summaa lainaamaan, niin päätin kuitenkin asiasta kysyä, koska mitään menetettävää tässä ei enään ole. Toivoisin asiallisia kommentteja ja vastauksia tähän. Tiedän kyllä tilanteeni ja tästä asiasta puhuminen ja kertominen onkin nöyryyttävää, niin tarvitsen puhtaasti vain apua ja neuvoja.
S-postia voi laittaa kiia.camilla90@gmail jos tiedät vaihtoehtoja tilanteesta selviämiseen. Jos olet myös kokenut jotain vastaavaa, niin saa tietysti kirjoittaa. Vertaistukikin on tervetullutta.
Lainaa yksityiseltä henkilöltä?
3
181
Vastaukset
Kaksi vaihtoehtoa:
1. Kilpailuta nykyinen yhdistelmälaina
Kannattaa vertailla näitä isoja lainoja, sillä pankkien lainoissa on myös tosi isoja eroja. Lisätietoa löytyy esimerkiksi täältä: https://nordsek.com/lainojen-yhdistamiset/lainojen-yhdistaminen/
2. Tutustu Takuusäätiön Järjestelylainaan.
Takuusäätiö tarjoaa ns. järjestelylainaa, jota tarjotaan maksuvaikeuksilla oleville henkilöille. Lue täältä lisää: https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/velkojen-maksukeinot/jarjestelylainat/Kaksi vaihtoehtoa:
1. Kilpailuta nykyinen yhdistelmälaina
Kannattaa vertailla näitä isoja lainoja, sillä pankkien lainoissa on myös tosi isoja eroja. Lisätietoa löytyy esimerkiksi täältä: https://nordsek.com/yhdista-lainat/lainojen-yhdistaminen/
2. Tutustu Takuusäätiön Järjestelylainaan.
Takuusäätiö tarjoaa ns. järjestelylainaa, jota tarjotaan maksuvaikeuksilla oleville henkilöille. Lue täältä lisää: https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/velkojen-maksukeinot/jarjestelylainat/- Anonyymi
Kuukausierän kasvatus auttaa heti. Esimerkiksi 1500€/kk erällä rahaa menee lyhennykseenkin ja korkomenot tippuvat nopeasti. Selviäisit n. 4 vuodessa. Tuo on aika iso summa kulutusluottoa. Pienelläkin korolla lainaa lyhennetään turhan kauan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802