Te, jotka kärkkäämmin arvostelette amerikkalaisia autoja, kertokaapa mistä amerikkalaisista autoista kokemuksenne ovat karttuneet. Toivottavasti kokeilunne ovat olleet edes muutama tuhat km (miles), sillä amerikkalaiset autot kuuluvat aivan erilaiseen koulukuntaan, kuin eurot ja japsit. Jos jenkit tekevät auton, jolla on MUKAVAA matkustaa, ei siihen väkisin yritetä urheiluauton ajoominaisuuksia. Ensivaikutelma amerikkalaisista saattaa olla "vetelä" ja muuta semmoista, mutta siihen kun tottuu, ei enää arvostakaan kovalle alustalle tehtyä autoa samalla lailla.
te amerikkalaisien autojen vihaajat, millä kokemuksella puhutte?
Omat kokemukseni:
4 kpl chewy pick-up
1 caprice classic
1 suburban
1 van
3 caddy deville
1 caddy seville
1 chrysler 300M
Koeajot:
1 jeep grand cherokee
1 sebring
1 neon
1 corvette
1 alero
Huom: arvostelijat
10
3815
Vastaukset
- JHHN
Nämä amerikanautovastaiset ihmiset ovat perineet kielteisen suhtautumisensa jo isiensä verestä. Toyotiin ja Ooppeleihin tottuneet Jormat ja Ristot omaavat lähes 100% varmuudella kokemuksia vain japsi- ja euroautoista, mutta silti jenkkilaivat ja dollarihymyt tiedetään varmana tietona lähes poikkeukstta ala-arvoisiksi ajettaviksi ja bensakrematorioiksi.
Eiköhän suurin syy ole kateus? Tämä siitäkin huolimatta että Jorman tai Riston uudenkarhean Corollan hinnalla olisi saanut jo todella hienon vanhan jenkin, tai kaksi.
Mutta kun ajattelee, miten valtavaa jenkkiautojen harrastaminen maailmalla on, miten tapahtumat vetävät tuhansia/kymmeniä tuhansia ihmisiä ja miten jo 500€:n Valiantin (Valiantia mitenkään väheksymättä) V8 lotkotus kääntää kadulla enemmän päitä kuin 150000€ Mersu, ei voi kuin todeta että jotain selittämätöntä niissä jenkeissä on.. :)- Risto
Sanon minä. Ensinnäkin nimeni oikeasti on Risto. Toiseksi ajan vuodessa 50-70tkm mersulla. Kolmanneksi hain tänään harrastechevyn talvisäilöstä. Caddyyn vaihtuu se, kun sopiva kohdalleen sattuu.
Eli vielä kerran höh.
Ja mahtavia kilometrejä käkkyläkuskeille :)
- caddyman
Yhtälailla tojota on ihmisten mielestä piskuinen riisikippo, ranskalainen ruostuu, englantilainen ei lähde käymään edes sähkötolpan varjosta. Italialainen taas on muuten vain onneton rimpula. Saksalainen on laatuisa, tosin huonosti varusteltu, mutta mersulla ajaa taksit ja paapat, ja bemarilla mukatärkeät nousukkaat ja jupit. Amerikkalainen on edelleen huono ajaa ja tuhoton bensarosvo...
Ainoa auto mikä joskus 80-luvulla menetetyn maineensa on edelleen aika hyvin pitänyt on bmw. Siksi en siihen koskisi pitkällä tikullakaan.
Minulla on ollut ooppeli ja mersu. Sitten huomasin saksalaisten täydellisen sopimattomuuden suomalaisille roudan raiskaamille paskateille, ja siirryin amerikkalaisten rattiin.
Tähän mennessä on ollut chevy lumina, pari starcraft vania, vanhaa ja uutta mallia, SS-impala, chrysler 300m sekä cadillac sts.- anonymous
Vertailusi ovat aivan käsittämättömiä. "Saksalaiset autot" ovat mielestäsi mersuja ja bemareja. Johan toki, mutta kannattaa muistaa että briteillä on muutakin kuin mini ja italialaisilla muuta kuin fiat. Esimerkiksi briteillä bentley ja aston martin, italialaisilla ferrari ja lamborghini. Kannattaa vertailla edes hieman vertailukelpoisia autoja, sillä nimeämäsi saksalaiset edustavat saksalaista huippua, eivät suinkaan keskiluokkaa. Wolkkari on keskiluokan saksalaisauto, ei mersu.
- Jarkko
kovia viemään bensaa ja takavetoisia. Minä pääsen Corollalla alle 7 litran ja talvella ei jää kiinni.
- kehumista
Jotensakin omituista, että henkilö uhoaa amerikkalaisten autojen puolesta, ja toteaa tietävänsä asian koska on omistanut pitkän listan niitä. Miltä kuulostaisi vastaava juttu käännettynä itään: Te neuvostoautojen vihaajat, millä kokemuksella puhutte. Itse olen omistanut 18 volgaaa, 12 mossea ja 8 ladaa, ja erinomaisia ovat. Tämähän olisi aivan naurettavan kuuloista.
Itse kyllä pidän hyvistä jenkeistä, mutta niiden valmistus taidettiin lopettaa jo n. 30 vuotta sitten. No nyt ihan viime vuosina on tullut parempaa. 80-luvun jenkit olivat lyhyesti sanottuna hirveitä lähes joka suhteessa.- caddy is coming
Kiva jos olet ollut tyytyväinen itä autoihin.
Vanhat jenkit olivat todellakin jotakin, mitä kukaan ei enää tee. Mielestäni -90 luvulla jenkit alkoivat taas nostamaan tasoaan. Ainakin cadillacin esittelemä seville sts northstar oli aikansa huippu. Sääli, että devillen ulkonäkö on mitä on. Jos auto olisi hieman virtaviivaisempi, mahtaisi se olla myös EU -markkinoilla. Mielestäni se on todella hyvä käyttöauto. Laadussa en ole huomannut mitään huomautettavaa.
Kuuloneeko uusin deville ns. edustusautoluokkaan?
Mielestäni se on luxusluxus perheauto.
Neuvo: älkää ostako jenkkiautoa, mikä on tehty vain eu -markkinoille. Jenkit ei osaa tehdä autoa eu ja japsi kategoriaan. mielestäni raja kulkee suomessa sebring 2,7:ssä tms.. Sen siis voi vielä ostaa. Chevrolet alero on vielä kysymysmerkki.
ps. chrysler neonista ei kai ole hirveesti valituksia - caddy is coming
"Jotensakin o m i t u i s t a , että henkilö uhoaa amerikkalaisten autojen puolesta, ja toteaa tietävänsä asian koska on omistanut pitkän listan niitä".
Miten niin omituista?
Laitoin viestiini autot, jotta selviäisi, mistä autoista näkemyksini on rakentunut.
Tarkoitukseni ei ollut uhota, anteeksi.
ps. pitäisi käydä kokeilemassa Cadillac CTS. - tehdyt jenkit komeita
caddy is coming kirjoitti:
Kiva jos olet ollut tyytyväinen itä autoihin.
Vanhat jenkit olivat todellakin jotakin, mitä kukaan ei enää tee. Mielestäni -90 luvulla jenkit alkoivat taas nostamaan tasoaan. Ainakin cadillacin esittelemä seville sts northstar oli aikansa huippu. Sääli, että devillen ulkonäkö on mitä on. Jos auto olisi hieman virtaviivaisempi, mahtaisi se olla myös EU -markkinoilla. Mielestäni se on todella hyvä käyttöauto. Laadussa en ole huomannut mitään huomautettavaa.
Kuuloneeko uusin deville ns. edustusautoluokkaan?
Mielestäni se on luxusluxus perheauto.
Neuvo: älkää ostako jenkkiautoa, mikä on tehty vain eu -markkinoille. Jenkit ei osaa tehdä autoa eu ja japsi kategoriaan. mielestäni raja kulkee suomessa sebring 2,7:ssä tms.. Sen siis voi vielä ostaa. Chevrolet alero on vielä kysymysmerkki.
ps. chrysler neonista ei kai ole hirveesti valituksiaAllegoria käyttöön, kiitos! Vanhassa Volgassa olen ollut kerran kyydissä(ja muutaman kerran ex-neukkulassa) ja intissä ajoin muutaman kerran farmari Ladaa. Siinä kokemukset todellisesta itä-autosta.
Kunnollinen amerikanrauta -1973 on sekä mukava, huoleton että suorituskykyinen. Bensaa kuluu, mutta joissakin tapauksissa hämmästyttävän vähän ottaen huomioon valtavan painon, isolohkon, automaatin ja siihen aikaan euroopassa täysin tuntemattoman varustelun. Joskus (etenkin huonosti säädettynä) bensaa kului aivan tolkuttomasti. Usein kuitenkin joku ihan tavallinen Volvo automatic vei enemmän kuin 2X kokoinen jenkkirauta sekä painon puolesta sekä moottorista.
Aito amerikanrauta on ainoa todella mukava henkilösedan. Penkki on vähän kotisohvamainen ja juuri sen vuoksi hiton hyvä pitkillä matkoilla. Asentoa voi vaihtaa. Euroautoista kuulemma Citroeän aina on aivan poikkeuksellisen mukava. Ja paskat. Ei minkäänlaista eroa Golfiin tai vaikka Corollaan. Ei silti, kyllähän niillä ajaa, mutta...
Todelliseen mukavauuteen tarvitaan voimaa ja massaa. Tällöin myös lehtijousitus takana on aivan toimiva ja jopa hyvä ratkaisu.
Totta on, että jenkit eivät koskaan ole pärjänneet 1,6-2,0 litraisten moottorien luokassa. Amerikkalaisten mielestä esim. kaksilitrainen on ruohonleikkurin moottori eivätkä ole vieläkään tajunneet,että jo noin 15v. vectrat ja accordit ovat kulkeneet aika tujusti tällä mopomoottoriluokkaan kuuluvalla masiinalla. - jeppe
Olen täysin samaa mieltä tuosta, että mukavuutta
korostavaan autoon ei todellakaan kannata änkeä
mitään sporttisuutta. Ajan 100 x mielummin
löysällä alustalla olevalla kuin jollain ´
kivireellä. Siksi nautinkin ajaa omalla Volvo
740 GLE:llä vakio-alustalla.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875