"Rally" -leikkurit

millaisia?

Tuollainen 12? hv ajoleikkuri oli kaupan. Nimi kuullostaa "kiinalaiselta", onko noista mihinkään?

Leikattavaa alaa on paljon...

9

8112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simo49

      Kyllä ne Rallyn ajoleikkurit on tehty jenkeissä samassa tehtaassa kuin Husqvarnan, Jonseredin ja Partnerinkin traktorimalliset ajoleikkurit. Tehtaan omistaa Electrolux joten voit kyllä huoletta ostaa Rally leikkurin. Siihen saa osia samalla lailla kuin muihinkin Electroluxin koneisiin.

      Harva sitä pienelle nurmelle ajettavaa ostaakaan. Kannattaa ostaa heti hydroversio. On paljon sujuvampi käyttää kun manuaalivaihteista.

      • 10hp

        Kestäviä ovat,ostin 1988 tai -99 kilopultista rally L 190 10 hp leikkurin. Vetohihnan olen uusinut kerran.Viime kesänä tuli isompi vaurio,katkesi akseli joka pyörittää vetohihnaa.
        Korjasin hitsaamalla. Aika hyvin toiminut mielestäni onhan ikääkin n,17vuotta.


      • vastauksista
        10hp kirjoitti:

        Kestäviä ovat,ostin 1988 tai -99 kilopultista rally L 190 10 hp leikkurin. Vetohihnan olen uusinut kerran.Viime kesänä tuli isompi vaurio,katkesi akseli joka pyörittää vetohihnaa.
        Korjasin hitsaamalla. Aika hyvin toiminut mielestäni onhan ikääkin n,17vuotta.

        Joo, googlettamallakin löytyi tietoa, kun älysi sitten laittaa hakusanat englanniksi.
        Tällä sivulla tosin tiedettiin kertoa, että valmistajia olisi kaksikin, jenkkiläisiä tosin molemmat:
        http://www.outdoordistributors.com/Rally_Main.html

        Pääasia, etteivät putkahda samalta tuotantolinjalta citymarketin skootterien, tai honkkarin "Gern" -sähkötyökalujen kanssa ;-)


      • Peltsi
        10hp kirjoitti:

        Kestäviä ovat,ostin 1988 tai -99 kilopultista rally L 190 10 hp leikkurin. Vetohihnan olen uusinut kerran.Viime kesänä tuli isompi vaurio,katkesi akseli joka pyörittää vetohihnaa.
        Korjasin hitsaamalla. Aika hyvin toiminut mielestäni onhan ikääkin n,17vuotta.

        Minulla on myös kokemuksia vastaavan ikäisestä rallystä. Hihnoja on mennyt useampi kappale. Kerran katkesi taka-akseli koska ajeltiin auton peräkärry perässä isoja puukuormia. Alumiinihitsari sai sen kuntoon. Jarrut on aika alkeelliset ja toimii vain uutena. Ilman jarruja joutuu jarruttamaan vaihteella ja siinä kärsii vaihteensiirtäjän kynsi, sekin pariin otteeseen vaihdettu. Startin muoviratas vaihdettu kerran ja pari rengasta. Siinä isommat murheet. Briggs&Strattonin kone on parasta siinä vehkeessä ja jälkeenpäin ajateltuna sitä kantsisi käyttää vain ruohonleikkaamiseen, peräkärryn vedossa se on turhan kovilla. Nyt rupee oleen välyksiä ohjauksessa, vaihteensiirrossa ym. pitäis keksiä jotain hyötykäyttö koneelle sitten kun aika jättää rallystä.


      • Konna konna
        10hp kirjoitti:

        Kestäviä ovat,ostin 1988 tai -99 kilopultista rally L 190 10 hp leikkurin. Vetohihnan olen uusinut kerran.Viime kesänä tuli isompi vaurio,katkesi akseli joka pyörittää vetohihnaa.
        Korjasin hitsaamalla. Aika hyvin toiminut mielestäni onhan ikääkin n,17vuotta.

        Rally myynti loppui kun ei kukaan osta paskaa.
        kilopultin toiminta on epärehellistä.
        Keskustelussa omat kommentit itse on keksinyt jutut mönkijästä.
        Kilopultti meni konkkaa jo vuosia yritys on varaton.


      • Ammattipuutarhuri
        Konna konna kirjoitti:

        Rally myynti loppui kun ei kukaan osta paskaa.
        kilopultin toiminta on epärehellistä.
        Keskustelussa omat kommentit itse on keksinyt jutut mönkijästä.
        Kilopultti meni konkkaa jo vuosia yritys on varaton.

        Joo olen myös tietoinen tuosta Kilopultin huonosta toiminnasta. Mönkiöiden ja ajoleikkureiden kohdalla Rallya edustaa Modularbox Oy, jonka toiminta viittaa läheisesti Kilopulttiin - olisikohan taustalla samoja henkilöitä? Myyvät samoja tuotteita. Itse välttäisin Modularbox Oy -nimistä postimyyntifirmaa, kun takuut eivät toimi. No, kaikkienhan pitäisi tietää nuo postiluettolomyyjät. Itse en osta enää mitään Modularbox Oy -liikkeestä, koska olen pettynyt kerran pahasti liikkeen toimintaan. En suosittele Mudularbox Oy:tä muillekaan!


      • Kylmakalle
        Peltsi kirjoitti:

        Minulla on myös kokemuksia vastaavan ikäisestä rallystä. Hihnoja on mennyt useampi kappale. Kerran katkesi taka-akseli koska ajeltiin auton peräkärry perässä isoja puukuormia. Alumiinihitsari sai sen kuntoon. Jarrut on aika alkeelliset ja toimii vain uutena. Ilman jarruja joutuu jarruttamaan vaihteella ja siinä kärsii vaihteensiirtäjän kynsi, sekin pariin otteeseen vaihdettu. Startin muoviratas vaihdettu kerran ja pari rengasta. Siinä isommat murheet. Briggs&Strattonin kone on parasta siinä vehkeessä ja jälkeenpäin ajateltuna sitä kantsisi käyttää vain ruohonleikkaamiseen, peräkärryn vedossa se on turhan kovilla. Nyt rupee oleen välyksiä ohjauksessa, vaihteensiirrossa ym. pitäis keksiä jotain hyötykäyttö koneelle sitten kun aika jättää rallystä.

        Mistäs peltsi hommasit noi vaihteensiirtäjän kynnet??

        Ja mitä maksoi??

        pasiles(at)kase.fi


      • tosivieras
        Ammattipuutarhuri kirjoitti:

        Joo olen myös tietoinen tuosta Kilopultin huonosta toiminnasta. Mönkiöiden ja ajoleikkureiden kohdalla Rallya edustaa Modularbox Oy, jonka toiminta viittaa läheisesti Kilopulttiin - olisikohan taustalla samoja henkilöitä? Myyvät samoja tuotteita. Itse välttäisin Modularbox Oy -nimistä postimyyntifirmaa, kun takuut eivät toimi. No, kaikkienhan pitäisi tietää nuo postiluettolomyyjät. Itse en osta enää mitään Modularbox Oy -liikkeestä, koska olen pettynyt kerran pahasti liikkeen toimintaan. En suosittele Mudularbox Oy:tä muillekaan!

        No jokaisella on mielipiteensä, mutta Kilopultin monivuotisena asiakkaana ei ole pahaa sanaa sanottavana, Modularboxin yhteyksistä tai toiminnasta ei ole kokemusta.
        Mulla on isoisältä perinnöksi saatu keräävä/vetävä Rally-nurtsaleikkuri, hankittu n. vuonna -88 eli reilusti yli 20-vuotias kone, ja vielä hoitaa hommansa. Isäni osti samoihin aikoihin Klipon, joka on ollut koneiden hautausmaalla jo pitkän tovin.


    • Anonyymi

      minulla on 15vuotta vanha rally ja mistähän saisi jousen joka on turvakytkimen alla joka pyörittää teriä kun sen nostaa yläasentoon maksaisin jotain jos jollain olisi jäänyt raato ph. 0407018934

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe