Sain väärän diagnoosin ja jouduin pakkohoitoon.

Anonyymi

Minun kadunylitysfobiani eivät perustu siihen että pelkäisin että joku tahallaan ajaisi päälleni ja haluaisi minulle pahaa kuten Auroran akuuttiosastolla eräs venäläissyntyinen naispsykiatri luuli tehdessään minulle väärän diagnoosin vaan siihen että omasta huolimattomuudestani johtuen kävelen suoraan auton alle eikä se ehdi jarruttaa kun en näe sen tulevan ja joudun tarkistamaan tilanteen monta monituista kertaa ennen kuin uskallan tien yli mitä kutsutaan fobiaksi eikä suinkaan paranoidiseksi skitsofreniaksi jossa sitä poteva kuvittelee että häntä vainotaan.

44

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinua ei kuunnella siellä. Olen pahoillani siitä mitä joudut kokemaan. Pystyt kuitenkin kertomaan asian täällä niin kuin se on. Koeta jaksaa ihmisiä, jotka eivät kuuntele eivätkä ymmärrä.:)

      • Anonyymi

        Kiitos rohkaisevista sanoista. Ehkä kokemani vääryys joskus paljastuu ja saan oikeutta. Olisi pitänyt ajat sitten valittaa pakkohoitopäätöksestä hallinto-oikeuteen. Mutta nyt olen ollut pitkään Auroran kuntoutusyksikössä josta toivoisin voivani muuttaa omaan asuntoon kuten monet ovat tehneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rohkaisevista sanoista. Ehkä kokemani vääryys joskus paljastuu ja saan oikeutta. Olisi pitänyt ajat sitten valittaa pakkohoitopäätöksestä hallinto-oikeuteen. Mutta nyt olen ollut pitkään Auroran kuntoutusyksikössä josta toivoisin voivani muuttaa omaan asuntoon kuten monet ovat tehneet.

        Mitähän olisi se oikeus, jota haluat?
        Sanot olleesi pitkään Auroran kuntoutusyksikössä. Syynä ei voi olla pelkkä fobia! Jotain muutakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän olisi se oikeus, jota haluat?
        Sanot olleesi pitkään Auroran kuntoutusyksikössä. Syynä ei voi olla pelkkä fobia! Jotain muutakin on.

        Käytännössä ei ole juuri mitään muuta mutta olen joskus kauan sitten leikilläni sanonut minua salakuunneltavan ja broidi on tämän kertonut lääkärille joka otti sen vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rohkaisevista sanoista. Ehkä kokemani vääryys joskus paljastuu ja saan oikeutta. Olisi pitänyt ajat sitten valittaa pakkohoitopäätöksestä hallinto-oikeuteen. Mutta nyt olen ollut pitkään Auroran kuntoutusyksikössä josta toivoisin voivani muuttaa omaan asuntoon kuten monet ovat tehneet.

        Et tule Suomessa koskaan saamaan oikeutta kun vastapuoli on valtion palkkaa saava, valtiota vastaan on turha hakea oikeutta, vaikka 100 kantelua tekisit, sosialisti oikeus laitokset avi jne, tulee aina vastaamaan asiaasi ei käsitellä.

        Ylipäätään jos valitus koskee julkista sektoria, avi vastaa ettei julkinen ole tehnyt virhettä, vaikka he kaulan katkaisi sinulta.


      • Anonyymi

        "Sinua ei kuunnella siellä".
        Vakivastaus itselleen provopetteriltä. Tiedän, että tämäkin prololoo on kirjoitettu tor-verkossa/selaimella.

        Olet käynyt myös niillä rajoilla, "viesteinesi", että nettipoliisi saattaisi kiinnostua. En kerro mikä trolo-kommenteistasi on näitä.
        Se että satuilet olevasi tyttö 10 vuotiaasta sinuakin 30 vuotta nuorempaan naiseen, ei kiinnosta nettipoliisia.
        ( sinä olet 1940-lukulaisia, sieltä alkupäästä)


    • Anonyymi

      Ei se asia Suomi24:lla selviä. Voit ottaa yhteyttä muihin psykiatrista ja psykologista apua tarjoaviin tahoihin, kertoa oma versiosi ja pyytää heiltä arviota.

    • Anonyymi

      Arvelen, että ap:n tapauksessa yksityinen terveysasema Mehiläinen Pohjolatalossa (Kouvola) olisi passeli diagnosointipaikka.

    • Anonyymi

      Entä jos vaan keskittyis tulevaisuuteen ja muuttoon omaan asuntoon.

      • Anonyymi

        Tartteeko semmonenkin asia diagnosoida jos pelkää ylittää autotietä?
        Mitäs sitten jos joku ei uskalla vuoristokiipeillä jalka poikki?


        ppiuygghg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tartteeko semmonenkin asia diagnosoida jos pelkää ylittää autotietä?
        Mitäs sitten jos joku ei uskalla vuoristokiipeillä jalka poikki?


        ppiuygghg

        Mä oon sitä mieltä ettei ihminen kauaakaan pysy hengissä jos ei osaa pelätä mitään vaaratilanteita.

        pouytytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tartteeko semmonenkin asia diagnosoida jos pelkää ylittää autotietä?
        Mitäs sitten jos joku ei uskalla vuoristokiipeillä jalka poikki?


        ppiuygghg

        Tulihan se sieltä! Auroran sairaalaan tulee kotoasi 140 km yhteen suuntaan. Kouvolan mehiläiseen suuntaansa vain 30 kilsaa.
        Lyhempä matka on ilmastoedullisempaakin. Sitä paitsi ne psykiatrit saavat matkakorvauksen.
        Se tulee siinä vastaanoton hinnassa kuin ittekseen.


      • Anonyymi

        Mutta jos diagnoosi saadaan kumottua loppuu myös tarpeeton ja väärä lääkityskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon sitä mieltä ettei ihminen kauaakaan pysy hengissä jos ei osaa pelätä mitään vaaratilanteita.

        pouytytt

        Juuri noin.


    • Anonyymi

      Päänsärkyä voi tulla myös Venäläisillä teekutsuilla istuessa tai juodessa olutta heidän kanssaan baarissa. Oluttuoppiin voidaan sujauttaa psykjedeeliä vaikka tarjioilijan toimesta.. Teekutsuilla voi saada kuppiinsa jotai ei toivottua. Psykeeelisillöä huumeilla kuten lsd tai psilosybiini manipuolija yirittää vaikuttaa ihmismieleen samaan tapaan kuin hipit laajnesivat tajuntaansa näilläö aineilla. Huumausmanipuolinti ei kuitenkaan onnistu mikäli pitää lujasti kiinni mielipiteistään eikä mukaudu manipuolijan johdatteluun. Sopiva psykedeeliannoa ei välttämättä tunnu joten itseään ei pidä missään tapauksessa antaa esimerkiksi hypnotisoida. Mikäli hypnotisoidessa havaitsee vastenmielistä manipulointia tulee hypnioosi välittömästi keskeyttää. ja poistua paikalta.

      Eräässä pääkaupunkiseudulla toimivassa vammaisjärjestössä eräs myyntipäällikkö ystäväni kertoman mukaan koetti tällaista lääkkeillä joilla voidaan huijata oikeakätisen aivoja luulemaan itseään vasenkötiseksi. Tämä yritys meni häneltä mönkään manipuloitava piiti päänsä eivätkäö nämäkään lääkkeet pysty vaikuttamaan. mikäli kohde ei tee yhteistyötä.. Nämä lääkkeet hän oli joko huijannut Synapsiasta tai saanut yksikötiseltä esimieheltään, joka jourti käyttämään näitä lääkkeitä pysyäkseen vasenkätisenä.

      Näitä Venäläisätmisyrityksiä ja Venäjän armijaan värväämisyrityksiä joutuu varomaan erityisesti pääkaupunkiseudulla. Muualklakin Suomeesa kannatta varoa ja havainnoista tulee ilmoittaa poliisille ja suojelupoliisille.

      • Anonyymi

        Uskon sen. Paranoidiseen skitsofreniaan liittyy se seikka että potilas kokee että mitä erilaisimmat luulotellut tai todelliset viholliset vainoavat häntä tuntien olevansa järjestelmällisen vainon kohde mutta minulla ei ole mitään tällaisia vainokuvitelmia vaan psykiatri teki kadunylitysfobiastani väärän tulkinnan ikään kuin kuvittelisin että joku tahallaan haluaisi ajaa päälleni vainoten minua mutta kuten sanoin todellisuudessa fobiani perustuu siihen että itse pelkään erehdyksessä ja huolimattomuuksissani käveleväni suoraan auton alle jota en näe eikä auto ehdi enää jarruttaa ja siksi tarkistan moneen kertaan tuleeko autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon sen. Paranoidiseen skitsofreniaan liittyy se seikka että potilas kokee että mitä erilaisimmat luulotellut tai todelliset viholliset vainoavat häntä tuntien olevansa järjestelmällisen vainon kohde mutta minulla ei ole mitään tällaisia vainokuvitelmia vaan psykiatri teki kadunylitysfobiastani väärän tulkinnan ikään kuin kuvittelisin että joku tahallaan haluaisi ajaa päälleni vainoten minua mutta kuten sanoin todellisuudessa fobiani perustuu siihen että itse pelkään erehdyksessä ja huolimattomuuksissani käveleväni suoraan auton alle jota en näe eikä auto ehdi enää jarruttaa ja siksi tarkistan moneen kertaan tuleeko autoa.

        Okei, okei! Ilmoitan sille psykiatrille, että diagnoosi pitää korjata ja sinulle pitää maksaa 5000 euroa kivusta ja särystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, okei! Ilmoitan sille psykiatrille, että diagnoosi pitää korjata ja sinulle pitää maksaa 5000 euroa kivusta ja särystä.

        Et viitsisi tehdä pilaa aloittajasta. Ei hän ole ensimmäinen, jolle vääriä diagnooseja on tehty. Sitäpaitsi psykiatriassa ei ole olemassakaan sellaista kuin oikea diagnoosi. - Pilkka voi karahtaa omaan nilkkaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, okei! Ilmoitan sille psykiatrille, että diagnoosi pitää korjata ja sinulle pitää maksaa 5000 euroa kivusta ja särystä.

        Minulla tai meillä on täällä Auroran kuntoutusyksikössä uusi psykiatri jota en ole vielä tavannutkaan muuten kuin ohimennen mutta hänen vastaanotollaan en ole ollut vielä kertaakaan.


    • Anonyymi

      Psykiatrit ovat sen verran laiskaa väkeä etteivät jaksa edes päivittää valheitaan kun maailma muuttuu. Psykiatria kun on konservatiivinen suojatyöpaikka.

    • Anonyymi

      Supon agenda lähivuosille käsittää psykiatrien virkarikollisuuden selvittämisen.

    • Anonyymi

      Nyt alkaa taas mennä niin supon agenteiks tää keskustelu, että pitää varmaan muistuttaa, että tollanen tuetun paleluasumisen päivätaksa on yhteiskunnalle noin 80-110€ (valistunu arvaus.) Eli sen noin 3000€ kuussa. SItä en tiedä kuinka pitkään tuollasissa asutaan, mutta vuodessa se tekee jo yli 35 000 euroa.

      Noilla summilla, ei ole enää kyse siitä, että onko desimaalit oikein F kirjaimen jälkeen, vaan siitä että ovatko ihmiset muuten koti kuntoisia.

      Kuten olen jo aikaisemminkin maininnut, niin kaikki te ihmiset jotka koette että teitä on kohdeltu psykiatriassa väärin, ja haluatte että yhteiskunta "maksaa" teoistaan, niin menkää sinne osastolle, mitä suljetumpi sen kalliimpi.

      Alottajalle, taas sanoisin sen positiivisuuden kautta. Unohda ne diagnoosit, keskity niihin elämän rutiineihin, ja niihin asioihin joilla voisit muuttaa omaan kotiin.

      • Anonyymi

        Skitsofreenikot ovat kyllä kostonsa saaneet, jos sitä mitataan veronmaksajien rahojen kuppaamisella yksityisen sosiaalialan yritysten ja lääkeyhtiöiden voittoihin ja ylipalkattujen puoskareiden palkkoihin. Hyvinhän se mielenvikainen hoidossa pysyy, kun pumppaat sen pakkohoidon uhalla järkyttävällä määrällä passivoivia lääkkeitä massiivisen ylipainoiseksi dementikoksi, jonka silmät seisoo päässä. Itse en ottaisi vastaan sellaista täyshoitoa, vaikka saisin itse tuon 35 000 euroa puhtaana käteen. Ei noissa paikoissa ketään mihinkään kuntouteta, paitsi korkeintaan ennenaikaiseen hautaan.


    • Anonyymi

      Näissä sairauksissa on tyypillistä se, että koetaan olevan terve, tai terveempi kuin annetaan ymmärtää. Samalla hoitohenkilökunta koetaan viholliseksi ja pahimmillaan ollaan jouduttu salaliiton uhriksi. Se tästä sairaudesta tekeekin ilkeän, kun sairastuneen voi olla äärimäisen vaikea luottaa lääketieteeseen ja hoitohenkilökuntaan.

      • Anonyymi

        Hoitohenkilökuntaakin on niin kovin erilaista.
        Pitäisikö sanoa, että hekin ovat " vain ihmisiä ".

        Itselläni on takavuosilta sekä hyviä että huonoja kokemuksia, ja kaikkea siltä väliltä.
        Kauan sitten kun olin tolkuttoman sekaisin kaikista lääkkeistä niin enhän aina tajunnut missä mennään, ja ajoittain kapinoin vastaan enemmänkin.

        Omalta kohdaltani ainakin huomasin sen, että ollessani kunnolla sekaisin niin koin henkilökunnan vihollisekseni.
        Tosin olin itse itseni pahin vihollinen siihen aikaan, kun näin jälkeenpäin asioita ajattelen.

        Kun psyykkinen kuntoni parani, huomasin että paremmin tulee toimeen hoitohenkilökunnankin kanssa, tosin vain jos tulee Ihminen isolla iillä vastaan, joka kohtelee potilastakin ihmisenä.

        Missään ei ole mukava olla jos saa huonoa kohtelua, oli se sitten sairaala, työpaikka, harrastustoiminta, tai mikä tahansa, vaikka kaveripiiri.

        Mielestäni mielenterveysongelmat eivät poista ihmisarvoa keneltäkään.
        On tosin vain minun mielipide, ja olen huomannut että ihan kaikilla ei niin ole.


      • Anonyymi

        Koska koko lääketieteellinen näyttö skitsofrenian hoidossa on hupaisa vitsi, niin en ymmärrä miksi hitossa siihen pitäisi luottaa? Otetaan esimerkiksi tutkimukset, joiden mukaan pidempi hoitamaton psykoosijakso (DUP) on yhteydessä heikompaan ennusteeseen kuin varhain aloitettu (lääke)hoito. Ollaan esitetty hypoteeseja (joita sitten esitetään totuutena potilaille), että tämä johtuu psykoosin neurotoksisesta vaikutuksesta. Toisin sanoen väitetään, että psykoosi vaurioittaa aivoja ja näin varhainen interventio ehkäisee aivojen vaurioitumista. Tätä hypoteesia on sitten viljelty totuutena potilaille ja maallikoille, jotka oikeasti kuvittelevat, että on olemassa vahvaa näyttöä psykoosin neurotoksisuudesta. Tutkijoille ei ole koskaan tullut mieleen, että pidempi DUP on yhteydessä heikkoon toimintakykyyn siksi, että hoitoon tullessaan heidän psykoosinsa on edennyt pidemmälle kuin varhain hoidettujen.

        Eräs tutkijaryhmä julkaisu tästä viime vuonna tutkimuksen, joka tutki juuri tätä kysymystä: johtuuko pidempään hoitamattomaan psykoosiin liitetty heikko ennuste illuusiosta, joka johtuu siitä että potilaat eivät ole samassa vaiheessa psykoosiaan? Tulosten mukaan pidempi hoitamaton psykoosijakso oli yhteydessä heikkoon toimintakykyyn kahden ensimmäisen vuoden aikana, mutta sen jälkeen lyhyempi hoitamaton psykoosijakso oli päin vastoin yhteydessä merkittävästi heikompaan psykososiaaliseen toimintakykyyn. Oletettu psykoosin neurotoksisuudesta johtuva pitkän hoitamattoman psykoosijakson yhteys heikkoon ennusteeseen johtuukin siis tutkijoiden suunnattomasta keskinkertaisuudesta! Näin tutkijat päättelivät. Kukakohan kertoisi potilaille tämän? Hoitajat hokevat monotonisesti sitä mitä heidän käsketään sanoa mitään ajattelematta, että psykoosi on kuin diabetes ja hoitamaton psykoosi vaurioittaa aivoja. Ilkeästi sairaat ihmiset saattavat olla luottamatta näihin hupaisiin vitseihin ihan siksi, että ne kuulostavat ihan aidosti hauskoilta ja vitsikkäiltä. Vähän kuin lääkärit tekisivät pilaa omasta tieteenalastaan. Itsekin mietin hieman huvittuneena kuullessani väitteen, että mahtaakohan mahdottomat uskomukseni olla niin neurotoksisia kuitenkaan ja onkohan koulukiusaajani ääni päässäni rinnastettavissa diabetekseen nyt sittenkään.
        https://ajp.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.ajp.2019.19030324


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska koko lääketieteellinen näyttö skitsofrenian hoidossa on hupaisa vitsi, niin en ymmärrä miksi hitossa siihen pitäisi luottaa? Otetaan esimerkiksi tutkimukset, joiden mukaan pidempi hoitamaton psykoosijakso (DUP) on yhteydessä heikompaan ennusteeseen kuin varhain aloitettu (lääke)hoito. Ollaan esitetty hypoteeseja (joita sitten esitetään totuutena potilaille), että tämä johtuu psykoosin neurotoksisesta vaikutuksesta. Toisin sanoen väitetään, että psykoosi vaurioittaa aivoja ja näin varhainen interventio ehkäisee aivojen vaurioitumista. Tätä hypoteesia on sitten viljelty totuutena potilaille ja maallikoille, jotka oikeasti kuvittelevat, että on olemassa vahvaa näyttöä psykoosin neurotoksisuudesta. Tutkijoille ei ole koskaan tullut mieleen, että pidempi DUP on yhteydessä heikkoon toimintakykyyn siksi, että hoitoon tullessaan heidän psykoosinsa on edennyt pidemmälle kuin varhain hoidettujen.

        Eräs tutkijaryhmä julkaisu tästä viime vuonna tutkimuksen, joka tutki juuri tätä kysymystä: johtuuko pidempään hoitamattomaan psykoosiin liitetty heikko ennuste illuusiosta, joka johtuu siitä että potilaat eivät ole samassa vaiheessa psykoosiaan? Tulosten mukaan pidempi hoitamaton psykoosijakso oli yhteydessä heikkoon toimintakykyyn kahden ensimmäisen vuoden aikana, mutta sen jälkeen lyhyempi hoitamaton psykoosijakso oli päin vastoin yhteydessä merkittävästi heikompaan psykososiaaliseen toimintakykyyn. Oletettu psykoosin neurotoksisuudesta johtuva pitkän hoitamattoman psykoosijakson yhteys heikkoon ennusteeseen johtuukin siis tutkijoiden suunnattomasta keskinkertaisuudesta! Näin tutkijat päättelivät. Kukakohan kertoisi potilaille tämän? Hoitajat hokevat monotonisesti sitä mitä heidän käsketään sanoa mitään ajattelematta, että psykoosi on kuin diabetes ja hoitamaton psykoosi vaurioittaa aivoja. Ilkeästi sairaat ihmiset saattavat olla luottamatta näihin hupaisiin vitseihin ihan siksi, että ne kuulostavat ihan aidosti hauskoilta ja vitsikkäiltä. Vähän kuin lääkärit tekisivät pilaa omasta tieteenalastaan. Itsekin mietin hieman huvittuneena kuullessani väitteen, että mahtaakohan mahdottomat uskomukseni olla niin neurotoksisia kuitenkaan ja onkohan koulukiusaajani ääni päässäni rinnastettavissa diabetekseen nyt sittenkään.
        https://ajp.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.ajp.2019.19030324

        Toinen malliesimerkki, jolla lääkärit pilkkaavat omaa tieteenalaansa: tulkitaan sairauden hoidon vaikutukset hoidetun sairauden ilmenemismuodoksi. Tätäkin on harrastettu skitsofreniatutkimuksessa oikein innokkaasti vuosikymmeniä. Maallikoiden kuvitelmat siitä, että skitsofreniaan liittyisi jokin dopamienergisen järjestelmän häiriö tai eteneviä aivomuutoksia juontuu tutkimuksista, jossa ollaan tutkittu vuosikausia raskaasti lääkittyjä ihmisiä.

        Esimerkiksi tutkija Nancy Andearsen esitti 2000-luvun alussa, että MRI-kuvissa löydetyt etenevät aivomuutokset tietyillä aivoalueilla liittyy skitsofreniaan ja selittävät sairauteen yhdistetyt kognitiiviset puutosoireet. Vuonna 2003 julkaistussa tutkimuksessa tulkittiin tutkijoiden toimesta, etenevät aivomuutokset ovat yhteydessä heikkoon ennusteeseen ja ilmenevät lääkityksestä HUOLIMATTA. Etenevät aivomuutokset tutkijoiden mukaan johtuivat siis skitsofreniaan liittyvästä aivojen kehityshäiriöstä. Kuitenkin monet eläinkokeet, kuten vuonna 2005 julkaistu makakiapinoilla tehty tutkimus, ovat löytäneet samoja aivomuutoksia neurolepteilla hoidetuilla eläimillä. Vuonna 2012 Nancy Andearsen kumppaneineen päätyikin tutkimuksessaan toteamaan, että nämä heikkoon ennusteeseen ja kognitiiviseen suorituskykyyn yhteydessä olevat etenevät aivojen kehityshäiriöstä johtuvat aivomuutokset johtuvatkin pääasiassa neuroleptihoidosta:

        https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/fullarticle/207544
        https://www.nature.com/articles/1300710
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3476840/

        Onkin aika jännä ajatus, että itsesuojeluvaiston omaavan ihmisen pitäisi luottaa tieteeseen, joka tulkitsee oman hoitonsa vaikutukset eteneväksi aivosairaudeksi. Hoitokäytännöt operoivat pääosin tällaisen nolojen tutkimusten ja oletusten varassa, ja siksi niihin luonnollisesti liittyy paljon väkivaltaa ja ihmisen itsemääräämisoikeuden sivuuttamista. Ja siksi monet hoidon uhrit ovat psykiatrien tulkinnoissa usein korostuneen sairaudentunnottomia, koska et voi järjissään olevaa hoitaa noilla myrkyillä kovin pitkään ilman, että hän esittää eriäviä mielipiteitä.


    • Anonyymi

      https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000007766932.html
      "Sitä mies ei huomannut, kuinka Kuikka ylitti Inkilänkadun ja kääntyi vasemmalle suojatielle, joka ylittää Moinsalmentien.
      Auto törmäsi Kuikkaan, joka paiskautui tuulilasiin ja lensi 12 metrin päähän. Auton nopeus oli noin 50 km/t.
      Kuikka loukkaantui vakavasti. Hän sai aivovamman, aivoruhjeita, kallonsisäistä verenvuotoa, pirstaleisen murtuman vasempaan olkavarteen, reiän tärykalvoon ja sääriluun murtuman."

      Kävelijällä oli 10 metriä matkaa suojatielle ja autoilijalla suojatielle matkaa 40 metriä.
      Kävelijä häviää aina autolle.

      • Anonyymi

        Itse en ole ollut kertaakaan sekaisin enkä psykoosissa koska poden vain pakko oireista häiriötä tarkistuspakkoineen, sekamuotoista persoonallisuushäiriötä ja tiettyjä fobioita kuten korkeanpaikan kammo ja kadunylityskammo mutta olen saanut paranoidinen skitsofrenia diagnoosin kun lääkäri on ymmärtänyt kadunylityspelkoni väärin sillä kuten kerroin en pelkää että olisin järjestelmällisen vainon kohde vaan että itse omasta erehdyksestäni johtuen kävelen suoraan auton alle jonka en näe tulevan ja siksi tarkistan ja katson useita kertoja oikealle ja vasemmalle ennen kuin uskallan ylittää tien jos uskallan ja se tuottaa ahdistusta ja usein kierränkin jotakin muuta reittiä jos kadun ylittäminen tuntuu psyykkisesti vaikealta. Olen potenut kyseistä fobiaa yli 30 v eikä minulle aiemminkaan ollut diagnosoitu skitsofreniaa.


    • Anonyymi

      Ehkä se on kivempi niille lääkäreille, että niillä on jotain ns.normaalimpaakin porukkaa siellä, eikä vaan vaikeasti hoidettavia, tai sellaisia joilla ei hoitovastetta lainkaan.
      Ken tietää.
      Jos et ole mielenterveyslain(kannattaa muuten ottaa selvää mitä MT-laki sisältää) nojalla tahdonvastaiseren pakkohoitoon kirjattu, niin etkös voi sitä asuntoa etsiä, samalla näyttää että on toimintakykykin tallella jne.

      • Anonyymi

        Siitä oli edellisen lääkärin kanssa puhetta ja hän sanoi että pitäisi tehdä ensin jonkunnäköinen arvio olenko kykenevä asumaan yksin muta nykyisellä lääkärillä en ole vielä päässyt käymään. Yritän toki omaan asuntoon jos se vain on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä oli edellisen lääkärin kanssa puhetta ja hän sanoi että pitäisi tehdä ensin jonkunnäköinen arvio olenko kykenevä asumaan yksin muta nykyisellä lääkärillä en ole vielä päässyt käymään. Yritän toki omaan asuntoon jos se vain on mahdollista.

        Auttaisko jos joku anonyymi täällä pitäis peukkuja sen puolesta että pääset omaan asuntoon. =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaisko jos joku anonyymi täällä pitäis peukkuja sen puolesta että pääset omaan asuntoon. =)

        Toivotaan niin.


    • Anonyymi

      Auttakaa minua. Haluisin trollata tämän ketjun mutta en tiedä miten.

    • Anonyymi

      "Minulla tai meillä on täällä Auroran kuntoutusyksikössä uusi psykiatri jota en ole vielä tavannutkaan muuten kuin ohimennen mutta hänen vastaanotollaan en ole ollut vielä kertaakaan."

      Jos se lääkäri on nimeltään Hannu niin kannattaa olla tapaamattakin sitä!

      Ja aloittajalle tsemppiä oman asunnon etsintään. Se Auroran kuntoutusyksikkö (solukämpät) on vähän sellainen kyttäyspaikka. Oli ihan hyvä välietappi elämässä silloin kun oli niin pihalla ettei välittänyt siitä kyttäämisestä.

    • Anonyymi

      Diagnoossin voi saa'a vaikka juuri ulkonäön mukkaan. Sopivan höynäytettävä perusilme/lapsellinen uskovaisuus lääkärihenkilöön on psykiatriassa ihanneasiakkaan tyyli

    • Anonyymi

      Psykiatrinen hankkii asiakkaita kyseenalaisin keinoin?

      KUKA VALVOO LÄÄKÄREIDEN TEKEMISIÄ?

    • Anonyymi

      Älkää olko missään tekemisissä Hyvinkään sairaalan kanssa.

    • Anonyymi

      Älkää olko missään tekemisis julkusen terveydenhoidon kanssa

    • Anonyymi

      Huomatkaa sosiaali- ja terveysvirasto. Vaara!

    • Anonyymi

      Älkää olko missään tekemisissä intternetin kanssa

      • Anonyymi

        Ihan hyvä neuvo. Rauhoittaa varmasti ihmistä.

        Elin vuosikymmenen ilman tvtä ja uutisia. Sanomalehteä en ole tilannut 30 vuoteen. Rannekellosta luovuin lähes 40v sitten. Sosiaalista mediaa en ole koskaan käyttänyt.

        Kaikki nämä rauhoittaa päätä. Vain oma pieni tuttu tylsä mutta turvallinen ympäristö ja kaukana paha maailma.


      • Anonyymi

        No sä oot ainaki oikeella palstalla. Hullu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sä oot ainaki oikeella palstalla. Hullu

        Vaikka minulle mielestäni täysin perusteettomasti on diagnosoitu paranoidinen skitsofrenia en pode lainkaan vainokuvitelmia enkä koe olevani järjestelmällisen vainon kohde enkä myöskään kuule ääniharhoja tai koe että ajatukset eivät ole omia saati että henkiolennot vaivaisivat tai vaatisivat tekemään sitä tai tätä eikä esim. Hitler puhu lämpöpatterista tai ufot ole kiinnittäneet implantteja joilla hallitsisivat mieltä vaan olen siinä mielessä mieleltäni täysin terve mutta joiden fobioiden vaivaama joilla kuitenkaan ei pitäisi olla skitsofrenian kanssa mitään tekemistä vaan määräkohteisilla pelot on luokiteltu lieviin pelko oireisiin ahdistuneisuushäiriöihin kuten pakko oireinen häiriökin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe