Tällä tavalla sähköautojen latausongelma taajamissa ratkaistaan

Anonyymi

Kadunvarsipysäköinti ja -lataus. Sähköähän on jokaisessa lampuntolpassa:
https://www.facebook.com/groups/sahkoautot.nyt/permalink/10158263877479685/

Ei tarvitse taloyhtiöiden riidellä autojen lataamisesta lämpötolpista, koska siellä on kuitenkin joukko kus-päitä vastustamassa koska itsellä kun ei sitä sähköautoa ole.

58

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En usko, että tuo ratkaisee asiaa. Ei riitä tehot.

      • Anonyymi

        Ei riitä ei riitä -on taas varsinaiset älypäät asialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä ei riitä -on taas varsinaiset älypäät asialla.

        Riittää se sytyttämään kaapelit tuleen jos vaihdat lataukseen riittävät sulakkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää se sytyttämään kaapelit tuleen jos vaihdat lataukseen riittävät sulakkeet.

        Siitäkään ei voi olla varma jos vähänkin kauempana syötöstä kulutukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitäkään ei voi olla varma jos vähänkin kauempana syötöstä kulutukset.

        Suht kaukana on, jos oikosulkuvirta alittaa sulakkeen virran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suht kaukana on, jos oikosulkuvirta alittaa sulakkeen virran.

        Kyllä sen verran "pitkiä ja ohuita" ryhmiä on käytössä että paloajat nykymitoituksellakin melko pitkät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen verran "pitkiä ja ohuita" ryhmiä on käytössä että paloajat nykymitoituksellakin melko pitkät.

        Ei pitäisi, jos sähkösuunnittelija on tehnyt työnsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pitäisi, jos sähkösuunnittelija on tehnyt työnsä.

        15s taitaa olla sallittu max ja sitten jos sinne tuon mukaan mistä tämäkin alkoi laitetaan ne "latauksen sallivat sulakkeet" niin vois jäädä palamatta.
        Eli ne sulakkeet ovat yleensä valmiiksi jo niin tiukoilla ettei niitä suurentamaan voi oikeasti alkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen verran "pitkiä ja ohuita" ryhmiä on käytössä että paloajat nykymitoituksellakin melko pitkät.

        Katuvaloissa nykyään ledit ei paljin kuluyusta.

        Voiko hyödyntää atomiasähköautoon.


    • Anonyymi

      Asukaspysäköinti yleisellä kadullahan on tulonsiirto veronmaksajilta näille keskustojen pysäköintipaikattomille taloyhtiöille ja asukkaille. Siis asumistuen ja toimeentulotuen lisäksi annettu pysäköintituki keskustoissa asuville autoilijoille!

      Alkavatko ne köyhät Teslan omistajat nyt vinkumaan sinne yhteiskunnan rakentamille ja ylläpitämille parkkipaikoille myös latausmahdollisuutta veronmaksajien rahoilla?

      Vai korotetaanko auto- ja ajoneuvoveroa niin paljon, että valtio/kunta voisi tasapuolisesti rakentaa kaikille Suomen taloyhtiöille parkkipaikat, käydä auraamassa ne lumesta ja toisivat vielä sähköauton laturinkin sinne?

      • Anonyymi

        Johan sinulla on erikoinen ajattelu. Ei sitä veronmaksaja maksa vaan se on businesta.

        Kun rikas Teslan omistaja tulee maalta Helsinkiin vaimon kanssa ostoksille, hän laittaa Teslan kadulla lataukseen ja maksaa sähköstä sekä samassa siitä parkkipaikasta. Näin sähkön myyjä saa rahaa ja tekee voittoa. Ei siihen veronmaksajien rahaa tarvita. Hän voi viedä auton myös parkkihalliin ja ladata siellä. Toimijoita on jo nyt muutamia ja ne lisääntyvät.

        Samalla tavalla ei niin rikas Helsinkiläinen voi ladata pikku Peugeotin kadulla. Toki myös se rikas Teslan omistaja. Parkkipaikat muuntuvat pikkuhiljaa sähkölatauspaikoiksi. Jokainen kunta tekee itse päätöksen tukeeko se verkon rakentamista. Voi olla hyvä, koska se lisää kaupoissa käyntiä keskustoissa.

        Tästä linkistä näet Helen in latauspisteet :

        https://www.helen.fi/sahkoauton-lataus/lataus,
        Ei kuukausimaksua. Maksat vain ja ainoastaan toteutuneista lataustapahtumista.

        Jo nyt on alettu rakentaa taloyhtiön parkkihallipaikkoja latauspaikoiksi. Ja se tulee lisääntymään ja nostaa parkkihalliosakkeen arvoa.

        En ymmärrä yhtään mitä ajat urputuksellasi takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan sinulla on erikoinen ajattelu. Ei sitä veronmaksaja maksa vaan se on businesta.

        Kun rikas Teslan omistaja tulee maalta Helsinkiin vaimon kanssa ostoksille, hän laittaa Teslan kadulla lataukseen ja maksaa sähköstä sekä samassa siitä parkkipaikasta. Näin sähkön myyjä saa rahaa ja tekee voittoa. Ei siihen veronmaksajien rahaa tarvita. Hän voi viedä auton myös parkkihalliin ja ladata siellä. Toimijoita on jo nyt muutamia ja ne lisääntyvät.

        Samalla tavalla ei niin rikas Helsinkiläinen voi ladata pikku Peugeotin kadulla. Toki myös se rikas Teslan omistaja. Parkkipaikat muuntuvat pikkuhiljaa sähkölatauspaikoiksi. Jokainen kunta tekee itse päätöksen tukeeko se verkon rakentamista. Voi olla hyvä, koska se lisää kaupoissa käyntiä keskustoissa.

        Tästä linkistä näet Helen in latauspisteet :

        https://www.helen.fi/sahkoauton-lataus/lataus,
        Ei kuukausimaksua. Maksat vain ja ainoastaan toteutuneista lataustapahtumista.

        Jo nyt on alettu rakentaa taloyhtiön parkkihallipaikkoja latauspaikoiksi. Ja se tulee lisääntymään ja nostaa parkkihalliosakkeen arvoa.

        En ymmärrä yhtään mitä ajat urputuksellasi takaa.

        Suomalaiset on jo palvelulla maailmalla.

        https://www.virta.global/fi/mika-virta

        "Helsingin lisäksi Virralla on toimistot Tukholmassa, Berliinissä, Pariisissa ja Birminghamissa.
        tällä hetkellä jo yli 28 maassa."


        Toiset on nopeita ja tekee jo rahaa kun täällä kinastellaan ongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan sinulla on erikoinen ajattelu. Ei sitä veronmaksaja maksa vaan se on businesta.

        Kun rikas Teslan omistaja tulee maalta Helsinkiin vaimon kanssa ostoksille, hän laittaa Teslan kadulla lataukseen ja maksaa sähköstä sekä samassa siitä parkkipaikasta. Näin sähkön myyjä saa rahaa ja tekee voittoa. Ei siihen veronmaksajien rahaa tarvita. Hän voi viedä auton myös parkkihalliin ja ladata siellä. Toimijoita on jo nyt muutamia ja ne lisääntyvät.

        Samalla tavalla ei niin rikas Helsinkiläinen voi ladata pikku Peugeotin kadulla. Toki myös se rikas Teslan omistaja. Parkkipaikat muuntuvat pikkuhiljaa sähkölatauspaikoiksi. Jokainen kunta tekee itse päätöksen tukeeko se verkon rakentamista. Voi olla hyvä, koska se lisää kaupoissa käyntiä keskustoissa.

        Tästä linkistä näet Helen in latauspisteet :

        https://www.helen.fi/sahkoauton-lataus/lataus,
        Ei kuukausimaksua. Maksat vain ja ainoastaan toteutuneista lataustapahtumista.

        Jo nyt on alettu rakentaa taloyhtiön parkkihallipaikkoja latauspaikoiksi. Ja se tulee lisääntymään ja nostaa parkkihalliosakkeen arvoa.

        En ymmärrä yhtään mitä ajat urputuksellasi takaa.

        "Samalla tavalla ei niin rikas Helsinkiläinen voi ladata pikku Peugeotin kadulla."

        Ei noista Helsinkiläisistä asiat parane. VRK:n nimipalvelun mukaan heitä on alle viisi henkilöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan sinulla on erikoinen ajattelu. Ei sitä veronmaksaja maksa vaan se on businesta.

        Kun rikas Teslan omistaja tulee maalta Helsinkiin vaimon kanssa ostoksille, hän laittaa Teslan kadulla lataukseen ja maksaa sähköstä sekä samassa siitä parkkipaikasta. Näin sähkön myyjä saa rahaa ja tekee voittoa. Ei siihen veronmaksajien rahaa tarvita. Hän voi viedä auton myös parkkihalliin ja ladata siellä. Toimijoita on jo nyt muutamia ja ne lisääntyvät.

        Samalla tavalla ei niin rikas Helsinkiläinen voi ladata pikku Peugeotin kadulla. Toki myös se rikas Teslan omistaja. Parkkipaikat muuntuvat pikkuhiljaa sähkölatauspaikoiksi. Jokainen kunta tekee itse päätöksen tukeeko se verkon rakentamista. Voi olla hyvä, koska se lisää kaupoissa käyntiä keskustoissa.

        Tästä linkistä näet Helen in latauspisteet :

        https://www.helen.fi/sahkoauton-lataus/lataus,
        Ei kuukausimaksua. Maksat vain ja ainoastaan toteutuneista lataustapahtumista.

        Jo nyt on alettu rakentaa taloyhtiön parkkihallipaikkoja latauspaikoiksi. Ja se tulee lisääntymään ja nostaa parkkihalliosakkeen arvoa.

        En ymmärrä yhtään mitä ajat urputuksellasi takaa.

        Ei neukkokuutioiden pihoille ilmesty kalliita sä h köau y oja ja virolaisten keikkamiesten vuokratalojen pihoille.

        Siellä pysyy diiseli pakut.


    • Anonyymi

      Kaipa tuolla tavalla voi kännykän akun ladata. Ehkä jopa läppärin akun.

    • Anonyymi

      Varmaankin tulee bensa. Asemille ns. Lataus asemia. Pikalataus tunnissa.

      Eihän sähköau y o tule olenaan kansan auto.

      Eijön poliit y isia pääröksiä ole tehty niin et t ä sähköauyonhankina on mahdollista nile joilla ei omaa parkkioaikaan varaa.

      Ajatelkaa että kun sähöautoo lataa tunnin niin smassa jassa tankaa sata bensa autoo

      • Anonyymi

        Kun käy kaupassa ja vaikka lounaalla, niin auto on parkissa ja samalla lataantuu. En näe ongelmaa päivittäisessä ajossa. Toki latauspisteitä tarvitaan lisää.

        Tästä linkistä näet Helen in latauspisteet Helsingissä jo 150 kpl:

        https://www.helen.fi/sahkoauton-lataus/lataus,
        Ei kuukausimaksua. Maksat vain ja ainoastaan toteutuneista lataustapahtumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun käy kaupassa ja vaikka lounaalla, niin auto on parkissa ja samalla lataantuu. En näe ongelmaa päivittäisessä ajossa. Toki latauspisteitä tarvitaan lisää.

        Tästä linkistä näet Helen in latauspisteet Helsingissä jo 150 kpl:

        https://www.helen.fi/sahkoauton-lataus/lataus,
        Ei kuukausimaksua. Maksat vain ja ainoastaan toteutuneista lataustapahtumista.

        Tuolta löytyy https://latauskartta.fi/


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Eivät poliittiset päättäjät ainakaan mietnkääntue sähköauyon hankintaa kansalle

        Ri k ailee hekä

        Kun u leistyy nouse sähkön hintaja rikkaile tulee uusi atomiau y ojotab y uetaan taas erikoisperoin


    • Anonyymi

      Toimisi vain silloin kun lampuissa palaa valot, valoisina aikoina ei voisi ladata. Kesäksi sähköautot joutaisivat pukkien päälle :D

      • Anonyymi

        Ei niissä sähkö riitä talvella lämmitykseen. Joutavat pukeille ympäri vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niissä sähkö riitä talvella lämmitykseen. Joutavat pukeille ympäri vuoden.

        Norja on hyvin samanlainen maa kuin Suomi. Miten siellä ajellaan sähköautoilla läpi vuoden?

        "Norjan teillä liikkuu yli 200 000 sähköautoa, mikä on asukaslukuun suhteutettuna eniten maailmassa. Keväällä 2019 saavutettiin uusi ennätys, kun lähes 60 % prosenttia maaliskuussa myydyistä autoista oli sähköautoja."

        En ymmärrä sähköautojen vastustusta Suomessa. Jos joku haluaa ostaa sähköauton, niin siitä vaan. Mieluummin katselen ympärillä Tesloja kuin ruosteisia Ladoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norja on hyvin samanlainen maa kuin Suomi. Miten siellä ajellaan sähköautoilla läpi vuoden?

        "Norjan teillä liikkuu yli 200 000 sähköautoa, mikä on asukaslukuun suhteutettuna eniten maailmassa. Keväällä 2019 saavutettiin uusi ennätys, kun lähes 60 % prosenttia maaliskuussa myydyistä autoista oli sähköautoja."

        En ymmärrä sähköautojen vastustusta Suomessa. Jos joku haluaa ostaa sähköauton, niin siitä vaan. Mieluummin katselen ympärillä Tesloja kuin ruosteisia Ladoja.

        Norjalaisilla on öljyn myynnistä kertyneet rahastot, joista riittää rahaa sähköautoilun tukemiseen. Ja samalla saa ostettua hyvää omaatuntoa ilmaston pelastamisesta öljyä polttamalla... kunhan öljy poltetaan muualla.

        Norja ei ole samanlainen maa. Siellä on lyhyemmät etäisyydet. Siis oikeasti. Välimatkat ovat kyllä pitkiä maan eri osien välillä ja valtatietkin ainakin pohjoisessa paljon kapeampia kuin meilla ja ajonopeudet alhaisia - siellä kontataan pitkälti 70/90, kun Suomessa päästellään satasta. Lisäksi tiet kiemurtelee vuoria ja vuonoja väistelleen, joten matkaan kuluu reilusti aikaa.

        Jos Suomessa katsot kartalta, että tuonne olisi linnuntietä 300 km, niin sehän polkee sitten reilussa 4 tunnissa ja mittariin ehkä joku 350 km. Norjassa sama, niin ajat 500 km ja aikaa kuluu koko päivä. Tästä sitten seuraakin, että pitkät siivut mieluummin lentäen tai vaikka laivalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjalaisilla on öljyn myynnistä kertyneet rahastot, joista riittää rahaa sähköautoilun tukemiseen. Ja samalla saa ostettua hyvää omaatuntoa ilmaston pelastamisesta öljyä polttamalla... kunhan öljy poltetaan muualla.

        Norja ei ole samanlainen maa. Siellä on lyhyemmät etäisyydet. Siis oikeasti. Välimatkat ovat kyllä pitkiä maan eri osien välillä ja valtatietkin ainakin pohjoisessa paljon kapeampia kuin meilla ja ajonopeudet alhaisia - siellä kontataan pitkälti 70/90, kun Suomessa päästellään satasta. Lisäksi tiet kiemurtelee vuoria ja vuonoja väistelleen, joten matkaan kuluu reilusti aikaa.

        Jos Suomessa katsot kartalta, että tuonne olisi linnuntietä 300 km, niin sehän polkee sitten reilussa 4 tunnissa ja mittariin ehkä joku 350 km. Norjassa sama, niin ajat 500 km ja aikaa kuluu koko päivä. Tästä sitten seuraakin, että pitkät siivut mieluummin lentäen tai vaikka laivalla.

        Niin en ota kantaa millä rahalla ne on hommattu. Lähinnä toimivuudestahan tässä puhutaan.

        Olen ollut Norjassa aika paljon ja Norjalaisilla työkavereille on Tesloja. Hyvin tuntuvat niillä pärjäävän ja ajavat päivittäin pitempiä matkoja mitä me tässä pääkaupunkiseudulla. Talvella meidän ja heidän rajoitukset eivät taida erota juurikaan. Ja suuri osa porukkaa asuu muutaman kaupungin vaikutusalueella. Mutta niinpä se on Suomessakin. Maan logistinen keskipiste on alhaalla etelässä (Riihimäki/Hyvinkää) ja sitten muutama yksittäinen kaupunki. Toki maalla asuvien pitää liikkua ja voisiko biopolttoaineet olla hyvä vaihtoehto?

        Eli minun viesti oli,että sähköautoilu on jo aika testattua lähes samanlaisessa maassa kuin me. Ihmetyttää vastustaminen siitä syystä. Kokonaan toinen asia on sitten talous, kenellä on varaa lähitulevaisuudessa. Mutta eihän kaikkien ole pakko sähköautoa hankkia. Ja jos ajaa paljon Suomessa pitkiä matkoja, löytyy toki parempia vaihtoehtoja.

        Kysymys on kai siitä,että jotain on tehtävä, ja fossiilisten käyttöä on vähennettävä. Se tulee tapahtumaan ihmiskunnan historiassa lähitulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en ota kantaa millä rahalla ne on hommattu. Lähinnä toimivuudestahan tässä puhutaan.

        Olen ollut Norjassa aika paljon ja Norjalaisilla työkavereille on Tesloja. Hyvin tuntuvat niillä pärjäävän ja ajavat päivittäin pitempiä matkoja mitä me tässä pääkaupunkiseudulla. Talvella meidän ja heidän rajoitukset eivät taida erota juurikaan. Ja suuri osa porukkaa asuu muutaman kaupungin vaikutusalueella. Mutta niinpä se on Suomessakin. Maan logistinen keskipiste on alhaalla etelässä (Riihimäki/Hyvinkää) ja sitten muutama yksittäinen kaupunki. Toki maalla asuvien pitää liikkua ja voisiko biopolttoaineet olla hyvä vaihtoehto?

        Eli minun viesti oli,että sähköautoilu on jo aika testattua lähes samanlaisessa maassa kuin me. Ihmetyttää vastustaminen siitä syystä. Kokonaan toinen asia on sitten talous, kenellä on varaa lähitulevaisuudessa. Mutta eihän kaikkien ole pakko sähköautoa hankkia. Ja jos ajaa paljon Suomessa pitkiä matkoja, löytyy toki parempia vaihtoehtoja.

        Kysymys on kai siitä,että jotain on tehtävä, ja fossiilisten käyttöä on vähennettävä. Se tulee tapahtumaan ihmiskunnan historiassa lähitulevaisuudessa.

        Lähitulevaisuus on niinkuin taivaanranta. Mitä lähemmäksi menee niin sitä kauemmaksi se kaikkoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähitulevaisuus on niinkuin taivaanranta. Mitä lähemmäksi menee niin sitä kauemmaksi se kaikkoaa.

        Jos tarkoitat fossiilisten polttoaineiden loppumista, niin olet eräällä tavalla oikeassa, haarukka on aika iso. Tämän hetkinen paras arvio on noin 75 vuotta. Mikä on kuitenkin aika lyhyt aika.

        Mutta siihen liittyy kysymyksiä:

        - poraamiseen kustannukset kasvavat koko ajan koska paikat ovat aina vaan hankalampia
        - ison osan päällä istuu esim USA, mikä takaa että öljyä saa enää pienet maat
        - ympäristöpaineet voivat lopettaa osan öljyn tuotannosta ja
        - kriisit maailmassa heiluttelevat öljyn hintaa ja toimituksia.

        Eli hinnat voivat lähteä nousemaan piankin. Viittaan Autoliiton arvioihin bensan hinnan noususta, jossa osana on verotus mutta myös öljyn hinnan nousu.

        Sen takia, puhumatta ilmastosta, pidän hyvänä omavaraisuuden lisäämistä. Ja nyt kun on ilmastohype menossa,sähkö on hyvä energian toimittamismuoto, joka vauhdittaa muutosta.

        Suomella on myös vaikeuksia tuonnin kasvun kanssa. Miksi tuomme öljyä ja kivihiiltä, kun älykkäänä ja osaavana kansana voimme ne korvata kotimaisin keinoin ja tasapainottaa kauppatasetta.

        Persut ja Anttonen ovat puhuneet ettei kannata olla eturintamassa. Olen hiukan erimieltä. Omat kokemukset Suomessa vauhdittavat tuotteiden ja palvelujen kehittämistä. Näistä esimerkkeinä vaikka : Virta palvelut ja Kempin latausjärjestelmä sekä heidän hyvin käynnistynyt vienti. Tai Suomen uudelleen vauhtia saanut ydinsähkön tuotannon rakentaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat fossiilisten polttoaineiden loppumista, niin olet eräällä tavalla oikeassa, haarukka on aika iso. Tämän hetkinen paras arvio on noin 75 vuotta. Mikä on kuitenkin aika lyhyt aika.

        Mutta siihen liittyy kysymyksiä:

        - poraamiseen kustannukset kasvavat koko ajan koska paikat ovat aina vaan hankalampia
        - ison osan päällä istuu esim USA, mikä takaa että öljyä saa enää pienet maat
        - ympäristöpaineet voivat lopettaa osan öljyn tuotannosta ja
        - kriisit maailmassa heiluttelevat öljyn hintaa ja toimituksia.

        Eli hinnat voivat lähteä nousemaan piankin. Viittaan Autoliiton arvioihin bensan hinnan noususta, jossa osana on verotus mutta myös öljyn hinnan nousu.

        Sen takia, puhumatta ilmastosta, pidän hyvänä omavaraisuuden lisäämistä. Ja nyt kun on ilmastohype menossa,sähkö on hyvä energian toimittamismuoto, joka vauhdittaa muutosta.

        Suomella on myös vaikeuksia tuonnin kasvun kanssa. Miksi tuomme öljyä ja kivihiiltä, kun älykkäänä ja osaavana kansana voimme ne korvata kotimaisin keinoin ja tasapainottaa kauppatasetta.

        Persut ja Anttonen ovat puhuneet ettei kannata olla eturintamassa. Olen hiukan erimieltä. Omat kokemukset Suomessa vauhdittavat tuotteiden ja palvelujen kehittämistä. Näistä esimerkkeinä vaikka : Virta palvelut ja Kempin latausjärjestelmä sekä heidän hyvin käynnistynyt vienti. Tai Suomen uudelleen vauhtia saanut ydinsähkön tuotannon rakentaminen.

        Parasta on kun käyt kirjoittelemassa sekopäiset ennustuksesi ja taivaanrannan maalaukset huuhaapalstalle. Tämä on sähkötyöpalsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta on kun käyt kirjoittelemassa sekopäiset ennustuksesi ja taivaanrannan maalaukset huuhaapalstalle. Tämä on sähkötyöpalsta.

        Miksi puolustaa bensaa ja diiseliä muna kovana? Tavalla tai toisella päädytään sähkömoottoreihin aika pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puolustaa bensaa ja diiseliä muna kovana? Tavalla tai toisella päädytään sähkömoottoreihin aika pian.

        Patteriuskovainen on sokea uskossaan. Ja omasta mielestään parempi ihminen -> muilla on vain velvollisuus olla johdatettavina kohti korkeampaa totuutta - sekä maksaa kaikki kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriuskovainen on sokea uskossaan. Ja omasta mielestään parempi ihminen -> muilla on vain velvollisuus olla johdatettavina kohti korkeampaa totuutta - sekä maksaa kaikki kulut.

        Ota autot ilmatteeksi jos edelleen pystyt. Tekniikka kehittyy ja sähköauto on käytännössä joka suhteessa parempi, jos omat uskomukset ei estä niillä ajamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puolustaa bensaa ja diiseliä muna kovana? Tavalla tai toisella päädytään sähkömoottoreihin aika pian.

        Tällä palstalla ei ole tarkoitus jankuttaa bensasta. Eikä myskään julistaa jotain AGW-uskontoa eikä poliittista paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota autot ilmatteeksi jos edelleen pystyt. Tekniikka kehittyy ja sähköauto on käytännössä joka suhteessa parempi, jos omat uskomukset ei estä niillä ajamista.

        Idioottimaiset hörhöjutut jonnekin muualle kuin sähkötyöpalstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idioottimaiset hörhöjutut jonnekin muualle kuin sähkötyöpalstalle.

        Mitä sinä sitten täällä teet? Viestien sisältö on ihan nollissa. Sähköautoista sentään voi keskustella ja liittyy sähköön. Itse vain möliset patteriuskovaisista tai jostain awg:stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en ota kantaa millä rahalla ne on hommattu. Lähinnä toimivuudestahan tässä puhutaan.

        Olen ollut Norjassa aika paljon ja Norjalaisilla työkavereille on Tesloja. Hyvin tuntuvat niillä pärjäävän ja ajavat päivittäin pitempiä matkoja mitä me tässä pääkaupunkiseudulla. Talvella meidän ja heidän rajoitukset eivät taida erota juurikaan. Ja suuri osa porukkaa asuu muutaman kaupungin vaikutusalueella. Mutta niinpä se on Suomessakin. Maan logistinen keskipiste on alhaalla etelässä (Riihimäki/Hyvinkää) ja sitten muutama yksittäinen kaupunki. Toki maalla asuvien pitää liikkua ja voisiko biopolttoaineet olla hyvä vaihtoehto?

        Eli minun viesti oli,että sähköautoilu on jo aika testattua lähes samanlaisessa maassa kuin me. Ihmetyttää vastustaminen siitä syystä. Kokonaan toinen asia on sitten talous, kenellä on varaa lähitulevaisuudessa. Mutta eihän kaikkien ole pakko sähköautoa hankkia. Ja jos ajaa paljon Suomessa pitkiä matkoja, löytyy toki parempia vaihtoehtoja.

        Kysymys on kai siitä,että jotain on tehtävä, ja fossiilisten käyttöä on vähennettävä. Se tulee tapahtumaan ihmiskunnan historiassa lähitulevaisuudessa.

        > Hyvin tuntuvat niillä pärjäävän ja ajavat päivittäin pitempiä matkoja mitä me tässä pääkaupunkiseudulla.

        Siinähän se tietämyksen taso tulikin hyvin esille. Pääkaupunkiseudulla keskimääräinen ajosuorite on koko maan kärkitasoa. Johtuu siitä, että pääkaupunkiseutu on aika iso, joten "kaupungin laidalta toisellekin" on matkaa, jos kaupungiksi lasketaan toisiinsa kiinni kasvaneet, Espoo, Helsinki, Vantaa. Kyllä, alle 10 km työmatkaa ajavia on, mutta paljon on myös niitä, joilla matkaa onkin 30 km. Ja tämän päälle iso joukko pidemmän työmatkan pendelöijiä. Minullakin on aina ollut kollegoja, joilla matkan pituus on 50-100 km suuntaansa. Esim. nyt on parikin Hämeenlinnasta ja yksi Lahdesta Espooseen pendelöivä.

        Mitenkään harvinaista ei ole sekään, että pitää piipahtaa Turussa tai Tampereella. Mahd. työpaikan kautta vauhtia hakien = 400 km mittariin työpäivän puitteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta on kun käyt kirjoittelemassa sekopäiset ennustuksesi ja taivaanrannan maalaukset huuhaapalstalle. Tämä on sähkötyöpalsta.

        Sähköistyksen lisääminen tuo sähkömiehille töitä. Sähköautot ovat merkittävä juttu sähköalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköistyksen lisääminen tuo sähkömiehille töitä. Sähköautot ovat merkittävä juttu sähköalalle.

        > Sähköistyksen lisääminen tuo sähkömiehille töitä. Sähköautot ovat merkittävä juttu sähköalalle.

        Juuri tästä syystä on käynnissä kova lobbaus sen puolesta, että liikekiinteistöille pitää asettaa velvoite rakentaa patteriautojen latauspisteitä. Sillä ei ole mitään väliä, onko niille käyttötarvetta. Kuka viitsii laittaa naruja kiinni piipahtaessaan kukkakaupassa tai mäkkärin autokaistalla? Etenkin, jos tarjolla on pelkkää hidaslatausta.

        Toisaalta laita jonkin hehtaarihallin parkkipaikalle vaikka 5 % autopaikoista pikalatausmallina... tehot wegawattiluokkaa eli kiinteistölle pitää hankkia uusi sähköliittymä ja oma muuntamo.

        Näissä on siinäkin mielessä loputon työsarka, että tekniikka kehittyy ja nyt asennettavat latausasemat lienevät ikäloppuja ja uusimisen tarpeessa jo ennen vuotta 2030. Joilloin niitä patteriautoja alkaisi jo olla. Kun pidetään kiirettä, päästään myymään samat laitteet 2-3 kertaan!

        Luonnollisesti vastaavia velvoitteita voidaan asettaa myös asunto-osakeyhtiöille. Eihän se hallitukselle maksa mitään... ja on patteriuskovaisten mielestä reilua peliä, että muut maksavat heidän kulunsa. Ovathat patteriuskovaiset parempia ihmisiä, joilla on oikeus ja velvoillisuus kertoia muille, miten heidän kuuluu elää.

        Valistumattomien johdattelussa myös valehtelu on täysin hyväksyttävää, kun oikeamieliset muita opastaa tielle valaistumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norja on hyvin samanlainen maa kuin Suomi. Miten siellä ajellaan sähköautoilla läpi vuoden?

        "Norjan teillä liikkuu yli 200 000 sähköautoa, mikä on asukaslukuun suhteutettuna eniten maailmassa. Keväällä 2019 saavutettiin uusi ennätys, kun lähes 60 % prosenttia maaliskuussa myydyistä autoista oli sähköautoja."

        En ymmärrä sähköautojen vastustusta Suomessa. Jos joku haluaa ostaa sähköauton, niin siitä vaan. Mieluummin katselen ympärillä Tesloja kuin ruosteisia Ladoja.

        "Norja on hyvin samanlainen maa kuin Suomi."
        Norja on vieläpä Suomea pohjoisemmassa ja siellä on etäisyydet paljon pitempiä kuin Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköistyksen lisääminen tuo sähkömiehille töitä. Sähköautot ovat merkittävä juttu sähköalalle.

        Tässä esimerkki:

        Sähköautot | Vallilan Konepajan taloyhtiöt päättivät yhdistää voimansa ja toteuttaa massiivisen lataus­paikka­keskittymän – lapsiaan kuljettava lääkäri Lotta Immeli ajaa nyt kaupungissa pelkällä sähköllä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007773702.html?share=0659070fe29c22c079d59c3b65b984d2

        Aikamoinen määrä latauspaikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä esimerkki:

        Sähköautot | Vallilan Konepajan taloyhtiöt päättivät yhdistää voimansa ja toteuttaa massiivisen lataus­paikka­keskittymän – lapsiaan kuljettava lääkäri Lotta Immeli ajaa nyt kaupungissa pelkällä sähköllä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007773702.html?share=0659070fe29c22c079d59c3b65b984d2

        Aikamoinen määrä latauspaikkoja.

        Ja vielä isompi määrä


        Arabianrannassa muutetaan 700 lämmitystolppaa sähköautojen latauspisteiksi – Miksi ihmeessä uusiin taloihin ei rakenneta niitä valmiiksi?: https://www.hs.fi/koti/art-2000006006222.html?share=f0669f244885498e980d7a4263c7b057


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Sähköistyksen lisääminen tuo sähkömiehille töitä. Sähköautot ovat merkittävä juttu sähköalalle.

        Juuri tästä syystä on käynnissä kova lobbaus sen puolesta, että liikekiinteistöille pitää asettaa velvoite rakentaa patteriautojen latauspisteitä. Sillä ei ole mitään väliä, onko niille käyttötarvetta. Kuka viitsii laittaa naruja kiinni piipahtaessaan kukkakaupassa tai mäkkärin autokaistalla? Etenkin, jos tarjolla on pelkkää hidaslatausta.

        Toisaalta laita jonkin hehtaarihallin parkkipaikalle vaikka 5 % autopaikoista pikalatausmallina... tehot wegawattiluokkaa eli kiinteistölle pitää hankkia uusi sähköliittymä ja oma muuntamo.

        Näissä on siinäkin mielessä loputon työsarka, että tekniikka kehittyy ja nyt asennettavat latausasemat lienevät ikäloppuja ja uusimisen tarpeessa jo ennen vuotta 2030. Joilloin niitä patteriautoja alkaisi jo olla. Kun pidetään kiirettä, päästään myymään samat laitteet 2-3 kertaan!

        Luonnollisesti vastaavia velvoitteita voidaan asettaa myös asunto-osakeyhtiöille. Eihän se hallitukselle maksa mitään... ja on patteriuskovaisten mielestä reilua peliä, että muut maksavat heidän kulunsa. Ovathat patteriuskovaiset parempia ihmisiä, joilla on oikeus ja velvoillisuus kertoia muille, miten heidän kuuluu elää.

        Valistumattomien johdattelussa myös valehtelu on täysin hyväksyttävää, kun oikeamieliset muita opastaa tielle valaistumiseen.

        En osta täysin ajattelusi. Omistan autohalliosakkeen Helsingissä ja olen heti valmis investoimaan muutamia tonneja latausmahdollisuuteen.

        Vaikka en itse tarvitse,saan investoinnin pois kun vuokraan paikkaa tai myyn sen joskus pois.

        Parkkihalli paikkojen lataustekniikka varmaan kehittyy. En kuitenkaan usko että sitä tarvitsee 10 vuoden kuluessa kokonaan muuttaa. Silloin se on jo maksanut itsensä takaisin.

        On parempi että investoimme Suomeen kuin Norjalaisiin tai Saudien öljynporauslauttoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Hyvin tuntuvat niillä pärjäävän ja ajavat päivittäin pitempiä matkoja mitä me tässä pääkaupunkiseudulla.

        Siinähän se tietämyksen taso tulikin hyvin esille. Pääkaupunkiseudulla keskimääräinen ajosuorite on koko maan kärkitasoa. Johtuu siitä, että pääkaupunkiseutu on aika iso, joten "kaupungin laidalta toisellekin" on matkaa, jos kaupungiksi lasketaan toisiinsa kiinni kasvaneet, Espoo, Helsinki, Vantaa. Kyllä, alle 10 km työmatkaa ajavia on, mutta paljon on myös niitä, joilla matkaa onkin 30 km. Ja tämän päälle iso joukko pidemmän työmatkan pendelöijiä. Minullakin on aina ollut kollegoja, joilla matkan pituus on 50-100 km suuntaansa. Esim. nyt on parikin Hämeenlinnasta ja yksi Lahdesta Espooseen pendelöivä.

        Mitenkään harvinaista ei ole sekään, että pitää piipahtaa Turussa tai Tampereella. Mahd. työpaikan kautta vauhtia hakien = 400 km mittariin työpäivän puitteissa.

        En ihan ymmärrä mitä tarkoitat, mutta päivittäinen matka pääkaupunkiseudulla tai Uudellamaalla ei pitäisi olla ongelma. Työmatka esim. Treelle, Turkuun,Kouvolaan ja Kotkaan voi tehdä tiukkaa. Vaatii ehkä latauksen toisessa päässä.

        "Sähköautoja on saatavilla erilaisilla akuston kapasiteeteilla. Esimerkiksi melko yleinen 20–30 kWh akku riittää noin 150–250 kilometrin matkan ajamiseen, suuremmilla 40–60 kWh akuilla päästään 300–450 kilometrin matkoja ja 75–95 kWh:n akuilla ajomatka voi olla jo yli 500 km."

        https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava_liikenne_ja_liikkuminen/nain_liikut_viisaasti/valitse_auto_viisaasti/ajoneuvotekniikka/moottoritekniikka/sahkoautot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriuskovainen on sokea uskossaan. Ja omasta mielestään parempi ihminen -> muilla on vain velvollisuus olla johdatettavina kohti korkeampaa totuutta - sekä maksaa kaikki kulut.

        En ole patteriuskovainen. Minulla ei ole eikä tule sähköautoja.

        En vaan ymmärrä älytöntå vastustusta. Business on lähtemässä käyntiin ja se on hyvä. Öljyn tuonti on turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole patteriuskovainen. Minulla ei ole eikä tule sähköautoja.

        En vaan ymmärrä älytöntå vastustusta. Business on lähtemässä käyntiin ja se on hyvä. Öljyn tuonti on turhaa.

        Latauspiste Suomeen tekee sähkömiehille töitä. Voi käyttää suomalaista sähköä. Piuhat ja laitteet jää Suomeen. Kaupat myy suomalaisia laitteita.Mikä tässä on ongelma? Eikö täällä ole työttömiä vetämään piuhoja ja rikkaita maksamaan töistä?


      • Anonyymi

        Meidän auto on ajossa päivällä ja yöt seisoo. Sopii hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä isompi määrä


        Arabianrannassa muutetaan 700 lämmitystolppaa sähköautojen latauspisteiksi – Miksi ihmeessä uusiin taloihin ei rakenneta niitä valmiiksi?: https://www.hs.fi/koti/art-2000006006222.html?share=f0669f244885498e980d7a4263c7b057

        Kerro vielä se, miksi ne pitäisi muuttaa latauspisteiksi tai rakentaa valmiiksi? Ihan vaan sen takia että joku haluaa pelleillä jollain sähköautolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspiste Suomeen tekee sähkömiehille töitä. Voi käyttää suomalaista sähköä. Piuhat ja laitteet jää Suomeen. Kaupat myy suomalaisia laitteita.Mikä tässä on ongelma? Eikö täällä ole työttömiä vetämään piuhoja ja rikkaita maksamaan töistä?

        Sähkö muuttuu suomalaiseksi kun se siirtyy rajan yli venäjältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspiste Suomeen tekee sähkömiehille töitä. Voi käyttää suomalaista sähköä. Piuhat ja laitteet jää Suomeen. Kaupat myy suomalaisia laitteita.Mikä tässä on ongelma? Eikö täällä ole työttömiä vetämään piuhoja ja rikkaita maksamaan töistä?

        > Latauspiste Suomeen tekee sähkömiehille töitä. Voi käyttää suomalaista sähköä. Piuhat ja laitteet jää Suomeen. Kaupat myy suomalaisia laitteita.Mikä tässä on ongelma?

        Kauppakeskustne yms pihoilla latauspisteet ovat oikeastaan haitallisia.

        Sähköautot olisi jo sähköverkon kuormituksen vuoksi parasta ladata yöllä. Tällöin ei tarvita huimia lataustehojakaan.

        Kauppakeskusten pihoilla hitaammanpuoleiset latauspisteet ovat yhtä tyhjän kanssa. Pikalatausten järjestäminen taas maksaa tolkuttomasti - piikkitehot megawattiluokkaa, kun latauspisteitä on useita.

        Mutta rakentaan pitää, koska patteriuskovainen on unessaan näin nähnyt, ja kustannukset kuuluvat muille. Patteriuskovaisen mielestä kaikki latauspisteet ovat vain suunnaton etu, koska ne houkuttelevat patteriauskovaisia asiakkaiksi kuin paska kärpäsiä.

        Vaan kuka tämän kaiken maksaa? No tietenkin vääräuskoiset, etenkin autottomat/joukkoliikenteen käyttöjät, joita moisesta hävyttömyydestä sietäänkin rangaista. Liikekiinteistöjen velvoitteen patteriautojen latauspisteiden rakentamisesta valuvat myytävien tuotteiden ja palveluiden hintoihin. As oy vastikkeet nousevat jne. Mutta se on uskiksen mielestä ihan oikein, koska asuminenkin on ollut ihan liian halpaa.

        Ja tosiaan kiirettä pitää, jotta saadaan maa täyteen ylläpitoa ja säännöllistä uusimista vaativia latausasemia. Siksi riittää myös näitä lobbareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Latauspiste Suomeen tekee sähkömiehille töitä. Voi käyttää suomalaista sähköä. Piuhat ja laitteet jää Suomeen. Kaupat myy suomalaisia laitteita.Mikä tässä on ongelma?

        Kauppakeskustne yms pihoilla latauspisteet ovat oikeastaan haitallisia.

        Sähköautot olisi jo sähköverkon kuormituksen vuoksi parasta ladata yöllä. Tällöin ei tarvita huimia lataustehojakaan.

        Kauppakeskusten pihoilla hitaammanpuoleiset latauspisteet ovat yhtä tyhjän kanssa. Pikalatausten järjestäminen taas maksaa tolkuttomasti - piikkitehot megawattiluokkaa, kun latauspisteitä on useita.

        Mutta rakentaan pitää, koska patteriuskovainen on unessaan näin nähnyt, ja kustannukset kuuluvat muille. Patteriuskovaisen mielestä kaikki latauspisteet ovat vain suunnaton etu, koska ne houkuttelevat patteriauskovaisia asiakkaiksi kuin paska kärpäsiä.

        Vaan kuka tämän kaiken maksaa? No tietenkin vääräuskoiset, etenkin autottomat/joukkoliikenteen käyttöjät, joita moisesta hävyttömyydestä sietäänkin rangaista. Liikekiinteistöjen velvoitteen patteriautojen latauspisteiden rakentamisesta valuvat myytävien tuotteiden ja palveluiden hintoihin. As oy vastikkeet nousevat jne. Mutta se on uskiksen mielestä ihan oikein, koska asuminenkin on ollut ihan liian halpaa.

        Ja tosiaan kiirettä pitää, jotta saadaan maa täyteen ylläpitoa ja säännöllistä uusimista vaativia latausasemia. Siksi riittää myös näitä lobbareita.

        BTW sehän on kanssa patteriuskovaistenkin suulla kerrottu, ettei näitä pikalatauspisteitä kannata käyttää, jos käytöstä veloitetaan ... etenkin aikaperustaiset veloitukset ovat saatanasta. Mutta silti pitää näitäkin rakentaa ja muiden kuuluu lysti maksaa, koska se nyt vaan on näin. Uskovainen päättää ja muiden tulee totella!

        Latauspisteiden pitää olla ilmaisia, jotta patteriuskovainen saa käyttöönsä ilmaisia parkkipaikkoja.

        Patteriuskovaiset hehkuttavat, miten patteriautojen määrä kasvaa nykyisestä 0,5 prosentista 50 prosenttiin muutamassa vuodessa. Näinköhän riittää ilmaisia lataus/parkkipaikkoja senkin jälkeen?

        No, tilanteen voi luonnollisesti korjata vaatimalla aina vaan lisää ilmaisia parkkipaikki... eiku latauspisteitä!

        Sitähän ei tarvitse kysyä, kuka lystin maksaa. Vastaus on aina Joku Muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BTW sehän on kanssa patteriuskovaistenkin suulla kerrottu, ettei näitä pikalatauspisteitä kannata käyttää, jos käytöstä veloitetaan ... etenkin aikaperustaiset veloitukset ovat saatanasta. Mutta silti pitää näitäkin rakentaa ja muiden kuuluu lysti maksaa, koska se nyt vaan on näin. Uskovainen päättää ja muiden tulee totella!

        Latauspisteiden pitää olla ilmaisia, jotta patteriuskovainen saa käyttöönsä ilmaisia parkkipaikkoja.

        Patteriuskovaiset hehkuttavat, miten patteriautojen määrä kasvaa nykyisestä 0,5 prosentista 50 prosenttiin muutamassa vuodessa. Näinköhän riittää ilmaisia lataus/parkkipaikkoja senkin jälkeen?

        No, tilanteen voi luonnollisesti korjata vaatimalla aina vaan lisää ilmaisia parkkipaikki... eiku latauspisteitä!

        Sitähän ei tarvitse kysyä, kuka lystin maksaa. Vastaus on aina Joku Muu.

        Uliuli yhy yhy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BTW sehän on kanssa patteriuskovaistenkin suulla kerrottu, ettei näitä pikalatauspisteitä kannata käyttää, jos käytöstä veloitetaan ... etenkin aikaperustaiset veloitukset ovat saatanasta. Mutta silti pitää näitäkin rakentaa ja muiden kuuluu lysti maksaa, koska se nyt vaan on näin. Uskovainen päättää ja muiden tulee totella!

        Latauspisteiden pitää olla ilmaisia, jotta patteriuskovainen saa käyttöönsä ilmaisia parkkipaikkoja.

        Patteriuskovaiset hehkuttavat, miten patteriautojen määrä kasvaa nykyisestä 0,5 prosentista 50 prosenttiin muutamassa vuodessa. Näinköhän riittää ilmaisia lataus/parkkipaikkoja senkin jälkeen?

        No, tilanteen voi luonnollisesti korjata vaatimalla aina vaan lisää ilmaisia parkkipaikki... eiku latauspisteitä!

        Sitähän ei tarvitse kysyä, kuka lystin maksaa. Vastaus on aina Joku Muu.

        Pappaa ahdistaa kun tekniikka kehittyy. Olet varmasti se tyyppi yhtiökokouksissa joka vastustaa kaikkea. Minähän en mitään intternettiä ala maksamaan.

        Hevosienkin korvaaminen autoilla ja junilla aiheutti ahdistusta. Kuka maksaa nämä kalliit tiet ja bensa-asemat ja raiteet ja asemat? Minä en maksa penniäkään. Petrooliuskovaiset yrittää maksattaa pelleilynsä MINULLA! Mitä kun bensa loppuu? Hevoselle vaan heität heinää ja matka jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Sähköistyksen lisääminen tuo sähkömiehille töitä. Sähköautot ovat merkittävä juttu sähköalalle.

        Juuri tästä syystä on käynnissä kova lobbaus sen puolesta, että liikekiinteistöille pitää asettaa velvoite rakentaa patteriautojen latauspisteitä. Sillä ei ole mitään väliä, onko niille käyttötarvetta. Kuka viitsii laittaa naruja kiinni piipahtaessaan kukkakaupassa tai mäkkärin autokaistalla? Etenkin, jos tarjolla on pelkkää hidaslatausta.

        Toisaalta laita jonkin hehtaarihallin parkkipaikalle vaikka 5 % autopaikoista pikalatausmallina... tehot wegawattiluokkaa eli kiinteistölle pitää hankkia uusi sähköliittymä ja oma muuntamo.

        Näissä on siinäkin mielessä loputon työsarka, että tekniikka kehittyy ja nyt asennettavat latausasemat lienevät ikäloppuja ja uusimisen tarpeessa jo ennen vuotta 2030. Joilloin niitä patteriautoja alkaisi jo olla. Kun pidetään kiirettä, päästään myymään samat laitteet 2-3 kertaan!

        Luonnollisesti vastaavia velvoitteita voidaan asettaa myös asunto-osakeyhtiöille. Eihän se hallitukselle maksa mitään... ja on patteriuskovaisten mielestä reilua peliä, että muut maksavat heidän kulunsa. Ovathat patteriuskovaiset parempia ihmisiä, joilla on oikeus ja velvoillisuus kertoia muille, miten heidän kuuluu elää.

        Valistumattomien johdattelussa myös valehtelu on täysin hyväksyttävää, kun oikeamieliset muita opastaa tielle valaistumiseen.

        Eiköhän niillä joilla varaa sähköautoon ole varaa omakotitaloon ja siellä kolme kertaa kolkyt viis. Amoeeria pihassa vähintään satavilla


        Omkotitalosa on halpa asua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en ota kantaa millä rahalla ne on hommattu. Lähinnä toimivuudestahan tässä puhutaan.

        Olen ollut Norjassa aika paljon ja Norjalaisilla työkavereille on Tesloja. Hyvin tuntuvat niillä pärjäävän ja ajavat päivittäin pitempiä matkoja mitä me tässä pääkaupunkiseudulla. Talvella meidän ja heidän rajoitukset eivät taida erota juurikaan. Ja suuri osa porukkaa asuu muutaman kaupungin vaikutusalueella. Mutta niinpä se on Suomessakin. Maan logistinen keskipiste on alhaalla etelässä (Riihimäki/Hyvinkää) ja sitten muutama yksittäinen kaupunki. Toki maalla asuvien pitää liikkua ja voisiko biopolttoaineet olla hyvä vaihtoehto?

        Eli minun viesti oli,että sähköautoilu on jo aika testattua lähes samanlaisessa maassa kuin me. Ihmetyttää vastustaminen siitä syystä. Kokonaan toinen asia on sitten talous, kenellä on varaa lähitulevaisuudessa. Mutta eihän kaikkien ole pakko sähköautoa hankkia. Ja jos ajaa paljon Suomessa pitkiä matkoja, löytyy toki parempia vaihtoehtoja.

        Kysymys on kai siitä,että jotain on tehtävä, ja fossiilisten käyttöä on vähennettävä. Se tulee tapahtumaan ihmiskunnan historiassa lähitulevaisuudessa.

        No aloittaja voi ostaa sähköauton jos ylimääräistä oilis 50t käytettyyn teslaan.

        Ite ostin vielä bensa hybridin 45t vaikka olis lataus paikka Om talon pihalla.

        Mutta katsotaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat fossiilisten polttoaineiden loppumista, niin olet eräällä tavalla oikeassa, haarukka on aika iso. Tämän hetkinen paras arvio on noin 75 vuotta. Mikä on kuitenkin aika lyhyt aika.

        Mutta siihen liittyy kysymyksiä:

        - poraamiseen kustannukset kasvavat koko ajan koska paikat ovat aina vaan hankalampia
        - ison osan päällä istuu esim USA, mikä takaa että öljyä saa enää pienet maat
        - ympäristöpaineet voivat lopettaa osan öljyn tuotannosta ja
        - kriisit maailmassa heiluttelevat öljyn hintaa ja toimituksia.

        Eli hinnat voivat lähteä nousemaan piankin. Viittaan Autoliiton arvioihin bensan hinnan noususta, jossa osana on verotus mutta myös öljyn hinnan nousu.

        Sen takia, puhumatta ilmastosta, pidän hyvänä omavaraisuuden lisäämistä. Ja nyt kun on ilmastohype menossa,sähkö on hyvä energian toimittamismuoto, joka vauhdittaa muutosta.

        Suomella on myös vaikeuksia tuonnin kasvun kanssa. Miksi tuomme öljyä ja kivihiiltä, kun älykkäänä ja osaavana kansana voimme ne korvata kotimaisin keinoin ja tasapainottaa kauppatasetta.

        Persut ja Anttonen ovat puhuneet ettei kannata olla eturintamassa. Olen hiukan erimieltä. Omat kokemukset Suomessa vauhdittavat tuotteiden ja palvelujen kehittämistä. Näistä esimerkkeinä vaikka : Virta palvelut ja Kempin latausjärjestelmä sekä heidän hyvin käynnistynyt vienti. Tai Suomen uudelleen vauhtia saanut ydinsähkön tuotannon rakentaminen.

        Puhuuahsn Vihreet kin maailman pelastamisesta sähköautoilla..

        Mutta Vihreet ei puhu. Eduskunnassa mitään että että kansa ja Duunarit sais sen sähköauton
        Halut loppuu jo tässä vaiheessa

        Teko kaksinais moraali.

        Sdp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puolustaa bensaa ja diiseliä muna kovana? Tavalla tai toisella päädytään sähkömoottoreihin aika pian.

        Joo ie duunaria saakka varaa edes kunnolliseen bensa autoon.

        Nykyään pärjää Suomessa halvemman luokan ei merkkikorjssmot parhaiten

        Kempeleen inssi edissonni


    • Anonyymi

      Eihän Helsingissä tehdä muuta kuin pakataan paskaa pienempään tilaan mulkulla..

    • Anonyymi

      Tärkeää on, että jokaiseen latauspisteeseen asennetaan ydin- ja hiilisähkön erotin niin että akku saadaan ladatuksi puhtaalla vihreällä energialla.

    • Anonyymi

      Tämä on kuitenkin vapaa keskustelu palsta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27890
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17807
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      354
      9341
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4183
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3781
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      32
      1925
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1177
    Aihe