Matkustusrajoitteista valittavat

Anonyymi

Turhauttaako teitä muita kun niin monet valittavat, kun eivät pääse näin korona-aikaan matkoille?

Minulla on paniikkihäiriö sekä vaikea agorafobia/aukeiden paikkojen pelko, minkä vuoksi pääsen liikkumaan vain rajatuilla alueilla kodin lähellä. Ahdistun ja lamaannun täysin, jos joudun poikkeamaan turvallisilta, ei-aukeilta reiteiltä. Tätä on jatkunut jo useamman vuoden. Joskus kauan aikaa sitten ennen sairastumista pääsin liikkumaan normaalisti paikasta toiseen niin kuin suurin osa ihmisistä. Kaipaan tuota aikaa niin valtavan paljon että tekee kipeää.

Pointtina siis se, että turhauttaa miten jotkut kehtaavat valittaa kun eivät pääse nyt ulkomaanmatkoille, vaikka on meitäkin jotka emme ilman koronaakaan pääse juuri kotipihaa pidemmälle vaikean ahdistuksen ja paniikkihäiriön takia.

Oli pakko purkaa johonkin. Kiitos.

3

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen monisairaana,mm. hormonit ja selkäranka, sekä liikuntarajoitteisena täysin samaa mieltä kanssasi!
      Jalat ja lanne-ristiselkä on välillä ihan makaronia lyhyehkön kävelyn jälkeen ja tuskanhiki virtaa välillä ja vaikka mitä 😓 Toinen jalka on lisäksi ruvennut väsymään herkemmin. Minullakin on tavallaan paniikihäiriötä niihin liittyen sosiaalisissa tilanteissa tai se on ehkä enemmän semmosta turhautumista ja tuskastumista ja siitä johtuvaa toiminnan takkuamista (joskus ylipirteyttä), koska kyllä sitä esiintyy joskus ihan missä vain tilanteessa. Jos on tullut nukuttua huonosti, ottanut Panacodia, on neste-ja suolavajetta tai ylimäärää, kipua, depistä, uupumista niin kyllähän ne vaikuttaa, ja mulla ennen muuta ajatteluun ja erityisesti puhumiseen. Välillä en anna sen haitata pätkääkään, mutta kyllä mä yleensä pyrin optimoimaan sen minkä voin.

Vielä hurjempaa on se kun koronasta saadaan tekosyy pyssyjen ja puukkojen heilutukselle. Kyllä ihmisistä on tullut jotenkin uusavuttomia, vaikeuksia sietämättömiä ja mikä pahinta niin ei ymmärretä eikä oteta tosissaan lapsia koskevaa vastuuta!

lajijasuris

• Anonyymi

Monet valittavat asioista ihan valittamisen ilosta.
      Niin on ollut jo ennen koronaakin.

Ei muiden valituksista kannata ahdistua, osaavat ahdistua ihan itsekin.
      Tässä maailmassa turhauttaa moni omakin asia tarpeeksi, niin on parempi antaa muiden ruikutukset olla.

Itsekin olen paljon jumissa kotonani, en tosin paniikkihäiriön takia.

• Anonyymi

Olen myös huomannut, että eniten ahdistustaan valittavat juurikin ne, jotka eivät kestä olla esim hetkeäkään yksin.
      Tai ettei pariin kertaan vuodessa ei ole päässyt etelän matkalle tms.
      Kyllä itseänikin turhauttaa ns. turhasta valittajat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      97
      3574
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      5
      1959
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      7
      1730
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      34
      1465
    5. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      58
      986
    6. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      930
    7. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      882
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      47
      840
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      817
    10. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      794
    Aihe