Lunta vanhuksen postilaatikossa.

Anonyymi

Lapset ja lapsenmieliset ovat ilmeisesti keksineet lumen moninaiset mahdollisuudet myös ilkivallan tekoon :( Vanhuksen postilaatikko oli tungettu ääriään myöten täyteen lunta. Kiusa se on pienikin kiusa ja ilkeä teko. Rikoksen poluille sitä jo pienestä pitäen näemmä lähdetään.

Miksi olla ilkeä vanhalle ja sairaalle miehelle?Eikö kukaan kunnioita enää ikääntyviä? Ja vaikka pappa olisikin vähän höperö ei se oikeuta ilkeilyyn. Pappa on jo 80-vuotias eli on nähnyt elämässään lapsena sodat ja kaikki, mutta silti moinen ilkivalta pahoittaa mieltä.

Mikä on lapsen tai lapsenmielisen motiivi moiseen tekoon? Pappa ei käsittääkseni ole ollut ilkeä yhdellekään lapselle tai naapuruston aikuiselle ainakaan tahallaan. Naapurisopu kärsii, kun jälkikasvu ei kunnioita muiden rajoja eikä iäkkäitä ihmisiä.

Paha saa aina palkkansa tosin eli ilkeilevän ihmisen elämänkaari todennäköisesti tulee olemaan raskas taival ja yksinäinen. Koulumaailmassa ilkeät ovat pudokkaita ja ajautuvat rikolliseen elämäntapaan tutkimustenkin mukaan helposti. Aikuinen ilkeä on ehkä monesti se ensimmäinen joka irtisanotaan työpaikalta.

Paska sakki naapurissa ei houkuta asuinaluille uusia asukkaita. Väki vanhenee ja talot rappeutuvat, koska huonomaineisella asuinalueella ja paikkakunnalla kukaan ei halua asua. Sekarakentaminen eli kerrostalot, rivitalot ja eri vuosikymmenien omakotitalot samalla asuinalueella ovat paremmin toimeentulevien painajaisia ilkivallan tähden.

2

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en ainankaan muuta Paimioon. Niin ylimielistä porukkaa. Ovat itse tuhrineet maineensa.

      • Anonyymi

        Niin ja päivähoidossa kiusaajia taputellaan päähän ja kiusattuja syyllistetään ja tarjotaan terapiaa. Muualla saanut kiitettävät testeistä ja on fiksuin porukasta. Huonoin paikka missä ikinä asunut Hyvistä puolista; .Kaunis luonto ja upea Alvar Aallon suunnittelema parantola. Siinä ne hyvät puolet olivatkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe