Heip,
Minulla on toiminimi jonka tuotot ovat jotakuinkin 10 000€ luokkaa viime vuodelta. Teen taulun kehyksiä, taidemaalausta ja taideopetusta. Olen kuitenkin tänä vuonna ostanut aika paljon tarvikkeita itselleni. Kuten katkaisusahoja, kehyskoneita yms. Joita vielä osan käteisellä jota sukulaiseni ovat minulle antaneet kannustukseksi. Ne olen kirjannut toiminimeni kirjanpitoon nimellä "käteispano toiminimelle". SIllä tavalla, että jos olen ostanut 100€ taidetarvikkeita, niin olen kirjannut juuri ennen tätä ostosta 100€ "käteispanon". Eli rahaa ei silti ilmesty mistään ja ilmoitan tuleveroa maksaessani, nämä summat "yksityissijoituksina"
Tuli tässä vaan mieleen, että olen saamassa 1200€ alvin palautusta 2020 vuodelta. Jotenkin kuullostaa paljolta tälläisesta pienestä elinkeinonharjoituksesta. Voikohan verottaja ruveta katsomaan pahalla näitä minun "käteispanoja"
Terv.
Taiteen monitoimisählääjä
Suuri määrä ALV-saamista. Onko epäilyttävää?
Anonyymi
1
84
Vastaukset
- Anonyymi
Ei rupea - miksi alkaisi ? - sehän on aivan normaali tapahtuma. Toki se voi kysyä laskukopioita noista investoinneista joten pidähän ne kunnossa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824787- 1862103
- 1321782
- 1751415
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161291- 351106
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj171103- 78993
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh302989- 52976