Heip,
Minulla on toiminimi jonka tuotot ovat jotakuinkin 10 000€ luokkaa viime vuodelta. Teen taulun kehyksiä, taidemaalausta ja taideopetusta. Olen kuitenkin tänä vuonna ostanut aika paljon tarvikkeita itselleni. Kuten katkaisusahoja, kehyskoneita yms. Joita vielä osan käteisellä jota sukulaiseni ovat minulle antaneet kannustukseksi. Ne olen kirjannut toiminimeni kirjanpitoon nimellä "käteispano toiminimelle". SIllä tavalla, että jos olen ostanut 100€ taidetarvikkeita, niin olen kirjannut juuri ennen tätä ostosta 100€ "käteispanon". Eli rahaa ei silti ilmesty mistään ja ilmoitan tuleveroa maksaessani, nämä summat "yksityissijoituksina"
Tuli tässä vaan mieleen, että olen saamassa 1200€ alvin palautusta 2020 vuodelta. Jotenkin kuullostaa paljolta tälläisesta pienestä elinkeinonharjoituksesta. Voikohan verottaja ruveta katsomaan pahalla näitä minun "käteispanoja"
Terv.
Taiteen monitoimisählääjä
Suuri määrä ALV-saamista. Onko epäilyttävää?
Anonyymi
1
73
Vastaukset
- Anonyymi
Ei rupea - miksi alkaisi ? - sehän on aivan normaali tapahtuma. Toki se voi kysyä laskukopioita noista investoinneista joten pidähän ne kunnossa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1742037
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,821470Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821404Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta111167Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita391057Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!210983- 42888
- 96844
- 85815
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49775