Miten kateellinen ihminen käyttäytyy

Anonyymi

Kaikki on muka kateutta heti jos jotain arvostelee joten..

24

4208

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmaan yrittää loukata sinua kateuksissaan, mutta jos olet inhottava niin saattaa olla syytäkin

• Anonyymi

Siitä se lähtee usein , toisten arvostelu , kateudesta kun ei vaan kestetä että jollain on asiat paremmin. Eikä varsinkaan pystytä olemaan onnellinen toisen onnen puolesta vaan on pakko alkaa mustamaalata tuota ihmistä. Aika järkyttävää sinänsä.

• Anonyymi

Totta

• Anonyymi

Kateudeksi leimaamalla yritetään monesti vähetellä myös ihan asiallista krittiikkiä. Vaikka kuinka asiallisesti ja todellisesti ajattelisit, että jossakin touhussa ei ole mitään järkeä, niin "olet vasn kateellinen". Oli sitten kyse vaikka joidenkin jatkuvasta matkustelusta tai siitä, että naaman ihon alle tungetaan jotain lankoja. Kummassakaanhan ei todellakaan ole mitään järkeä. Toki niin saa tehdä. Saahan sitä tehdä ohan mitä vaan, mikä ei ole laitonta, mutta ei se silti järkevää ole. Esimerkkejä näistä jutuista, joissa nyt ei vaan ole minkään valtakunnan järkeä on lähes loputtomasti. Typeryyttä ei kuitenkaan saa tuoda esille, se kun olisi "kateutta".

• Anonyymi

Senkin, senkin Jeesus on täyttänyt senkin, khjih

• Anonyymi

Voihan sitä niinkuin tapaus Tuksu väittää et kritisoijat on kateellisia mutta totuushan on tuksun arvostelun osalta se että ihmiset paheksui alkoholistia joka sekoili vähäpukeisena itsensä strippaillen ja useita kertoja syytteisiin pahointelemisestä kännipäissään joutumisesta ja ehkäpä myös siitä et luuli olevansa jotain glamouria vaikka oli vain pullukka alkoholisti joka rähinöi kuin tavis alkkisnainen tavis baareissa.

Sitten on aitoo kateutta mm. Kun joku saa paljon ihailua ja kehua. Esim. Sofia belorf ja Sara Sieppi joita eräs palstalainen haukkuu rumiksi ovat mielestäni todella kauniita naisia. Voin tämän tunnustaa ilman pienintäkää kateutta vaikka olen hetero nainen jolle kai sit pitäis olla toinen ihailtu nainen joku vihollinen jota pitäis dissata.

Kateus naisten välillä on kieroa ja ahdistavaa. Sellasta salakavalaa nokkimista, piikittelyä ja nipistelyä. Saatetaan hienovaraisesti piilovittuilla lauseiden välissä.

Esim. Eräs ystäväni jota pidin ystävänäni ensin saattoi aivan puuntakaa ilman mitään riitaa tai mitään syytä nokkasta vaikkapa sanoen ”ei sulla nyt niin pieni jalka oo” tai ” en kestäis itseäni jos elämäni nautinto olis siivoaminen” hän ties että työttömänä kulutin aikaa siivoten kaappeja ja hain siitä tekemistä itselleni. Häntä jotenkin ärsytti et tykkäsin kodinhoidosta. Se uhkasi hänen itsetuntoo.

Vaatekaupois kun ihaillen hypistelin kaunista mekkoa, korkokenkiä tai käsilaukkua. Ystäväni silmät muljahteli ja naamalla oli omituinen halveksunta. Ihan kuin olisin tehnyt kamalan väärin häntä kohtaan et satun tykkään mekoista ja korkokengistä sekä käsilaukuista

Naisten välinen kateus on hienovaraista närppimistä, ilveilyä ja kuittailua joka on merkki passiivisaggressiivisuudesta

Sama ystäväni kun pääsi omiensa joukkoon eli muiden ystäviensä, se närppiminen muuttui hiukan selvemmäksi. Hän haki taustatukee puolelleen. Muljautteli silmiään sen suuntaan ketä kosiskeli siihen piilovittuiluun mukaan tai asetteli sanansa niin et haki muussa ryhmässä hyväksyntää ja tukee mun dissaus halveksunnalle. Hienovaraista pilkkaa

Näin hänen katseesta että hänestä tuntui erittäin mukavalta jos sai muut pilkkaan mua myös.

Hän oli valvovan silmäni alla pitkään sillä mä en ole tyhmä enkä sokee. Näin mitä
      Se teki ja seurasin miten pitkälle asian vie.

Lopulta mulle alkoi riittään ja välit katkoin. Se ei ollu mun ystävä. Ei koskaan ollu, koska ystävä ei toimi noin.

Ja näin ei hommat kyl etene

• Anonyymi

Veljeni vaimo on juuri sellainen piilovittuilija. Sanoi aina jotain inhottavaa ja nauroi vielä päälle. Katkaisin välit kokonaan. Eipähän tarvitse enää kuunnella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veljeni vaimo on juuri sellainen piilovittuilija. Sanoi aina jotain inhottavaa ja nauroi vielä päälle. Katkaisin välit kokonaan. Eipähän tarvitse enää kuunnella.

Joo ei se mukavalta tunnu. Itsellä oli pientä hämmennystä, kun tuli ihan yhtäkkiä tavallisen hyväntuulisen keskustelu lomassa. Tuli mieleen joku lintu jonka on pakko salakavalasti nokallaan käydä kopauttamassa tilaisuuden tullen.

Syytkin niin hämmentäviä kuten omat mieltymykseni siivoukseen, mekkoihin, korkkareihin ja laukkuihin, kengän kokoni Jne.

Mielestäni en tehnyt mitään pahaa. Elin vain elämääni mieltymysteni mukaisesti enkä siitä ylpeilly. Olin vaan minä. En ollu ilkee mut mulle oltiin ilkeitä.

Mä osaan olla ilkeäkin ja kun olen olen sitä satasella ja silloin saa sanoo mulle takas mut tässä kohtaa ei ollu kyse siitä joten se oli hyvin hämmentävää.

Kateus siellä kai taustalla mut en tajua miks tän ikäsenä pitäis kilpailla kuka paras kodinhoitaja, ruoanlaittaja tai olla kilpasilla jonkun mekko laukku kenkä mausta tai jalan koosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei se mukavalta tunnu. Itsellä oli pientä hämmennystä, kun tuli ihan yhtäkkiä tavallisen hyväntuulisen keskustelu lomassa. Tuli mieleen joku lintu jonka on pakko salakavalasti nokallaan käydä kopauttamassa tilaisuuden tullen.

Syytkin niin hämmentäviä kuten omat mieltymykseni siivoukseen, mekkoihin, korkkareihin ja laukkuihin, kengän kokoni Jne.

Mielestäni en tehnyt mitään pahaa. Elin vain elämääni mieltymysteni mukaisesti enkä siitä ylpeilly. Olin vaan minä. En ollu ilkee mut mulle oltiin ilkeitä.

Mä osaan olla ilkeäkin ja kun olen olen sitä satasella ja silloin saa sanoo mulle takas mut tässä kohtaa ei ollu kyse siitä joten se oli hyvin hämmentävää.

Kateus siellä kai taustalla mut en tajua miks tän ikäsenä pitäis kilpailla kuka paras kodinhoitaja, ruoanlaittaja tai olla kilpasilla jonkun mekko laukku kenkä mausta tai jalan koosta

Niin, joillekin naisilla on vissiin tarve aina siihen kilpavarusteluun. Pitää olla parempi kuin ns. kilpasiskot. Eräskin nainen luulee olevansa paras kaikessa esim. ruuanlaitossa, leivonnassa ja sisustuksessa yms.
        Joo, eihän niin mainion ja täydellisen ihmisen kanssa voi kukaan pärjätä.
        Olkoon minun puolesta, vaikka onkin sukua. Mutta kai sellainen ihminen tarvitsee jonkun jota alentaa ja mollata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, joillekin naisilla on vissiin tarve aina siihen kilpavarusteluun. Pitää olla parempi kuin ns. kilpasiskot. Eräskin nainen luulee olevansa paras kaikessa esim. ruuanlaitossa, leivonnassa ja sisustuksessa yms.
        Joo, eihän niin mainion ja täydellisen ihmisen kanssa voi kukaan pärjätä.
        Olkoon minun puolesta, vaikka onkin sukua. Mutta kai sellainen ihminen tarvitsee jonkun jota alentaa ja mollata.

Musta se kertoo pinnallisista arvoista, jos kokee ko. Asioista kateutta. Materialismia. Ei kovin syvällinen ihminen.

Toisekseen miks on niin vaikee olla tyytyväinen toisen hyvästä olosta? Jos saan pientä iloa elämääni kun saan ihastella kaupassa kaunista mekkoa jota työttömyystuilla en pysty ostaan mutta jonka ihastelu jo tuo hyvää mieltä tai jos saan oloni piristyyn siivoilulla kun muuten tylsää kaiket päivät kotona hengata työttömänä niin mitä väärää ja ilkeiltävää siinä on?

Pitäiskö mulla olla kurja olo ja murheellinen ja tylsistynyt olo et kelpaan ilman et mulle ilkeillään?

Voisin nytkin päästellä tähän rumasti ko. Henkilön ajankäyttöön liittyvistä asioista sillä se aika mitä kateuden kohteeseen kodinhoito käyttää pitäis hän käyttää sen vähemmän päivänvaloo kestäviin harrasteisiin. Mut jätän nyt kritisoimasta ääneen niitä hänen toimiaan jotka ajan vie. Olen kuitenkin suoran kritiikin antanu siitä toiminnasta jo.

Elämä on valintoja. Turha kateellinen olla valinnoistaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musta se kertoo pinnallisista arvoista, jos kokee ko. Asioista kateutta. Materialismia. Ei kovin syvällinen ihminen.

Toisekseen miks on niin vaikee olla tyytyväinen toisen hyvästä olosta? Jos saan pientä iloa elämääni kun saan ihastella kaupassa kaunista mekkoa jota työttömyystuilla en pysty ostaan mutta jonka ihastelu jo tuo hyvää mieltä tai jos saan oloni piristyyn siivoilulla kun muuten tylsää kaiket päivät kotona hengata työttömänä niin mitä väärää ja ilkeiltävää siinä on?

Pitäiskö mulla olla kurja olo ja murheellinen ja tylsistynyt olo et kelpaan ilman et mulle ilkeillään?

Voisin nytkin päästellä tähän rumasti ko. Henkilön ajankäyttöön liittyvistä asioista sillä se aika mitä kateuden kohteeseen kodinhoito käyttää pitäis hän käyttää sen vähemmän päivänvaloo kestäviin harrasteisiin. Mut jätän nyt kritisoimasta ääneen niitä hänen toimiaan jotka ajan vie. Olen kuitenkin suoran kritiikin antanu siitä toiminnasta jo.

Elämä on valintoja. Turha kateellinen olla valinnoistaan

Varattu Kaisuli juoksee vieraitten ukkojen perässä kaiket viikonloput, siks ei kodihoitoon ehdi! Vinkuu silti muille siitäki vaik ite pettämisen kotoitöitä tarkeemmäks laittaa 🤣🤣 sitähän sää nyt vihjailit tos tolla päivän valo jutskal

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hähähä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varattu Kaisuli juoksee vieraitten ukkojen perässä kaiket viikonloput, siks ei kodihoitoon ehdi! Vinkuu silti muille siitäki vaik ite pettämisen kotoitöitä tarkeemmäks laittaa 🤣🤣 sitähän sää nyt vihjailit tos tolla päivän valo jutskal

Hähähä

• Anonyymi

En yritä ottaa tässä kantaa juuri sun ystävyyssuhteeseen. Tuon vaan esille sen vastakkaisen näkökulman. Kuvaamasi kaltasia ihmisiä on olemassa. Sitten on myös heitä, jotka etsivät kaikesta piilovittuilua ja kokevat kaiken piilovittuiluna. Sellasenkin ihmisen ystävänä oleminen on hiton hankalaa ja tosi rasittavaa. Jokainen sanomisensa pitää yrittää puntaroida kymmeneltä eri kantilta, ennen kun sen uskaltaa sanoa. Siltikin tulee välillä päästeltyä samnakoita, joita joutuu sitten pyytelemään anteeksi ja sitten siitä anteeksipyynnöstäkin etsitään jotain väärää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En yritä ottaa tässä kantaa juuri sun ystävyyssuhteeseen. Tuon vaan esille sen vastakkaisen näkökulman. Kuvaamasi kaltasia ihmisiä on olemassa. Sitten on myös heitä, jotka etsivät kaikesta piilovittuilua ja kokevat kaiken piilovittuiluna. Sellasenkin ihmisen ystävänä oleminen on hiton hankalaa ja tosi rasittavaa. Jokainen sanomisensa pitää yrittää puntaroida kymmeneltä eri kantilta, ennen kun sen uskaltaa sanoa. Siltikin tulee välillä päästeltyä samnakoita, joita joutuu sitten pyytelemään anteeksi ja sitten siitä anteeksipyynnöstäkin etsitään jotain väärää.

Eiks toi sanonu ettei niil ollu mitään tappeluu vaan eukko pällisteli kuin halpaa makkaraa suu vääränä kun toi katteli mekkoo mistä tykkäs. Ruttunaamal oli joku negaatio vaan kaveriaan kohtaan vissiin kun juoksi vierais ja oli vissiin ihastunu siihen Jussiin joka havitteli tota. Halus varattu päästä toisen ukon pöksyihin ja si kun se ihailiki tota muijaa niin tuli naama vääräks.

Toi muijahan kirjotti et välit laitto poikki ilkeilyn takii et eiks oo hiton selvää et kuka rasittui negaatioita täynnä olevasta pettäjä kaveristaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä Jussiin tulee Kaisuli yritti jatkuvasti ristiin puhua pahaa niistä.

Tol muijal Jussista ja Jussil tosta. Tiän kun vääristeli kaiken tahallaan kun varattu eukko halus hypätä vieraan ukon ratsaille eikä omansa.

Se siinä se katkeruuden aiheutti. Sinkkunainen joka oli kaverinsa oli ihailtu ukon silmis jota eukko salaa havitteli ite. Kato nää on muijien katkeruudet ja kilpailut liittyy aina ukkoihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä Jussiin tulee Kaisuli yritti jatkuvasti ristiin puhua pahaa niistä.

Tol muijal Jussista ja Jussil tosta. Tiän kun vääristeli kaiken tahallaan kun varattu eukko halus hypätä vieraan ukon ratsaille eikä omansa.

Se siinä se katkeruuden aiheutti. Sinkkunainen joka oli kaverinsa oli ihailtu ukon silmis jota eukko salaa havitteli ite. Kato nää on muijien katkeruudet ja kilpailut liittyy aina ukkoihin

Kiva satu trolli.

• Anonyymi

Mies on väkivaltainen

• Anonyymi

Miksi? Mikä hänen väkivaltaisuuden herättää? Ehkä käytöksesi vaikuttaa jotenkin. Typerä käytös ja pikkuasioista moittiminen, sekä toisen vähättely voi viedä jopa hengen. Moni mies on vetänyt itsensä narun jatkoksi läpeensä vittumaisen naisen takia. Jos et osaa käytöstäsi muuttaa niin Eroa! Se on paras ratkaisu. Muista että mitä enemmän antaa sitä enemmän saa. Iloista antajaa Jumala rakastaa.

• Anonyymi

Jos jatkuvasti arvostelee muita, niin kateuttahan se on!

• Anonyymi

Kyllähän typerä käytös ja haukkuminen on kateutta. Ei siitä kiitosta saa jos sitä haet. Päinvastoin kaivat itsellesi kuoppaa.

• Anonyymi

No usein se johtuu kateudesta jos itselleen tuntematonta arvostelee se taas si minkä kukakin tulkitsee arvosteluksi on eri juttu toiset kun senkin jo arvosteluksi kun ilmaisee oman mielipiteensä et kandeisko pysyä vai kotona nukkumas jos niin herkkä ihminen on

• Anonyymi

Se on paras tunne kun huomaa kateuden, silloin pitää lyödä lisää löylyä kiukaalle 😅

• Anonyymi

Mitä enemmän ihmiset kadehtii, niin sitä paremmin sulla menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe