Huomasin joku viikko sitte että autoni keulan alla oli pieni -alue lumessa punaista väriä eli nestettä jokunen tippa vuotanut moottorin keula-alueelta. Mielessä heti tietty, että jäähdytysnestettä vuotaa jostain ja niin naapurikin heti päätteli ko.asiasta.. No, käytin sitten huollossa(ei merkkihuolto) jossa selvisi lopultain, että moottorin nestetäytteinen kiinnike-vaimennin vuotaa hieman. Ajattelin, että mikä hvetti moinen kiinnike on, josta en kyllä ole koskaan mitään kuullutkaan.. No, se kuitenkin oli syynä "punaisen nesteen" ilmaantumiseen auton alle. Huoltovastaava sanoi, ettei ole kiirettä noita korjailla, ainoastaan, jos moottori alkaa runkoon täristellä, niin sitte "iskaria uusiksi". Niin, onko tuo yleinenkin harmi Audeissa(A4) ja minkähän hintainen moinen kiinnike on?
En tiedä liittyiskö kuitenkaan tuohon "vikaan", mutta jonkin verran "kolahtelee" kun nyt talvisilla ja polanteisilla -teillä ajelee eli onkohan joissain nivelissä väljyyttää tai sitten iskarit loppu, takaa tai edestä..
Audi A4 1.8T(B7 kone)
6
580
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa vaihtaa merkkiä, nykyäänkin vielä valmistetaan autoja, mitkä ei ole ruikulla jatkuvasti.
- Anonyymi
Tottahan se moottori kolahtelee kuoppaisella tiellä jos moottorin kiinnikkeen vaimennin on vuotanut tyhjäksi. Eli sitä se huoltoneuvoja tarkoitti sillä moottorin täristelyllä ja nyt se kolina sitten kuuluu.
- Anonyymi
Oletko itse katsonut ja tutkinut mistä vuotaa? Suosittelen katsele lamppu kädessä ja rauhassa.
Jäähdytysnestettä voi vuotaa myös jäähdytysjärjestelmästä.
Moottorin kumityynyjen hintoja ja miltä näyttää näkee helpoiten varaosaliikkeiden sivuilta ja suomeksi.
https://m.autodoc.fi/autonosat/moottorin-tyyny-10638/audi/a4/a4-avant-8ed-b7/18405-1-8-t- Anonyymi
Esimerkiksi ohjaustehostimen öljy on yleensä punaista, kuten automaattivaihdelaatikonkin öljy (molemmissa käytetään samanlaista öljyä).
- Anonyymi
Nestettä joka on punaista, täyttää selvittää onko öljyä vai nestettä?
- Anonyymi
Eikö se nyt ole jo selvitetty mistä ja mitä tuo neste on joten kannattasko palata itse kysymykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984