ID.3 kokemuksia (karuja ovat)

Anonyymi

Matka on jatkunut ID.3 kanssa edelleen pääasiassa myönteisissä merkeissä, mutta yksi iso ongelma tässä tuli.

Ehdin jo ihmetelläkin reilun kahden viikon ajelun jälkeen, etten ollut saanut yhtään herjaa auton mittaristoon ja kaikki oli sujunut niin hyvin kuin vai voi olettaa. Sitten yhden kerran, kun piti lähteä matkaan, auto pimputteli ainakin 4 virheilmoitusta eikä suostunut lähtemään liikkeelle. Ei mennyt D tai R päälle vaan P pysyi tiukasti mittaristossa. Kokeilin pari kertaa mennä autosta pois, lukita ovet, käydä avaimen kanssa kauempana ja kokeilla uudestaan, mutta sama homma. Auto oli ollut yöllä latauksessa ja akussa oli 80 %, mutta lataus oli loppunut jo useampi tunti ennen lähtöä. Muutin maksimit 90% ja laitoin takaisin piuhan päähän ja lähdin sisälle miettimään syntyjä syviä. Muutaman minuutin päästä kokeilin uudestaan, mutta edelleen sama homma. Tässä vaiheessa soitin vuokrafirmaan ja he lupasivat lähettää liikkumisturvan miehen hakemaan auton ja tuovat toisen auton tilalle.

Liikkumisturman mies tuli ekana paikalle ja mittasi akun jännitteen, joka muistaakseni oli 12,0 V. Tutkimme, miten jännite käyttäytyy jos laitan autoon virrat tai laitan sen latautumaan. Jossain vaiheessa jännite droppasi lyhyesti noin 11,0 V tasolle, mutta lataudatessa jännite nousi noin 15 V. Tämän testailun jälkeen kokeilin lähteä autolla liikkeelle ja kas kaikki virheilmoitukset olivat hävinneet ja autolla pystyi ajamaan. Kohta tuli vuokrafirman tyypit ja todettiin, että vaihdetaan auto kun niin oli sovittu.

Mikäköhän lienee ollut tässä ongelman syy? Liian alhainen 12 V akun jännite vai joku muu? Autossa oli kuitenkin uusin 0783 softa, jonka pitäisi osata ladata 12 V akkua ajoakusta, jos tarve. Pikkaisen tästä jäi mieleen kaihertamaan, kuinka autoon voi luottaa.

Toisella autolla Pro Performance Tech ehdin ajelemaan noin viikon taas ilman ongelmia, kunnes yhden kerran liikkeelle lähtiessä varoitteli front assistin puuttumisesta ja jonkun herjan antoi muistaakseni moottoristakin ja kehoitti menemään huoltoon. Ajoin kuitenkin noin 30 km ja pienen tauon jälkeen takaisin ja paluumatkalla ei ollut mitään herjoja. Nämä taitaa olla niitä normaaleja silloin tällöin tulevia ja häviäviä herjoja.

No tänään sitten päästiin ID.3 maailmassa kolmanteen vaiheeseen, kun sain vihdoin oman auton kahden sijaisauton jälkeen alle. Sinällään jännä fiilis, kun pääsi ensikertaa uuden auton rattiin, mutta kuitenkin auto on tuttu, kun oli jo 3 viikkoa tullut ajettua samanlaisella ajopelillä. Toivottavasti tämä yksilö palauttaa luottamuksen tähän automalliin. Kestän ihan hyvin muutaman turhan virheilmoituksen, mutta jos autoa ei saa halutulla hetkellä liikkeelle, alkaa miestä syömään.

Sen huomasin kahden vuokra-auto yksilöiden välillä eroa, että ensimmäisessä ei palanut koskaan latausluukun alla oleva valo. Kiinnitin tähän huomiota vasta kun pistin toisen yksilön ensimmäistä kertaa latautumaan.

Taitaa mennä tänään taas hetki, että saa autosta kaikki asetukset kohdalleen ja Infotainment näytöt halutun näköisiksi. No eiköhän tämä mene jo rutiinilla.

30

21231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuollaistahan tämä elämä Iidun kanssa on. Näin epävarmaa autoa ei minulla ole ikinä ollut.
      Ihmettelen vain eikö kukaan ole vielä purkanut kauppaa tai liisaria auton vioista johtuen. Vai onko asia hoidettu villaisella?
      Itse seuraan nyt viimeisintä huollossa tehtyä manööveriä, josko se mahtaisi auttaa

    • Anonyymi

      Niin, nyt vasta (vaimon) autolla kokemusta kaksi päivää ja ko. ongelma Connectin kanssa selvittelyssä, jossa "perhetiimiltä" tuli tuorein vastaus, jossa vain annettiin alkuperäiset ohjeet. Kun vika ei ole siinä, vaan juuri siinä ettei QR-koodia autosta tule jolla yhdistää... kuka ja mikä taho tämä perhetiimi on, mistä viestit tulevat? Aika kasvotonta.

      Vertaan vanhaan automaailmaan, vaikka 90-luvulla kun sain ajokortin: elektroniikka oli yksinkertaista, mutta moottorin puolesta sai jännittää. Nyt moottori on yksinkertainen mutta softamaailman suhteen saa jännittää.

      Sanoin, että jos tämä ongelma ei ratkea kohta tai tulee näitä tuttuja virheilmoja vähänkään liikaa, niin pitää olla radikaali ja mennä marmoritiskille ja sanoa ettei voi hyväksyä tätä. Ei kuluttajaa voi vetää kölin alta. Ja jos jättää pihaan kerrankin, niin se on 50te uudessa autossa hyväksymätön asia, minusta.

    • Anonyymi

      ei sitä 12v akku ongelmaa mihinkään korjattu, akkua tyhjenee kuten ennenkin, nyt vain sitä jollain logiilla ladataan "useammin". logiikka kuitenkin näyttää pettävän joissan tilanteissa tai se ei toteuta sitä tarpeeksi ahkerasti

      mutta siis it alalla kuitenkin jo yli 20vuotta olleena ei voi kun itkeä/nauraa id.3:n softan tasoon, nopeudessakin paluu sinne 90 luvulle

    • Anonyymi

      Suosittelisitko kaverille? EN MISSÄÄN TAPAUKSESSA!!!!

      • Anonyymi

        No en edes pahimmalle VIHAMIEHELLENI!!!


    • Anonyymi

      Trollin skeidaa. . Ajokortiton autoton laitoshoirokki spammaa näitä DISSAUKSIA SATOJA VIIKKOON. .KEKSI MERKKISODAN TOYOTA VASTAAN MUUT MERKIT VAIN SAADAKSEEN HUOMIOO HUOMIOO HUOMIOO SIITÄ NARSISTI TROLLI ELÄÄ. . KOKO PALSTA PELKKÄÄ VIIHDE/AJANKULU TROLLAUSTA. . TROLLAUSTA TROLLAUSTA

    • Anonyymi

      Euroopan myydyin sähköauto ja lisää malleja tulee siihen tahtiin, että Toyotan omapoika pysyy työllistettynä 24/7.

      • Anonyymi

        Euroopan myynti on pelkkä kärpäsen paska atlannin valtameressä. Koita jotain muuta. Vaikka Kiinan Myytilukuja!...😂


    • Anonyymi

      kylmää kytiä

      • Anonyymi

        Ja hyvää!
        Ohjelmapäivitykset toimii ja auto on kovin haluttu ja hyvä kaikin puolin, on siinä Toyotan omapojalle iso homma keksiä jotain mikä saa hänen pelkonsa ja paniikin helpottumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hyvää!
        Ohjelmapäivitykset toimii ja auto on kovin haluttu ja hyvä kaikin puolin, on siinä Toyotan omapojalle iso homma keksiä jotain mikä saa hänen pelkonsa ja paniikin helpottumaan.

        Oikosulun tullessa on varsin kuumaa kyytiä! 😂


    • Anonyymi

      Sähköautoissa täytyy tosiaan muistaa, että auton aivot on softa eikä niinkään se, mitä konepellin alta löytyy - tällöin se voi raivostuttavasti bugittaa niin kuin puhelin tai tablettikin toisinaan tekee. Huojentavaa on toki kuitenkin tieto, että softan lapsukset on ajallisesti nopeammin korjattavissa verrattuna mekaaniseen tekniikkaan (esim. TSI DSG-ongelmat). Näin ollen ID3:sen ensimmäisiltä omistajilta kysytään softan keskeneräisyyden vuoksi pitkää pinnaa. ID3:ssa on erinomaiset edellytykset luotettavalsi arkiautoksi, mutta se vaatii vielä muutamat päivitykset.

      • Anonyymi

        "Sähköautoissa täytyy tosiaan muistaa, että auton aivot on softa eikä niinkään se, mitä konepellin alta löytyy"

        Ei sähköauto eroa tulta osin polttiksesta millään tavalla. Samat ajoavustimet ja infotainmentit on molemmissa.
        Polttiksen voimalinjan ohjaaminen vaatii eri softat kuin sähköinen voimalinja, mutta ne ovat jopa monimutkaisemmat kuin sähköautossa. Polttiksessa on todella paljon muuttuvia parametreja kun pitää minimoida päästöt ja kulutus. Siihen päälle vaihdelaatikon ohjaaminen.... Sähköisen voimalinjan mekaaninen yksinkertaisuus heijastuu myös sen ohjaussoftaan.

        Mistä ihmeestä jengi on saanut päähänsä että sähköautossa olisi paljon softaa mutta polttiksessa ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautoissa täytyy tosiaan muistaa, että auton aivot on softa eikä niinkään se, mitä konepellin alta löytyy"

        Ei sähköauto eroa tulta osin polttiksesta millään tavalla. Samat ajoavustimet ja infotainmentit on molemmissa.
        Polttiksen voimalinjan ohjaaminen vaatii eri softat kuin sähköinen voimalinja, mutta ne ovat jopa monimutkaisemmat kuin sähköautossa. Polttiksessa on todella paljon muuttuvia parametreja kun pitää minimoida päästöt ja kulutus. Siihen päälle vaihdelaatikon ohjaaminen.... Sähköisen voimalinjan mekaaninen yksinkertaisuus heijastuu myös sen ohjaussoftaan.

        Mistä ihmeestä jengi on saanut päähänsä että sähköautossa olisi paljon softaa mutta polttiksessa ei?

        Sinä puhut polttomoottoriautosta kuin niitä olisi yhdenlaisia. Meillä on ollut 60 vuotta paljon ajettuja henkilöautoja, kaikki manuaalilla. Kertakaan ei ole isoa vikaa tai voimansiirron vikoja. Ei ole vikavaloa ollut koki 2000 luvulla.

        Kallein remontti joku 380eur jakopäähihnojen, vesipumpun, moniurahihnojen vaihdattaninen kylän korjaamossa. 2 kertaa 2000 luvulla.

        90 luvulla oli käytössä nissanin jakoketjukoneita joissa ketjua ei tarvinnut vaihtaa edes 300 00km ajettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut polttomoottoriautosta kuin niitä olisi yhdenlaisia. Meillä on ollut 60 vuotta paljon ajettuja henkilöautoja, kaikki manuaalilla. Kertakaan ei ole isoa vikaa tai voimansiirron vikoja. Ei ole vikavaloa ollut koki 2000 luvulla.

        Kallein remontti joku 380eur jakopäähihnojen, vesipumpun, moniurahihnojen vaihdattaninen kylän korjaamossa. 2 kertaa 2000 luvulla.

        90 luvulla oli käytössä nissanin jakoketjukoneita joissa ketjua ei tarvinnut vaihtaa edes 300 00km ajettuna.

        "Sinä puhut polttomoottoriautosta kuin niitä olisi yhdenlaisia. "

        Luonnollisesti aina verrataan saman aikakauden autoja. Miksi verrata esim. vm. 2020 ID.3:sta johonkin vanhaan 90-luvun polttiskatiskaan?
        Vuoden 2020 sähköautossa ja polttiksessa molemmissa on valtava määrä softaa eikä polttiksella ole mitään etua sähköautoon verrattuna sillä rintamalla.

        Jos on sitä mieltä että runsas softa on perkeleestä niin silloin on oikein sanoa että uudet autot ovat softan suhteen perkeleestä. Jos kommentin kohdistaa pelkästään sähköautoihin niin silloin puhuu tarkoitushakuista palturia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinä puhut polttomoottoriautosta kuin niitä olisi yhdenlaisia. "

        Luonnollisesti aina verrataan saman aikakauden autoja. Miksi verrata esim. vm. 2020 ID.3:sta johonkin vanhaan 90-luvun polttiskatiskaan?
        Vuoden 2020 sähköautossa ja polttiksessa molemmissa on valtava määrä softaa eikä polttiksella ole mitään etua sähköautoon verrattuna sillä rintamalla.

        Jos on sitä mieltä että runsas softa on perkeleestä niin silloin on oikein sanoa että uudet autot ovat softan suhteen perkeleestä. Jos kommentin kohdistaa pelkästään sähköautoihin niin silloin puhuu tarkoitushakuista palturia.

        Ainakin minun muutamissa tuoreemmissa polttiksissa softat toimii ilman päivityksiä oikein hyvin.


    • Anonyymi

      Id3 sisällä jos käytte niin ala-arvoiset tilat, muovia, takapenkit. Ei siis voisi luulla niin kalliiksi autoksi.

      Käy edes tori nettiautossa katsomassa.

      Otetaan vaikka golf 7 joka on halvempi niin paljon laadukkaampia ratkaisuja ja suunnittelua, ergonomiaa

      • Anonyymi

        Id3 n todellinen km täydellä akulla liian pieni. Sama ongelma monissa akkuautoissa. Wltp vääristää paljon koska

        Wltp testi kun ei testaa kuin 20c lämpötilassa eli akku on kokonaan läpejään lämmin. Ei käytetä lämmitintä ollenkaan.

        Keskinopeus myös alhainen jotain 40kmh, ja testin pituus 23km.

        Suomessa jos lähdet ajamaan norm tietä, ilmoitetusta km lähtee talvella jopa puolet pois helposti, kesällä jatkuva 60kmh / 80kmh, 100kmh matka-ajo vie paljon


      • Anonyymi

        "Id3 sisällä jos käytte niin ala-arvoiset tilat,"

        ID.3 on selkeästi suurin sisätiloiltaan c-segmentissä. Sanopa saman luokan auto jossa olisi takapenkillä yhtä paljon tilaa. Samoin tavaratila on suurempi kuin esim HB Golfissa, Focuksessa tai Corollassa.

        Pintamateriaalit ovat entry-level tasoa niinkuin hintakin. Jos haluaa vähän prameampaa sisustaa niin muutama tonni rahaa lisää ja ID.4 kotipihaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Id3 n todellinen km täydellä akulla liian pieni. Sama ongelma monissa akkuautoissa. Wltp vääristää paljon koska

        Wltp testi kun ei testaa kuin 20c lämpötilassa eli akku on kokonaan läpejään lämmin. Ei käytetä lämmitintä ollenkaan.

        Keskinopeus myös alhainen jotain 40kmh, ja testin pituus 23km.

        Suomessa jos lähdet ajamaan norm tietä, ilmoitetusta km lähtee talvella jopa puolet pois helposti, kesällä jatkuva 60kmh / 80kmh, 100kmh matka-ajo vie paljon

        "Id3 n todellinen km täydellä akulla liian pieni. "

        Tässä kaveri ajaa ID.3:lla keskikokoisella akulla 1.000km alle yhteetoista tuntiin. Eikö muka riitä?


        https://www.youtube.com/watch?v=koPcwHJ4aSk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Id3 n todellinen km täydellä akulla liian pieni. Sama ongelma monissa akkuautoissa. Wltp vääristää paljon koska

        Wltp testi kun ei testaa kuin 20c lämpötilassa eli akku on kokonaan läpejään lämmin. Ei käytetä lämmitintä ollenkaan.

        Keskinopeus myös alhainen jotain 40kmh, ja testin pituus 23km.

        Suomessa jos lähdet ajamaan norm tietä, ilmoitetusta km lähtee talvella jopa puolet pois helposti, kesällä jatkuva 60kmh / 80kmh, 100kmh matka-ajo vie paljon

        Kun lukisit noita autolehtien testejä, niin saisit todellisia rangeja ja usein ne on jopa enemmän kuin tuo virallinen Wltp luku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lukisit noita autolehtien testejä, niin saisit todellisia rangeja ja usein ne on jopa enemmän kuin tuo virallinen Wltp luku.

        Juuh. Ihan kesäkeleillä peräti ajettuja.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuh. Ihan kesäkeleillä peräti ajettuja.....

        Jep. Hauska nähdä, mihin pystyvät -30 asteen pakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Hauska nähdä, mihin pystyvät -30 asteen pakkasella.

        Hyvin toimii, range lyhenee, mutta ei se ole ongelma kun sen tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Hauska nähdä, mihin pystyvät -30 asteen pakkasella.

        "Jep. Hauska nähdä, mihin pystyvät -30 asteen pakkasella."

        Tai kuinka pitkälle pääsee Marsissa vastatuuleen. Täysin epärelevanttia Suomessa. -30 kelejä ei ole tullut vastaan oikeastaan koskaan.
        Nämä jänkäjoonaiden aivopierut ovat lähinnä säälittäviä. Tiedättekö että yritätte änkyröidä jollain pakkasjutuilla joita ei edes ole olemassa siellä missä valtaväestö suomalaisista asuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jep. Hauska nähdä, mihin pystyvät -30 asteen pakkasella."

        Tai kuinka pitkälle pääsee Marsissa vastatuuleen. Täysin epärelevanttia Suomessa. -30 kelejä ei ole tullut vastaan oikeastaan koskaan.
        Nämä jänkäjoonaiden aivopierut ovat lähinnä säälittäviä. Tiedättekö että yritätte änkyröidä jollain pakkasjutuilla joita ei edes ole olemassa siellä missä valtaväestö suomalaisista asuu.

        No ajele sinä vaan sillä kuvitteellisella täyssähkärilläsi sillä pleikkarilla ihan niin kauan, kuin mieli vaan tekee. Totuus kun on vaan ihan toisenlainen, kuin se siellä virtuaalimaailmassasi oleva "todellisuus".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jep. Hauska nähdä, mihin pystyvät -30 asteen pakkasella."

        Tai kuinka pitkälle pääsee Marsissa vastatuuleen. Täysin epärelevanttia Suomessa. -30 kelejä ei ole tullut vastaan oikeastaan koskaan.
        Nämä jänkäjoonaiden aivopierut ovat lähinnä säälittäviä. Tiedättekö että yritätte änkyröidä jollain pakkasjutuilla joita ei edes ole olemassa siellä missä valtaväestö suomalaisista asuu.

        Sulla on VARMASTI kaikki omakotitalot, kesämökit, täyssähköautoja kaksi kappaletta, ja maailman komein vaimo itselläsi, ja pari koulussa menestyvää ipanaa tällä hetkellä, mutta mitä ajattelit tehdä siinä vaiheessa, kun ulosottomiehet vievät kaiken tämän kulissin pois?
        Oliko se silloinkin sitä "halpaa autoilua?"

        En usko, että olet lottomiljonääri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on VARMASTI kaikki omakotitalot, kesämökit, täyssähköautoja kaksi kappaletta, ja maailman komein vaimo itselläsi, ja pari koulussa menestyvää ipanaa tällä hetkellä, mutta mitä ajattelit tehdä siinä vaiheessa, kun ulosottomiehet vievät kaiken tämän kulissin pois?
        Oliko se silloinkin sitä "halpaa autoilua?"

        En usko, että olet lottomiljonääri.

        Sun katkeruutesi työnsä hyvintekeviä kohtaan on ilmeinen. Sulle työnteko on nähtävästi vaikeaa. Omalle kohdalle on sattnut geenit ja kotikasvatus siihen malliin että että hoidan duunini hyvin ja saan siitä myös kiksejä.
        Se on poikinut hyvän liksan ja sillä maksan omakotitalon, auton ja muut mulle tärkeät asiat. Ja sukanvarten jää joka kuukausi pientä.

        Ei kaikki tässä mailmassa ole matalapalkkaaisia nyhveröitä. Edes tasalakkien luvatussa maassa Suomessa. Oletko koskaan miettinyt miksi keskipalkka Suomessa on suurempi kuin sulla on? Looginen selitys sille on että Suomessa on paljon ihmisiä jotka ansaitsee enemmän kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on VARMASTI kaikki omakotitalot, kesämökit, täyssähköautoja kaksi kappaletta, ja maailman komein vaimo itselläsi, ja pari koulussa menestyvää ipanaa tällä hetkellä, mutta mitä ajattelit tehdä siinä vaiheessa, kun ulosottomiehet vievät kaiken tämän kulissin pois?
        Oliko se silloinkin sitä "halpaa autoilua?"

        En usko, että olet lottomiljonääri.

        "mutta mitä ajattelit tehdä siinä vaiheessa, kun ulosottomiehet vievät kaiken tämän kulissin pois?"

        Isoa katkeruutta pukkaa aivan normaalin duunarin elämää kohtaan. Mikä sun ongelma on?
        Tavallisen duunarin palkasta lohkeaa pala auton osamaksuihin jos ei dokaa kaikkea lähimmässä baarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on VARMASTI kaikki omakotitalot, kesämökit, täyssähköautoja kaksi kappaletta, ja maailman komein vaimo itselläsi, ja pari koulussa menestyvää ipanaa tällä hetkellä, mutta mitä ajattelit tehdä siinä vaiheessa, kun ulosottomiehet vievät kaiken tämän kulissin pois?
        Oliko se silloinkin sitä "halpaa autoilua?"

        En usko, että olet lottomiljonääri.

        "mitä ajattelit tehdä siinä vaiheessa, kun ulosottomiehet vievät kaiken tämän kulissin pois?"
        Aika vaikeeta on ulosottomiehen viedä multa yhtään mitään kun omaisuuden arvo on paljon suurempi kuin velan.
        Tässä maailmassa on vain niin että kaikila ei mene yhtä huonosti kuin sinulla. Usealla on jättää omaisuutta lapsilleen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe