Keskusta tukee voimakkaasti maata jossa ei tuollainen valtakunnasyyttäjä

Halu elää vapaassa maassa on voimakkaampi kuin pidätyksen pelko.

https://yle.fi/uutiset/3-11446839

https://yle.fi/uutiset/3-11419637

MTV kertoo, että tutkintapyynnön mukaan Räsänen olisi tv-ohjelman jakson aikana sanonut, että "homoseksuaalisuus on psykoseksuaalisen kehityksen psykopatologinen häiriö" ja että "homoseksuaalisuudessa on kyse perversioista".

MTV:n mukaan jaksossa ei kuitenkaan sanottu näin.

"Hämmästyttävintä tässä tapauksessa on, että tutkintapyynnössä esitetään väitteitä lausumistani, joita en ole edes sanonut koko ohjelmassa", Räsänen sanoo tiedotteessa.

"Ihmettelen sitä, että valtakunnansyyttäjä teki tutkintamääräyksen poliisille tarkastamatta ohjelmaa. Yksityisen kansalaisen tekemässä tutkintapyynnössä esitetään muistinvaraisia sitaatteja, joita ei löydy ohjelmasta lainkaan", Räsänen jatkaa.

STT ei tavoittanut valtakunnansyyttäjää kommentoimaan asiaa. Syyttäjälaitoksen viestinnän mukaan valtakunnansyyttäjä ei lomaltaan vastaa kyselyihin.

Entinen sisäministeri Räsänen on epäiltynä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan myös seksuaalivähemmistöjä koskevista kirjoituksistaan.

Rikosepäilyt koskevat Räsäsen viimekesäistä tviittiä Helsinki Pride -tapahtumasta sekä Suomen Luther-säätiön vuonna 2004 julkaisemaa kannanottoa, jossa Räsänen muun muassa väittää, että nykyinen seksuaalikasvatus yhdistettynä homoseksuaalisuuden hyväksyntään saattaa avata väylän seksuaaliseen hyväksikäyttöön.

Jälkimmäisen kirjoituksen osalta poliisi oli aiemmin päättänyt, ettei esitutkintaa aloiteta. Valtakunnansyyttäjä Toiviainen kuitenkin määräsi esitutkinnan aloitettavaksi.

Räsäsen mukaan Helsinki Pride -tviittiä ja vuoden 2004 kirjoitusta koskevat rikosepäilyt ovat jo siirtyneet syyteharkintaan.

2

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toiviainen on karannut Putinin esikunnasta.

• Anonyymi

Punavihreähän se on.
        kuvittelee että vielä vuonna 2021 punaiset saa valtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3447
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2624
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2386
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1647
    Aihe