Pääsen pois vankilasta 21.04.21 nimeltä työpaikka

Anonyymi

12 kk palkkatuki ja 12 kk jatko, kyllä on täynnä sitä elämää. Kaipaan entisaikojen työttömyyttä. Työ vie hermot, enkä koe olevani työn tarpeessa. En elä omakotitaloille. En elä lapsille tai perheelle. En elä parisuhteille. En elä muotivaatteille. Asun vuokralla 450e kk sis. netin ja veden. Netti on ainoita kämmpäni ylellisyyksiä. Laitekanta on vanhaa. Eläisin työttömänä herroiksi, kun nyt taas työstä nettona 40h 10h työmatkat vko ja saan NETTONA 1100 e.

Tyttömänä asumistuen kanssa 850 euroa eli lähes saman verran ja on aikaa.

Olen totaalisen kyllästynyt työntekoon. Sillä säästin 25000 euroa säästöön ja pystyn pitämään hädässä elintsoani yllä noin 3 vuotta vuotta. Miksi tekisin töitä, enää yhtään, jos en nauti työstä ja unelmani ei ole kallis omakotitalo ja sähköauto.

Siksi valitsen työttömyyden, enkä jatka määräaikaista sopimusta.

Haluan elää herroiksi työttömänä. Harrastan lähes ilmaisia juttuja, musiikin kuunteluan vuokraan kuuluvalla netillä, ulkoilen ja otan kesällä aurinkoa rannalla. En halua viettää elämää niin, että koko vuotena v***n 4 vko lomaa. Se on ihan riittämätöntä enkä jaksa sitä elämää. Joka päivä odotat lomaa ja lasket viikonloppuihin. Voit elää riaksta, mutta kurjaa elämää, tai voit elää köyhää, mutta stressitöntä elämää. Kumman vaihtoehdon sinä valitset ja miksi?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ongelmasi ole mikään työ vaan olet kyllästynyt elämään.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Kyllästynyt elämään.
        Eämä, jossa on työtä, työtä, työtä, työtä ja työtä sekä aina vain lisää ei maita.

        Siksi menenkin kortistoon 21.4.21, että voin vihdoin nauttia elämästä.
        Lopettakaa työnteko ja eläkää!

        Velka on pirullinen idea, koska se velvoittaa työntekoon heikoillakin ehdoilla...

        Raha ja velka on ihmiskunnan suurimpia hujauksia yhteiskunnassa.

        Lopettakaa roinan ostamiset niin raha riittää ilman työntekoa! Kätevää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Kyllästynyt elämään.
        Eämä, jossa on työtä, työtä, työtä, työtä ja työtä sekä aina vain lisää ei maita.

        Siksi menenkin kortistoon 21.4.21, että voin vihdoin nauttia elämästä.
        Lopettakaa työnteko ja eläkää!

        Velka on pirullinen idea, koska se velvoittaa työntekoon heikoillakin ehdoilla...

        Raha ja velka on ihmiskunnan suurimpia hujauksia yhteiskunnassa.

        Lopettakaa roinan ostamiset niin raha riittää ilman työntekoa! Kätevää!

        Joo minulle kerran yksi työtön taai sanoisinko paremmin työtä vieroksuva, toimitti lähes samaa, mutta sillä erolla, että hänen mielestään semmoisen joka ei halua tehdä työtä kuuluisi silti saada sama palkka kun työssäkäyvänkin.
        Kysyin kenen luulet silloin haluavan käydä töissä, niin vastasi "kyllä niitä hulluja riittää, hänenkin tuttavapiirissä on sellaisia että jopa vähän maksaisivat jos saisivat tehdä töitä" En tiedä onko totta.


    • Anonyymi

      Jos tuo ihan oikeasti on se päivämäärä jolloin sinun pitäisi 'vapautua', niin nyt kela ja te-toimisto voi tietokoneiltaan katsoa että kuka henkilö ehkä mahdollisesti on kyseessä, ja keksiä jotain 'jatkoa' sinulle...

    • Anonyymi

      Kyllä se työ on vankila kaikille. Se on jotian mitä ei pitäisi kestää, eikä tarvi jos jää työttömäksi. Mitään parempaa ei ole kuin työttömyys. Työ vie terveyden ja ihmissuhteet, ja kaiken, jopalapset jäävät heitteille.

      Huomaat lapset vasta sitten kun he ovat aikuisia, eikä trvi enää sua, et missä ne lapset ovat????

      • Anonyymi

        Jos se työ on vankila, niin tulipa lusittua ihan täydet 40 vuotta ja ilman ehdonalaista .
        Mutta nyt siitä saa eläkkeeksi kutsutun palkkion, millä ei ole mitään takarajaa.
        Joka kuukausi ropisee tilille mojova summa eikä tarvitse tehdä mitään anomuksia tai oikaisuvaatimuksia kelaan tai sossuun. Rahaa riittää oman maailmani tappiin saakka.
        Pekkasia olen siis pitänyt jo 12 vuotta ja ne senkun jatkuu ratevasti.


    • Anonyymi

      hopi hopi, laiskat töihin, hopi hopi...
      Laiskuuden mato on saatava pois prsreiästä.
      hiki päässä tulee sinun töitä tehdä, jotta kunnialla eläisit.
      Vain rikas ja omistava luokka saa levätä ja nauttia muiden työn hedelmää.
      Ja tietysti levätä saa pakolais turisti lomailijat suurine ilmais etuineen.

      • Noin sanoo vain toisen työllä siivellä eläjä toimitusjohtaja ja poliitikko.

        Poliittisesti työtön kustantaa sentään vain alle 10K vuodessa yhteiskunnalle.

        Turha poliitikko avustajineen 100K eikä edes riitä.


      • Anonyymi
        jenna1991 kirjoitti:

        Noin sanoo vain toisen työllä siivellä eläjä toimitusjohtaja ja poliitikko.

        Poliittisesti työtön kustantaa sentään vain alle 10K vuodessa yhteiskunnalle.

        Turha poliitikko avustajineen 100K eikä edes riitä.

        Mitä valittamista siinä on, jos työtön prjää tuilla niin miksi valitat? Jokainen tekee kuin haluaa. Ja fiksua on olla menemättä orjatöihin, kuka menee palkattomaan ihan noin vaan? Ei fiksu ainakaan.

        Firmat ky ottaa ilmaisia työntekijöitä ja sitten kehuu kuin tekevät voittoa? Mutta mainitseeko ne koskaan että työttömien kustannuksella tekee voittoa??? Ei mainitse. Itsestäni ei olisi palkattomaan, palkkaa pitäät ull 4 tonnia tai työt jää tekemättä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä valittamista siinä on, jos työtön prjää tuilla niin miksi valitat? Jokainen tekee kuin haluaa. Ja fiksua on olla menemättä orjatöihin, kuka menee palkattomaan ihan noin vaan? Ei fiksu ainakaan.

        Firmat ky ottaa ilmaisia työntekijöitä ja sitten kehuu kuin tekevät voittoa? Mutta mainitseeko ne koskaan että työttömien kustannuksella tekee voittoa??? Ei mainitse. Itsestäni ei olisi palkattomaan, palkkaa pitäät ull 4 tonnia tai työt jää tekemättä.

        Siksi noin vastasinkin. Olen itsekin työtön.

        Poliittisesti työtön. Mun mielestä poliittisesti työtön nostaa mitättömät tuet vuodessa eli 10 000 eur maks vuodessa, kun taas poliitikko loisii ja saa 100 000 itselle ja 100 000 avustajalleen. Siinä on mielestäni oikeat rosvot, kyllä työttömyys on ihanaa.


      • Anonyymi

        Elämän totuuksina kannattaa muistaa aina, että laiskuus on kasvava luonnonvara.
        Ja kuluttajiksi kasvattettuja ihmisiä vaivaa se kulutushalu ja vastaavasti suuri laiskuus. Työenergia tuhlataan viihteeseen, urheiluun, energiaa tuhlataan, yms.. hukkakäyttöön.
        Tavat ja tottumukset ovat jo pervot.
        Fyysistä työtä, teollisuutta, Kuntouttavia työleireijä siksi tarvittaisiin, tai sitä eu lupaamaa rakentamaa, tervehdyttävää talous kriisiä, hyper inflaatiota.
        Ihminen on ovela, syy on aina muualla, Omaa osaamattomuutta ja Laiskuutta yritetään väistellä ja laittaa muiden syyksi.
        Myös vankilat on täynnä syyttömiä ihmisiä.


      • Anonyymi
        jenna1991 kirjoitti:

        Siksi noin vastasinkin. Olen itsekin työtön.

        Poliittisesti työtön. Mun mielestä poliittisesti työtön nostaa mitättömät tuet vuodessa eli 10 000 eur maks vuodessa, kun taas poliitikko loisii ja saa 100 000 itselle ja 100 000 avustajalleen. Siinä on mielestäni oikeat rosvot, kyllä työttömyys on ihanaa.

        Juu, sori, ymmärsin väärin. Luulin että kaikki täällä on työttömien haukkujia kun he saavat tukia ja elää niillä, mutta juuri ne poliitikot nostaa aiheettomia tukia etteivät itsekkään ymmärrä mistä se raha tulee, eikä kukaan välitä niistä onko oikein vai ei. heille vaan tulee rahaa vaikkei tee rahansa eteen hekään mitään, mutta isommissa luvuissa tosin. Se hyväksytään mutta ei sitä että työtön nostaa muutaman satasen!!! se on kauheeta!!!! Miten voi olla niin eriarvoista elämä? Vihan se olla kun itse saa päättää kaikesta mitä tienaa ja miten tienaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän totuuksina kannattaa muistaa aina, että laiskuus on kasvava luonnonvara.
        Ja kuluttajiksi kasvattettuja ihmisiä vaivaa se kulutushalu ja vastaavasti suuri laiskuus. Työenergia tuhlataan viihteeseen, urheiluun, energiaa tuhlataan, yms.. hukkakäyttöön.
        Tavat ja tottumukset ovat jo pervot.
        Fyysistä työtä, teollisuutta, Kuntouttavia työleireijä siksi tarvittaisiin, tai sitä eu lupaamaa rakentamaa, tervehdyttävää talous kriisiä, hyper inflaatiota.
        Ihminen on ovela, syy on aina muualla, Omaa osaamattomuutta ja Laiskuutta yritetään väistellä ja laittaa muiden syyksi.
        Myös vankilat on täynnä syyttömiä ihmisiä.

        Jokaisella ihmisellä on oikeus tehdä mitä haluaa. Ei se millään ppakkoleireillä, tai tukein poistolla työhalu nouse. Se on selvä.

        Kyllä ne poliitikot, jotka tämän on aiheuttaneetkin, tietävä millä tämä työttömyys nousee.
        PALKALLA! Ei millään kulukorvuksien maksulla 9 e päiväpalkalla kukaan fiksu lähde töihin. Mutta kun ne poliitkot kuvittelvat että eläminen on halpaa kun he eivät itse maksa siitä mitään.

        JOS tuilla elää paremmin kuin työllä, niin onhan se hullua edes mennä duuniin. Kuka hullu niin tekee?

        Palkkaa ja tukia ei pitäisi nostaa yht aikaa, mutta suomessa niin pitää tehdä jos töihin haluaa. Minä en halua, haluan elää palkalla, mutta kun siihen ei ole mahdollisuutta haluan elää tuilla. Palkalla eläminen on suomessa rikos. Jos teet palkkatöitä, kärsit köyhyydestä ja haet ruokasi leipäjonosta??? Mieti!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella ihmisellä on oikeus tehdä mitä haluaa. Ei se millään ppakkoleireillä, tai tukein poistolla työhalu nouse. Se on selvä.

        Kyllä ne poliitikot, jotka tämän on aiheuttaneetkin, tietävä millä tämä työttömyys nousee.
        PALKALLA! Ei millään kulukorvuksien maksulla 9 e päiväpalkalla kukaan fiksu lähde töihin. Mutta kun ne poliitkot kuvittelvat että eläminen on halpaa kun he eivät itse maksa siitä mitään.

        JOS tuilla elää paremmin kuin työllä, niin onhan se hullua edes mennä duuniin. Kuka hullu niin tekee?

        Palkkaa ja tukia ei pitäisi nostaa yht aikaa, mutta suomessa niin pitää tehdä jos töihin haluaa. Minä en halua, haluan elää palkalla, mutta kun siihen ei ole mahdollisuutta haluan elää tuilla. Palkalla eläminen on suomessa rikos. Jos teet palkkatöitä, kärsit köyhyydestä ja haet ruokasi leipäjonosta??? Mieti!!!

        Olen samaa mieltä.

        Minä olen työtön, poliittisesti, ja minulla on aina tuoretta ruokaa, leipää yms. Vanhemmillani on kaksi palkkaa, peruspalkkaa, sanotaanko nettona 1500e kummallakin. Tienaavat siis 3000 netto ja asuvat omakotitalossa, heillä on hybridiautolaina ja vielä joku remonttilainakin. Ovat jatkuvassa velassa eli on pakko tehdä töitä.

        Velkahan on pirullinen keksintö tosiaan eli sun on pakko tehdä töitä huonoillakin ehdoilla, että voit maksaa elämääsi josta et edes nauti loppuviimein. Lapsi on, ja vielä vuoden saavat lapsilisää. Kyllä jatkuvasti valittavat köyhyyttä kun itse elän herroiksi.

        Vanhemmat käyvät prisman ilta-alessa ja ostavat pakastimet täyteen -30% tarraista tuotetta -60% alella. Paljon leipää., lihaa, kalaa., kaikki pakkaseen. Jouluisin syövät viime vuoden tarjouskinkkua... ja molemmat TYÖSSÄ. Itse olin 6 kk töissä, sain NETTONA 1100 tilille ja kyllä kismitti, kun menetin elämästäni 40h aikaa ja 10h matka-aikaa TYÖHÖN/stä.

        Siinä vaiheessa tajusin, että olen poliittisesti työtön enkä jatkanut määräaikaa.

        Minulla on aina lomaa, on aina varaa ostaa TUORETTA lihaa ja leipää.

        En voisi kuvitellakaan meneväni töihin, kun ei siitä makseta. Jos olisi yhtään kalliimpi vuokra, joutuisin aikoinaan asumistukia nostaa, että pärjäisin. Miksi tehdä töitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, sori, ymmärsin väärin. Luulin että kaikki täällä on työttömien haukkujia kun he saavat tukia ja elää niillä, mutta juuri ne poliitikot nostaa aiheettomia tukia etteivät itsekkään ymmärrä mistä se raha tulee, eikä kukaan välitä niistä onko oikein vai ei. heille vaan tulee rahaa vaikkei tee rahansa eteen hekään mitään, mutta isommissa luvuissa tosin. Se hyväksytään mutta ei sitä että työtön nostaa muutaman satasen!!! se on kauheeta!!!! Miten voi olla niin eriarvoista elämä? Vihan se olla kun itse saa päättää kaikesta mitä tienaa ja miten tienaa.

        No voi helvetti sentään, itsehän äänestitte ne poliitikot sinne loisimaan, mutta sitä ei nähdä.
        Minusta alkaa tuntumaan että Suomalaisia alkaa vaivaamaan lorvikatari ja lyijypersesynkrooma. Silti ne pitää tuoda Virosta rakennusmiehet ja Aasiasta marjanpoimijat sekä itäeuroopasta kaalin ja mansikan poimijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi helvetti sentään, itsehän äänestitte ne poliitikot sinne loisimaan, mutta sitä ei nähdä.
        Minusta alkaa tuntumaan että Suomalaisia alkaa vaivaamaan lorvikatari ja lyijypersesynkrooma. Silti ne pitää tuoda Virosta rakennusmiehet ja Aasiasta marjanpoimijat sekä itäeuroopasta kaalin ja mansikan poimijat.

        Minä en ole äänestänyt kuin kerran elämässäni, v 1970 luvulla kun eka kerran sain äänestää, sen jälkeen en huijareita ja valehtelijoita ole äänesänyt enkä äänestä.

        En ymmärrä miksi pitää huijareita äänestää?????? Minun ei tarvi hävetä että olisin luvan antanut jollekin homeperseelle vetämään rahaa tyhjästä ja käyttämään etuja, ehei.. siihen olen liian ylpeä. Tuommosia en äänestä koskaan.


    • Anonyymi

      Ja mietikää sitä, että vaikka olet 40 samassa firmassa, saat helkkarin huonoa eläkettä. Tänä vuonna eläkkeet nousee työeläkkeen saajilla 5 e kuussa.

      Jos olet työtön ollut suuremman osan elämästä, sun eläkkeesi, yöeläke nousee 5 e kk ja takuueläke 50 e!!!! Työttömän eläke siis nousee 55 e kk!!!! Hei haloo....

      Kuka tekee töitä 40 v kun työtön saa eläkettä enemmän??????? Heh...

      Eduskunnassa ei ole tuota laskupäätä eikä fiksua ajattelua.

      • Anonyymi

        Ja muistakaa, että pakolaisille on säädetty takuu-eläke !! Siis saavat takuu-eläkkeen, vaikka koskaan eivät olisi Suomessa töitä tehneet, tai veroa maksaneet!!
        Tämä laiva näin kyllä uppoaa !
        Ja työläisiltä moraali murtuu.
        Hallinto on mätä.


    • Anonyymi

      "Siksi noin vastasinkin. Olen itsekin työtön. Poliittisesti työtön."

      Osallistutko hyväntekeväisyyteen, vähempiosaisten auttamiseen tai vastaavaan?

      Koska itse olet omasta mielestäsi hyväosainen ja onnellinen osassasi, varmaan sitä voi ja pitää myös jakaa niille joilla ei ole yhtä hyvin?

      • Anonyymi

        Ei kansalaiseten tarvi osallistua hyväntekeväisyyteen, se on yhteiskunnan tehtävä pitää kansasta huoli, ei yksittäisen kansalaisen vaikka olisi kuin hyvätuloinen. Itse en koskaan laita mihinkäänkeräykseen, koska ne ei mene kohteeseen vaan ne jää rikkaiden taskuun jotka näitä tempauksia kehittelee.

        Minäkin olen hyvätuloinen mutten jakele rahojani tuntemattomille noin vaan. Veroista menee mikä menee se ei ole mun päätettävissä. Kun lahjoitan, annan lapsille ja lastenlapsille, sillon tiedän kenelle ne menee. Se on mun hyväntekeväisyyttä jos niin halutaan sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kansalaiseten tarvi osallistua hyväntekeväisyyteen, se on yhteiskunnan tehtävä pitää kansasta huoli, ei yksittäisen kansalaisen vaikka olisi kuin hyvätuloinen. Itse en koskaan laita mihinkäänkeräykseen, koska ne ei mene kohteeseen vaan ne jää rikkaiden taskuun jotka näitä tempauksia kehittelee.

        Minäkin olen hyvätuloinen mutten jakele rahojani tuntemattomille noin vaan. Veroista menee mikä menee se ei ole mun päätettävissä. Kun lahjoitan, annan lapsille ja lastenlapsille, sillon tiedän kenelle ne menee. Se on mun hyväntekeväisyyttä jos niin halutaan sanoa.

        "Minäkin olen hyvätuloinen mutten jakele rahojani tuntemattomille noin vaan."

        Niin en tarkoittanutkaan, että pienistä tuloista tai omista säästöistä pitäisi maksaa rahaa millekkään yhtiölle tai yhdistykselle.

        Koska Jennalla on valintansa kautta huomattavasti enemmän vapaa-aikaa kuin monella muulla, olin kiinnostunut, antaako hän sitä aikaa jollain tavalla esim. avustavana työnä itseään huonompiosaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minäkin olen hyvätuloinen mutten jakele rahojani tuntemattomille noin vaan."

        Niin en tarkoittanutkaan, että pienistä tuloista tai omista säästöistä pitäisi maksaa rahaa millekkään yhtiölle tai yhdistykselle.

        Koska Jennalla on valintansa kautta huomattavasti enemmän vapaa-aikaa kuin monella muulla, olin kiinnostunut, antaako hän sitä aikaa jollain tavalla esim. avustavana työnä itseään huonompiosaisille.

        Jenna varmaan seuraa muita säikeitä, kun ei ole kommentoinut.


    • Anonyymi

      Ilmankos olet hyvätuloinen kun köyhyyspalstalle kirjoitat.

    • Anonyymi

      aletaan kaikki elämään näin

      taikaseinästä vaan lisää rahaa jokaiselle.

      mut toisaalta sit jos kaikki eläis näin
      ei olis kauppoja miistä sais sitä ruokaa
      ei olis lääkäriä jos tulee pipi
      ei olis polliisia joka auttaa jos tarve vaatii .
      ym ym jne jne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3786
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      236
      3400
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2653
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2171
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      22
      2156
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      2027
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1812
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1805
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      310
      1534
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1392
    Aihe