hotelliyrittäjäksi Thaimaaseen!!

Pasiboy

Olen tehnyt täällä suomessa viimeiset 8 vuotta kahta eri työtä, ja takki alkaa olla vähitellen tyhjä.
Viimeiset pari kuukautta olen alkanut leikkimään ajatuksella, että muuttaisin Thaimaaseen(Phuket,Koh samui, Hua Hin), ja alkaisin siellä baarin- tai hotellin yrittäjäksi.
Mutta mistä lähteä liikkeelle, eli mitä kautta rahoitus(suomesta vai Thaimaasta)? Mistä löytää myytäviä hotelleja/baareja ym ym.
Tiedän, että mm. Phuketissa on ainakin yksi suomalainen hotelliyrittäjä, ja monia baariyrittäjiä, sukellusyrittäjiä ym. ym.
Väylä auki, mutta mistä lähteä liikkeelle? Kontakteja, pliis!!

30

17949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työmiekkonen

      Jos tosiaan olet lähdössä hotellia pitämään, tässä olis yksi mies tulossa töihin.Ikää 26 ja työinto kova.
      Voisin duunin jälkeen juoda tuopin ja jos vaikka löytäisi vaimonkin.

      • tarjoilijattareksi

        ja juon omankin vuoroni jälkeen tuopin ;)
        Onnea yritykselle, hienoa että kunnianhimoa löytyy!


    • Traveller

      Muuta muutamaksi viikoksi seudulle katsele onko myytäviä kohteita/hintatasoa.Haastattele paikallisia yrittäjiä.Ota yhteyttä lähetystöön lupaviidakko asioiden tiimoilta.
      Jos vielä innostusta ja kielitaitoa löytyy,menet Suomessa lakki kourassa pankkiin lainaneuvotteluihin.Vakuudet pitää löytyä Suomesta.Noin epävarman kohteen (pankin kannalta)
      kanssa pankki on kyllä varpaillaan.
      Yrittämistaustaa pitää olla jo Suomesta.
      Ehkä kannattaisi hakeutua ensin paikalliseen ravintolaan töihin ilmaistyövoimaksi.Teet jonkun aikaa ympärivuorokautisia työvuoroja,sillä sitähän se tulee olemaan eka vuodet.
      Kyllähän sitkeä yrittäminen ajan kanssa palkitaan,mutta aloitus ei todellakaan ole vellihousuja suosivaa.
      Käänny lähetystön puoleen tarvittavien lupien saamiseksi.

    • tutustumassa

      ensiksi vaikka Puuhamaaseen, ja sitten johonkin toiseen maaseen.

    • ei mahdotonta!

      Terve,

      Tapasin vuonna 2001 Koh Samuilla yhden suomalais-syntyisen ruotsiin muuttaneen pariskunnan, ketkä olivat avaamassa ravintola/questhouse liiketoimintaa Thaimaaseen! Kertoivat, että työlupa hoituu rahalla mutta taisivat joutua maksamaan melkoisen summan! myös jotain ongelmia oli maahan muuttamisen kanssa sillä muistaakseni sinulla täytyy olla paikallinen puoliso (hoituu ajan kanssa) tai muuta vastaavaa sitoutumista maahan! Varma en näistä asioista ole ja viisaimmat jo neuvoivatkin ottamaan yhteyttä Thaimaan suomen suurlähetystöön!!

      Onnea Matkaan!

    • Thailover

      Ulkomaalainen ei voi omistaa yritystä Thaimaassa, tämän vuoksi et voi myöskään saada yritykselle rahoitusta Suomesta tai edes Thaimaasta. Siellä toimii sikäläisiä agentteja jotka perustavat yrityksen puolestasi ja paikan omistaa virallisesti joku thaimaalainen. Aika suuri riski mikäli sukset menevät ristiin firmasi virallisen omistajan kanssa.

      Varoittaisin myös erittäin vakavasti Thaimaassa asuvista suomalaisista jotka hyvää hyvyyttään haluavat auttaa yrityksen perustamisessa. Jotkut heistä ovat osoittautuneet suuremman luokan huijareiksi ja tiedän joidenkin sinisilmäisten baarin perustajien menettäneen kymmeniätuhansia euroja sekä tietenkin yrityksensä. Mikäli tulet huijatuksi em. mainitussa kaupassa niin minkäänlaista apua on turha odottaa suomalaisilta tai paikallisilta viranomaisilta.

      Mikäli olet aivan tosissasi baarin/hotellin perustamisesta niin onnistuessaan se tuo kyllä sinulle helpon toimeentulon ja siitä ehkä voisi hieman jäädä säästöönkin eläkepäivien varalle. Mikäli olisin itse ryhtymässä samanlaiseen projektiin niin menisin ensiksi sinne muutamaksi kuukaudeksi oppimaan "niksit", ja en missään tapauksessa ryhtyisi hommaan lainarahalla. Thaimaa on maailman korruptoitunein maa ja siellä ei voi luottaa miehen sanaan niin kuin Härmässä. Tätä monen suomalaisen on vaikea tajuta!!!

      • vaan Finpro

        Finpro on oikea osoite yritysasioissa, ei lähetystö. Tiedoksi vaan.


    • Irtolainen

      En ala esittämään nyt näitä itsestäänselvyyksia, riskeistä, todennäköisestä kannattamattomuudesta yms. ne kaiketi itsekin jo ymmärrät.

      Mutta kannattaa pitää mielessä että suuri osa länsimaisista pienyrittäjistä thaimaan lomakohteissa omaavat jonkun erityisen vaietun syyn, joka ei todellakaan välttämättä ole hyvä busines-idea, miksi siellä ovat. Esimerkiksi: Ylivelkaantuminen konkurssin kautta kotimaassaan, petos-tapaukset, verokarhukintereilä, kotimaasta sairaseläke juoksee, kotimaassa elätysmaksut häiritsee...

      Niin joo, itsehän olen tietenkin muista syistä ulkomailla :)

    • Jende-79

      Moikka!!!!!
      Ollaan kans kiinnostuneita lähtemään thaimaaseen. Täällä olisi minä 26v mieheni 25v ja poikani 8kk valmiita tulemaan sinulle töihin. Ilmoittele vaan!!

    • todellakin

      Oletkos vielä nykyisin samoilla linjoilla? Vai oletko jopa jo ehtinyt ravintolan laittamaan pystyyn.

      Olen 30v supi-suomalainen mies ja 3 kertaa thaimaassa käyneenä pyörittelen samantyypppisiä ajatuksia mielessäni jatkuvasti.

      Olisin mielelläni tulossa ainakin töihin sinulle, jos vain onnistuu tai ehkäpä joka "hiljaiseksi" osakkaaksi ravinteliin pienehköllä sijoituksella.


      ps. Todennäköisesti joulun tienoilla seuraavaksi Hua Hiniin

    • Töröpää

      Morjesta.. oon ittekki haaveiilu moista ja isteasias ei se kaukana oo ollukkaan, kaikki ois valmiina.. mut jos siihen laina asiaan, et voi hakea thaimaasta lainaa ellet ole kansalainen, tai näin ystävälleni ainakin sanottii kun haki 20milj.bath.. Mut suosittelen kyselee kotimaasta vähä eri vaihtoehtoja.. voisin olla kiinnostunu osuudesta?

    • Anu Seppälä

      olen itse menossa kesä kuussa n.kolmeksi kuukaudeksi Thaimaan phukettiin batong beach tutustumaan paremmin kulttuuriin ja työntekemiseen jos vaan mahdollista. itse olen ammatiltani parturi-kampaaja haaveena olisi perustaa kauneussalonki Thaimaaseen joten jos tarvitset hyvää ja luotettavaa alan ammattilaista hotellillesi töihin niin olen hyvin kiinnostunut!!

    • tommi

      rahoitus suomesta pankista,sit saat apuja vaik pattiksel toimivalt laki firmalta mis on suomalainen johto,hanslankarit.netis on paljon joka kielel sit niit myytäviä tai vuokrattavia kohteita.itse käyn kauppaa just guest housest thaimaan cha am:issa pyynti 7mil baht vuokra aika 15v

      • kolumbus_10

        Mitä toi vuokra-aika käytännössä tarkottaa? Mitä sen loputtua tapahtuu? Ja mitä tolla 7mil. saa, oikeuden vuokrata sen guest-housen 15 vuodeksi? Oon ite kiinnostunu samoista hommista:)


    • suvina

      Hei. Minä olisin myös todellakin kiinnostunut työskentelemään Thaimaassa. Olen yrittänytetsiä internetsitä mahdollisuuksia, mutta en ole löytänyt. Olen vasta kohta 20 vuotias tyttö mutta iästäni huolimatta olisin valmis lähtemään maailmalle. Olen ollut 3 kertaa ( keväällä neljäs kerta) thaimaassa ystävieni kanssa ja olen rakastunut maahan. Joten jos joku tietää mahdollisuutta, olisi ihana jos kertoisi.

    • kukka1234567890

      bööö

      • jaackki

        Oletteko te tyhmiä vai ajattelemattomia jotka menee töihin Thaimaaseen. Tiedättekö mikä on palkkataso? Tiedättekö monta päivää viikossa työskennellään ja monta tuntia päivässä? Nuo asiat kun otatte selvää ei työnteko enään kiinnosta.


      • Lom jen
        jaackki kirjoitti:

        Oletteko te tyhmiä vai ajattelemattomia jotka menee töihin Thaimaaseen. Tiedättekö mikä on palkkataso? Tiedättekö monta päivää viikossa työskennellään ja monta tuntia päivässä? Nuo asiat kun otatte selvää ei työnteko enään kiinnosta.

        ja niin on tämäkin viisi vuotta vanha aloitus vetää tänne etusivulle.
        Et se kuitenkaan ollut Sinä, vaan joku todella kahjo vitsiniekka.
        Anna mun kaikki kestää, asiallisuus on kyllä kaukana ja lisäksi kukaan ei mene
        Thaimaaseen vaan Thaimaahan.


    • yritys Thaimaassa
    • Nyt pääsis helpolla,kun kaikki on valmiina. ei tarvii alottaa remontilla tai lupa viidakossa,sen kuin alkaa pyörittämään lihapullia,ja sotkemaan spagettia ym ruokia ostaa kaljaa jääkaappiin. osa huoneista vuokrattu jo niitä on 7 kpl kaikissa omat wc t ja lämpimät vedet sekä tietty kalusteet, ravintolaan mahtuu sen 60 asiakasta terassille lisää. koko paikan voi muuttaa miks haluu .liikennettä on paljon
      pattaya, jomttienilla sijaitsee. soittele 66824655709 tai [email protected]

      • Jompparin ystävä

        Millä jompparin kadulla tämä majatalo siatsee ? Kiinnostusta ja aikaa olisi tämäntyyppiselle toiminnalle.


      • Kirjoitit tuon 2014. Olisi kiva kuulla miten nyt menee. Oletko Suomessa vai Thaimaassa?


    • 16420

      tulen ruokapalkalla toihin. Kokemusta hotellisiivouksesta ja palveluiden kehittamisesta on, ja kielitaitoa,

    • lyotty
    • ulkomaaseen-muuttanut

      Maaseen maaseen, Ahvenanmaaseen, Liivinmaaseen, Puuhamaaseen, ulkomaaseen, hautausmaaseen, Pohjanmaaseen, Loimaaseen... tuossa olisi muutama vaihtoehto lisää, mihin maaseen voi muuttaa. Kansalaisopistoissa on myös aikuisille suunnattuja suomenkielen kursseja.

    • Farangkiinokk
    • Ota_minut_töihin

      Hei!
      MIsä tuollainen Thaimaase on?? MInäkin haluaisin tuonne töihin. Ota minut. Tunnut olevan fiksu työnantaja.

      • PeruskouluSyyllinen

        Onkohan aloittaja vielä hengissä vai onko hänet tuhkattu vai haudattu kotikuntansa kirkkomaaseen.


    • Anonyymi

      Onkohan tuo maasen Taalainmaalta :) ?

    • Anonyymi

      Se on thaimaahan, ei thaimaaseen. Kyseessä on Thai-maa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe