Ovatko kirkon herätysliikkeiden jäsenet äärikristittyjä?

Anonyymi

Mitä mieltä olette? Eli, jos jollakin on henkilökohtainen Kristus-suhde?

21

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka tai mikä on ääri- tai aitouskova? Ainakaan raamattu ei käsitteitä tunne.

    • Anonyymi

      He ovat kristittyjä eli Jeesukseen uskovia joita tämä maailma vihaa sydämensä pohjasta kuten tämä foorumi reaalisesti esiintuo!

      • Anonyymi

        Niinpä. Jeesukseen uskovien ei pidä pyytää hyväksyntää ei-uskovilta. Välitetään evankeliumia ja tehdään hyvää! Siinä tehtävämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Jeesukseen uskovien ei pidä pyytää hyväksyntää ei-uskovilta. Välitetään evankeliumia ja tehdään hyvää! Siinä tehtävämme.

        Pyydämme hyväksyntää Jumalalta - teidän on täytyy vihata meitä sydämenne pohjasta kunnes kuolette pois.


    • Anonyymi

      "Henkilökohtainen Kristus-suhde" tarkoittaa hyvin monien kirkkojen ja lahkojen käsitystä omasta ja yhteisönsä uskosta. UT:n perusteella emme voi tietää varmuudella edes sitä mitä Jeesus todella sanoi. Yhtä ainoaa oikea uskoa ei ole olemassa vaan monenkirjavia ja hyvin mielipuolisiakin ideoita jotka ovat tietysti uskojalleen aina henkilökohtaisia ja oman taustayhteisönsä ideoimia uskomuksia..

      • Anonyymi

        ""Henkilökohtainen Kristus-suhde" tarkoittaa hyvin monien kirkkojen ja lahkojen käsitystä omasta ja yhteisönsä uskosta."

        >> On totta että uskon määritteleminen "henkilökohtaiseksi suhteeksi" on kristillisen uskon kannalta ongelmallista mainitsemastasi syystä ja ehkä siksi sitä ei tulisi painottaa. Sen sijaan tulisi puhua OIKEAOPPISESTA, raamatunmukaisesta uskosta jolloin tällaista epämääräisyyttä ei olisi. Jokaisellahan voi olla vaikka millainen "henkilökohtainen suhde", jopa harhaoppinen.


        " UT:n perusteella emme voi tietää varmuudella edes sitä mitä Jeesus todella sanoi."

        >>> Korajataanpa hieman: SINULLA ei ole varmaa tietoa siitä mitä Jeesus sanoi koska sinulle eivät kelpaa Jeesuksen sanat jotka Hän sanoi. Mutta kyllä ne varmat Jeesuksen opetukset on ihan tallessa siellä Raamatussa. Kyse on vain omasta ylpeydestäsi ja haluttomuudestasi.


        "Yhtä ainoaa oikea uskoa ei ole olemassa"

        >>> Höpsistä taas! Kukas se on käynyt höpönassunpesällä? Kyllä yksi ainoa oikea usko on olemassa ja se on kirjoitettu Raamatussa, selitetty tarkemmin luterilaisissa Tunnustuskirjoissa ja uskottu kristillisyydessä.

        " vaan monenkirjavia ja hyvin mielipuolisiakin ideoita jotka ovat tietysti uskojalleen aina henkilökohtaisia ja oman taustayhteisönsä ideoimia uskomuksia.."

        >>> Tuo edellä lainattu tekstisi koskee vain sinua itseäsi ja kaltaisiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Henkilökohtainen Kristus-suhde" tarkoittaa hyvin monien kirkkojen ja lahkojen käsitystä omasta ja yhteisönsä uskosta."

        >> On totta että uskon määritteleminen "henkilökohtaiseksi suhteeksi" on kristillisen uskon kannalta ongelmallista mainitsemastasi syystä ja ehkä siksi sitä ei tulisi painottaa. Sen sijaan tulisi puhua OIKEAOPPISESTA, raamatunmukaisesta uskosta jolloin tällaista epämääräisyyttä ei olisi. Jokaisellahan voi olla vaikka millainen "henkilökohtainen suhde", jopa harhaoppinen.


        " UT:n perusteella emme voi tietää varmuudella edes sitä mitä Jeesus todella sanoi."

        >>> Korajataanpa hieman: SINULLA ei ole varmaa tietoa siitä mitä Jeesus sanoi koska sinulle eivät kelpaa Jeesuksen sanat jotka Hän sanoi. Mutta kyllä ne varmat Jeesuksen opetukset on ihan tallessa siellä Raamatussa. Kyse on vain omasta ylpeydestäsi ja haluttomuudestasi.


        "Yhtä ainoaa oikea uskoa ei ole olemassa"

        >>> Höpsistä taas! Kukas se on käynyt höpönassunpesällä? Kyllä yksi ainoa oikea usko on olemassa ja se on kirjoitettu Raamatussa, selitetty tarkemmin luterilaisissa Tunnustuskirjoissa ja uskottu kristillisyydessä.

        " vaan monenkirjavia ja hyvin mielipuolisiakin ideoita jotka ovat tietysti uskojalleen aina henkilökohtaisia ja oman taustayhteisönsä ideoimia uskomuksia.."

        >>> Tuo edellä lainattu tekstisi koskee vain sinua itseäsi ja kaltaisiasi.

        Jeesuksen puheista kertovat tekstit ovat vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman jälkeen muistista ja kuulopuheista kirjoitettuja ja ristiriitaisia keskenäänkin. Ymmärrät varmaan itsekin että tarinasi ovat vain maagisen mielikuvituksesi tuotetta. Vai mitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen puheista kertovat tekstit ovat vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman jälkeen muistista ja kuulopuheista kirjoitettuja ja ristiriitaisia keskenäänkin. Ymmärrät varmaan itsekin että tarinasi ovat vain maagisen mielikuvituksesi tuotetta. Vai mitä?

        Kaikki evankeliumit johduttavat silminnäkijöihin. Myös monet muut silmänäkijät olivat vielä elossa, heidän olisi ollut helppo kumota evankeliumien väärät väitteet.
        Ristiriidat ovat usein näennäisiä, ja toisaalta haastavat ja ohdakkeiset kohdat kertovat siitä että tekstejä ei ole siloteltu vaan on aidosti kerrottu asioiden laita.
        Ihmisten muisti oli eritavoin harjaantunut säilyttämään asioita, koska kirjoitettu teksti oli perin harvinaista. Perimätieto siirtyi ja säilyi paremmin kuin tänä päivänä.


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        Kaikki evankeliumit johduttavat silminnäkijöihin. Myös monet muut silmänäkijät olivat vielä elossa, heidän olisi ollut helppo kumota evankeliumien väärät väitteet.
        Ristiriidat ovat usein näennäisiä, ja toisaalta haastavat ja ohdakkeiset kohdat kertovat siitä että tekstejä ei ole siloteltu vaan on aidosti kerrottu asioiden laita.
        Ihmisten muisti oli eritavoin harjaantunut säilyttämään asioita, koska kirjoitettu teksti oli perin harvinaista. Perimätieto siirtyi ja säilyi paremmin kuin tänä päivänä.

        "Perimätieto siirtyi ja säilyi paremmin kuin tänä päivänä."

        Väittäisin toisin. Nykyisin tapahtumat voidaan taltioida ja taltioidaan autenttisina jälkipolville. Jos Jeesus eläisi tänä päivänä, olisi hänen elämäänsä tallennettu tuleville sukupolville petatavuittain.

        Digitaalista tietoa arkistoidaan ja vaikka ihmiskunta häviäsi dataa meistä jäisi, mitä olemme oikein puuhailleet. Yksi tällainen projekti on tämä:

        https://cld.bz/users/user-WmA6B3j/Arctic-World-Archive/1

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        Kaikki evankeliumit johduttavat silminnäkijöihin. Myös monet muut silmänäkijät olivat vielä elossa, heidän olisi ollut helppo kumota evankeliumien väärät väitteet.
        Ristiriidat ovat usein näennäisiä, ja toisaalta haastavat ja ohdakkeiset kohdat kertovat siitä että tekstejä ei ole siloteltu vaan on aidosti kerrottu asioiden laita.
        Ihmisten muisti oli eritavoin harjaantunut säilyttämään asioita, koska kirjoitettu teksti oli perin harvinaista. Perimätieto siirtyi ja säilyi paremmin kuin tänä päivänä.

        Monet uskovaiset ovat kahdenlaisen harhan vallassa. Ensinnäkin Jeesus ei kirjoittanut UT:n tekstejä eivätkä evankeliumien kirjoittajat olleet edes silminnäkijöitä. Näin on syntynyt monenlaisia käsityksiä Jeesuksesta joihin UT antaa alkusysäyksen. Toiseksi he kuvittelevat omien tulkintojensa näistä teksteistä edustavan oikeaa tietoa. Rehellinen raamatunlukija joutuu sen sijaan toteamaan että tiedämme historiallisesta Jeesuksesta hyvin vähän, jos ollenkaan mitään varmaa.


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        Kaikki evankeliumit johduttavat silminnäkijöihin. Myös monet muut silmänäkijät olivat vielä elossa, heidän olisi ollut helppo kumota evankeliumien väärät väitteet.
        Ristiriidat ovat usein näennäisiä, ja toisaalta haastavat ja ohdakkeiset kohdat kertovat siitä että tekstejä ei ole siloteltu vaan on aidosti kerrottu asioiden laita.
        Ihmisten muisti oli eritavoin harjaantunut säilyttämään asioita, koska kirjoitettu teksti oli perin harvinaista. Perimätieto siirtyi ja säilyi paremmin kuin tänä päivänä.

        Perimätieto on usein varsin epäluotettavaa, usein edes tarinan alkuperäistä lähdettä ei voida varmistaa. Ihmiset muistavat asioita väärin, ne muuttuvat kulkeutuessaan suusta suuhun, hyvin nopeastikin ja niitä muokataan myös tarkoituksellisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perimätieto on usein varsin epäluotettavaa, usein edes tarinan alkuperäistä lähdettä ei voida varmistaa. Ihmiset muistavat asioita väärin, ne muuttuvat kulkeutuessaan suusta suuhun, hyvin nopeastikin ja niitä muokataan myös tarkoituksellisesti.

        En näe tilannetta noin arveluttavana. Juutalaisia kutsutaan "kirjan kansaksi". Heillä oli kunnia asia säilyttää perimätietoa sanatarkasti, "tippakaan ei saa kadota kaivosta kannetusta vedestä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monet uskovaiset ovat kahdenlaisen harhan vallassa. Ensinnäkin Jeesus ei kirjoittanut UT:n tekstejä eivätkä evankeliumien kirjoittajat olleet edes silminnäkijöitä. Näin on syntynyt monenlaisia käsityksiä Jeesuksesta joihin UT antaa alkusysäyksen. Toiseksi he kuvittelevat omien tulkintojensa näistä teksteistä edustavan oikeaa tietoa. Rehellinen raamatunlukija joutuu sen sijaan toteamaan että tiedämme historiallisesta Jeesuksesta hyvin vähän, jos ollenkaan mitään varmaa.

        Sillä ei sinällään ole luotettavuuden kannalta merkitystä että Jeesus ei toiminut oman elämänsä kirjurina. Näinhän ei ole muidenkaan antiikin aikana eläneiden kohdalla.
        Kyllä evankeliumit johtavat suoraan silminnäkijöihin. Matteus ja Johannes olivat itse opetuslapsia. Luukas on puolestaan haastatellut silminnäkijöitä ja Markuksen evankeliumia on kutsuttu myös "Pietarin evankeliumiksi" koska sen lähde on opetuslapsi Pietari.
        Hyvä ja oikea tulkinta tekee oikeutta itse tulkittavalle tekstille, tämä on minusta hyvä lähtökohta tulkinalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Perimätieto siirtyi ja säilyi paremmin kuin tänä päivänä."

        Väittäisin toisin. Nykyisin tapahtumat voidaan taltioida ja taltioidaan autenttisina jälkipolville. Jos Jeesus eläisi tänä päivänä, olisi hänen elämäänsä tallennettu tuleville sukupolville petatavuittain.

        Digitaalista tietoa arkistoidaan ja vaikka ihmiskunta häviäsi dataa meistä jäisi, mitä olemme oikein puuhailleet. Yksi tällainen projekti on tämä:

        https://cld.bz/users/user-WmA6B3j/Arctic-World-Archive/1

        -a-teisti-

        Tarkoitin sitä että perimätieto oli melkein ainut tiedon välityskeino, koska kirjallista taltiointia ei ollut käytettävissä samassa mittakaavassa kuin tänä päivänä.
        Tämä puolestaan kehitti ihmisten kykyä säilyttää ja viedä perimätietoa eteenpäin.


      • Henkilökohtainen Kristus-usko ei ole millään tavalla riippuvainen ihmisen uskonyhteisöstä (tai sen puuttumisesta). Sillä, mihin yhteisöön ihminen kuuluu (tai ei kuulu) ei ole mitään tekemistä ihmisen kelpaamisessa Jumalalle. Ainoa merkitsevä asia on ihmisen usko Jeesukseen Jumalan Poikana ja itsekin täytenä Jumalana, joka ristinkuolemallaan ja ylösnousemuksellaan sovitti ihmiskunnan syntivelan, ja halu seurata Häntä.


    • Anonyymi

      Kuka on kristitty?
      Jeesuksen seuraaja, uskon kautta.
      Aidosti kristitty.

      Kuka ei ole kristitty?
      Se / hän, joka ei uskon kautta ole Jeesuksen seuraaja.

      Kuka on äärikristitty?
      Jeesuksen seuraaja, uskon kautta.
      Aidosti kristitty.

      Muuta "äärimmäisyyttä" ei ole.
      Ihminen joko on, tai ei ole kristitty.
      ~

      • Anonyymi

        Sinä uskot että olet Jeesuksen seuraaja, mutta et ole. Lahkosi on kusettanut sinua pahan kerran.


    • Anonyymi

      Kirkon herätysliikkeiden jäsenet ovat oikeastaan kirkon sisällä olevia lahkolaisia.

    • Anonyymi

      Ainakin körtit eli herännäiset ovat kerettiläisiä.

    • Anonyymi

      Valtakunnansyyttäjä niin, ketä hän edustaa?

    • Anonyymi

      Tuo on huvittavaa kun kristityt puhuvat kuinka heitä vihataan se on vaan niin huvittavaa kun täältä lukee ja huomaa että kristittyjä vihaa vain toisten lahkojen kristityt .

      Uskonnottomat suhtautuvat näihin hymy huulilla ilman mitään vihaa kunhan piruilevat vähä joskus näiden sekasen uskomuksen kustannuksella pitävät muuten harmittomina jumputtajina ja tyhjän höpöttäjinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe