Pitkäsokeri 53 paljonkohan se on vanhoina prosentteina? Aika outoa aamulla omalla mittarilla paasto 7,3 labrassa puolentunnin kuluttua 8,9. Aikamoinen ero. Onko muilla vastaavia eroja?
Vanha taulukko
6
195
Vastaukset
- Anonyymi
Tuolla on pitkänsokerin muuntotaulukko https://www.kaypahoito.fi/nix01692 .
HbA1c % HbA1c mmol/mol
4,0 20
6,0 42
6,5 48
7,0 53
7,5 58
8,0 64
9,0 75
10,0 86 - Anonyymi
Kotimittareissa voi ja saa olla isokin mittausvirhe. Esimerkiksi Helsinki vaihtoi kilpailutuksessa CareSens mittarit GlucoX mittareihin ja ainakin saamani mittari näyttää järjestään suunnilleen aloituksessa mainitun suhteen verran vähemmän kuin labramittaus. Hankin jopa testinesteet ja niillä mittauslukema on hieman alle liuskapurkissa ilmoitettua mittausaluetta.
- Anonyymi
Oman mittarin tarkkuutta ei pysty päättelemään vertaamalla arvoa labran pitkäänsokeriin, joka on ihan eri asia. Pitäisi verrata labran normaalia paastoglukoosia hieman ennen mitattuun omaan liuskamittaukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman mittarin tarkkuutta ei pysty päättelemään vertaamalla arvoa labran pitkäänsokeriin, joka on ihan eri asia. Pitäisi verrata labran normaalia paastoglukoosia hieman ennen mitattuun omaan liuskamittaukseen.
Aloittajakin kyseli nimenomaan tuota omalla mittarilla tehtyä paastomittausta, pitkäsokeri oli vain sivumainintana.
Olen jo useaan kertaan tehnyt vertailevan mittauksen (erityisesti tällä GlucoX mittarilla) siten että labrassa odotushuoneessa vuoroani odottaessa otan omalla mittarilla verensokerimittauksen ja vertaan sitten myöhemmin labran mittaamaan glukoosiarvoon. Tällaisen ohjeistuksen olen myös saanut hoitopuolelta ja silloin on kerrottu että labratulos on aina määräävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajakin kyseli nimenomaan tuota omalla mittarilla tehtyä paastomittausta, pitkäsokeri oli vain sivumainintana.
Olen jo useaan kertaan tehnyt vertailevan mittauksen (erityisesti tällä GlucoX mittarilla) siten että labrassa odotushuoneessa vuoroani odottaessa otan omalla mittarilla verensokerimittauksen ja vertaan sitten myöhemmin labran mittaamaan glukoosiarvoon. Tällaisen ohjeistuksen olen myös saanut hoitopuolelta ja silloin on kerrottu että labratulos on aina määräävä.”Aloittajakin kyseli nimenomaan tuota omalla mittarilla tehtyä paastomittausta, pitkäsokeri oli vain sivumainintana.”
Mielestäni minä ymmärsin hänen viestinsä oikein ja sinä väärin. Tosin hänen viestinsä luettavuutta haittaa pilkuttomuus.
Tätä hän tarkoitti: "Aamulla omalla mittarilla paasto 7,3 ja labrassa puolentunnin kuluttua 8,9." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Aloittajakin kyseli nimenomaan tuota omalla mittarilla tehtyä paastomittausta, pitkäsokeri oli vain sivumainintana.”
Mielestäni minä ymmärsin hänen viestinsä oikein ja sinä väärin. Tosin hänen viestinsä luettavuutta haittaa pilkuttomuus.
Tätä hän tarkoitti: "Aamulla omalla mittarilla paasto 7,3 ja labrassa puolentunnin kuluttua 8,9."Tarkemmin kun pohdin, niin hän ei tietenkään tarkoittanut tuolla 8,9:llä pitkääsokeria. Eli minä olin väärässä, mutta aloittajakin voisi käyttää pilkkuja, ja kun asia vaihtuu, myös kappalevaihtoja. Kännykällä näpytellessä en minäkään jaksa aina olla muototarkka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2772498Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001344- 1081231
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831221Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581175Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi821120- 441022
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67917Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22870- 33787