Pitkäsokeri 53 paljonkohan se on vanhoina prosentteina? Aika outoa aamulla omalla mittarilla paasto 7,3 labrassa puolentunnin kuluttua 8,9. Aikamoinen ero. Onko muilla vastaavia eroja?
Vanha taulukko
6
147
Vastaukset
- Anonyymi
Tuolla on pitkänsokerin muuntotaulukko https://www.kaypahoito.fi/nix01692 .
HbA1c % HbA1c mmol/mol
4,0 20
6,0 42
6,5 48
7,0 53
7,5 58
8,0 64
9,0 75
10,0 86 - Anonyymi
Kotimittareissa voi ja saa olla isokin mittausvirhe. Esimerkiksi Helsinki vaihtoi kilpailutuksessa CareSens mittarit GlucoX mittareihin ja ainakin saamani mittari näyttää järjestään suunnilleen aloituksessa mainitun suhteen verran vähemmän kuin labramittaus. Hankin jopa testinesteet ja niillä mittauslukema on hieman alle liuskapurkissa ilmoitettua mittausaluetta.
- Anonyymi
Oman mittarin tarkkuutta ei pysty päättelemään vertaamalla arvoa labran pitkäänsokeriin, joka on ihan eri asia. Pitäisi verrata labran normaalia paastoglukoosia hieman ennen mitattuun omaan liuskamittaukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman mittarin tarkkuutta ei pysty päättelemään vertaamalla arvoa labran pitkäänsokeriin, joka on ihan eri asia. Pitäisi verrata labran normaalia paastoglukoosia hieman ennen mitattuun omaan liuskamittaukseen.
Aloittajakin kyseli nimenomaan tuota omalla mittarilla tehtyä paastomittausta, pitkäsokeri oli vain sivumainintana.
Olen jo useaan kertaan tehnyt vertailevan mittauksen (erityisesti tällä GlucoX mittarilla) siten että labrassa odotushuoneessa vuoroani odottaessa otan omalla mittarilla verensokerimittauksen ja vertaan sitten myöhemmin labran mittaamaan glukoosiarvoon. Tällaisen ohjeistuksen olen myös saanut hoitopuolelta ja silloin on kerrottu että labratulos on aina määräävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajakin kyseli nimenomaan tuota omalla mittarilla tehtyä paastomittausta, pitkäsokeri oli vain sivumainintana.
Olen jo useaan kertaan tehnyt vertailevan mittauksen (erityisesti tällä GlucoX mittarilla) siten että labrassa odotushuoneessa vuoroani odottaessa otan omalla mittarilla verensokerimittauksen ja vertaan sitten myöhemmin labran mittaamaan glukoosiarvoon. Tällaisen ohjeistuksen olen myös saanut hoitopuolelta ja silloin on kerrottu että labratulos on aina määräävä.”Aloittajakin kyseli nimenomaan tuota omalla mittarilla tehtyä paastomittausta, pitkäsokeri oli vain sivumainintana.”
Mielestäni minä ymmärsin hänen viestinsä oikein ja sinä väärin. Tosin hänen viestinsä luettavuutta haittaa pilkuttomuus.
Tätä hän tarkoitti: "Aamulla omalla mittarilla paasto 7,3 ja labrassa puolentunnin kuluttua 8,9." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Aloittajakin kyseli nimenomaan tuota omalla mittarilla tehtyä paastomittausta, pitkäsokeri oli vain sivumainintana.”
Mielestäni minä ymmärsin hänen viestinsä oikein ja sinä väärin. Tosin hänen viestinsä luettavuutta haittaa pilkuttomuus.
Tätä hän tarkoitti: "Aamulla omalla mittarilla paasto 7,3 ja labrassa puolentunnin kuluttua 8,9."Tarkemmin kun pohdin, niin hän ei tietenkään tarkoittanut tuolla 8,9:llä pitkääsokeria. Eli minä olin väärässä, mutta aloittajakin voisi käyttää pilkkuja, ja kun asia vaihtuu, myös kappalevaihtoja. Kännykällä näpytellessä en minäkään jaksa aina olla muototarkka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244232Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132948Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141229Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43925Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22920PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37744
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37735- 107689
- 135657