Aihe

Porkkana on nyt Talviporkkana

Anonyymi

Maatalousnainen-martta-siskoni soitti. Tuli puheeksi kun tykkään porkkanaraasteesta. Hän: ei talviporkkanoita saa raasteena syödä, keittää kannattaa. minä: Mitkä talviporkkanat?
Hän kasvattaa porkkanoita, ne kestävät juuri ja juuri jouluun asti. Jos yrittää säilyttää sen jälkeen, niin nahistuvat. Joten kaupan säilyvät porkkanat on myrkyllä (??) käsitelty niin että kestävät seuraavaan kesään, enkö muka huomaa, että ne keitettäessä pehmeävät paljon pidemmässä ajassa kuin syysporkkana. Miten olisin huomannut kun olen syönyt kaupan porkkanoita 40 vuotta, ei ole porkkanapenkkiä. Olin hämmästynyt.
Joten - uskallatteko te syödä käsiteltyä talviporkkanaraastetta?

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Höyrytän ne.

• Anonyymi

Usko ihmeessä asiantuntijaa.

Tosin, mun käsityksen mukaan talvivihannesten säilyvyys perustuupi lähinnä elintarvikeollisuuden kymäketjujen ja tollasten hyvästä toimimisesta, ei nykyaikana oikein mitään kemikaaleja edes saisi käyttääkkää.

Nahistuuhan net porkkanatkin, eninnä jääkaapissa, kyllä net kaupassa on hyvälaatuisia. Ero kesäporkkanan ja talviporkkanan välillä kuitenkin lähinnä kuori, kesäporkkanoita ei tarvi kuoria. Vaikuttaa kai se säilytys makuunkin, etenkin potut on aika pahanmakuisia keväällä. Porkkanoista oikeestaan liika makeus vähenee, se hyväkin.

Just ostin porkkanapussin, ihan hyvää kamaa ja hyviä syödä sellaisenaankin. Kotiporkkanoista muistui lähinnä mieleen kitkeminen ja harventaminen, juuriharjapesu, tylsää hommaa. Eri kiva ostaa valmiiksi pestyjä pussillinen.

=DW=

• Anonyymi

On myös kesä dildo ja talvi dildo. Talvi dildo kestää paremmin pakkasia. Patterisuojus on kylmäeristetty.
      Samoin on nuo barbarat. Talvella ne on täytettävä lämpimällä ilmalla.

Mutta eipä peruna tai moni muukaan vihannes ole ikuinen "yli talven" tapaus.

• Anonyymi

Lapin diltopajan spesiaali on puinen dilto.
        Sopii kesä-ja talvikäyttöön loistavasti, ei lähde tikkuja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stockmannista kirpputori

Laatutavaratalosta kirppariksi, niin se maailma muuttuu. Pöly ja tunkkaisuus leijailee sieraimiin kun astuu Stockalle kirppariin, ennen tuoksui parfyy
      Maailman menoa
      139
      6944
    2. Mistä ihmeestä te saatte voimaa

En jaksa enää tätä koronaa. Tuskin olen ainoa ja voisi sitä pahemminkin olla, mutta en silti enää jaksa. Aloitetaan nyt vaikka sillä, että minulla on
      Maailman menoa
      186
      3330