Vaalikeskustelua

Anonyymi

Olen havainnut että asiallinen ja asiapitoinen keskustelu on saanut väistyä poliittisessa keskustelussa eri kantoja esittävien taholta.
Pyritään mustamaalaamaan ja demonisoimaan toisin ajattelevia. Jopa valtakunnan korkeimmilla paikoilla olevat henkilöt tuovat tätä samaa toiminta- ja keskustelutapaa yhä enenevässä määrin julkisesti esille.
Viha toisin ajattelevia kohtaan on hyväksyttyä. On mahdotonta myöntää omia virheitä vaan niiden saadessa päivänvalon, pyritään kääntämään omat virheet muiden aikaan saamiksi. Tai jos se ei ole mahdollista niin sitten pyritään piilottamaan asia mahdollisimman nopeasti jonnekin jotta voidaan jatkaa kuten ennenkin.

Ääri ilmiöt ovat tulleet jäädäkseen.
Ja niille on tilausta koska vallanpitäjät eivät ole huomioineet kaikkia tasapuolisesti.
Kun toistuvasti kokee jäävänsä ulkopuoliseksi ja huomaa että toisia kohdellaan oikeudenmukaisemmin kuin toisia, luo toimintatapa vastavoiman.
Tuo vastavoima saattaa ottaa otteen ihan kaikista joiden mielestä asiat vaativat uusia otteita, ihann tavallisen ihmisen huomioimista. Eri tavalla kuin ennen.

Suomikin on kokenut historiassaan erilaisten vastakkain asettelujen aiheuttamat ajat.
Mutta onko vieläkään päättäjät huomioineet syitä mitkä ovat nostaneet ihmisiä barrikaadeille?
Jos jokin kansaliike voimistuu, sille on syynsä.
Se että kielletään liike ja syyt miksi liike on olemassa ja koko ajan vahvistuu, johtuu asioista joissa tuo kasvava liike tahtoo asioiden muuttuvan.
Kun kokee omakohtaisesti sekä lähipiirissään epäoikeuden mukaista kohtelua muihin nähden, on se monille syy ottaa asiaan kantaa. Tavalla tai toisella.

Pelko tätä omasta mielestään oikeuksiaan vaativaa, pitkässä juoksussa koko ajan kasvavaa väkeä kohtaan johtaa pelkääjien taholta vihaan ja vihapuheeseen mielummin kun asiapitoiseen vuorovaikutukseen.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
        Kauhava
        168
        6154
      2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
        Ikävä
        147
        1714
      3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
        Ikävä
        113
        1508
      4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
        Ikävä
        51
        1260
      5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
        Ikävä
        46
        914
      6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
        Kauhava
        28
        844
      7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
        Ikävä
        96
        827
      8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
        Kouvola
        5
        779
      9. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
        Ikävä
        41
        739
      10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
        Maailman menoa
        219
        714
      Aihe