Ajattelin vaan tässä kysellä, kun tuntuu lähinnä joka ilta ja joskus päivisinkin pienenä kipristelynä ilmeisesti kohdun kasvu massussa. Kuinka pitkään tälläistä kipristelyä jatkuu vai jatkuuko koko raskauden ajan? :)
kohdun kasvu
15
3868
Vastaukset
- täällä
minulla on ihan sama homma.. joskus meinaa oikein lamaannuttaa :)
kait sekin on yksiöllistä, niinkuin kaikki :) oletkos miten pitkällä ? itelläni on viikkoja takna n. 6- odottaja83
Olen itsekin arviolta 6-7 vasta. Miksi sanot arviolta? Itsellä ei näkynyt ultrassa vielä mitään kaikuja tai mitään, mutta toivonmukaan viikon päästä parempi tuuri?
- kun..
odottaja83 kirjoitti:
Olen itsekin arviolta 6-7 vasta. Miksi sanot arviolta? Itsellä ei näkynyt ultrassa vielä mitään kaikuja tai mitään, mutta toivonmukaan viikon päästä parempi tuuri?
vähän kaikki näyttää eri hommia :) pysy sit mukana.. :D
mut laskettu aika on 9.12.05 :) - odottaja83
kun.. kirjoitti:
vähän kaikki näyttää eri hommia :) pysy sit mukana.. :D
mut laskettu aika on 9.12.05 :)No meilläkin yksi lääkäri sanoi kuulleensa sydänäänet voimakkaasti mutta taas ultrassa ei kaikuja näkynyt, mikä oli aikamoinen pettymys edellisen päivän "sydänlyöntien" kuulemisen jälkeen. Pilleriraskaus itsellä, joten tarkkaa laskettua aikaa ei sen perusteella pysty kuin ultrassa selvittämään. :)
- sellaista
odottaja83 kirjoitti:
No meilläkin yksi lääkäri sanoi kuulleensa sydänäänet voimakkaasti mutta taas ultrassa ei kaikuja näkynyt, mikä oli aikamoinen pettymys edellisen päivän "sydänlyöntien" kuulemisen jälkeen. Pilleriraskaus itsellä, joten tarkkaa laskettua aikaa ei sen perusteella pysty kuin ultrassa selvittämään. :)
no minulla vain jäi menkat pois .. :) ja sit kun koittaa laskureista laskee niin kaikki antaa "eri" vastauksen.. tai sit mä en vain tajuu niitä xD
- odottaja83
Kun tuntuu vasemmalla puolella alavatsassa outoja tunteita, sellaista kipristelyä, painetta. Mitä hittoa tämä on? Eikös kohdun kasvu tunnu oikealla puolella? Anteeksi tyhmyyteni mutta olen hieman hämilläni.
- ...
minulla on molemminpuolista se kipu .. ja kait se on sitä kasvua :)
- odottaja83
Ja samaan kohtaan sattunut yhdynnän jälkeen viimeaikoina miehen kanssa..
- Ansku rv 38
Heips teille ja onnea raskaudesta! :)
Noita kipristelyjä on itsellä tuntunut koko raskauden ajan ja sekä oikealla, vasemmalla, että keskellä, ylhäällä ja alhaalla. Kohtu venyy joka suuntaan! Kipristelyt, lyhyet viillonomaiset kivut ja pienet särytkin kaikki ovat kohdun kasvukipuja/liitoskipuja, eikä niistä kannata huolestua. Huolestuttavia ovat ainoastaan pitkään kestävät voimakkaat kivut, joiden yhteydessä esiintyy vuotoa.
Pikkuinen se siellä vain venyttää paikkoja. Ei huolta! Onnea odotukseen! :) - odottaja83
Ansku rv 38 kirjoitti:
Heips teille ja onnea raskaudesta! :)
Noita kipristelyjä on itsellä tuntunut koko raskauden ajan ja sekä oikealla, vasemmalla, että keskellä, ylhäällä ja alhaalla. Kohtu venyy joka suuntaan! Kipristelyt, lyhyet viillonomaiset kivut ja pienet särytkin kaikki ovat kohdun kasvukipuja/liitoskipuja, eikä niistä kannata huolestua. Huolestuttavia ovat ainoastaan pitkään kestävät voimakkaat kivut, joiden yhteydessä esiintyy vuotoa.
Pikkuinen se siellä vain venyttää paikkoja. Ei huolta! Onnea odotukseen! :)Kiitos!
Välillä jatkuu puolikin tuntia, nyt tuntunut kohta tunnin pientä kipristelyä ja välillä vain hetkellisesti kipristelee ja kestää noin 2min. - muuten
odottaja83 kirjoitti:
Kiitos!
Välillä jatkuu puolikin tuntia, nyt tuntunut kohta tunnin pientä kipristelyä ja välillä vain hetkellisesti kipristelee ja kestää noin 2min.jalan ns.liitoskohdan särky/vihlasut?
- odottaja83
muuten kirjoitti:
jalan ns.liitoskohdan särky/vihlasut?
EI ole tuntunut oikeen muuta kipua kun vatsassa ja nyt kramppaa kipeästi. Toivottavasti menisi pian ohi.
- Ansku rv 38
odottaja83 kirjoitti:
Kiitos!
Välillä jatkuu puolikin tuntia, nyt tuntunut kohta tunnin pientä kipristelyä ja välillä vain hetkellisesti kipristelee ja kestää noin 2min.Luulen, että kyseessä ei ole mitään vakavaa, muuten tuntemasi kipu olisi oikeasti kova ja pikkuhousuissa olisi veristä vuotoa.
Minulla on ollut tuota kipristelyä ihan alkuraskaudesta saakka ja joskus sen voi aiheuttaa ihan vaikka ilmavaivat! Jostain syystä koko raskauden ajan vatsakin on toiminut ihan eri lailla: välillä on maha sekaisin, toisena päivänä ihan kovana ja välillä tuntuu, että jokainen suolenmutka on ilmaa täynnä ja sekös kivistää ja kipristää!
Neuvoisin ottamaan ihan rauhallisesti (vaikka tiedän, että varmasti sitä huolehtii, että kaikki on hyvin) ja jos kivut eivät hellitä tämän illan aikana, soita huomenna neuvolaan ja kysy, mitä mieltä siellä ollaan. Jos he pitävät asiaa huolestuttavana, varmasti kutsuvat käymään paikan päällä.
Nyt vain ajattelemaan välillä jotain muuta. Käy vähän ulkona tai pese vaikka pyykkiä (kotitöitä riittää aina, eikö vain?) - ja syö jotain, mikä rauhoittaa vatsaa, jos vika olisikin vaikka siellä. Kaikkea hyvää sinulle! :) - odottaja83
Ansku rv 38 kirjoitti:
Luulen, että kyseessä ei ole mitään vakavaa, muuten tuntemasi kipu olisi oikeasti kova ja pikkuhousuissa olisi veristä vuotoa.
Minulla on ollut tuota kipristelyä ihan alkuraskaudesta saakka ja joskus sen voi aiheuttaa ihan vaikka ilmavaivat! Jostain syystä koko raskauden ajan vatsakin on toiminut ihan eri lailla: välillä on maha sekaisin, toisena päivänä ihan kovana ja välillä tuntuu, että jokainen suolenmutka on ilmaa täynnä ja sekös kivistää ja kipristää!
Neuvoisin ottamaan ihan rauhallisesti (vaikka tiedän, että varmasti sitä huolehtii, että kaikki on hyvin) ja jos kivut eivät hellitä tämän illan aikana, soita huomenna neuvolaan ja kysy, mitä mieltä siellä ollaan. Jos he pitävät asiaa huolestuttavana, varmasti kutsuvat käymään paikan päällä.
Nyt vain ajattelemaan välillä jotain muuta. Käy vähän ulkona tai pese vaikka pyykkiä (kotitöitä riittää aina, eikö vain?) - ja syö jotain, mikä rauhoittaa vatsaa, jos vika olisikin vaikka siellä. Kaikkea hyvää sinulle! :)Juu sitä vaan tuppaa olemaan vähän turhan huolestunut kokoajan. Huomasin liikunnan auttavan asiaan. Koiran kanssa kohta metsään ja kunnon lepo sohvalla niin eiköhän se siitä. :)
- Onnellinen isä
Tämä on fakta. Nauti, nauti, nauti odotuksesta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833