Jotkut tuntuu tietävän

Anonyymi

Mistä saa Kelan lääkärien nimet tietoonsa?

19

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän tuolla tiedolla tekisit?

      Aika harva yritys enää nykyään julkaisee työntekijöittensä nimet. Useimmat tyytyvät julkaisemaan lähinnä vain johtoryhmän nimet, ehkä muutakin päällikkötasoa, mutta ei työntekijöiden eikä asiantuntijoiden.

      • Anonyymi

        Saattaahan avaaja tarkoittaa Anssia?


      • Anonyymi

        Eläkevakuutusyhtiöt ovat velvollisia ilmoittamaan eläkkeenhakijalle hänen asiaansa käsitelleet henkilöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkevakuutusyhtiöt ovat velvollisia ilmoittamaan eläkkeenhakijalle hänen asiaansa käsitelleet henkilöt.

        "Saako korvauksenhakija tietää asiansa käsittelyyn osallistuneen vakuutuslääkärin nimen?

        Korvauksenhakijalla on oikeus saada itseään koskevat asiakirjat ja tiedot nähtäväkseen eläkepäätöksen saatuaan. Hänellä on oikeus tietää ketkä asiantuntijat ovat osallistuneet ratkaisun tekemiseen.

        Korkein hallinto-oikeus antoi vuonna 2014 päätöksen, jonka mukaan vakuutusyhtiöiden palveluksessa olevien vakuutuslääketieteen asiantuntijoiden eli niin kutsuttujen vakuutuslääkäreiden nimet ovat julkista tietoa. Vakuutuslääkärit käyttävät julkista valtaa osallistuessaan vakuutusyhtiöissä päätöksentekoon kansalaisten lakisääteistä vakuutusturvaa koskevissa asioissa."


      • Anonyymi

        Jos Kelan lääkäri työskentelee terveyskeskuslääkärinä ja puoltaa eläkehakemusta, mutta Kelan käsittelyssä onkin eväämässä sitä, hakijan olisi varmaan hyvä tietää asiasta? Tuohan on mahdollista.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Kelan lääkäri työskentelee terveyskeskuslääkärinä ja puoltaa eläkehakemusta, mutta Kelan käsittelyssä onkin eväämässä sitä, hakijan olisi varmaan hyvä tietää asiasta? Tuohan on mahdollista.

        Periaatteessa tietysti onkin, tuo mahdollista, vaikka en usko käytännössä näin tapahtuvan. Eihän lääkäri päätä sitä saako työkyvyttömyyseläkkeen vai ei.

        Tietysti on osoitus harkintakyvyn puutteesta, jos terveyskeskuslääkäri menee lupaamaan jollekulle työkyvyttömyyseläkkeen ja varsinkin silloin, jos vielä toimii myös Kelan lääkärinä, jolloin varmasti on tietoinen asiasta. Sinänsä voi tietysti kehoittaa hakemaan eläkettä, mutta lupaamaan sen saamista ei voi antaa.

        Työkyvyttömyyspäätös on juridinen päätös, joka perustu lakipykäliin, ei lääketieteellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa tietysti onkin, tuo mahdollista, vaikka en usko käytännössä näin tapahtuvan. Eihän lääkäri päätä sitä saako työkyvyttömyyseläkkeen vai ei.

        Tietysti on osoitus harkintakyvyn puutteesta, jos terveyskeskuslääkäri menee lupaamaan jollekulle työkyvyttömyyseläkkeen ja varsinkin silloin, jos vielä toimii myös Kelan lääkärinä, jolloin varmasti on tietoinen asiasta. Sinänsä voi tietysti kehoittaa hakemaan eläkettä, mutta lupaamaan sen saamista ei voi antaa.

        Työkyvyttömyyspäätös on juridinen päätös, joka perustu lakipykäliin, ei lääketieteellinen.

        Tarkennus: Siis työkyvyttömyyseläkkeen myöntäminen on juridinen päätös eikä lääketieteellinen päätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennus: Siis työkyvyttömyyseläkkeen myöntäminen on juridinen päätös eikä lääketieteellinen päätös.

        Sattuu olemaan kumpaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattuu olemaan kumpaakin.

        Se on juridiikkaa, mutta edellytys on tietysti jokin työkyvyttömyyseläkkeeseen oikeuttava vaiva tai sairaus.


    • Anonyymi

      Kyllä mulle myönnetyssä työkyvyttömyyseläkepäätöksessä oli allekirjoitukset ja nimen selvennykset esillä (Ilmarinen).

      • Anonyymi

        Niin, eläkkeen hyväksyvässä päätöksessä.


      • Anonyymi

        Oliko myös työeläkejuristien nimet? Vakuutuslääkäri ei ole ainoa, joka näitä asioita päättää.


      • Anonyymi

        Sihteerien nimiä nekin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko myös työeläkejuristien nimet? Vakuutuslääkäri ei ole ainoa, joka näitä asioita päättää.

        Hylkäävissä päätöksissä vedotaan vain tiettyihin pykäliin ja päätöksen allekirjoittaa joku yksittäinen henkilö, vaikka päätöksen takana on suurempi joukkko ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko myös työeläkejuristien nimet? Vakuutuslääkäri ei ole ainoa, joka näitä asioita päättää.

        Kielteisessä päätöksessä oli varatoimitusjohtajan ja eläkejohtajan allekirjoitukset Ilmarisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielteisessä päätöksessä oli varatoimitusjohtajan ja eläkejohtajan allekirjoitukset Ilmarisella.

        Ja minulta peritään 250 euroa 1400 euron eläkkestä YLE maksua.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minulta peritään 250 euroa 1400 euron eläkkestä YLE maksua.

        Peritäänkö tuo maksu joka kuukausi?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe