Mistä saa Kelan lääkärien nimet tietoonsa?
Jotkut tuntuu tietävän
19
256
Vastaukset
- Anonyymi
Mitähän tuolla tiedolla tekisit?
Aika harva yritys enää nykyään julkaisee työntekijöittensä nimet. Useimmat tyytyvät julkaisemaan lähinnä vain johtoryhmän nimet, ehkä muutakin päällikkötasoa, mutta ei työntekijöiden eikä asiantuntijoiden.- Anonyymi
Saattaahan avaaja tarkoittaa Anssia?
- Anonyymi
Eläkevakuutusyhtiöt ovat velvollisia ilmoittamaan eläkkeenhakijalle hänen asiaansa käsitelleet henkilöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkevakuutusyhtiöt ovat velvollisia ilmoittamaan eläkkeenhakijalle hänen asiaansa käsitelleet henkilöt.
"Saako korvauksenhakija tietää asiansa käsittelyyn osallistuneen vakuutuslääkärin nimen?
Korvauksenhakijalla on oikeus saada itseään koskevat asiakirjat ja tiedot nähtäväkseen eläkepäätöksen saatuaan. Hänellä on oikeus tietää ketkä asiantuntijat ovat osallistuneet ratkaisun tekemiseen.
Korkein hallinto-oikeus antoi vuonna 2014 päätöksen, jonka mukaan vakuutusyhtiöiden palveluksessa olevien vakuutuslääketieteen asiantuntijoiden eli niin kutsuttujen vakuutuslääkäreiden nimet ovat julkista tietoa. Vakuutuslääkärit käyttävät julkista valtaa osallistuessaan vakuutusyhtiöissä päätöksentekoon kansalaisten lakisääteistä vakuutusturvaa koskevissa asioissa." - Anonyymi
Jos Kelan lääkäri työskentelee terveyskeskuslääkärinä ja puoltaa eläkehakemusta, mutta Kelan käsittelyssä onkin eväämässä sitä, hakijan olisi varmaan hyvä tietää asiasta? Tuohan on mahdollista.
- Anonyymi
Vakuutuslääkäreiden ei tarvitse allekirjoittaa päätöksiään kunnian ja omantunnon kautta kuten muiden lääkärien?
https://www.aamuposti.fi/paikalliset/1701158 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Kelan lääkäri työskentelee terveyskeskuslääkärinä ja puoltaa eläkehakemusta, mutta Kelan käsittelyssä onkin eväämässä sitä, hakijan olisi varmaan hyvä tietää asiasta? Tuohan on mahdollista.
Periaatteessa tietysti onkin, tuo mahdollista, vaikka en usko käytännössä näin tapahtuvan. Eihän lääkäri päätä sitä saako työkyvyttömyyseläkkeen vai ei.
Tietysti on osoitus harkintakyvyn puutteesta, jos terveyskeskuslääkäri menee lupaamaan jollekulle työkyvyttömyyseläkkeen ja varsinkin silloin, jos vielä toimii myös Kelan lääkärinä, jolloin varmasti on tietoinen asiasta. Sinänsä voi tietysti kehoittaa hakemaan eläkettä, mutta lupaamaan sen saamista ei voi antaa.
Työkyvyttömyyspäätös on juridinen päätös, joka perustu lakipykäliin, ei lääketieteellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaatteessa tietysti onkin, tuo mahdollista, vaikka en usko käytännössä näin tapahtuvan. Eihän lääkäri päätä sitä saako työkyvyttömyyseläkkeen vai ei.
Tietysti on osoitus harkintakyvyn puutteesta, jos terveyskeskuslääkäri menee lupaamaan jollekulle työkyvyttömyyseläkkeen ja varsinkin silloin, jos vielä toimii myös Kelan lääkärinä, jolloin varmasti on tietoinen asiasta. Sinänsä voi tietysti kehoittaa hakemaan eläkettä, mutta lupaamaan sen saamista ei voi antaa.
Työkyvyttömyyspäätös on juridinen päätös, joka perustu lakipykäliin, ei lääketieteellinen.Tarkennus: Siis työkyvyttömyyseläkkeen myöntäminen on juridinen päätös eikä lääketieteellinen päätös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennus: Siis työkyvyttömyyseläkkeen myöntäminen on juridinen päätös eikä lääketieteellinen päätös.
Sattuu olemaan kumpaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sattuu olemaan kumpaakin.
Se on juridiikkaa, mutta edellytys on tietysti jokin työkyvyttömyyseläkkeeseen oikeuttava vaiva tai sairaus.
- Anonyymi
Kyllä mulle myönnetyssä työkyvyttömyyseläkepäätöksessä oli allekirjoitukset ja nimen selvennykset esillä (Ilmarinen).
- Anonyymi
Niin, eläkkeen hyväksyvässä päätöksessä.
- Anonyymi
Oliko myös työeläkejuristien nimet? Vakuutuslääkäri ei ole ainoa, joka näitä asioita päättää.
- Anonyymi
Sihteerien nimiä nekin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko myös työeläkejuristien nimet? Vakuutuslääkäri ei ole ainoa, joka näitä asioita päättää.
Hylkäävissä päätöksissä vedotaan vain tiettyihin pykäliin ja päätöksen allekirjoittaa joku yksittäinen henkilö, vaikka päätöksen takana on suurempi joukkko ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko myös työeläkejuristien nimet? Vakuutuslääkäri ei ole ainoa, joka näitä asioita päättää.
Kielteisessä päätöksessä oli varatoimitusjohtajan ja eläkejohtajan allekirjoitukset Ilmarisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielteisessä päätöksessä oli varatoimitusjohtajan ja eläkejohtajan allekirjoitukset Ilmarisella.
Ja minulta peritään 250 euroa 1400 euron eläkkestä YLE maksua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minulta peritään 250 euroa 1400 euron eläkkestä YLE maksua.
Lasket luikuria, Yleveron maksimimäärä on 163€
https://www.veronmaksajat.fi/Palkka-ja-elake/Yle-vero/#4b917197 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minulta peritään 250 euroa 1400 euron eläkkestä YLE maksua.
Peritäänkö tuo maksu joka kuukausi?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251268
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95912
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286760- 95738
- 109646
- 34638
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131558