Aihe

Ulkopuolinen olo joka paikassa

Anonyymi

Viikonloput ovat pahimpia, kun on liikaa aikaa miettiä asioita.

32

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kukaan ei välitä eikä näe pahaa oloani

• Anonyymi

Miksi paha olo sinulla?

• Anonyymi

Elämässä on asioita, jotka tuovat myös hyvän olon . . .

Kuten Rakkaus ❤️

Toki muitakin mukavia asioita . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämässä on asioita, jotka tuovat myös hyvän olon . . .

Kuten Rakkaus ❤️

Toki muitakin mukavia asioita . . .

On joo. Mulla ei ole . ap

• Anonyymi

Opettele olemaan miettimättä. Keskity ajatuksettomuuteen. Voi ihmeitä tapahtua.

• Anonyymi

En osaa olla miettimättä. Miten sen voi opetella? ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä voi, hän puhuu ihan höpöjä.

Kannattaa antaa noiden ajatusten vain mennä ohi kuin tuuli joka puhaltaa läpi. Keskittyä sitten muihin asioihin.

Sulla on tekemisen ja varmaan seuran puute. Tylsyys ja tyhjyys elämässä tuottaa tuota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä voi, hän puhuu ihan höpöjä.

Kannattaa antaa noiden ajatusten vain mennä ohi kuin tuuli joka puhaltaa läpi. Keskittyä sitten muihin asioihin.

Sulla on tekemisen ja varmaan seuran puute. Tylsyys ja tyhjyys elämässä tuottaa tuota.

Itse höpöttelet. Se että keskittyy tähän hetkeen,ei menneesseen tai tulevaan on tämähetki. JEESUS sanoi nimekseen,MINÄ OLEN. Ei että olin tai tuleva olen.vaan olen NYT. Elämässä jäädään paljon menneeseen tai panostetaan tulevaan.loppujenlopuksi kaikki on harhaa.meillä on vaan tämä hetki.nyt tässä.sinun ei tarvi muuta.hengitä tätä hetkeä.lue eckhart tolle,läsnäolon voima.suosittelen lämpimästi🤗

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nukkumaan mennessä pään tyhjentämiseen toimii keskittyminen johonkin yhteen ainoaan sanaan. Joku sana, joka on sulle neutaali ja vailla latausta, vaikka jääpala. Sitten sä toistat sitä sanaa mielessäsi. Et sano sitä ääneen, mutta ajattelet sanovasi. Toimii, koska aivot ei kykene tuossa keskittymään muihin ajatuksiin. Toimii myös valveillaollessa. Harjotusta pitää vaan jatkaa riitävän kauan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nukkumaan mennessä pään tyhjentämiseen toimii keskittyminen johonkin yhteen ainoaan sanaan. Joku sana, joka on sulle neutaali ja vailla latausta, vaikka jääpala. Sitten sä toistat sitä sanaa mielessäsi. Et sano sitä ääneen, mutta ajattelet sanovasi. Toimii, koska aivot ei kykene tuossa keskittymään muihin ajatuksiin. Toimii myös valveillaollessa. Harjotusta pitää vaan jatkaa riitävän kauan.

Tämä toimii. Teen tuon joka ilta, nukahtaminen hetkessä.
        Vaikka olisi kuinka paljon asioita mielessä niin n. 2 sek. välein sanoo mielessään jonkun itse valitsemansa sanan.
        Tehostan tuota vielä niin että aina mielessäni sanotun sanan aikana heilautan vuorotellen kevyesti sormenpäitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse höpöttelet. Se että keskittyy tähän hetkeen,ei menneesseen tai tulevaan on tämähetki. JEESUS sanoi nimekseen,MINÄ OLEN. Ei että olin tai tuleva olen.vaan olen NYT. Elämässä jäädään paljon menneeseen tai panostetaan tulevaan.loppujenlopuksi kaikki on harhaa.meillä on vaan tämä hetki.nyt tässä.sinun ei tarvi muuta.hengitä tätä hetkeä.lue eckhart tolle,läsnäolon voima.suosittelen lämpimästi🤗

Erinomainen kommentti. Enpä ookaan ennen tullut ajatelleeksi tota Jeesuksen MINÄ OLEN juttua. Monitasoinen merkitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh? Jääpala joka on kylmä ja märkä. Se on inhottava iholla ja sulaa siihen ja sitten paleltaa ja se muuttuu vedeksi ja ja...
        niin että - ei ole jääpala neutraali ettäs sen tiedät!

• Anonyymi

Ehkäpä olisi hyödyllistä ajatella että muut ovat ulkopuolisia. No, sellainen ajattelu on ainakin sallittu mikäli se ei loukkaa ulkopuolisten lakeja ja asetuksia! stalingrad hans...

• Anonyymi

Lue Raamattua:

https://raamattu.fi/raamattu/KR38/MAT.1/Matteus-1

Ilman tekemistä ahdistut.

Johanneksen evankeliumi 15.19
      "Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa."

• Anonyymi

Luen psalmeja, ne ovat runoja. ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luen psalmeja, ne ovat runoja. ap

Mutta tarvitset jotain oikeaakin elämääsi. Et vain lohduttavia sanoja. Tarvitset uskoa Jeesukseen. Käänny Hänen puoleensa. Ja ala ihan oikeasti lukea evankeliumeita. Sen voin luvata että jos käännyt Jumalan puoleen, niin sinä alat ymmärtämään Jeesuksen vertaukset ja puheet. Ne ovat mahdottomia ymmärtää ja uskoa ilman Jumalan apua, koska me olemme luotuja, eikä luotu voi ymmärtää Luojaa ilman, että Luoja tulee apuun. Häntä täytyy rukoilla apuun ja antamaan synnit anteeksi. Tulet löytämään salaisuuksia joita Jumala ei ole ilmoittanut sellaisenaan kenellekään toiselle, kuitenkin niistä heijastuu sama totuus; että Jeesus on Jumalan Poika, Jumala ihmisenä, ainoa kenen kautta synnit saadaan anteeksi. Ainoa kuka ei ihmistä lopulta hylkäisi. Jumala on antanut itsensä Jeesuksessa sovitusuhriksi maailman synneistä. Ja meidän kaikki pahat teot ja kaikki valhe joka mieliämme hallitsee ovat kuin ruoskan iskuja ja nauloja Jumalan Pojan ruumiissa.

• Anonyymi

Maailma vihaa aina sitä miltä kantilta katsoo. Kristittyjä..muslimeja.. äärilahkolaisia..ateisteja..saatananpalvojia.toivo vaan ettet näiden vihaajien joukkoon kuulu,olit sitten mitä olit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailma vihaa aina sitä miltä kantilta katsoo. Kristittyjä..muslimeja.. äärilahkolaisia..ateisteja..saatananpalvojia.toivo vaan ettet näiden vihaajien joukkoon kuulu,olit sitten mitä olit.

Jeesuksen omia vihataan. Muslimi maissa kristityt ovat jatkuvan vainon kohteena, uskonsa takia. Samoin Kiinassa ja Pohjois-Koreassa. Meidän näkemykset esimerkiksi seksuaalisuudesta ovat kiellettyjä julkisessa keskustelussa myös lännessä. Synnistä ja Jeesuksesta ja Hänen kauttaan saatavasta armosta ei saa puhua kouluissa, mutta ympäristösyntien aiheuttamalla tuholla saa pelotella ja sitä uskontoa saa julistaa kaikille TV:ssä, koulussa, työpaikalla jne. Yritykset saavat avoimesti julistaa tämän vihreän kultin ilosanomaa eikä kukaan paheksu sitä. Mutta ihmiset haluavatkin sen tulevan "vihreän messiaan" ennemmin kuin Jeesuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen omia vihataan. Muslimi maissa kristityt ovat jatkuvan vainon kohteena, uskonsa takia. Samoin Kiinassa ja Pohjois-Koreassa. Meidän näkemykset esimerkiksi seksuaalisuudesta ovat kiellettyjä julkisessa keskustelussa myös lännessä. Synnistä ja Jeesuksesta ja Hänen kauttaan saatavasta armosta ei saa puhua kouluissa, mutta ympäristösyntien aiheuttamalla tuholla saa pelotella ja sitä uskontoa saa julistaa kaikille TV:ssä, koulussa, työpaikalla jne. Yritykset saavat avoimesti julistaa tämän vihreän kultin ilosanomaa eikä kukaan paheksu sitä. Mutta ihmiset haluavatkin sen tulevan "vihreän messiaan" ennemmin kuin Jeesuksen.

...
        Loppujenlopuksi on kuitenkin kyse siitä rakastaako ihminen taiteilijaa/Jumalaa vai maalausta/maailmaa. Ihmeellisesti juuri tämä vihreä aate on maailman rakkauden aate. Ne ketkä rakastavat maalausta ottavat vastaan sen kuka väittää tietävänsä miten maailma pelastetaan. Mutta Jeesuksen ottavat vastaan ne ketkä uskovat että maailma on paha ja että yksin taiteilija on hyvä ja yksin Jumala voi meidät synneistämme pelastaa.

• Anonyymi

Kannattaa muistaa vaikka tämä ei välttämättä helpota oloa että monet muutkin tuntevat samoin, ovat yksinäisiä, hieman "kadoksissa" ja olo on ulkopuolinen.

Minua on helpottanut elämässä kun olen löytänyt muutaman hyvän ystävän, vanhempani ja sitten katsonut vierestä monien muiden elämää.

Tuo on hyvin yleinen tunne että on ulkopuolinen ja ei sovi minnekään. Me ihmiset kaivataan usein sosiaalista yhteisöä tai jonkinlaista oman maailmamme tunnistusta.

Jos ei ole parisuhdetta ja esimerkiksi ei töissä tai työssä ei ole yhteisöä johon kuuluisi niin olo on aika ulkopuolinen.

• Anonyymi

Me vs World. Aika epistä maailmaa kohtaan.
      On se asenne siis.
      Luv & Relax.
      Btw.

• Niin tuo on itelläkin, ollut sen noin 40 vuotta jo, mutta sen kanssa oppii elämään. Sen oppii hyväksymään, ottamaan osaksi itseään ja kääntämään ainakin jossain määrin vahvuudeksi.

Kas kun ulkopuolisena et tarvitse ketään toista. Et suoraan kuulu mihinkään, vaikka väistämättä kuulut mm. ihmis-rotuun, oletettavasti kantasuomalaisiin jne. Voit valita mihin pyrit kuulumaan ja mihin et, voit välillä kuulua ja välillä olla kuulumatta.

Toki jotkin valinnat voivat olla ehdottomia, kuten itselleni on sitoutuminen kumppaniin ja olisi lapsiin, jos niitä olisi siunaantunut. Silloin valitsisin kuuluvani johonkin, josta en voi irtisanoutua, kuin ehkä lyhyeksi hetkeksi taas palatakseni kuulumiseen.

Yksinäistä? Kyllä, monestikin, niin yksin ollessa kuin seurassakin. Luonto, eläimet ja (kummi)lapset ovat parhaimmat, ovat ehdottomia eivätkä anna armoa kuulumisen osalta, mutta eivät myöskään vaadi sitä ehdottomasti, vain antavat mahdollisuuden kuulua, kuulua heihin juuri silllä hetkellä, muttei välttämättä enää hetken kuluttua.

• Anonyymi

Itseasiassa useimmat ajattelee noin, päinvastainen olisi oudompaa. Toisten saappaissa ei voi kävellä, kaikilla on omat hiertäjänsä. Ja onnellisuus ei aina käy käsi kädessä ulkoisen menestyksen kanssa, kulissien takana voi olla paljon pahoinvointia.
      Erikseen sitten absoluuttinen syrjäytyminen/syrjäyttäminen, sitäkin on. Yksinelävä, työtön....

• Anonyymi

Juuri noin.

Kiusattu kokee eniten ulkopuolisuutta, jos ei ole yhtään ystävää, vaan kaikki on joko häntä vastaan tai hiljaa, kun muut kiusaa..
        Sitä on lastentarhassa, koulussa, työpaikoilla... Kaikkialla tässä yhteiskunnassa.

Sairas yhteiskunta! Ne joiden tulisi puuttua asiaan ja auttaa kiusattuja, huomaavat kyllä, mutta eivät uskalla asettua kiusaajia, enemmistöä, vastaan.

Siksi kiusaaminen ei ikinä lopu, eikä siitä koskaan päästä eroon.

• Anonyymi

Luuletko että kiinnosta.

• Anonyymi

Miksi ulkopuolinen, eikö vierellä ketään 😔
      T. Toinen ulkopuolinen

• Anonyymi

Pitkä ja osittain hyvin surullinen tarina parisuhteesta, ihmisyydestä eri vivahteineen ja kulissielämän kumppanuudesta

• Anonyymi

Itse tunsin oloni ulkopuoliseksi kun aloin näkemään maailman valheellisuuden läpi. Se on oikeasti hyvä merkki, et vain näe sitä vielä.

• Anonyymi

Kannattaa keskittyä vain lähimmäisistä huolehtimiseen. Minunkin vaatimaton ohje liittyy uskontoon. Sieltä löytyy ihmisiä joiden arvomaailma ja käyttäytyminen on alkanut jäsentyä oikeanlaiseksi. Ihmisiä jotka ajattelevat pidemmälle. Uskontokin suojaa parhaimmillaan niin monin tavoin.

• Anonyymi

Kiitos vastauksistanne. Nukahdin kesken illan niin en ehtinyt näkemään läheskään kaikkea, mitä olitte kirjoitelleet.
      Aamu näyttää jo paljon valoisammalta. Päivä kerrallaan. Aloitan tutun kuntoiluharrastuksen pitkästä aikaa, ehkä se vähän helpottaa. Ja vähenee netissä lorvailu. Saan samalla muutettua vähän arjen rutiineitani ja järkevää toimintaa ahdistaville viikonlopuille . En ole yksin, parisuhteessa olen - siitä ei sen enempää.
      Hyvää viikonloppua ja tosiaan kiitokset. Luin kaikki vastaukset, vaikken kommentoinutkaan. ap.

• Anonyymi

Parisuhteessa??
        Sun kirjoitusten perusteella sitä ei usko Erkkikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parisuhteessa??
        Sun kirjoitusten perusteella sitä ei usko Erkkikään.

Se ei mikään uskonasia olekaan. Siitä on jokunen hetki vierähtänyt, kun viimeksi olin sinkkuna. ap

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa ja Mikko eroaa!

https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-ja-mikko-rakas-hakivat-avioeroa-erikoinen-erosotku/1158170 Mitäs tähän sanotte? Mä en voi muuta kuin naura
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      10315
    2. Hallitus sekaisin kuin seinäkello, olis kuitenkin pitänyt ottaa se Nyrkki

Yle: Toisen asteen rajoitukset saavat hallituksen rivit rakoilemaan. "Nuorisojärjestöt vaativat koronanyrkkiä: Onko tilanne kenenkään hallussa?" Ris
      Maailman menoa
      426
      6867