Aihe

Kohta saa sähköpyörällä ajaa 20% kovempaa

Anonyymi

https://www.is.fi/autot/art-2000007689051.html

"Pyöräilyn nopeuden muutos +25% pääpyöräilyverkolla.
Pyöräilyn nopeutuminen on autoliikenteen hinnoittelun ja joukkoliikenteen nopeuttamisen jälkeen tehokkain tapa vähentää automatkoja."

Se tarkoittaa, että sähköpyörän nopeus nousee 31km/h.
Ei pyöräily muuten nopeudu, jollei pyörän nopeutta nosteta.
Jos kerran halutaan, että autoilua vähennetään ja siirrytään pyöräilyyn, niin kyllä sähköpyöräilyn pitää olla nopeampaa, kuin 25km/h, kun tavallisellakin pyörällä pääsee 35km/h ja on ihan turvallista ja kypärän käyttö lisää turvallisuutta.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko oikeasti näin tyhmä, vai näytteletkö vain?

      Kaupunkialueella on vaikeaa päästä yli 15 km/h keskinopeuteen, kun aikaa kuluu liikennevaloissa seisoskeluun ja siihen, että pyörätien tukkeena toikkaroi jalankulkijoita.

      Niissä maissa, missä pyöräily on vakavasti otettava vaihtoehto, on erilliset pyörätiet tai pyörillä kaista ajoradan reunassa. Ja siinä sitten 1-suuntainen liikenne, niin ei tarvi himmailla, kun vastaan tulee 50 v. mamma, joka polkee keskellä tietä eikä vielä ole oppinut, että Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne ts. väistö tehdään ihan randomina kumpaan tahansa suuntaan.

      15 km/h +25 % = nopeus nousee liki kahtee kymppiin. Ei keskustassa autot eikä raitiovaunutkaan paljoa sen nopeammin etene. Mutta pyörän kanssa kuluu vähemmän aikaa parkkipaikan etsimiseen tai pysäkille kävelyyn, joten pyörä saattaa olla keskustassa se nopein vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Järjestämällä pyörille yksisuuntaisia, jalankulusta erillisiä väyliä pyöräliikenteen virran sujuvuutta saadaan helposti nostetuksi. Silloin tuo 25% nopeuden nousuna ei ole edes paljon. Pyöräilyn nopeutta ei tarvitse nostaa yhtään, kun muutaman liikennevalon säästöllä ja jalankulkijoita väistelemättä pääsen töihin entisen 20 minuutin sijaan vartissa. Kaupunkiliikenteessä, varsinkin keskustassa, autoliikenteen nopeuttaminen samalla kertoimella vaatisi todella isoja toimenpiteitä.


    • Anonyymi

      "tavallisellakin pyörällä pääsee 35km/h ja on ihan turvallista ja kypärän käyttö lisää turvallisuutta."

      oujee

      teeppäs täysjarrutus ja/tai väistö tuossa nopeudessa fillarilla ja saatat hämmästyä tilanteen turvallisuudesta

      terveisin se joka sen teki viime kesänä: solisluu kappaleina ja käsi poikki kahdesta kohtaa

    • Anonyymi

      Sähköpyörä tekee autoilun turhaksi, vai tuleeko ruuhkaa liiaksi?😬😬😬

    • Anonyymi

      Kun asuu lähellä työpaikkaa, niin voi kävellä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi koronan annetaan nyt levitä?

      Miksi rajoitustoimet ei astu voimaan heti. Nyt annetaan lomalaisten levittää virusta ympäri maata. Lisäksi rajat on auki ja virus leviää sieltäkin. Tä
      Maailman menoa
      373
      4681
    2. Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?

      Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista
      Maailman menoa
      344
      3278