Mitä jää käteen?

Anonyymi

Olen jäämässä eläkkeelle. 1400€ brutto/kk.
Veroa näyttäisi menevän joku 13%. Eli saisin n. 1200€ käteen.
Mutta pitäisikö minun vielä maksaa tuosta brutosta itse jotain veroja/maksuja?
Kirkollisvero? Kunnallisvero? Sairausvakuutusmaksuja?
Vai onko verottaja jo viran puolesta verottanut tuohon veroprosenttiin?

14

688

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Verot sisältyy tuohon.

      Eihän kirkollisverot ole pakollinen vero, vaan vapaaehtoinen.
      Jos lopetat sen maksamisen, niin tuo prosenttisi laskee kirkollisveroprosentin verran eli jotai 1- 1,5% riippuen siitä mikä kirkollisveroprosentti kunnassasi on. Lopettaminen on vain ilmoitusasia ja lopettamine tapahtuu aina vuodenvaihteessa eli seuraavan kerran ensi vuoden vaihteessa.

      • Anonyymi

        Mulla on brutto samaa luokkaa ja verot on 12,5% ja en kuulu kirkkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on brutto samaa luokkaa ja verot on 12,5% ja en kuulu kirkkoon.

        Etpä taida asua samassa kunnassa kuin aloittaja. En ole kuullut, että jossain kunnassa kirkollisvero olisi vain 0,5%. En silti tiedä, etteikö voisi ollakin....


    • Anonyymi

      1400 eurosta menee minulla veroa, 21% enkä kuulu kirkkoon.

      • Anonyymi

        Mahtaneeko olla noin iso vero % ?....Eläkkeensaajan verolaskuri kertoo että sinun tuloillasi n.17 000€/v on veroprosenttisi 13,3% ja Rajaveroaste 43,6%..Ehkä kannattaa oikasita tuo pidätys %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaneeko olla noin iso vero % ?....Eläkkeensaajan verolaskuri kertoo että sinun tuloillasi n.17 000€/v on veroprosenttisi 13,3% ja Rajaveroaste 43,6%..Ehkä kannattaa oikasita tuo pidätys %.

        Niin ja lisään vielä että tuohon prosenttilukemaan on lisätty myös kirkollisvero 1,39% Eli sehän jää alle 12% kun ei kirkkoon kuulu.
        https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskurit/elakkeensaajan-verolaskuri-2021/#33dadfa6


    • Anonyymi

      Brutto 1090€ ja vero ilman pappilan kustannuksia 6%.

    • Anonyymi

      keskimäärin 2000€/kk veroprosentti on jotain 32-60% riippuen millä tuulella verottaja on mua kohtaan, kaiken huipuksi maksan vielä joka vuosi mätkyjä

      • Anonyymi

        Nyt kyllä jätät jotain kertomatta tuloistasi tai jostain muusta.
        Minun bruttoeläkkeeni on reilut 3700€/kk ja vero% on 29. Ilman kirkollisveroa.


      • Anonyymi

        Sekoilua!


      • Anonyymi

        Kun eläke on 2400 €, niin veroprosentti on 25 % ilman kirkkoa.
        Voit katsoa myös kelan taulukosta paljonko vero on kussakin tuloluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun eläke on 2400 €, niin veroprosentti on 25 % ilman kirkkoa.
        Voit katsoa myös kelan taulukosta paljonko vero on kussakin tuloluokassa.

        Kyllähän asuin kunnallakin on merkitystä veroihin samoin kuuluuko kirkkoon.
        Itsellä eläke brutto 2306€/kk vero 26%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän asuin kunnallakin on merkitystä veroihin samoin kuuluuko kirkkoon.
        Itsellä eläke brutto 2306€/kk vero 26%

        Joo, kaikki vaan kirjoille Kauniaisiin.


    • Anonyymi

      Kun maksaa asuntokulut, auton kulut, sähkön ja puhelimen, niin jää tonni käteen.
      Kyllä sillä pärjää ihan erinomaisesti kun on huolellinen ihminen eikä tärvää rahojaan eli ei juo alkoholia polta tupakkia eikä roiku pelikoneen kahvassa.
      Voi esim. tilata mökin Keski-Karjalasta ja viettää siellä talvilomaa. Jihaa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe