Olen jäämässä eläkkeelle. 1400€ brutto/kk.
Veroa näyttäisi menevän joku 13%. Eli saisin n. 1200€ käteen.
Mutta pitäisikö minun vielä maksaa tuosta brutosta itse jotain veroja/maksuja?
Kirkollisvero? Kunnallisvero? Sairausvakuutusmaksuja?
Vai onko verottaja jo viran puolesta verottanut tuohon veroprosenttiin?
Mitä jää käteen?
14
756
Vastaukset
- Anonyymi
Verot sisältyy tuohon.
Eihän kirkollisverot ole pakollinen vero, vaan vapaaehtoinen.
Jos lopetat sen maksamisen, niin tuo prosenttisi laskee kirkollisveroprosentin verran eli jotai 1- 1,5% riippuen siitä mikä kirkollisveroprosentti kunnassasi on. Lopettaminen on vain ilmoitusasia ja lopettamine tapahtuu aina vuodenvaihteessa eli seuraavan kerran ensi vuoden vaihteessa.- Anonyymi
Mulla on brutto samaa luokkaa ja verot on 12,5% ja en kuulu kirkkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on brutto samaa luokkaa ja verot on 12,5% ja en kuulu kirkkoon.
Etpä taida asua samassa kunnassa kuin aloittaja. En ole kuullut, että jossain kunnassa kirkollisvero olisi vain 0,5%. En silti tiedä, etteikö voisi ollakin....
- Anonyymi
1400 eurosta menee minulla veroa, 21% enkä kuulu kirkkoon.
- Anonyymi
Mahtaneeko olla noin iso vero % ?....Eläkkeensaajan verolaskuri kertoo että sinun tuloillasi n.17 000€/v on veroprosenttisi 13,3% ja Rajaveroaste 43,6%..Ehkä kannattaa oikasita tuo pidätys %.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaneeko olla noin iso vero % ?....Eläkkeensaajan verolaskuri kertoo että sinun tuloillasi n.17 000€/v on veroprosenttisi 13,3% ja Rajaveroaste 43,6%..Ehkä kannattaa oikasita tuo pidätys %.
Niin ja lisään vielä että tuohon prosenttilukemaan on lisätty myös kirkollisvero 1,39% Eli sehän jää alle 12% kun ei kirkkoon kuulu.
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskurit/elakkeensaajan-verolaskuri-2021/#33dadfa6
- Anonyymi
Brutto 1090€ ja vero ilman pappilan kustannuksia 6%.
- Anonyymi
keskimäärin 2000€/kk veroprosentti on jotain 32-60% riippuen millä tuulella verottaja on mua kohtaan, kaiken huipuksi maksan vielä joka vuosi mätkyjä
- Anonyymi
Nyt kyllä jätät jotain kertomatta tuloistasi tai jostain muusta.
Minun bruttoeläkkeeni on reilut 3700€/kk ja vero% on 29. Ilman kirkollisveroa. - Anonyymi
Sekoilua!
- Anonyymi
Kun eläke on 2400 €, niin veroprosentti on 25 % ilman kirkkoa.
Voit katsoa myös kelan taulukosta paljonko vero on kussakin tuloluokassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun eläke on 2400 €, niin veroprosentti on 25 % ilman kirkkoa.
Voit katsoa myös kelan taulukosta paljonko vero on kussakin tuloluokassa.Kyllähän asuin kunnallakin on merkitystä veroihin samoin kuuluuko kirkkoon.
Itsellä eläke brutto 2306€/kk vero 26% - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän asuin kunnallakin on merkitystä veroihin samoin kuuluuko kirkkoon.
Itsellä eläke brutto 2306€/kk vero 26%Joo, kaikki vaan kirjoille Kauniaisiin.
- Anonyymi
Kun maksaa asuntokulut, auton kulut, sähkön ja puhelimen, niin jää tonni käteen.
Kyllä sillä pärjää ihan erinomaisesti kun on huolellinen ihminen eikä tärvää rahojaan eli ei juo alkoholia polta tupakkia eikä roiku pelikoneen kahvassa.
Voi esim. tilata mökin Keski-Karjalasta ja viettää siellä talvilomaa. Jihaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882