Toyota laadusta kertoo nämä uutiset

Anonyymi

Toyota maksaa korvauksia jenkeissä aina vain uudestaan ja uudestaan
Näitä tapauksia tulee julkisuuteen aina tietyin väliajoin.
Tämä ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun Toyota kusettaa ihmisiä kunnolla. Mutta EU ei reagoi mitenkään.
http://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html?idxno=3758
google käännös
Yhdysvaltain oikeusministeriö ilmoitti 19. maaliskuuta (paikallista aikaa), että se sopi Toyotan kanssa lopettavansa neljä vuotta kestäneen äkillisen tahattoman kiihdytyksen (SUA) tutkimuksen määräämällä japanilaiselle autovalmistajalle sakon 1,2 miljardia dollaria.

Se on korkein sakon määrä, jonka Yhdysvaltain hallitus on määrännyt autoteollisuudessa. Oikeusministeri Eric Holder sanoi, että Toyota myönsi toimittaneensa vääriä tietoja kuluttajille, Yhdysvaltain kongressille ja sääntelyviranomaisille vuosina 2009 ja 2010 Toyota- ja Lexus-autojen SUA-ongelmista.

Sakon maksamisen johdosta Toyota syytteeseenpano keskeytetään, eikä häntä saa rangaista kolmen vuoden ajan. Oikeusministeriö aikoo tarkastella autonvalmistajan valmistus- ja markkinointipolitiikkaa, käytäntöjä ja menettelyjä riippumattoman valvontaviraston avulla. Toyota on palauttanut SUA: n takia yli 12 miljoonaa autoa vuodesta 2009 lähtien 2,4 miljardin Yhdysvaltain dollarin kustannuksella ja maksanut 1,6 miljardia dollaria perushakemuksen jättäneille kuluttajille. Yhdysvaltain liikenneministeri Anthony Foxx selitti, että seuraamus on se summa, joka lisätään National Highway Traffic Safety Administrationin äskettäin määräämään 66 miljoonaan dollariin.

"Sopimuksen tekeminen ei ollut helppo päätös", sanoi Toyota Motor Pohjois-Amerikan lakiasiainjohtaja (CLO) Christopher Reynolds ja lisäsi: "Palataan perusasioihin, jotta voimme asettaa kuluttajat taas etusijalle, voittaa heidän luottamuksensa ja kantaa vastuu. "

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fakenews

      • Anonyymi

        maksetut summat kertovat tosiasioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        maksetut summat kertovat tosiasioista.

        Kertovat USA:n oikeus järjestelmästä paljon. Toyotan autoissa ei ollut mitään vikaa. Tuo oli se kuuluisa kumimatto tapaus.Ne ongelmalliset matot oli tarvike mattoja, Joiden myyntiä Toyota ei ollut kieltänyt. Siitä tuli tuo valtava sakko.


    • Anonyymi

      Laatu paskaa:

      -halvat epäergonomiset nappulat
      -ohuet pellit ja maalaus
      -komponentit laaduttomia (umpiot huurtuu ja relevika pakkasilla)
      -alusta surkea ja hutiloitu ajonvakautus
      -surkea navi uusimmissa

      Korealaiset, tsekki ja sakut parhaita.

    • Anonyymi

      Kun halvalla tehdään ja suuria luvataan, niin kyllä se näpeille tulee aika ajoin, tyylillä Toyotalta loistavaa kurapaskaa.

      • Anonyymi

        Aivan mahtavaa argumentointia ja ihan Amerikasta asti kun Toyota on nöyryyttänyt ja pannut ruotuun EU- peräisen huijaavan konsernin. Sattuuhan se kun kohdalle sattuu ja nyt on nähtävästikin sattunut kun noin vanhoja perättömiksi todettuja asioita on rölli joutunut hädissään kaivelemaan kun yli kolmekymmenen miljardin edestä on konserni joutunt kaivamaan kuvetta siellä samaisessa amerikassa sakkoihin ja korvauksiin, aivan uusi tapaus. Se on paljon rahaa se. 30.000.000000 ottaen huomioon merkin olemattoman pienen markkinaosuuden Amerikassa vs. Toyota. Ei aina voi voittaa huijaamallakaan!


    • Anonyymi

      Eihä se Toyota taida uppoamatta selvitä näistä kaikista.
      Eikä se airbag juttu ole iha pikkujuttu.
      https://www.caranddriver.com/news/a14499263/massive-takata-airbag-recall-everything-you-need-to-know-including-full-list-of-affected-vehicles/

      The automotive world and beyond is buzzing about the massive airbag recall covering many millions of vehicles in the United States from nearly two dozen brands. Here’s what you need to know about the problem; which vehicles may have the defective, shrapnel-shooting inflator parts from Japanese supplier Takata; and what to do if your vehicle is one of them.

      LATEST UPDATES
      2/21/20: The challenge of replacing roughly 56 million inflators has proven to be formidable, as 15.9 million defective airbags remain on the road, according to a recent National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) report. The report says that although over 70 percent of the recalled airbags have been replaced, about half of the remaining inflators are equipped in vehicles that are older or “inherently more difficult to reach.”

      12/5/19: Takata is recalling 1.4 million older driver's-side airbag inflators equipped on certain U.S. cars from the 1995 through 2000 model years. The inflators can either have too much or too little moisture within the propellant, which in a crash can cause the inflator to either deploy too slowly or rupture, according to a NHTSA filing. The inflators were installed on Audi, BMW, Honda, Toyota, and Mitsubishi models, although so far only BMW has identified the affected models (they are the 1999 through 2001 3-series). Takata admitted it built nearly 4.5 million faulty inflators in total and that many of the inflators are now in vehicles long out of service. The 1.4 million inflators are only an estimate and could easily grow in number.

      3/29/19, 5:00 p.m.: Honda issued a statement saying that it has just learned that, back in June 2018, a defective Takata airbag inflator ruptured, killing the driver of a 2002 Honda Civic in Buckeye, Arizona. The company's spokesperson said Honda is "very sorry to report" this news, which it said Honda and the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) "only recently became aware" of. Honda said it "pleads" with owners of vehicles containing the potentially dangerous Takata products to check for open recalls by looking on the Honda recalls website and get their vehicles repaired at no cost to them. This marks the 14th death in the United States related to the Takata airbag inflators in Honda vehicles, along with more than 200 injuries, the automaker said. Two other deaths related to Takata inflators have been recorded in the U.S. in non-Honda vehicles, it said.

      3/12/19, 10:30 a.m.: Honda is recalling 1.1 million cars to replace their replacement airbag inflators. A crash involving a 2004 Odyssey bruised the driver's arm after the company found the Takata replacement, a desiccated driver's-side inflator that is supposed to resist moisture, had ruptured due to "excessive moisture" that accumulated at the Takata factory in Mexico. Honda said it would mail recall notices to owners in April, but that replacement parts from non-Takata suppliers were available now. The recalled cars have all been recalled previously.

      12/13/18: Toyota has announced a repeat recall for some 65,000 vehicles that had previously been recalled to replace their Takata passenger-side airbags. The replacement airbags were also made by Takata, although with a different kind of propellant, but the automaker has determined there is still risk that they could rupture unexpectedly. Toyota will replace them again with "an improved one produced by non-Takata suppliers." The affected vehicles are 2002–2005 Lexus SC430 and Toyota Sequoia and 2003–2005 Corolla and Tundra models. Owners will be notified in January.

      9/28/18, 12:00 p.m.: Honda is recalling an additional one million cars to replace Takata passenger-side airbag inflators. Affected models are: 2010–2011 Civic, CR-V, and Element; 2010–2012 Accord and Acura RL; 2010–2013 Fit and Acura ZDX; 2010–2014 Insight, Ridgeline, and Acura TSX; 2010–2015 Crosstour and Pilot; 2011–2014 Acura TSX wagon; 2014 FCX Clarity and Fit EV.

      Lisäksi Toyota on joutunut korvaamaan ruostuneita runkoja ja kaikkea muutakin.
      Nykysinkin tietyt tojot ei selvitä hirvenväistökoketta normi nopeudella.
      Eli tojo vaa jatkaa noide kusetusautojen tekemistä eikä edes yritä korjata niitä.
      Pitäis jo EU:n herätä ja kieltää noide tuonti kokoneen koska eivät ole turvallisia autoja.

      • Anonyymi

        Viimeinen hirvenväistökokeessa reputtanut on Volkswagen Passat. Ihan vaan trollille tiedoksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe