Aihe

Lesken eläke

Anonyymi

Naapurini menehtyi äkilliseen vakavaan sairauteen ja hänen vaimonsa kertoi tulevansa saamaan "mahdollisesti" lesken eläkettä. He molemmat olivat/ovat yli 70-vuotiaita. Leskirouvan eläkeyhtiö on KEVA ja kuolleen aviomiehen Varma. Miehen eläke oli huomattavasti korkeampi kuin lesken.
Kukanvientikäynnilläni leski pyysi apuani, koska hänen kykynsä lukea netistä eläkeoikeuksistaan ja heidän lapsensa olivat arvelleet että Kelan mukaan yli 65-vuotiaat eivät saa leskeneläkettä koska laki on muuttunut? Onko noin? Eli onko lesken mentävä toimeenuloapuluukulle selviytyäkseen vuokrasta ja muista pakollisista kustannuksista?
Itse olen ymmärtänyt, että työeläkevakuutuksista leski saa kuolleen puolisonsa perusteella eläkeapua.

2

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Työeläkelaitokset maksavat leskeneläkettä ilman ikärajaa. Eläke perustuu työ- ja yrittäjäeläkkeeseen, jonka puolisosi ehti eläessään ansaita.

Kela maksaa leskeneläkettä vain alle 65-vuotiaalle leskelle."

• Anonyymi

Kiitos, noin ymmärsin itsekin luettuani oman eläkevakuusyhtiöni sivuja ja kerroin jo siitä naapurilleni. Eli asia on kunnossa, perunkirjoittaja löytyi lesken pankin kautta, ja asia hoituu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stockmannista kirpputori

Laatutavaratalosta kirppariksi, niin se maailma muuttuu. Pöly ja tunkkaisuus leijailee sieraimiin kun astuu Stockalle kirppariin, ennen tuoksui parfyy
      Maailman menoa
      171
      9294
    2. Mistä ihmeestä te saatte voimaa

En jaksa enää tätä koronaa. Tuskin olen ainoa ja voisi sitä pahemminkin olla, mutta en silti enää jaksa. Aloitetaan nyt vaikka sillä, että minulla on
      Maailman menoa
      357
      6751
    3. Miksi koronan annetaan nyt levitä?

Miksi rajoitustoimet ei astu voimaan heti. Nyt annetaan lomalaisten levittää virusta ympäri maata. Lisäksi rajat on auki ja virus leviää sieltäkin. Tä
      Maailman menoa
      343
      4421