Aihe

Hinnoittele provisiopalkkiosi oikein

Anonyymi

Osa taksikuskeista hakee puljuunsa muita ajamaan kevytyrittäjinä. Silloin kuljettajan pitää hinnoitella provisio oikein.

Autan vähän kuskeja, koska alalle on tullut joitakin huijariyrittäjiä. Eli laskutettaessa ajot, provisioon pitää sisällyttää kevytyrittäjän maksettavaksi tulevat työnantajakulut.

Otetaan esimerkiksi alalla oleva yleinen minimiprovisio, joka on 40 %. (Pääkaupunkiseudulla 50%) Kuskina toimiva kevytyrittäjän pitää laskea provisioon vakuutus, YEL, vuosiloma ym. kulut eli provisio pitää laskea normaalilla kertoimella, joka on 1,8 (40%x1,8) Yrittäjänä ajavan provision pitää olla vähintään 72 %.

Kaikki sen alle olevat prosentit tarkoittavat velkaantumista. Em. maksut ovat pakollisia, joten ne tullaan määräämään viranomaisten toimesta ja hakemaan kevytyrittäjältä, jos niitä ei vapaaehtoisesti ota ja maksa. Vouti hakee ne sitten aikanaan, vaikka myymällä velallisen irtaimiston.

35

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Otetaan esimerkiksi alalla oleva yleinen minimiprovisio, joka on 40 %. (Pääkaupunkiseudulla 50%) "

      Varsinainen asiantuntija. Kerro mulle heti kuka maksaa Stadissa 50 pinnaa? 40 pinnaakin on todella harvinainen, vain hyvät saavat sen. Maaseudulla prossat ovat huomattavasti alemmat.

      Näitä asiantuntijoita tällä palstalla kyllä riittää. Sinä et kuulu niihin.

      • Anonyymi

        Jos tuijottaisit muutakin kuin omaa anustasi, niin tietäisit. Jokainen stadissa maksaa 50%, paitsi Taksi Helsingin välityksesssä olevat duunariyrittäjät. Jos provikka on pienempi, niin silloin on aina vakiokassa pohjalla.

        Herää 2020 luvulle, 2017 meni jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuijottaisit muutakin kuin omaa anustasi, niin tietäisit. Jokainen stadissa maksaa 50%, paitsi Taksi Helsingin välityksesssä olevat duunariyrittäjät. Jos provikka on pienempi, niin silloin on aina vakiokassa pohjalla.

        Herää 2020 luvulle, 2017 meni jo.

        Jos tuijottaisit muuta kun omaa kättäsi tietäisit sen että jauhat potaskaa. Jos tietäisit myös alasta hieman niin tietäisit sen että kuljettaja ei voi myydä omaa työpanostaan yrittäjänä jollei hänen toimialanaan ole henkilöstövuokraus ja hänellä on vähintään kolme työntekijää joita vuokraa.

        Stadissa provikka on yleiseti 35-40% + lomarahat. Maalla 33-38%. Verottomasta kassasta.

        Vuokrafirmoille maksetaan yleisesti maksimissaan 52% verottomasta kassasta.

        Tietäjät tietää, sinä et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuijottaisit muuta kun omaa kättäsi tietäisit sen että jauhat potaskaa. Jos tietäisit myös alasta hieman niin tietäisit sen että kuljettaja ei voi myydä omaa työpanostaan yrittäjänä jollei hänen toimialanaan ole henkilöstövuokraus ja hänellä on vähintään kolme työntekijää joita vuokraa.

        Stadissa provikka on yleiseti 35-40% + lomarahat. Maalla 33-38%. Verottomasta kassasta.

        Vuokrafirmoille maksetaan yleisesti maksimissaan 52% verottomasta kassasta.

        Tietäjät tietää, sinä et.

        Jokainen voi myydä omaa työtään kenelle vain. Siihen ei välttämättä tarvita edes yritystä. Kuinka paljon täytyy vetää kamaa, että saa päänsä tuohon kuntoon, ettei tajua mitään.

        Vuosilomaraha on lakisääteinen, kuten työterveyshuoltokin.

        Aina maksetaan kaikki verottomasta, vai ajattelitko maksaa alvista provikat.

        Olet jälkeenjäänyt, ja selittelet menneisyyden lukuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi myydä omaa työtään kenelle vain. Siihen ei välttämättä tarvita edes yritystä. Kuinka paljon täytyy vetää kamaa, että saa päänsä tuohon kuntoon, ettei tajua mitään.

        Vuosilomaraha on lakisääteinen, kuten työterveyshuoltokin.

        Aina maksetaan kaikki verottomasta, vai ajattelitko maksaa alvista provikat.

        Olet jälkeenjäänyt, ja selittelet menneisyyden lukuja.

        Kirjoitat työn myymisestä yrityksenä. Kuinka tyhmä oletkaan? Ota selvää lainsäädännöstä . Ota nenäsi pois lennokkiliimatuubista. Kyllä se siitä.

        Luvut ovat tätä päivää. Ennen ne olivat pienemmät. Noh, sä kun et ole metriäkään taksia ajanut niin elä haavemaailmassa joka on todella sekava. Kaikkea se vuosia jatkunut liimanhaistelu onkin saanut päässäsi aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat työn myymisestä yrityksenä. Kuinka tyhmä oletkaan? Ota selvää lainsäädännöstä . Ota nenäsi pois lennokkiliimatuubista. Kyllä se siitä.

        Luvut ovat tätä päivää. Ennen ne olivat pienemmät. Noh, sä kun et ole metriäkään taksia ajanut niin elä haavemaailmassa joka on todella sekava. Kaikkea se vuosia jatkunut liimanhaistelu onkin saanut päässäsi aikaan.

        Jep. Yksittäinen kuljettaja ei voi ajaa jonkun muun taksia laskuttaen. Verottaja katsoo yksiselitteisesti tällaisen toiminnan palkkatyöksi.
        Tämän tietää jokainen tilitoimisto, sekä suurin osa taksiautoilijoista, mikä ei tietenkään estä luomasta Suomi24:ssä ihan omia sääntöjä joitten kanssa sitten itse on asiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuijottaisit muuta kun omaa kättäsi tietäisit sen että jauhat potaskaa. Jos tietäisit myös alasta hieman niin tietäisit sen että kuljettaja ei voi myydä omaa työpanostaan yrittäjänä jollei hänen toimialanaan ole henkilöstövuokraus ja hänellä on vähintään kolme työntekijää joita vuokraa.

        Stadissa provikka on yleiseti 35-40% + lomarahat. Maalla 33-38%. Verottomasta kassasta.

        Vuokrafirmoille maksetaan yleisesti maksimissaan 52% verottomasta kassasta.

        Tietäjät tietää, sinä et.

        Vuokrafirmat ovat ainoastaan varastamassa muiden palkkaa. Huijarifirmat käyttävät vuokrafirmoja. Ainoa tarkoitus on varastaa työtä tekevältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Yksittäinen kuljettaja ei voi ajaa jonkun muun taksia laskuttaen. Verottaja katsoo yksiselitteisesti tällaisen toiminnan palkkatyöksi.
        Tämän tietää jokainen tilitoimisto, sekä suurin osa taksiautoilijoista, mikä ei tietenkään estä luomasta Suomi24:ssä ihan omia sääntöjä joitten kanssa sitten itse on asiantuntija.

        Yksittäinen kuljettaja voi ajaa laskuttaen, jos hän työskentelee pääsääntöisesti useille kuljetusyrityksille. Ja tietenkin yksittäinen kuljettaja voi aina ajaa laskuttaen, jos hän on yrittäjä eli tekee toiminimellä tai laskutuspalvelun kautta työtä provisiolla. Eli myy yrityksellään työtä.

        Jotta toiminimella ajoja tekijä tulkittaisiin työntekijäksi, niin hänellä pitäisi olla suurempi yrittäjäriski kuin laskuttajalla. Taksia provisiolla ajettaessa suurimman yrittäjäriskin kantaa kuljettaja. Hänelle on siirretty tosiasiallinen yrittäjäriski eli häntä ei silloin tulkita työntekijäksi.

        Verottaja kertoo, että yritystoimintaan liittyvän toimeksiantosuhteen tai työsuhteen käsitettä ei ole määritelty verolainsäädännössä ja se on tilanteesta riippuvainen.
        https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/perustaminen-ja-muutokset/palkansaaja_vai_yrittaja/yrittajyyden_ja_tyosuhteen_tunnusmerkke/

        Tietenkin taksiyrittäjäduunarin kirjanpitäjänä toimivan Penan naapurin tyttären luona, ja "Esson baarissa" asia on toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat työn myymisestä yrityksenä. Kuinka tyhmä oletkaan? Ota selvää lainsäädännöstä . Ota nenäsi pois lennokkiliimatuubista. Kyllä se siitä.

        Luvut ovat tätä päivää. Ennen ne olivat pienemmät. Noh, sä kun et ole metriäkään taksia ajanut niin elä haavemaailmassa joka on todella sekava. Kaikkea se vuosia jatkunut liimanhaistelu onkin saanut päässäsi aikaan.

        Sinun kannattaa aluksi neuvoa verottajaa toimimaan lakien mukaan. Heillä on eri käsitys. He luulevat, että tehdystä työstä maksettu korvaus voi olla palkkaa tai työkorvausta.

        https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/perustaminen-ja-muutokset/palkansaaja_vai_yrittaja/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäinen kuljettaja voi ajaa laskuttaen, jos hän työskentelee pääsääntöisesti useille kuljetusyrityksille. Ja tietenkin yksittäinen kuljettaja voi aina ajaa laskuttaen, jos hän on yrittäjä eli tekee toiminimellä tai laskutuspalvelun kautta työtä provisiolla. Eli myy yrityksellään työtä.

        Jotta toiminimella ajoja tekijä tulkittaisiin työntekijäksi, niin hänellä pitäisi olla suurempi yrittäjäriski kuin laskuttajalla. Taksia provisiolla ajettaessa suurimman yrittäjäriskin kantaa kuljettaja. Hänelle on siirretty tosiasiallinen yrittäjäriski eli häntä ei silloin tulkita työntekijäksi.

        Verottaja kertoo, että yritystoimintaan liittyvän toimeksiantosuhteen tai työsuhteen käsitettä ei ole määritelty verolainsäädännössä ja se on tilanteesta riippuvainen.
        https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/perustaminen-ja-muutokset/palkansaaja_vai_yrittaja/yrittajyyden_ja_tyosuhteen_tunnusmerkke/

        Tietenkin taksiyrittäjäduunarin kirjanpitäjänä toimivan Penan naapurin tyttären luona, ja "Esson baarissa" asia on toisin.

        Palkka ja työkorvaus verotuksessa 5.5.1 :
        "...Esimerkiksi kuljettaja työskentelee työsuhteessa, jos hän ei omista tai vuokrasopimuksen perusteella hallitse työssään käyttämää kuorma- tai linja-autoa, taksia, kaivinkonetta tai muuta ajo- tai kulkuneuvoa taikka työkonetta. Kuljettaja on työsuhteessa myös, jos hän käyttää työssään toimeksiantajan koneita tai laitteita maksamatta niistä tälle käypää korvausta."
        Paska juttu mut "Esson baarissa" tiedetään nää jutut


      • Anonyymi

        kirjoittaja tarkoittaa että 50% mies hoitaa itse yel ja muut maksut ja taksin omistaja ei joudu niitä maksamaan. kun kevyt yrittäjä lupaa itse hoitaa nämä. minä en suostus millään kun se kevyt yrittäjä ei hoida velvollisuuksiaan. kokemusta on ja läheheltä seuranneena. se on hölmö autoilija joka tähän suostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi myydä omaa työtään kenelle vain. Siihen ei välttämättä tarvita edes yritystä. Kuinka paljon täytyy vetää kamaa, että saa päänsä tuohon kuntoon, ettei tajua mitään.

        Vuosilomaraha on lakisääteinen, kuten työterveyshuoltokin.

        Aina maksetaan kaikki verottomasta, vai ajattelitko maksaa alvista provikat.

        Olet jälkeenjäänyt, ja selittelet menneisyyden lukuja.

        + radiolupa maksetaan vuositain näistä pienistä puroista tulee lopulta suuripuro ja minulle ei jää kun työn ilo ja possumunkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkka ja työkorvaus verotuksessa 5.5.1 :
        "...Esimerkiksi kuljettaja työskentelee työsuhteessa, jos hän ei omista tai vuokrasopimuksen perusteella hallitse työssään käyttämää kuorma- tai linja-autoa, taksia, kaivinkonetta tai muuta ajo- tai kulkuneuvoa taikka työkonetta. Kuljettaja on työsuhteessa myös, jos hän käyttää työssään toimeksiantajan koneita tai laitteita maksamatta niistä tälle käypää korvausta."
        Paska juttu mut "Esson baarissa" tiedetään nää jutut

        Hyvä tyttö, osasit kopioida kohdan:
        5.5.1 Työvälineet, tarvikkeet ja materiaalit työsuhteessa

        Voit kysyä tukihenkilöltäsi mitä asioita käsitellään tekstissä, jos otsikossa kerrotaan työsuhteessa olevista asioista. Huomioi sana "työsuhteessa"

        Sitten voit miettiä sitä pari viikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tyttö, osasit kopioida kohdan:
        5.5.1 Työvälineet, tarvikkeet ja materiaalit työsuhteessa

        Voit kysyä tukihenkilöltäsi mitä asioita käsitellään tekstissä, jos otsikossa kerrotaan työsuhteessa olevista asioista. Huomioi sana "työsuhteessa"

        Sitten voit miettiä sitä pari viikkoa.

        Eh...hämmentävää. Et siis ymmärtänyt lukemaasi.
        Ihan yksinkertaistettuna: Jos ajat jonkun muun taksia, et voi tehdä sitä laskuttavana yrittäjänä, vaan olet työntekijä. Jonkun muun taksi siis tarkoittaa sitä, että et aja omaa autoasi vaan jonkun muun taksia, tai bussia, tai pakettiautoa tai kuorma autoa.
        Tätä voit miettiä lopun elämääsi.


    • Anonyymi

      Kannattaa erityisesti muistaa, että laskutuspalvelun kautta toimiva henkilö on AINA yrittäjä. Hän EI OLE KOSKAAN palkansaaja. Eli palkkaveloitukseen on lisättävä AINA vähintään 70 % normaalipalkan päälle, jotta selviää lakisääteisistä maksuista.

      Taksiliikenteessä vähimmäispalkka on 12,88 €/h
      Jos laskutat työsi, niin tuntipalkan on oltava 21,90 euroa tunnissa + alv. 27,15 euroa pitää olla tuntiveloitus. Silloin sinulle jää nettopalkkaa eli käteen noin 9 euroa veroista riippuen. Tietenkään ei jää niin paljon, jos sinulla on yksikin toiminnasta aiheutuva lasku. Se on pois palkastasi. Lisäksi yrityksellesi ei jää senttiäkään.

      Jos on tarkoitus tehdä kannattavaa toimintaa, niin edellinen oli vain palkkakulu eli toiminta on kannattamatonta tai tappiollista, jos tulee esim. euron suuruinen lasku, niin teet tappiota.

      Jos haluat myyntikatetta 50%, mikä on aina minimivaatimus palvelualalla (hyvillä yrityksillä 60-70%), niin sinun on laskutettava 43,80 euroa tunnissa + alv eli 54,30 euroa on pienin tuntilaskutus millä voit tehdä työtä.

      • Anonyymi

        "Taksiliikenteessä vähimmäispalkka on 12,88 €/h"

        Voisitko jo lopettaa näitten älyttömyyksien kirjoittamisen. Kaikesta näkee ettet tiedä alasta mitään.

        Otappa nyt ensiksi selvää onko taksialalla yleissitovaa tessiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taksiliikenteessä vähimmäispalkka on 12,88 €/h"

        Voisitko jo lopettaa näitten älyttömyyksien kirjoittamisen. Kaikesta näkee ettet tiedä alasta mitään.

        Otappa nyt ensiksi selvää onko taksialalla yleissitovaa tessiä?

        Kyse ei ole yleissitovasta tessistä. Kyse on vähimmäispalkasta, jonka laki määrää.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055#L2P10

        Koska alalla on tessi, niin on päivänselvää, että lain tarkoittava vähimmäispalkka on tessin mukainen.

        Yleissitovuus tarkoittaisi, että on noudatettava kaikki tessissä olevia kohtia, jotka määräävät laajasti kaikkea muutakin kuin palkkaa. Taksiliikennealan työehtosopimus ei ole yleissitova, joten on noudatettava työsopimuslakia, jota ei voi millään sopimuksella sivuuttaa.

        Jos aikoo toimia yrittäjänä, niin pitäisi sen verran hankkia tietoa, että perusasiat tiedossa. Edes työsopimuslaki pitäisi olla hallussa, jos on tarkoitus toimia työnantajana. Jos sekin on liian vaikea käsittää, niin on parempi ajaa edelleen duunariyrittäjänä, eikä leikkiä työnantajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole yleissitovasta tessistä. Kyse on vähimmäispalkasta, jonka laki määrää.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055#L2P10

        Koska alalla on tessi, niin on päivänselvää, että lain tarkoittava vähimmäispalkka on tessin mukainen.

        Yleissitovuus tarkoittaisi, että on noudatettava kaikki tessissä olevia kohtia, jotka määräävät laajasti kaikkea muutakin kuin palkkaa. Taksiliikennealan työehtosopimus ei ole yleissitova, joten on noudatettava työsopimuslakia, jota ei voi millään sopimuksella sivuuttaa.

        Jos aikoo toimia yrittäjänä, niin pitäisi sen verran hankkia tietoa, että perusasiat tiedossa. Edes työsopimuslaki pitäisi olla hallussa, jos on tarkoitus toimia työnantajana. Jos sekin on liian vaikea käsittää, niin on parempi ajaa edelleen duunariyrittäjänä, eikä leikkiä työnantajaa.

        Kauanko hakkaat päätäsi seinään? Tyhmä saa olla mutta sun jutut on on jo laittoman tyhmiä.

        "Koska alalla on tessi, niin on päivänselvää, että lain tarkoittava vähimmäispalkka on tessin mukainen. "

        Taksialalla ei ole tessiä. Tajuatko pahvi? Provisiopalkkaisessa työssä ei ole minimipalkkaa, tajuatko pahvi?


      • Anonyymi

        niinhän nokiakin on tehny tappiota monta vuotta miksi 1 taksiauton omistaja olisi poikeus. maaiman Ubert tekee satoja miljonia tappioita vuodessa niin miksi minä 1 auton omistaja voissin voitolle päästä tai saada edes 10e bruttopalkka. tulkaa jo tallajat järkiinne ja luopukaa taksestanne on elämässä muutakin kun pyötittää tappiolista liiketoimintaa mitä koko taksiala on maailmassa ihmetelen että kovanen yhtiöt sai 2 tukea 81728e ja kovanen taxi oy sai 296748e tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko hakkaat päätäsi seinään? Tyhmä saa olla mutta sun jutut on on jo laittoman tyhmiä.

        "Koska alalla on tessi, niin on päivänselvää, että lain tarkoittava vähimmäispalkka on tessin mukainen. "

        Taksialalla ei ole tessiä. Tajuatko pahvi? Provisiopalkkaisessa työssä ei ole minimipalkkaa, tajuatko pahvi?

        Lainsäädäntö koskettaa kaikkia. Myös lukutaidottomia yrittäjiä. Kysy vaikka tukihenkilöltäsi mitä seuraava teksti tarkoittaa, koska et itse ymmärrä mitään.

        Työsopimuslaki 2 luku 10§
        Vähimmäispalkka työehtosopimuksen puuttuessa

        Jos työsuhteessa ei tule sovellettavaksi työehtosopimuslain nojalla sitova työehtosopimus eikä yleissitova työehtosopimus eivätkä työnantaja ja työntekijä ole sopineet työstä maksettavasta vastikkeesta, on työntekijälle maksettava tekemästään työstä tavanomainen ja kohtuullinen palkka.

        Taksialan Tessi
        https://www.akt.fi/site/assets/files/2184/taksi_tes_2020_-_2023.pdf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainsäädäntö koskettaa kaikkia. Myös lukutaidottomia yrittäjiä. Kysy vaikka tukihenkilöltäsi mitä seuraava teksti tarkoittaa, koska et itse ymmärrä mitään.

        Työsopimuslaki 2 luku 10§
        Vähimmäispalkka työehtosopimuksen puuttuessa

        Jos työsuhteessa ei tule sovellettavaksi työehtosopimuslain nojalla sitova työehtosopimus eikä yleissitova työehtosopimus eivätkä työnantaja ja työntekijä ole sopineet työstä maksettavasta vastikkeesta, on työntekijälle maksettava tekemästään työstä tavanomainen ja kohtuullinen palkka.

        Taksialan Tessi
        https://www.akt.fi/site/assets/files/2184/taksi_tes_2020_-_2023.pdf

        Paljastit jälleen todellisen tiettämättömyytesi taksialasta. Jatkat edelleen pääsi hakkaamista seinään. Eikö päähäsi satu jo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljastit jälleen todellisen tiettämättömyytesi taksialasta. Jatkat edelleen pääsi hakkaamista seinään. Eikö päähäsi satu jo?

        Sinun kannattaa säästää ulinasi konkurssioikeudenkäyntiä ja palkkaturvan viranomaisia varten.


      • Anonyymi

        On sulla jutut, taksin tuntiansiot pyörii siinä 20-25€ välillä, siis tämä auton ansio.
        Jos yrittäjä tienaa brutto tän, niin paljonko on kuljettajan palkka?

        Kuljettaja, joka ajaa isännän autoa, ei voi olla yrittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko hakkaat päätäsi seinään? Tyhmä saa olla mutta sun jutut on on jo laittoman tyhmiä.

        "Koska alalla on tessi, niin on päivänselvää, että lain tarkoittava vähimmäispalkka on tessin mukainen. "

        Taksialalla ei ole tessiä. Tajuatko pahvi? Provisiopalkkaisessa työssä ei ole minimipalkkaa, tajuatko pahvi?

        Sori, on tes/AKT, mutta se ei ole yleissitova, koska liittoon kuuluvia työntekijöitä ei juuri ole.


    • Anonyymi

      Kaikki on vain haavemailmaa. on aika poimia kivia ,kaikki turhuutta on aika ajaa taksia on aika ei ajaa taksia on aika 10e on aika 4e kaikilla on aikansa.

    • Anonyymi

      Se onko kyseessä vuokratyövoimasta tai työsuhteesta, ratkaisee se kenen autolla ajetaan. Tämä lukee selkeästi verottajan ohjeessa. Ohjeessa nimenomaisesti mainittu että taksialalla katsotaan henkilöstövuokraus työsuhteeksi jos kuljettaja ei ole vuokrannut autoa isännältä.

      Auton vuokraukseen taas Taksi Helsinki saattaa sanoa oman sanansa, autoilijasopimuksessa taisettu mainita ettei sopimusta voi siirtää edelleen.

      • Anonyymi

        Toisin sanoen jokainen henkilöstövuokrausfirman kautta palkattu voi hakea palkkansa taksiyrittäjältä jälkikäteen. Laitetaan sana kiertämään WhatsUpissa. Tulee kivasti kevätrahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen jokainen henkilöstövuokrausfirman kautta palkattu voi hakea palkkansa taksiyrittäjältä jälkikäteen. Laitetaan sana kiertämään WhatsUpissa. Tulee kivasti kevätrahaa.

        Miten tyhmä olet? Todella tyhmä. Vuokrafirma on palkanmaksaja jonka kanssa kuskilla on työsopimus. Ei autoilijan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tyhmä olet? Todella tyhmä. Vuokrafirma on palkanmaksaja jonka kanssa kuskilla on työsopimus. Ei autoilijan.

        Eli vuokrafirma voi tehdä työsopimuksen, mutta kuski ei voi tehdä työsopimusta oman firmansa kanssa ja laskuttaa.

        Vai onko vuokrafirma vuokrannut auton?
        Sinähän väität, että se on ainoa mahdollisuus, muuten vuokrafirma on työsuhteessa.

        kuten väität
        "ratkaisee se kenen autolla ajetaan. Tämä lukee selkeästi verottajan ohjeessa. Ohjeessa nimenomaisesti mainittu että taksialalla katsotaan henkilöstövuokraus työsuhteeksi jos kuljettaja ei ole vuokrannut autoa isännältä. "

        Kannattaisi lopettaa huumeet, niin ajatus selkenisi. Luulet vuokrafirman olevan jokin jumala. Kenellä vain on oikeus myydä työtään ja muiden työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli vuokrafirma voi tehdä työsopimuksen, mutta kuski ei voi tehdä työsopimusta oman firmansa kanssa ja laskuttaa.

        Vai onko vuokrafirma vuokrannut auton?
        Sinähän väität, että se on ainoa mahdollisuus, muuten vuokrafirma on työsuhteessa.

        kuten väität
        "ratkaisee se kenen autolla ajetaan. Tämä lukee selkeästi verottajan ohjeessa. Ohjeessa nimenomaisesti mainittu että taksialalla katsotaan henkilöstövuokraus työsuhteeksi jos kuljettaja ei ole vuokrannut autoa isännältä. "

        Kannattaisi lopettaa huumeet, niin ajatus selkenisi. Luulet vuokrafirman olevan jokin jumala. Kenellä vain on oikeus myydä työtään ja muiden työtä.

        Jösses. Henkilövuokrausfirma tekee työsopimuksen työntekijän kanssa. Sitten se firma vuokraa sitä työntekijää toiselle firmalle maksua vastaan.
        Onko kauheen monimutkaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jösses. Henkilövuokrausfirma tekee työsopimuksen työntekijän kanssa. Sitten se firma vuokraa sitä työntekijää toiselle firmalle maksua vastaan.
        Onko kauheen monimutkaista?

        Ei ole monimutkaista. Eli taksikuskin omistama firma tekee työsopimuksen työntekijän eli kuskin kanssa, joka on myös firman omistaja. Sitten se firma vuokraa sitä työntekijää toiselle firmalle maksua vastaan.


    • Anonyymi

      Ei ole ihme jos taxi systeemi kusee kun aloituksen tekijäkin on paukku Landelta .

    • Anonyymi

      En voi hakea muita puljuuni toimimaan kevyt-tai muunkaanlaisina yrittäjinä koska verottaja käsittelee tällaista tyyppiä palkattuna työntekijänä eikä yrittäjänä ainakin siinä tapauksessa että tämä tekee hommansa minun omistamalla taksiautolla.
      Älkää hyvät ihmiset yllytyäkö täällä muita lainvastaisuuksiin.

      • Anonyymi

        Miksi kuski hakisi kuskia. Aiotteko mennä naimisiin? Perusta ensin kunnollinen yritys, jossa on oikeaa työtä, eikä provikkakuvitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuski hakisi kuskia. Aiotteko mennä naimisiin? Perusta ensin kunnollinen yritys, jossa on oikeaa työtä, eikä provikkakuvitelmia.

        Miten ulosotossa olevalta onnistuu yrityksen perustaminen? Taksinkuljettajista n. puolella on vouti perässä.
        Ja tuosta puolikkaasta n. puolet entisiä n.s. vuoden yrittäjiä, joilta puuttui ymmärrys, ettei taksiyrityksessäkään edustuskulut voi ylittää liikevaihtoa. :D


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stockmannista kirpputori

      Laatutavaratalosta kirppariksi, niin se maailma muuttuu. Pöly ja tunkkaisuus leijailee sieraimiin kun astuu Stockalle kirppariin, ennen tuoksui parfyy
      Maailman menoa
      161
      8633
    2. Mistä ihmeestä te saatte voimaa

      En jaksa enää tätä koronaa. Tuskin olen ainoa ja voisi sitä pahemminkin olla, mutta en silti enää jaksa. Aloitetaan nyt vaikka sillä, että minulla on
      Maailman menoa
      312
      5864
    3. Miksi koronan annetaan nyt levitä?

      Miksi rajoitustoimet ei astu voimaan heti. Nyt annetaan lomalaisten levittää virusta ympäri maata. Lisäksi rajat on auki ja virus leviää sieltäkin. Tä
      Maailman menoa
      274
      3732