Talosta löytyy varaava takka ja haluaisin käyttää sitä kaukolämpölaskun alentamiseen. Asia vain on niin että entinen omistaja on jostain syystä poistanut termostaatit pattereista, joten niitä ei voi pistää pienemmälle takkalämmityksen ajaksi. Olen tosin kuullut että kaukolämpöautomatiikka havaitsee itse huonelämpötilan nousun ja laskee lämmitystehoa. Kertokaahan kokeneemmat miten sitä takkaa kuuluisi käyttää "oikein"?
Varaavan takan hyötykäyttö
8
133
Vastaukset
- Anonyymi
Mitähän seuraavaksi?
- Anonyymi
Jostainhan niiden pattereiden on saatava lämpötilatieto lämmitystä vartan? Ota nyt selvää missä anturi(t) ovat tai miten muuten säätö toimii. Sitten keskustellaan takasta.
- Anonyymi
No siis lämpökäyrää voi toki säätää pienemmälle, mutta muutoksen näkyminen kestää vuorokauden. Tarkoitin lähinnä sitä, että olisi kiva jos takalla voisi korvata osan kaukolämmöstä.
Aloittaja
- Anonyymi
no voe helevetti, eihän se patteriventtiili sulkeudu, jos termari puuttuu, tuskin lämpökäyrää kuitenkaan kesäasentoon saa, on kai se ulkolämpötilasta riippuvainen sentään. nyt patteriventtiilit kuntoon, niin homma hoituu sillä..
- Anonyymi
Jos et saa puita lähes ilmaiseksi, niin puilla lämmittäminen on kalliimpaa kuin kaukolämpö.
Lisäksi maksat vuosittaisen nuohouksen noin 100e.- Anonyymi
Olet oikeassa, takka onkin "tukilämmitysmuoto". Kysymykseni oli lähinnä, että älyääkö automatiikka itse esim. alentaa menoveden lämpötilaa kun takka nostaa huonelämpötilaa? Kiitos
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa, takka onkin "tukilämmitysmuoto". Kysymykseni oli lähinnä, että älyääkö automatiikka itse esim. alentaa menoveden lämpötilaa kun takka nostaa huonelämpötilaa? Kiitos
ApAlkuperäisessä kysymyksessä suunniteltiin takan käyttöä kaukolämpölaskun alentamiseen. Vastasin tähän, ettei se oikein sovellu siihen.
Jos kysymyksenä olikin älyääkö lämmitysautomatiikka takan käytön, jos patteritermostaatit on poistettu, niin riippuu järjestelmästä. Jos sinulla on sisällä älyyn kytketty sisätermostaatti, niin älyää. Mutta, jos on ainoastaan patteritermostaatit, jotka on poistettu, niin ei älyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuperäisessä kysymyksessä suunniteltiin takan käyttöä kaukolämpölaskun alentamiseen. Vastasin tähän, ettei se oikein sovellu siihen.
Jos kysymyksenä olikin älyääkö lämmitysautomatiikka takan käytön, jos patteritermostaatit on poistettu, niin riippuu järjestelmästä. Jos sinulla on sisällä älyyn kytketty sisätermostaatti, niin älyää. Mutta, jos on ainoastaan patteritermostaatit, jotka on poistettu, niin ei älyä.Noh, taidan laittaa kiertovesipumppua pienemmälle takkalämmityksen ajaksi. Tori.fistä pitäisi saada halvalla puita. Ei tuo kaukolämpö nyt niin paljoa maksa mutta olisi kiva hyödyntää takkaa.
Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33080141 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02490Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672230- 1771896
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421127