XP-asennus: formatointi ei onnistu!!!

Karpalopukki

Oon tässä pari päivää yrittänyt asentaa XP:tä uuteen koneeseen... vaan ei onnistu kovalevyn formartointi! Voiko vika olla asennus-cd:ssä? Vai kovalevyssä? Homma (xp-asennus) etenee aivan normaalisti siihen asti kunnes aloitan formatoinnin. Formatointi jämähtää aina 0% ja kovalevyn valo ei sano mitään (ei formatoi?)...!

Bios tunnistaa kovon ja samaten asennussofta koska levyn voi jakaa partitioihin etc. Kokeilin myös sekä FAT että NFTS (?)-systeemeitä ja ei vaikuttanut mitenkään. Parhaimmillaan olen odottanut noin 40 min ilman että mitään on tapahtunut...

7

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukko

      Vie takasin liikkeeseen

      • Karpalopukki

        Eli kumpi vaihtoon? Kovo vai cd?


    • as-keetti
      • Karpalopukki

        Kyllä aivan noiden ohjeiden mukaisesti asensin. Homma toimii aina siihen asti kunnes asennusohjelma yrittää formatoida kovalevyä. Siihen vaiheeseen se jää aina, edes kovalevyn valo ei välähdä.

        Kokeilin niinkin että tein vanhalla koneella, jossa on 98, rescue disketit Partition Magicilla. Boottasin sitten uuden koneen disketeillä, formatoin kovalevyn ja aloitin asennuksen alusta cd:tä. Nyt alku meni taas hyvin, asennusohjelma käynnistyi ja tunnisti formatoidun kovalevyn. Nyt asennusohjelma ehdotti (samassa vaiheessa kuin mitä se aikaisemminkin)samat formatointi-vaihtoehdot ja sen lisäksi vaihtoehdon että hyväksytään nykyinen formatointi ja asennetaan siihen. Valitsin viimeisen vaihtoehdon. Asennusohjelma sanoi että se tarkistaa kovalevyn/aseman ennen asennusta (ei voinut valita toista tapaa) ja kun se aloitti tarkistamisen tapahtui sama kuin silloin kun yritin formatoida asennusohjelmassa: Jämähti 0%:iin!!! Kovalevy valo ei edes välähtänytkään enää...


      • Karpalopukki kirjoitti:

        Kyllä aivan noiden ohjeiden mukaisesti asensin. Homma toimii aina siihen asti kunnes asennusohjelma yrittää formatoida kovalevyä. Siihen vaiheeseen se jää aina, edes kovalevyn valo ei välähdä.

        Kokeilin niinkin että tein vanhalla koneella, jossa on 98, rescue disketit Partition Magicilla. Boottasin sitten uuden koneen disketeillä, formatoin kovalevyn ja aloitin asennuksen alusta cd:tä. Nyt alku meni taas hyvin, asennusohjelma käynnistyi ja tunnisti formatoidun kovalevyn. Nyt asennusohjelma ehdotti (samassa vaiheessa kuin mitä se aikaisemminkin)samat formatointi-vaihtoehdot ja sen lisäksi vaihtoehdon että hyväksytään nykyinen formatointi ja asennetaan siihen. Valitsin viimeisen vaihtoehdon. Asennusohjelma sanoi että se tarkistaa kovalevyn/aseman ennen asennusta (ei voinut valita toista tapaa) ja kun se aloitti tarkistamisen tapahtui sama kuin silloin kun yritin formatoida asennusohjelmassa: Jämähti 0%:iin!!! Kovalevy valo ei edes välähtänytkään enää...

        Itellä kävi kerran vastaava tilanne W2K:n kanssa, jämähti juuri tuohon formatointiin. Vaihdoin kokeeksi kovoakin mutta ei auttanut. Lopuksi selvisi vian olevan CD-asemassa ja siinäkin vikaa sen verran vähän että ei huomannut kuin käyttiksen asennuksessa. Joten koita tehdä boottikorput (6kpl) tai vaihda CD-asemaa. Boottikorpuista senverran että täytyy olla samalla SP-versiolla tehty kuin asennettava versio.


      • Karpalopukki
        Rakentelija kirjoitti:

        Itellä kävi kerran vastaava tilanne W2K:n kanssa, jämähti juuri tuohon formatointiin. Vaihdoin kokeeksi kovoakin mutta ei auttanut. Lopuksi selvisi vian olevan CD-asemassa ja siinäkin vikaa sen verran vähän että ei huomannut kuin käyttiksen asennuksessa. Joten koita tehdä boottikorput (6kpl) tai vaihda CD-asemaa. Boottikorpuista senverran että täytyy olla samalla SP-versiolla tehty kuin asennettava versio.

        Otin neuvosta vaarin ja kokeilin vaihtaa cd-asemaa. Ei auttanut nyt sekään. Samaan kohtaan juuttui asennus. Eli heti kun asennusohjelman täytyisi tehdä jotain kovalevylle niin ei onnistu. Erillisillä, noilla mitä aikasemmin mainitsin, sekä dos/fdisk-systeemeillä onnistuu formatointi ja osiointi mutta asennus-cd ei osaa tehdä mitään kovalevylle (tunnistaa kyllä osioinnit).

        Kokeilin myös ide-kaapelin kytkeä kaikilla eri tavoilla mutta ei auttanut sekään. Alkaa tuntumaan siltä että oiskohan tuossa emolevyssä jotain häikkää...?


    • Karpalopukki

      Mikäli tästä jollekin on iloa niin kerronpahana nyt että vika taisi olla muistipalikassa. Lainasin kaverilta palikkaa ja asennus onnistui heti. Vaihdoin oman muistipalikkani liikkeessä mutta sekään ei toiminut. Täytyy siis hankkia uusi palikka vielä ja jos sekään ei toimi niin laitan emon vaihtoon! ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe