Kun uhkarohkeilta yläaste ikäisiltä nuorilta kysyttiin motiivia polttoyritykselle, niin nuoret vastasivat että heistä mielikuvitus olentoihin uskomisessa ei ole mitään järkeä ja se on noloa ja typerää. Nuoret puhuivat siitä miten maailma olisi parempi paikka ilman uskontoja ja miten meillä menisi nyt hyvin jos uskonnot olisivat jääneet kokonaan syntymättä. Nuorista uskonnot ovat siis pilanneet maailman ja esimerkkeinä he käyttivät uskontojen harjoittama väkivaltaa,
aivopesua ja pakkokäännytystä joka motivoi heitä kapinoimaan uskontoja vastaan ja on polttoainetta heidän vihaansa uskontoja kohtaan. Tällaisia hienoja nuoria me siis nykyään kasvatamme omista lapsistamme. Eivätkä lasten vanhemmat tunnu välittävän vaikka nuoret polttaisivat kirkon jos toisenkin ja tällainen välinpitämättömyys arvokasta rakennushistoriaa ja arkkitehtuuria kohtaan saa minut edellä mainitun lisäksi vielä surullisemmaksi ja tukahtumaan murheeseen.
Jyväskykässä nuorisojoukko yritti polttaa kirkon keskellä päivää
170
761
Vastaukset
Auta armias kun kyseessä olisi ollut moskeija 🙀
- Anonyymi
Koskas sinä muka olet muslimeista välittänyt? Sinähän tunnut pelkäävän heitä.
- Anonyymi
Ja miten sinä vaahtoaisit jos polttajia olisivat olleet islamin nimeen vannovat nuoret...
Anonyymi kirjoitti:
Olenko väittänyt välittäväni heistä jotenkin 😺❓
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Eli pelkäät muslimeja? Miksi?
Anonyymi kirjoitti:
Eli pelkäät muslimeja? Miksi?
Miten voi pelätä jos ei edes väitä😹❓
Mutta kerro toki omasta pelostasi.- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Mutta kerro toki omasta pelostasi.En minä pelkää muslimeja, koska olen heidän kanssa tekemisissä päivittäin. No jos et pelkää, niin miksi sitten annat sen kuvan että pelkäät?
Mutta tuntuu taas olevan sinulle kiusallinen aihe kun yrität kääntää puheen siitä pois. Miksi pelkäät puhua tästä sinun pelostasi? Anonyymi kirjoitti:
En minä pelkää muslimeja, koska olen heidän kanssa tekemisissä päivittäin. No jos et pelkää, niin miksi sitten annat sen kuvan että pelkäät?
Mutta tuntuu taas olevan sinulle kiusallinen aihe kun yrität kääntää puheen siitä pois. Miksi pelkäät puhua tästä sinun pelostasi?Minkä minä sille voin, että kuvittelet olemattomia 😹
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Minkä minä sille voin, että kuvittelet olemattomia 😹
Hmm mielenkiintoista että yrität näin kovasti vältellä keskustelua tuosta sinun pelkäämisestä. Mitä pelkäät? Että uskosi ei ole niin vahva että pelkkä puhuminen tuosta sinun muslimipelosta saa sen karisemaan?
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Mutta kerro toki omasta pelostasi.No mitä teikäläiset nillittää ?
Eikös vaan olisi hyvä jos kirkot polttettaisiin ? Lakkaisiko sitten kirkko olemasta ja ovet alkaisi käydä hellareissa muutenkin kuin ulospäin, eikös tuo ole vähän kuin teikäläisten märkäpäiväuni ?
Ai niin, nythän mä vasta hokasin. Haluaisitte rakennukset jne. ja ymmärrän onhan ne komeampia kuin teidän hikiset "kirkot"
Mutta kuten elämässä yleensä kaikkea ei saa. Tehkää siis valinta . Jos kirkot hävitetään niin eihän teillekkään jää oikeastaan muuta kuin se mikä jo nyt on . Ankeat seurakunnat jossa pumpataan hautaan kaatuvalta mummolta viimeisetkin roposet huijarisaarnaajien toimesta.
Tai no korjaan, eihän tuo ole valinta koska kirkkoa /kirkkoja , ette koskaan saa.
Teikäläisistä kun ei ole istitution valvojiksi eikä edes ylläpitämään rakennuskantaa. Anonyymi kirjoitti:
Hmm mielenkiintoista että yrität näin kovasti vältellä keskustelua tuosta sinun pelkäämisestä. Mitä pelkäät? Että uskosi ei ole niin vahva että pelkkä puhuminen tuosta sinun muslimipelosta saa sen karisemaan?
Olen pahoillani, mutta et saa minusta vertaistukea peloillesi 😺
Anonyymi kirjoitti:
No mitä teikäläiset nillittää ?
Eikös vaan olisi hyvä jos kirkot polttettaisiin ? Lakkaisiko sitten kirkko olemasta ja ovet alkaisi käydä hellareissa muutenkin kuin ulospäin, eikös tuo ole vähän kuin teikäläisten märkäpäiväuni ?
Ai niin, nythän mä vasta hokasin. Haluaisitte rakennukset jne. ja ymmärrän onhan ne komeampia kuin teidän hikiset "kirkot"
Mutta kuten elämässä yleensä kaikkea ei saa. Tehkää siis valinta . Jos kirkot hävitetään niin eihän teillekkään jää oikeastaan muuta kuin se mikä jo nyt on . Ankeat seurakunnat jossa pumpataan hautaan kaatuvalta mummolta viimeisetkin roposet huijarisaarnaajien toimesta.
Tai no korjaan, eihän tuo ole valinta koska kirkkoa /kirkkoja , ette koskaan saa.
Teikäläisistä kun ei ole istitution valvojiksi eikä edes ylläpitämään rakennuskantaa.Minä en kannata mitään väkivaltaa enkä muiden omaisuuden tuhoamista 😺
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta et saa minusta vertaistukea peloillesi 😺
Kovasti kiellät tuon pelkäämisesi, mutta huomaahan tuon jo sinun käyttäytymisestä että olet pelkuri. Miksi pelkäät puhua siitä?
Ja mitä yrität tuolla valehtelulla toisista? Kääntää keskustelun pois tuosta sinun pelkäämisestä? - Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Ihan sama mitä sinä touhuat 😹
Ei näytä olevan.
Hermosi menevät jo...
👍 Anonyymi kirjoitti:
Kovasti kiellät tuon pelkäämisesi, mutta huomaahan tuon jo sinun käyttäytymisestä että olet pelkuri. Miksi pelkäät puhua siitä?
Ja mitä yrität tuolla valehtelulla toisista? Kääntää keskustelun pois tuosta sinun pelkäämisestä?Olen huomannut sinut, nyt voit ottaa jonkun muun jankutuksesi kohteeksi 😹
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Olen huomannut sinut, nyt voit ottaa jonkun muun jankutuksesi kohteeksi 😹
Hmm nyt sitten rupeat herjaamaan kun tämä keskustelu sinun pelkuruudesta on sinulle liian kiusallista. Mitä pelkäät tällä kertaa?
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Poissuljet muslimit rakkauden ja armon piiristä 🥺
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Minä en kannata mitään väkivaltaa enkä muiden omaisuuden tuhoamista 😺
Et varmasti. Teikäläisissä onkin vähän juonimpi homma (sotihan te ette viitti) yritätte huijaamalla saada kaiken, liekkö juuri opittu saarnaajilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän pelkää myös Isäjumalaa, mutta salaa meiltä miksi?
Anonyymi kirjoitti:
Hmm nyt sitten rupeat herjaamaan kun tämä keskustelu sinun pelkuruudesta on sinulle liian kiusallista. Mitä pelkäät tällä kertaa?
Minkä koit herjauksena 😹 ❓
Anonyymi kirjoitti:
Et varmasti. Teikäläisissä onkin vähän juonimpi homma (sotihan te ette viitti) yritätte huijaamalla saada kaiken, liekkö juuri opittu saarnaajilta.
Ilmoita toki poliisille sitten 😹😹😹
Anonyymi kirjoitti:
Poissuljet muslimit rakkauden ja armon piiristä 🥺
Jätän heidät sinulle 😺
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Minkä koit herjauksena 😹 ❓
No ethän sinä edes huomaa tätä, pelkuri. Mutta väitit tuolla että minä pelkäisin muslimeja.
Mutta jos et uskalla keskustella tästä sinun pelkuruudesta, niin miten olisi tuosta sinun jatkuvasta valehtelusta? Anonyymi kirjoitti:
No ethän sinä edes huomaa tätä, pelkuri. Mutta väitit tuolla että minä pelkäisin muslimeja.
Mutta jos et uskalla keskustella tästä sinun pelkuruudesta, niin miten olisi tuosta sinun jatkuvasta valehtelusta?Kerro toki minkä koit herjauksena😺minä en sinun kokemuksiasi muuten tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi roskasakkia pitäisi pelätä?
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Kerro toki minkä koit herjauksena😺minä en sinun kokemuksiasi muuten tiedä.
Johan tuossa kerroin. Etkö osaa lukea?
Mutta haluatko edes jutella tuosta sinun jatkuvasta valehtelusta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin näytät pelkäävän heitä kun alennut tuollaiseen nimittelyyn. Mistä teitä pelkureita tälle palstalle nyt näin paljon ilmaantui?
Anonyymi kirjoitti:
Johan tuossa kerroin. Etkö osaa lukea?
Mutta haluatko edes jutella tuosta sinun jatkuvasta valehtelusta?En osaa lukea sellaista mitä sinä vain koet kirjoittaneesi 😹
- Anonyymi
Poistosi ja hermojesi menetys samalla kun taustalla puskassa piileksivä rekattu aliaksesi sinulle antaa peukutuksia... kertoo ihan toista ;DDD
👍 Anonyymi kirjoitti:
Poistosi ja hermojesi menetys samalla kun taustalla puskassa piileksivä rekattu aliaksesi sinulle antaa peukutuksia... kertoo ihan toista ;DDD
👍Onko nyt kivaa 😹❓
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Onko nyt kivaa 😹❓
Sun hermojesi menemisen seuraaminen ketjun edetessä on joka kerta yhtä hauskaa, yhtä vääjäämätöntä ja yhtä opettavaista.
👍 - Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Ilmoita toki poliisille sitten 😹😹😹
Valitettavasti yhteiskunnan vapaamatkustajista ei voi tehdä ilmoitusta.
Toivottaa olisi , että laki muuttuisi koska kyllähän nyt armeija pitää pystyä käymään siihen velvoittaa jo ihan historiakin ja työnteko ja yleinen kunnollisuus on taas ihan selviö.
Onneksi nykyään on parannustakin vaikkapa noita saarnaajia niin aika montakin on saanneet ihan tuomionkin huijauksistaan. Toki liian vähäisen jos rehellisiä ollaan. Anonyymi kirjoitti:
Sun hermojesi menemisen seuraaminen ketjun edetessä on joka kerta yhtä hauskaa, yhtä vääjäämätöntä ja yhtä opettavaista.
👍Kyllä kuule sinä olet tämän sirkuksen pelle jota seurataan 😺 jatka toki.
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti yhteiskunnan vapaamatkustajista ei voi tehdä ilmoitusta.
Toivottaa olisi , että laki muuttuisi koska kyllähän nyt armeija pitää pystyä käymään siihen velvoittaa jo ihan historiakin ja työnteko ja yleinen kunnollisuus on taas ihan selviö.
Onneksi nykyään on parannustakin vaikkapa noita saarnaajia niin aika montakin on saanneet ihan tuomionkin huijauksistaan. Toki liian vähäisen jos rehellisiä ollaan.Pidä sitten suutasi supummalla jos et ryhdy toimenpiteisiin 😼
- Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
En osaa lukea sellaista mitä sinä vain koet kirjoittaneesi 😹
Eli pelkäät jopa lukea sinulle kirjoitettuja vastauksia. Olet kyllä aikamoinen pelkuri.
Mites tuo sinun jatkuva valehtelu? Kiinnostaisiko sinua siitä puhuminen? Anonyymi kirjoitti:
Eli pelkäät jopa lukea sinulle kirjoitettuja vastauksia. Olet kyllä aikamoinen pelkuri.
Mites tuo sinun jatkuva valehtelu? Kiinnostaisiko sinua siitä puhuminen?Olen huomioinut sinut 😺voit ottaa jonkun muun nyt huomiosi kohteeksi.
- Anonyymi
Sepä se. Eivät sitten moskeijaa polttaneet. Olisi kyllä mukava nähdä se aika kun (ainakin luterilainen) uskonto on todella hävinnyt, ja ateistinen malli ei olekaan niin auvoisa kuin hävittäjät kuvitteli. Ihmisen ikä on lyhyt tällaisia näkemään. Eikä historiasta opita. Lopetettaisiin näin aluksi kaikki kristinuskon synnyttämät asenteet ja palvelut. Nähtäisiin miten ateistit hoitaa hommat. Ei lähimmäisen rakkautta, opetusta, sairaanhoitoa, tasa-arvoa, julkista taloutta ja huolenpitoa. Ne kun eivät lähtökohdiltaan ole kommunistista tai muuta, vaan krisrinuskon vaikutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kaikki ei-muslimit pelkää tai vihaa muslimeja? Terveesti sillä se oppi ei vääräuskoisista piittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se. Eivät sitten moskeijaa polttaneet. Olisi kyllä mukava nähdä se aika kun (ainakin luterilainen) uskonto on todella hävinnyt, ja ateistinen malli ei olekaan niin auvoisa kuin hävittäjät kuvitteli. Ihmisen ikä on lyhyt tällaisia näkemään. Eikä historiasta opita. Lopetettaisiin näin aluksi kaikki kristinuskon synnyttämät asenteet ja palvelut. Nähtäisiin miten ateistit hoitaa hommat. Ei lähimmäisen rakkautta, opetusta, sairaanhoitoa, tasa-arvoa, julkista taloutta ja huolenpitoa. Ne kun eivät lähtökohdiltaan ole kommunistista tai muuta, vaan krisrinuskon vaikutusta.
"Ei lähimmäisen rakkautta, opetusta, sairaanhoitoa, tasa-arvoa, julkista taloutta ja huolenpitoa. Ne kun eivät lähtökohdiltaan ole kommunistista tai muuta, vaan krisrinuskon vaikutusta."
Totta totisesti. Kristinusko on omalla esimerkillään osoittanut mihin näiden asioiden järjestykseen laittamattomuus johtaa.
Suomessakin on saatu monta asiaa kuntoon viimeisen sadan vuoden aikana kristittyjen vastustuksesta huolimatta ja usein niiden kuntoon laittamista on jopa nopeuttanut konservatiivikristittyjen vastustus. - Anonyymi
Jatkaisin toki, mutta en voi koska sinä pelkäät keskustella asiasta. Tosin varmaan se vähä mitä yleensä saat sanottua on valetta. Pois lukien tekstit mitä kopiot muualta.
Mutta eikö sinulla ole todellakaan mitään sanottavaa tuosta sinun pelkäämisestä tai valehtelusta, vaan myönnät ne vaikenemalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kaikki ei-muslimit pelkää tai vihaa muslimeja? Terveesti sillä se oppi ei vääräuskoisista piittaa.
Ei. Miksi pitäisi? Ihan samanlaisia uskovia kuin muutkin. Vai yritätkö sanoa että uskovia pitää peletä?
Ja voisitko edes ottaa selvää mitä muslimina oleminen on. - Anonyymi
Eli et tiedä mitä keskusteleminen on? No sen huomasin jo siinä vaiheessa kun et uskaltanut enää vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin. Miltä tuntuu olla tuollainen pelkuri?
- Anonyymi
Totta ja sinua viedään kuin pässiä narussa jälleen kerran :D
- Anonyymi
Mm. konservatiivikristittyjen vastustamia asioita
Naisten äänioikeutta
Torpparilakia
Yhdistymisvapautta
Tasavaltaa Suomen valtiomuotona
Äitiysneuvoloita
Ilmaista kouluruokailua
Kieltolain lopettamista
8 tunnin työpäivää
Viisipäiväistä työviikkoa
4 viikon vuosilomaa
Täysi-ikäisyyttä 18 vuotiaana
Peruskoulua
Seksuaalivalistusta yläkoululaisille ja lukiolaisille
Keskioluen vapauttamista
Homoudelta rikollisuus/sairaus statuksen poistamista
Tasa-arvoista avioliittoa
Rekisteröityjä parisuhteita ja avoliittoja
Aborttioikeutta
Ehkäisyvälineiden vapaata myyntiä
Elämänkatsomustiedon opettamista uskonnon rinnalla
Biologiassa evoluutiosta kertomista kouluissa
Maantiedon yhteydessä kertomista maapallon todellisesta geologisesta iästä
Kauppojen sunnuntai aukioloa
Avioliittoiän nostamista 16:sta 18 ikävuoteen (poikkeusluvalla)
Lisääkin on mutta kyllä noilla jo alkuun pääsee.
Konservatiivit ovat kaikkea edistystä jarruttavaa hiekkaa yhteiskunnan rattaissa. - Anonyymi
öö totta kai olen itseni herra ja päätän mitä itse teen. Onko tämmöinen käytös sinulle vierasta ja kuka muu ohjaa sinua? Vai miksi tälläinen itsepäättäminen on sinulle vierasta?
Olen kyllä huomannut että et kykenen täällä keskusteluun, vaan toistat vain mitä olet jostain kopioinut. En ole nähnyt sinun pystyneen puolustamaan kertaakaan typeriä väitteitäsi vaan vajoat tälle lapselliselle linjalle johon sinut on helppo johdattaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä teikäläiset nillittää ?
Teikäläisistä kun ei ole istitution valvojiksi eikä edes ylläpitämään rakennuskantaa.Kristinusko on vastavoima islamille.
Koska kristinusko on pitkäaikainen uskontomme, kannattaa meidän olla sen puolustaja.
Jotkut vuoristoseutujen primitiiviset muslimit ottavat vallan. Naurettavinta ja idioottimaisinta on muuttaa kirkkoja moskeijoiksi.
Jo 20% muslimivähemmistö on iso ongelma länsimaissa.
Olen nähnyt netissä taulukon, jossa esitellään mitä ongelmia tulee, kun muslimien %-osuus kristillisen valtion asukkaista kasvaa portaittain.
Se 20% muslimiväestö alkaa jo olla sellainen, että peli on menetetty. - Anonyymi
Aito_lainen kirjoitti:
Jätän heidät sinulle 😺
Mieluummin olisit sanonut jätän sinut heille (muslimeille). Silloin voisi seurata, miten islamin patjalle käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käväise Turussa, jospa sinuakin onnistaa, niin että olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Siellä muuten taisi yksi ymmärtäjä olla oikeaan aikaan paikalla, eli oikea kohde, - Anonyymi
Eduskunnan valtiopäiväasiakirja-arkistosta löytyy
https://avoindata.eduskunta.fi/#/fi/digitoidut/ Anonyymi kirjoitti:
>Lopetettaisiin näin aluksi kaikki kristinuskon synnyttämät asenteet ja palvelut. Nähtäisiin miten ateistit hoitaa hommat.
Ateistit hoitavat hommia koko ajan. Sekä pääministeri että suurin osa hallitusta ovat aitouskovaisten mittareilla ateisteja.
Se että meillä ja länsimaissa yleensä asiat ovat jotenkin kristinuskosta lähtöisin johtuu siitä että meillä oli käytännössä kristinuskontopakko. Ilman sitä ja ”Jumalan säätämää” monarkiaa demokratia olisi voinut toteutua aiemminkin.Uskonnonvapautta, peruskoulua, sosiaaliturvaa, naispappeutta, homojen oikeuksia, tasa-arvoista avioliittoa, raiskauksen ulottamista avioliittoon. Esimerkiksi.
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko on vastavoima islamille.
Koska kristinusko on pitkäaikainen uskontomme, kannattaa meidän olla sen puolustaja.
Jotkut vuoristoseutujen primitiiviset muslimit ottavat vallan. Naurettavinta ja idioottimaisinta on muuttaa kirkkoja moskeijoiksi.
Jo 20% muslimivähemmistö on iso ongelma länsimaissa.
Olen nähnyt netissä taulukon, jossa esitellään mitä ongelmia tulee, kun muslimien %-osuus kristillisen valtion asukkaista kasvaa portaittain.
Se 20% muslimiväestö alkaa jo olla sellainen, että peli on menetetty.Muslimeja on jotain ehkä 1, 5 miljardia.
Luulisi olevan täyttä kaaosta monin paikoin. Peli menetetty?
- Anonyymi
Onkos tämä taas näitä uskovaisten satuja vai löytyykö tälle jotain todisteita että näin olisi tapahtunut?
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Aloittaja kuvaa järkeviä nuoria.
ai kirkonpolttajatko? Haluaisitko myös uskovaisia poltettavan? (pakko kysyä)
Anonyymi kirjoitti:
ai kirkonpolttajatko? Haluaisitko myös uskovaisia poltettavan? (pakko kysyä)
Ajatukset ovat järkeviä.
Kirkon polttoa tuskin oli yritetty. Mutta jos oli, niin teko oli järkyttävää- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Ajatukset ovat järkeviä.
Kirkon polttoa tuskin oli yritetty. Mutta jos oli, niin teko oli järkyttävääKaikki väitettyihin kirkonpolttoihin kannattaa suhtautua skeptisesti eikä uskisten väitteitä kannatakaan uskoa. Esimerkiksi uskovat ja hihhulit vierittivät raivokkaasti syyt Ylivieskan kirkko palosta syyttömän ihmisen niskoille vaikka mitään näyttöä siitä, että kukaan ihminen olisi kirkkoa tahalleen polttanut, ei ole.
- Anonyymi
Varsin kuvaavaa on että avaajalta ei löydy mitään linkkiä mihinkään lähteeseen jossa kerrottaisiin noin tapahtuneen, koska koko juttu on täyttä sepitettä eli valhetta.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Aloittaja kuvaa järkeviä nuoria.
Paitsi, ettei jos olisivat ymmärtäneet ilmastoinnista jotain niin lopputulos olisi ollut eri.
- Anonyymi
Tulee aivan mieleen heman puheet...
- Anonyymi
Aloittaja satuilee. Suomessa on viimeksi palanut kirkko Turussa 1827 ja silloinkin palon aiheutti tornin kattoon osunut salama. Kannattaa palata koulunpenkille ja käydä peruskoulu ihan loppuun asti.
- Anonyymi
Pelkästään 1918 paloi tai poltettiin 13 kirkkoa.
1997 poltettiin Pyhän Olavin kirkko ja 2006 Porvoon tuomiokirkko sekä Kaivokselan kirkko.
Tuhopolttoyrityksiä on ollut kymmeniä. Tuorein tuhopolttoritys on vuodelta 2019 ja se kohdistui Hyvinkään vanhaan kirkkoon.
2000 luvulla on Suomessa kirkkoihin kohdistettu 14 tuhopolttoyritystä tai tuhopolttoa. Näiden lisäksi vielä useita vapaiden suuntien kokoustiloja on yritetty polttaa.
Kannattaa opetella käyttämään googlea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1997 poltettiin Pyhän Olavin kirkko ja 2006 Porvoon tuomiokirkko sekä Kaivokselan kirkko.
Tuhopolttoyrityksiä on ollut kymmeniä. Tuorein tuhopolttoritys on vuodelta 2019 ja se kohdistui Hyvinkään vanhaan kirkkoon.
2000 luvulla on Suomessa kirkkoihin kohdistettu 14 tuhopolttoyritystä tai tuhopolttoa. Näiden lisäksi vielä useita vapaiden suuntien kokoustiloja on yritetty polttaa.
Kannattaa opetella käyttämään googlea.Onko näistä kirkkopaloista koulun historian kirjassa? Ei ole, joten niihin ei kannata uskoa. Nettiin toki kirjoitellaan kaikenlaisia juttuja ja suurin osa niistä on silkkaa valetta, satuilua ja palturia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa opetella käyttämään googlea.Ei tuossa silti mainita Jyväskykä -nimistä paikkaa...
👍 - Anonyymi
Höpö höpö. Suomessa on kirkkoja poltettu myös viime aikoina. Esimerkiksi Ylivieskan kirkko poltettiin. Samoin Porvoon vanhaa kirkko kärvennettiin.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016082622225373
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016033021342940
Samalla pitää muistaa että osaavat ne hihulitkin. Samuel poltti aikanaan seksiravintola Pikku Pietarin . Sama kaveri yritti myös polttaa City-lehden toimituksen ja Michael Jacksonin keikkalavan koska piti niitä synnyllisenä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsingin-tuhopolttaja-vastustaa-huumeita-ja-seksiravintoloita/5493110#gs.sb8uh6
Unohtamatta nyt tietenkään sitäkään että polttopullot ovat lentäneet kohti pakolaiskeskuksia.
https://yle.fi/uutiset/3-8517586 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Suomessa on kirkkoja poltettu myös viime aikoina. Esimerkiksi Ylivieskan kirkko poltettiin. Samoin Porvoon vanhaa kirkko kärvennettiin.
Samalla pitää muistaa että osaavat ne hihulitkin. Samuel poltti aikanaan seksiravintola Pikku Pietarin . Sama kaveri yritti myös polttaa City-lehden toimituksen ja Michael Jacksonin keikkalavan koska piti niitä synnyllisenä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsingin-tuhopolttaja-vastustaa-huumeita-ja-seksiravintoloita/5493110#gs.sb8uh6
Unohtamatta nyt tietenkään sitäkään että polttopullot ovat lentäneet kohti pakolaiskeskuksia.
https://yle.fi/uutiset/3-8517586Ei edelleenkään löydy Jyväskykää noista linkeistä saati Suomen kartalta...
Lienee siellä Litteän Maan puolella?
👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-8517586"Unohtamatta nyt tietenkään sitäkään että polttopullot ovat lentäneet kohti pakolaiskeskuksia."
ajattelit sitten vetää aasinsillan kirkonpolton ja pakolaiskeskusten väliin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-8517586Jos olisi totta niin niistä olisi ollut painetussa lehdissä ja uutislähetyksissä niin että saisimme lukea niistä nyt kirjoista. Mutta näin ei ole. Ja mitään mikä on kirjoitettu nettiin ei kannata uskoa. Ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Unohtamatta nyt tietenkään sitäkään että polttopullot ovat lentäneet kohti pakolaiskeskuksia."
ajattelit sitten vetää aasinsillan kirkonpolton ja pakolaiskeskusten väliinPuhuvat aasit menevät ympyrää kaviot kopisten joka päivä aito.usko.nenuli.mirri.jne:n pururadalla.
👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei edelleenkään löydy Jyväskykää noista linkeistä saati Suomen kartalta...
Lienee siellä Litteän Maan puolella?
👍Älä nyt viitsi leikkiä lapsellisia. Lyöntivirheet ovat ymmärrettäviä. Sen sijaan tahallaan väärinymmärtämisestä ei saa kyllä pisteitä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa silti mainita Jyväskykä -nimistä paikkaa...
👍Sen nimistä paikkaa ei ole olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Unohtamatta nyt tietenkään sitäkään että polttopullot ovat lentäneet kohti pakolaiskeskuksia."
ajattelit sitten vetää aasinsillan kirkonpolton ja pakolaiskeskusten väliinJaha. Mikä ihmeen ”aasinsilta”? Muistutin vain että paloja on ollut puolin ja toisin. Sinä sen sijaan haluat ymmärtää asian ihan väkisin väärin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt viitsi leikkiä lapsellisia. Lyöntivirheet ovat ymmärrettäviä. Sen sijaan tahallaan väärinymmärtämisestä ei saa kyllä pisteitä..
No, jos ei aloittaja osaa tuon vertaa kirjoittaa keksittyjä tekstejään oikein, niin ei siitä mitään pisteitä saa, vittuilua vaan.
Oma vikansa. Kyllä siinä tapauksessa saa heittää ensimmäisen kiven. Se on sitten se viisasten kivi, eikä mikään paha kivi vaan ihan helppona roikkuna heitetty, ottaisi kopin.
👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen nimistä paikkaa ei ole olemassa.
Tämän tietää aasitkin. Siksi jo ensimmäisen sanan ollessa virheellinen, ei lopputekstiä tarvitse vaivautua edes lukemaan.
👍 - Anonyymi
Jumala poltti oman huoneensa. HEH!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko näistä kirkkopaloista koulun historian kirjassa? Ei ole, joten niihin ei kannata uskoa. Nettiin toki kirjoitellaan kaikenlaisia juttuja ja suurin osa niistä on silkkaa valetta, satuilua ja palturia.
Ei, mutta ainakin Pyhän Olavin kirkon ja Porvoon kirkon kohdalla poliisin kuulustelupäytäkirjoja ja oikeuden päätöksiä. Varmasti löytyy myös muistakin.
Taidat olla vähän kujalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ajattelit sitten vetää aasinsillan kirkonpolton ja pakolaiskeskusten väliinKaikille löytyy polttajansa.
Anonyymi kirjoitti:
ajattelit sitten vetää aasinsillan kirkonpolton ja pakolaiskeskusten väliinTämän palstan mukaan pakolaiskeskukset ovat täynnä uskovaisia, tosin väärän uskonnon mutta silti.
Anonyymi kirjoitti:
Puhuvat aasit menevät ympyrää kaviot kopisten joka päivä aito.usko.nenuli.mirri.jne:n pururadalla.
👍Sen verran korjaan, että pururadalla ei kavio kopise. 😀
- Anonyymi
Eivät nuo nuoret kokonaan väärässä olleet. Kyllä kirkkohistoria on vääräuskoisten vainojen ja uskonsotien historiaa. Taitavat olla vähissä ne laajat yhteiskunnalliset uudistukset, joita kirkko ei jossain vaiheessa olisi vastustanut.
- Anonyymi
Paljon on niitä uudistuksia joita kirkko on suosinut ja alkuun pannut. Joku naispappeus onko se uudistus mihinkään muuhun kuin sulka feminismin hattuun. Tai homoparit homojen.
- Anonyymi
En osta enkä usko aloittajan väitettä. Suomessa ei ole koskaan koko kirjoitetun historian aikana ollut niin tyhmää ja typerää ihmistä että olisi yrittänyt tahalleen tai tyhmyttään polttaa kirkonkylän. Jos Suomessa joku kirkko on palanut niin se on johtunut luonnollisista syistä kuten salamaniskusta tai kaupunkipalosta, mutta ei ole koskaan ihmiskäsin sytytetty.
- Anonyymi
Suomessa on 2000 luvullakin tuhoutunut useampi kirkko tuhopolton seurauksena. Etkö laikaan seuraa uutisia?
- Anonyymi
Googlaamalla löytyy vain vanha uutinen että Jyväskylän kirkko olisi yritetty tuhopolttaa vuosi sitten ja yöllä, eikä siis keskellä päivää. Mistään nuorista tai teon motiiveista ei uutisessa puhuta sanaakaan, joten koko juttu vaikuttaa täysin keksityltä, kuten uskovien valheet yleensäkin.
- Anonyymi
Miksi haet googlella? Tosi.aito.uskovaiset kuulevat nämä jutut päässään olevalla 666G -antennilla. Tai sitten siellä laukkaavat puhuvat aasit hirnuvat.
👍 - Anonyymi
Eivät ne osaa erottaa valheita todellisuudesta, ne uskovat raamattuunkin erehtymättömänä tietokirjana.
- Anonyymi
Nuorille ei aseteta enää minkäänlaisia rajoja. Vanhempien vika, jos lapset polttavat kirkkoja.
Minä en tiedä yhdenkään isän enkä äidin opastaneen lapsiaan, että kirkkoa ei saa polttaa. Tiedätkö sinä? - Anonyymi
Nykyjään on niin että jos polttaa kirkon täytyy myös polttaa moskeija. EU:n tasa arvoisuusdirektiivi.
- Anonyymi
Ei ole. Ellei sitten persujen sisäisissä ohjeistuksissa ole tällaista määrätty.
- Anonyymi
Kumpi on suurempi rikos.Pakanat polttavat kirkon tai kun Kirkko polttaa tuhansia ihmisiä pakanoina keskiajalla ja vielä jälkeenkin.
- Anonyymi
Kostonkierrettäkö kannatat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kostonkierrettäkö kannatat?
Siinä on taas hyvä esimerkki pakollisen rippikoulun vaikutuksesta! Kun nuori pannaan valehtelemaan olemattomasta uskostaan, niin se synnyttää kapinaa.
- Anonyymi
Kirkon elävältä polttamia ihmisiä jäi kaipaamaan monet ja näiden omaiset, mutta palaneita kirkkoja ei kaipaa kukaan. Vaikka kirkko palaisi niin kukaan ei itke, se on vain pelkkä rakennus mutta kun kirkko polttaa hengiltä ihmisiä, se saa monet itkemään ja vihaisiksi.
- Anonyymi
Ei oo poltellut viime aikoina. Mitäs jos hullut omatekoiset pahantahtoiset noidat riehuisi edelleen tosin paljon meni väärien ilmiantojen vuoksi muttei se ollut kirkon vaan syntisten vika.
- Anonyymi
Alkaa tuo vihervasemmistolainen oppi puremaan nuoriin, kouluissakin jo pakko syötetään kun uskonnot sitä ja tätä. Jos ei omat vanhemmat, niin viimeistään tuokin oppi tulee kouluistakin.
- Anonyymi
Vihervasemmisto ei suvaitse toisinajattelua.
Se ei suvaitse kristinuskoa.
Mutta se suvaitsee, jopa tukee epädemokraattista, seksuaali- ym. rikollista islamia.
Kuten punikit aina, he ovat oman kansansa pettureita ja vihollisia.- Anonyymi
Sä olet kadottanut itsenäisen ajattelusi -ismeihisi, joista et selkeästi edes tiedä mitä ne tarkoittavat, mutta toistat niitä ehdollistetun papukaijan tavoin.
Surullinen tarina. Tuollaiset tapaukset saadaan kyllä ehdollistettua radikaaleiksi tai uskomaan kaikki hatusta vedetyt ja faktoja tarkistamattomat aloitukset.
:(
👍 - Anonyymi
Onko tuollainen valehtelu ja herjaaminen sinusta kovinkin aikuismaista käyttäytymistä?
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Uskovan pää ei ole mikään tietotoimisto. Se näkyy aina.
Kerron faktoja sinusta ja en ole myoskaan uskova.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Älä kaikkea luule.
Olen ollut vihreä kymmeniä vuosia, mutta suvaitsen kristinuskon.vai on torre vihreä heheheheee mitähän sekin tarkoittaa voi herrauisä sentään.
onko pyöräsikin vihreä ja housujen takamus ynnä polkimet ja kiinan tutit sarvissa! - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Älä kaikkea luule.
Olen ollut vihreä kymmeniä vuosia, mutta suvaitsen kristinuskon.Olisko jo vihdoin aika tulla järkiinsä? Montako elinkeinoa haluat Suomesta hävittää, jotta vihreiden tyhmimmätkin ajatukset luonnon pelastamisesta toteutuisivat?
Itse halauaisin laittaa vihreät asumaan sähköttömiin hatariin puulämmitteisiin mökkeihin ilman mukavuuksia.
Vanha kansa sanoi minulle (olen nyt jo eläkkeellä), että maailmanmeno on niin hullua, että siitä parantumiseen tarvittaisiin sota. Sinne rintamalle voisi lähettää kaikki kulttuurimarxistit vihervassarit. - Anonyymi
>>Kuten punikit aina, he ovat oman kansansa pettureita ja vihollisia.<<
Ja mitä pettureille ja vihollisille tehdään? Se minkä he ansaitsevat! Uurnilla tavataan, ja vähän muutenkin! Anonyymi kirjoitti:
Olisko jo vihdoin aika tulla järkiinsä? Montako elinkeinoa haluat Suomesta hävittää, jotta vihreiden tyhmimmätkin ajatukset luonnon pelastamisesta toteutuisivat?
Itse halauaisin laittaa vihreät asumaan sähköttömiin hatariin puulämmitteisiin mökkeihin ilman mukavuuksia.
Vanha kansa sanoi minulle (olen nyt jo eläkkeellä), että maailmanmeno on niin hullua, että siitä parantumiseen tarvittaisiin sota. Sinne rintamalle voisi lähettää kaikki kulttuurimarxistit vihervassarit.>Itse halauaisin laittaa vihreät asumaan sähköttömiin hatariin puulämmitteisiin mökkeihin ilman mukavuuksia.
Noille on nimikin: keskitysleiri.
- Anonyymi
Käy Alkosta pullo ja ota ryyppy murheeseen ja toinen pahaan mieleen. Onhan se tietysti surullista mutta minkäs tälle ja kerranhan me täällä vain eletään.
- Anonyymi
"puolueettoman" median vihapuhe kantaa hedelmää?
- Anonyymi
Pitäähän kirkkoja uusia elinkaarimallin mukaisesti
- Anonyymi
Toki, toki kyllähän niitä remontoidaankin . Valitettavasti suurinosa on suojeltavia rakennuksia eli polttaminen ja uuden rakentaminen ei ole luvallista. Toki helluntailaiset siitä haaveileet että suomen kirkkokanta muutettaisiin tympeiksi putkijakkaroin varustelluiksi kerhohuoneiksi vanhojen poltettujen kirkkojen tilalle. Miettikääs olisihan sellanen komeaa jossakin keskellä hautuumaata. Mahdollisimman halvalla pykätty ostarimainen tasokattonen parin huoneen ihme.
Onneksi tuosta sakista ei ole haaveilua pidemmälle.
- Anonyymi
Pitäisikö niistä kasvattaa sitten palaviin puhuviin pensaisiin uskovia hölmöjä.
- Anonyymi
Kuka on hölmö tässä kontekstissa?
Kirkon polttajallako se on iso viisaus ytimissään häh!
olikohan nuuska päässyt loppumaan näiltä valopäiltä vaiko mikä lienee. Onneksi Raamatussa ollut Herra ei ollut yliluonnollinen.
Hän keräsi ihmisiltä rahaa heidän henkiensä sovittamiseksi.
- Anonyymi
Olipas tuoreita uutisia.No toisaalta sakilta joka toipuu vieläkin naispappeudesta ei ihan tämänpäivän juttuja voi odottaa.
- Anonyymi
Selkään vaan,kun vierasta sikaa ja sitten loppuiäksi linnaan mielummin Venäjälle,että on vankilassa eikä missään täysihoitolassa.
- Anonyymi
kyllä parikymmentä vuotta umpikoppia tekis hyvää näille tyypeille.
ilman iskän pankkikorttia ja älylevyä. - Anonyymi
Kuvitteleeko nämä tulevaisuuden toivot että jokin rakennuksen polttaminen vaikuttaisi jotain asian olemukseen !
Siellä on kyllä se tarkkailuluokalta pääsy ollut liian aikaista. - Anonyymi
Mikähän rakennus se pitäisi polttaa että kommunismi loppuisi mailmasta, onko siellä tulevilla virkamiehillä ajatusta aiheesta.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Mene Kuubaan ja toimi.
Kuuba sallii yksityistä bisnestä kuulemma, ennenkuulumatonta !
pakko ennekuin kaikki loppuu luulisin. Kun kauppalasku oli pitkä ja otin rajoitetun kuvan.
Ajattelin näyttää hintoja, kuten 2 litran colajuoma 0,50 EUR.- Anonyymi
Antikristusta jonka on ennustettu syntyvän vasta täysikasvuisena aikuisena oltuaan vatsassa 6 vuotta, 6 kuukautta ja 6 viikkoa.
Itseasiassa kun tulin poikani kanssa 2013 maaliskuussa Englannista Helsinkiin, niin ihmettelin kuka sellaisessa talvimyrskyssä viitsii elää.
Päätin lähteä etelään, ja se tapahtui joulukuu 2013.Katsoin hiljattain, että Ravintola Töölön hinta viinilasille on päälle 9 EUR.
Täällä 1.20.
Lääkärinhoito on tällä ilmaista, samoin paikallisbussi. Mutta Suomi on kaikessa kiva?torre5 kirjoitti:
Katsoin hiljattain, että Ravintola Töölön hinta viinilasille on päälle 9 EUR.
Täällä 1.20.
Lääkärinhoito on tällä ilmaista, samoin paikallisbussi. Mutta Suomi on kaikessa kiva?Täällä on nyt 16 astetta illalla.
Hammaslääkäri on todella yksityinen, mutta ei kallista.
Se tällä on erikoista, että kaikki pitää maksaa käteisellä; myös esimerkiksi ravintoloihin ja kauppoihin tuotavat tavarat.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Miksi levität valheita, kuten TV 7?
Se on rumaa.Todista että kyseessä oIisi vaIhe.
Sina tasIIa vaIehteIet kuin Sanna Marin konsanaan. Heh. Kuvittelet, että jokainen yrittäjä kiertää veroja.
Eihän maa pysyisi pystyssä sillä tyylillä.Anonyymi kirjoitti:
Todista että kyseessä oIisi vaIhe.
Sina tasIIa vaIehteIet kuin Sanna Marin konsanaan.Kyse on siitä miksi sinä valehtelet päivästä toiseen. Minä sentään kerron miten asiat ovat.
torre5 kirjoitti:
Kun kauppalasku oli pitkä ja otin rajoitetun kuvan.
Ajattelin näyttää hintoja, kuten 2 litran colajuoma 0,50 EUR.Suomessa 1,5 litran sokeriton tai vähäsokerinen kolajuoma 0,59 € (sisältö). En ihan tuon takia vielä lähtis.
Täällä on ravintolat ja hotellit taas kiinni. Turisteja ei ole.
Tuki tulee ehkäpä jonkinlaiseen tarpeeseen.Repe.RuutikaIIo kirjoitti:
Suomessa 1,5 litran sokeriton tai vähäsokerinen kolajuoma 0,59 € (sisältö). En ihan tuon takia vielä lähtis.
En minäkään lähtenyt.
torre5 kirjoitti:
En minäkään lähtenyt.
Ja täällä kaiken voi maksaa luotolla. Jos oikein hyvin käy, on jo kuollut kun lasku lankeaa. Toistaiseksi on pitänyt maksaa.
Täällä monen työpäivä päättyy kello 21. Suomalaiset pitävät liikkeensä auki yleensä 9-14.
Suomessa luullaan liikaa.
- Anonyymi
Tapahtuman johdosta aidot uskovaiset aikovat järjestää hiljaisen mielenosoituksen Setan, vihreiden ja vapaa-ajattelijoiden toimipaikkojen luona.
Osallistujia pyydetään tuomaan mukanaan omat tikut. Tuohusten ja kynttilöiden sytyttämistä varten.- Anonyymi
Ai onko niin köyhää sakkia setat ja vihertävät, no eipä ollut ylläri.
Mutta ei uskovaiset polttele rakennuksia eikä myy kirkkojaan huutokaupoissa.
Uskovaiset ovat rauhanomaista joukkoa toisin kuin jumalattomat jotka riehuvat joka areenalla.
Keisari Nero näytti aikanaan mallia siitä joukosta kun poltteli uskovia seipään nokassa puutarharyyppäjäisissään pimeäsä kun ei tiedä kuka on ryyppykaverina.
aikansa kutakin sanoi pässi kun päätä katkastiin.
- Anonyymi
ArtoTTT
Niin onhan meillä toivo nuorissa, "menkää vain äidin kullannuput tanssimaan, ryyppäämään ja pössyttelemään, mutta varokaa kirkkoja ja seurakuntia"??????
"Nuoret bailasivat teknobileissä keskellä yötä Helsingissä – paikalla käynyt poliisi oli voimaton
Teknobileisiin osallistuneet juhlivat tanssivat vieri vieritysten ilman maskeja. Poliisi ei voinut puuttua asiaan."(ilta-Sanomat)Eikö ole kuitenkin Archie hyvä, että nyt sinulla on sellainen syy vastustaa nuorten ilonpitoa että muutkin voivat siihen yhtyä?
Ennen koronaa ilottomuutesi oli paljon yksinäisempää.
- Anonyymi
Ei Tunkiobladetissa ollut minkäänlaista mainintaa tuollasesta toiminnasta?
- Anonyymi
Onhan se surullista, että noin moni nuori haluaa elää elämänsä saatanan johdolla. Mutta Jumala sallii Raamatun mukaan eksytyksen lopuaikoina. Näin ihmiset tulevat näkemään aikanaan, mihin se johtaa. Peto alkaa nostaa päätään, Mutta Jeesus pitää omistaan huolen.
Läpällä tulen kanssa leikkivät kakarat keksineet kieli poskella motiivin ja myhäilevät kämmeneensä kun jotkut ottavat motiivin tosissaan.
- Anonyymi
Höpsis.
- Anonyymi
Näreen ale katoaa monia muslimeja!!
- Anonyymi
Jos kokonainen nuorisojoukko on ensin päättänyt, että nyt poltetaan kirkko, mutta ei sitten saakaan sitä tehtyä, niin onpa aika avutonta sakkia. Oli tietty stidit ja stendarit mukana, mutta vissin puuttui kirjalliset ohjeet.
- Anonyymi
Aivopesun vakavuudesta löytyy tietoa mm täältä:
Tällä sivulla on myös 17:sta linkkiä, avatkaa ja lukekaa nekin:
https://katekismus.fi/uskontunnustus/uskontunnustus.html - Anonyymi
Täällä kysytään , että miksi islamia tulisi pelätä.
Tämän takia:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/02/02/ulkolinja-sarialakia-tanskassa Tarkoitatko tätä Ylen uutista ”Jyväskylän kaupunginkirkko yritettiin polttaa” vuodelta 2013? Vai sitä Keltinmäen kirkon avutonta yritystä?
No, jospa laitat lähteen siitä, mistä löytyy noiden tekijöiden motiiveista jotain tietoa?
Ketjusta on poistettu 77 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262466- 1142096
- 1211749
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451577Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91507Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959