Eurajoen koululla on huippuhienot paneelit mutta mistä voi seurata niiden tuottoa? Nehän on olleet jo muutaman vuoden.Esimerkillinen tapaus miten pitäisi suomen koulut varustaa puhtaaseen energiaan.
Tarkoitus ei ole sitten tekijää arvostella vaan mitä on tekniikan tuotto ja onko ollut jotain pulmia. Säästö puuhissa itse että saisin talooni aurinkovoimalan myös. Kunnollinen isohko maksaa hemmetisti n7000€ avaimet käteen.
Koulun aurinkopaneelien tuotto?
7
1937
Vastaukset
- Anonyymi
Tossa on mussalon opinahjon tietoja.
https://peda.net/kotka/perusopetus/mussalon-koulu
9.2.2021 0 kwh tuotto eli lienee lumen alla.
https://vision.gef.fi/033cf516-07a2-4165-86a1-c9e474193435/
Vastaavaa kun olisi eurajoen koululla,paneelit putsattuna harja tai puhallin siistiminen ja kunnon kulkusillat. Aika vähän on suomessa panostettu puhtaaseen energiaan joka nykyään jopa makselee paneelien hintoja poiskin. Elektroniikka vanhenee mutta itse paneeli toimii kymmeniä vuosia. - Anonyymi
Kukaan ei tiedä tai käy foorumilla?
- Anonyymi
Paneelit poistettu katolta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paneelit poistettu katolta?
Ovat jo rajan takana?
- Anonyymi
Mitä paneeleille kuuluu? Toiminnassa? Voiko esim itse koulu laittaa nuorille esimerkkiä miten paneelit toimii ja on puhasta energiaa. Luulisi itse koulun tekevän tämän työn vai onko velli perseitä opettajat tietokoneissa???
- Anonyymi
Ovat toiminnassa. 413.08 kWh tämän päivän tuotto. Reilu 3 vuoden kokonaistuotto 228.54 MWh. CO2 päästöjä vältetty tältä päivältä 289 Kg. CO2 Tot. 160 t 3 vuoden ajalta. Nettiportaalin kautta lukiolaiset pääsevät seuraamaan arvoja ja jotenkin niitä sitten opetuksessaan kait käyttävät. Lapijoen sähkö Oy:ltä voinee kysellä tarkemmin, jos asia kiinnostaa enempi,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat toiminnassa. 413.08 kWh tämän päivän tuotto. Reilu 3 vuoden kokonaistuotto 228.54 MWh. CO2 päästöjä vältetty tältä päivältä 289 Kg. CO2 Tot. 160 t 3 vuoden ajalta. Nettiportaalin kautta lukiolaiset pääsevät seuraamaan arvoja ja jotenkin niitä sitten opetuksessaan kait käyttävät. Lapijoen sähkö Oy:ltä voinee kysellä tarkemmin, jos asia kiinnostaa enempi,
Hyvä homma!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1314507
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233092Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132574- 462151
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591723Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471649- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201466- 281460
- 951211