ruoveden ratsastuslukio

Anonyymi

hei! Täällä mietin millaisia kokemuksia ruoveden ratsastuslukiosta? Millä ylä-asteen keski-arvolla olette sinne päässeet? Voiko tuoda oman ponin säkä n. 140cm mukana vai pitääkö olla hevonen? Ja millaista opiskelu on ylipäätänsä? Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!

17

3685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse en vielä opiskele siellä, mutta hain sinne yhteishaussa. Oon kuitenkin kuullut että sinne oli viime vuonna alin keskiarvo joku 7 ja sinne saa kai tuoda oman hevosen, mutta siitä pitää maksaa jonkinlaista maksua. Oma hevonen ei kuitenkaan ole pakollinen. Ootko itse hakenut/hakemassa sinne?

    • Anonyymi

      Siis maksaako ne ratsastus kurssit?

      • Anonyymi

        Ei maksa, ilmaisia koulun puolesta.


    • Anonyymi

      Hei, pääsitkö Ruoveden lukioon?
      Olen itse hakemassa sinne nyt tammi-helmikuussa, joten olisi kiva kuulla kokemuksiasi paikasta :).

      • Anonyymi

        Itse opiskelen siellä toista vuotta, ja olen tykännyt todella paljon. Laadukasta ratsastuksen opetusta ja muutenkin saa kaksi ilmaista ratsastustuntia viikoss :)


    • Anonyymi

      Kaveri opiskelee siellä ja on tykännyt olla

    • Anonyymi

      Paljonko talli vuokra omalta hevoselta maksaa?

    • Anonyymi

      Onko sinne kannattavaa ottaa omaa hevosta mukaan?

    • Anonyymi

      Olen itse opiskellut ruoveden ratsastuslinjaa. En suosittele ensimmäisen vuoden opiskelijoille, sillä se on lähes tulkoon pelkkää alkeisratsastusta. Hevoset eivät kaikki ole täysin terveitä, sekä ainakin yksi ratsastuksenopettaja on lyönyt kakkalapiolla hevosia estetunneilla. Oman hevosen voi tuoda, mutta se maksaa. Tunneille saa myös osallistua oman hevosen kanssa. Ei kuitenkaan ole pakollista. Hevosen omistajana liikuttaminen yksin on hankalaa varsinkin talvisin, koska tallilla on vain yksi maneesi. Eli maneesissa on joka päivä ratsastustunteja ja maneesi on muiden yksityisten ratsastajien käytössä. Kenttä ja derby on lumen peitossa koko talven. Kiitettävät maastot alueelta löytyy, mutta niillä ei koko talvea selviä.

      Jos joku on silti kiinnostunut lukiosta tai tallista niin voin vastata muihinkin kysymyksiin. Tiedän myös eläinlääkkis- ja e-sports -linjoista.

      • Anonyymi

        Hei! Muutitko sinne vuokralle? Eli ei ole kannattavaa ottaa omaa hevosta? Millä keski arvolla pääsit? Kauheesti kaikkea kysyttävää😅. Kuinka paljon ratsastus merkkien olemassa olo vaikuttaa tai kisa menestys? Ja kuinka monta valittiin? Miten koulu matkat menee jos asuu tallin vieressä vuokralla? Kiitos jos jaksat vastata🫶🏻🫶🏻


      • Anonyymi

        Kannattaako hakea eläinlääkis linjalle eli siis vaikuttaako se paljon jatko opintoja hakiessa?


      • Anonyymi

        Asutko niissä rivitaloasunnoissa tallin lähellä?
        Pitääkö niitä asuntoja erikseen hakea?
        Ja tiedätkö miten kannattaisi hakea yhteishaussa jos haluaa sekä ratsastus että eläinlääkislinjalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei! Muutitko sinne vuokralle? Eli ei ole kannattavaa ottaa omaa hevosta? Millä keski arvolla pääsit? Kauheesti kaikkea kysyttävää😅. Kuinka paljon ratsastus merkkien olemassa olo vaikuttaa tai kisa menestys? Ja kuinka monta valittiin? Miten koulu matkat menee jos asuu tallin vieressä vuokralla? Kiitos jos jaksat vastata🫶🏻🫶🏻

        En ole itse vielä aloittanut Ruovedellä, mutta olen paljon taustatutkimusta tehnyt kylläkin ja kävin ihan tutustumassakin siellä.
        Tallilta menee bussit kouluun ja takaisin. Taisi olla 2€ suuntaansa. Ratsastusmerkit ja kisamenestys eivät ole välttämättömiä, mutta niistä saa lisäpisteitä. Jos on hyvä keskiarvo niin niillä ei välttämättä ole kauheasti väliä. Keskiarvoraja ratsastuslinjalle oli 7,0 ja sinne ei välttämättä ole ihan hirveää määrää hakijoita, joten jos keskiarvona on vaikka n. 8,0 niin varmaankin pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asutko niissä rivitaloasunnoissa tallin lähellä?
        Pitääkö niitä asuntoja erikseen hakea?
        Ja tiedätkö miten kannattaisi hakea yhteishaussa jos haluaa sekä ratsastus että eläinlääkislinjalle?

        Hain itse juuri yhdistetylle linjalle ja se toimii niin että rastitat aineenvalintakortista sekä ratsastus- että eläinlääketieteellisen linjan!
        Kysyin tämän vararehtorilta!

        Asuntoja täytyy hakea, mutta se tapahtuu vasta kesäkuussa kun paikat on valittu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole itse vielä aloittanut Ruovedellä, mutta olen paljon taustatutkimusta tehnyt kylläkin ja kävin ihan tutustumassakin siellä.
        Tallilta menee bussit kouluun ja takaisin. Taisi olla 2€ suuntaansa. Ratsastusmerkit ja kisamenestys eivät ole välttämättömiä, mutta niistä saa lisäpisteitä. Jos on hyvä keskiarvo niin niillä ei välttämättä ole kauheasti väliä. Keskiarvoraja ratsastuslinjalle oli 7,0 ja sinne ei välttämättä ole ihan hirveää määrää hakijoita, joten jos keskiarvona on vaikka n. 8,0 niin varmaankin pääsee.

        Ratsastusmerkeillä ja kisamenestyksellä ei ole mitään merkitystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asutko niissä rivitaloasunnoissa tallin lähellä?
        Pitääkö niitä asuntoja erikseen hakea?
        Ja tiedätkö miten kannattaisi hakea yhteishaussa jos haluaa sekä ratsastus että eläinlääkislinjalle?

        Ei tartte hakea asuntoja erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain itse juuri yhdistetylle linjalle ja se toimii niin että rastitat aineenvalintakortista sekä ratsastus- että eläinlääketieteellisen linjan!
        Kysyin tämän vararehtorilta!

        Asuntoja täytyy hakea, mutta se tapahtuu vasta kesäkuussa kun paikat on valittu!

        Pääsitkö siis kouluun? Jos pääsit niin kun koulut taas alkaa niin voisitko kertoa miten yhdistetyllä linjalla opiskelu toimii ja mikäli muutit asuntolaan/rivitaloille millaisia ne ovat? Ovatko siistejä, mitä huonekaluja niissä on jo valmiiksi, mitä veit mukanasi, mitä kaikkea sisältyy vuokraan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe