Kia Sorento Hybrid kova kulutus

Anonyymi

Ei taida Kia osata hybridiä tehdä. Vaikka Sorento onkin iso auto, niin yli 8 litran keskikulutus on liikaa. CR-V hybrid kulkee kuitenkin 2 litraa vähemmällä.

13

3225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Massapostaus laitoshoirokki trollin dissaus provo. . Älä ruoki trollia.. Kaikki Toyotan kilpailiat dissattan näin. . ÄLÄ LANKEA PROVOON IRIOOTTI.

      • Anonyymi

        Eihän tässä Toyotasta ole puhuttu mitään, Hondasta kylläkin joka osaa hybriditekniikan.


    • Anonyymi

      On hieman eriluokan autoja! Kia on isompi pituus 4810 ja Honda 4600. Kia painaa enemmän. Silti Kia ilmoittaa CO2 päästöiksi 145-154g ja Honda CR-V 156g. Kaiken kukkuraksi Kia kiihtyy paremmin 0-100 (Kia 8,6s ja CR-V 8,8s) Ei tainnut olla mitään aluetta jossa Honda olisi parempi. Joten jos sinulla on asiasta faktaa eikä kaverin mutu tietoa niin valaise armollisesti meitä!

      • Anonyymi

        Kattele vaikka aluksi mitatut arvot CR-V:stä. Moottori lehdestä löytyy esim. Vertailu Cr-v vs Rav4. Honda teki hybrideitä jo silloin, kun Kia ihmetteli auton myyntiä Eurooppaan. Kialla ei ole yhtään kunnollista moottoria edes tarjolla järkihintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kattele vaikka aluksi mitatut arvot CR-V:stä. Moottori lehdestä löytyy esim. Vertailu Cr-v vs Rav4. Honda teki hybrideitä jo silloin, kun Kia ihmetteli auton myyntiä Eurooppaan. Kialla ei ole yhtään kunnollista moottoria edes tarjolla järkihintaan.

        Taidat olla sekaisin? Kyseessä on siis Kia ja Honda! Eikä Toyotaa kukaan ole maininnut! Tarkoitatko että Hondan tehtaan ilmoittamat arvot ovat väärät ja moottori lehti pystyy testaamaan paremmin??? Mitä taas Kian moottoreihin tulee niin johan kerroin mistä voit tarkistaa sen ihmeen miten suurempi massa liikkuu ripeämmin ja pienemmällä kulutuksella! Voit siis tarkistaa asiat hondan ja Kian maahantuojan teknisistä tiedoista! Sillä tiedolla kuka aloitti tekemisen kun olit polvihousuissa ei ole mitään tekemistä laadun kanssa! Paitsi ehkä sinulle kun päristelit japanilaisten lelu peltiautojen kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla sekaisin? Kyseessä on siis Kia ja Honda! Eikä Toyotaa kukaan ole maininnut! Tarkoitatko että Hondan tehtaan ilmoittamat arvot ovat väärät ja moottori lehti pystyy testaamaan paremmin??? Mitä taas Kian moottoreihin tulee niin johan kerroin mistä voit tarkistaa sen ihmeen miten suurempi massa liikkuu ripeämmin ja pienemmällä kulutuksella! Voit siis tarkistaa asiat hondan ja Kian maahantuojan teknisistä tiedoista! Sillä tiedolla kuka aloitti tekemisen kun olit polvihousuissa ei ole mitään tekemistä laadun kanssa! Paitsi ehkä sinulle kun päristelit japanilaisten lelu peltiautojen kanssa!

        Käyppä vikaisemassa ne testitulokset. CR-V hybrid kulutus noin 6 litraa ja monessa testissä menty alle kuuden reilusti. RAV4 siinä mielessä hyvä vertailukohta, että pesäeroa se ei Hondaan pysty oikein tekemään. TM myös testannut ja CR-V hybrid voitti dieselit niin päästöissä kuin suorituskyvyssä. Mitattu tulos kertoo totuuden. Kia ilmoittaa omat arvonsa ylioptimistisesti verrattuna mitattuun. Saahan se siitä verohyödyn täällä Suomessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyppä vikaisemassa ne testitulokset. CR-V hybrid kulutus noin 6 litraa ja monessa testissä menty alle kuuden reilusti. RAV4 siinä mielessä hyvä vertailukohta, että pesäeroa se ei Hondaan pysty oikein tekemään. TM myös testannut ja CR-V hybrid voitti dieselit niin päästöissä kuin suorituskyvyssä. Mitattu tulos kertoo totuuden. Kia ilmoittaa omat arvonsa ylioptimistisesti verrattuna mitattuun. Saahan se siitä verohyödyn täällä Suomessa...

        Puhutaan n. 60 000 euron autoista, ja sitten murehditaan jos bensaan tai dieseliin menee 200 euroa vuodessa enemmän tai vähemmän...?
        Voihan sitä silläkin perusteella autoa valita, mutta noilla summilla se on yhtä hyödyllistä kuin käyttää kriteerinä vaikka sitä, että kummassa on kivempi kuvio tavaratilan matossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaan n. 60 000 euron autoista, ja sitten murehditaan jos bensaan tai dieseliin menee 200 euroa vuodessa enemmän tai vähemmän...?
        Voihan sitä silläkin perusteella autoa valita, mutta noilla summilla se on yhtä hyödyllistä kuin käyttää kriteerinä vaikka sitä, että kummassa on kivempi kuvio tavaratilan matossa.

        Jos ajaa 50tkm vuodessa, niin merkitystä alkaa olemaan kulutuksella. Jos ajaa 10tkm vuodessa, niin voi ajaa huonommalla tekniikallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaan n. 60 000 euron autoista, ja sitten murehditaan jos bensaan tai dieseliin menee 200 euroa vuodessa enemmän tai vähemmän...?
        Voihan sitä silläkin perusteella autoa valita, mutta noilla summilla se on yhtä hyödyllistä kuin käyttää kriteerinä vaikka sitä, että kummassa on kivempi kuvio tavaratilan matossa.

        Maksaako CRV 60 000? Kääk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaako CRV 60 000? Kääk.

        No ei maksa, taitaa olla 32t€ - 54 t€ hintahaitari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei maksa, taitaa olla 32t€ - 54 t€ hintahaitari

        Sovitaan että molempien hankintahinta on vaikka 36 000 euroa.
        Jos sen maksaa pois kolmessa vuodessa, se tekee 1000 eur / kk.
        Vuodessa ajoa 15 000 km, jolloin kuussa menee n. 150 euroa polttoaineeseen 6 litran kulutuksella.
        Yhteensä siis 1 150 eur/kk

        Nyt jos valitsee kaksi litraa satasella enemmän kuluttavan mallin, niin kuukausikustannus kasvaa noin 16 euroa kuussa. Parin sämpyläkahvin verran siis.
        1150 eur tai 1166 eur per kuukausi.

        Jos tuollainen kustannusero on ratkaiseva tekijä autoa valittaessa, niin uskoisin että siinä vaiheessa joka ikinen vertailtava kohta autoissa on käyty läpi (varustelu, ylläpitokulut, ajomukavuus, tilat, väri, mukitelineiden määrä ym) eikä niistä ole löydetty yhtään mitään eroja johon perustaa valinta.
        Tai sitten on rahat todella lopussa, ja ollaan venyttämässä ihan viimeisiä senttejä.
        Jos ollaan niin tiukilla, niin vaikkapa muutaman satasen metallivärin voi tiputtaa listalta. Sen lisähinta taitaa olla yleensä muutaman satasen luokkaa, ja vaihtohommissa kolmen vuoden päästä sen puuttuminen ei vaikuta auton hintaan yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitaan että molempien hankintahinta on vaikka 36 000 euroa.
        Jos sen maksaa pois kolmessa vuodessa, se tekee 1000 eur / kk.
        Vuodessa ajoa 15 000 km, jolloin kuussa menee n. 150 euroa polttoaineeseen 6 litran kulutuksella.
        Yhteensä siis 1 150 eur/kk

        Nyt jos valitsee kaksi litraa satasella enemmän kuluttavan mallin, niin kuukausikustannus kasvaa noin 16 euroa kuussa. Parin sämpyläkahvin verran siis.
        1150 eur tai 1166 eur per kuukausi.

        Jos tuollainen kustannusero on ratkaiseva tekijä autoa valittaessa, niin uskoisin että siinä vaiheessa joka ikinen vertailtava kohta autoissa on käyty läpi (varustelu, ylläpitokulut, ajomukavuus, tilat, väri, mukitelineiden määrä ym) eikä niistä ole löydetty yhtään mitään eroja johon perustaa valinta.
        Tai sitten on rahat todella lopussa, ja ollaan venyttämässä ihan viimeisiä senttejä.
        Jos ollaan niin tiukilla, niin vaikkapa muutaman satasen metallivärin voi tiputtaa listalta. Sen lisähinta taitaa olla yleensä muutaman satasen luokkaa, ja vaihtohommissa kolmen vuoden päästä sen puuttuminen ei vaikuta auton hintaan yhtään mitään.

        Se ottaa lujille kova kulutus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ottaa lujille kova kulutus...

        Ottaahan se, jos on rahat loppu. Siinä kohtaa voisi sitten miettiä, että kannattaako ostaa autoa ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      46
      3230
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      509
      1962
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1930
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      83
      1807
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1532
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1438
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1356
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1329
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1222
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      113
      1168
    Aihe