Hei,
missä vika voisi olla, kun auto ei tänä aamuna lähtenyt käyntiin? Sillä oli ajettu hiljattain 150 km edestakaisin. Kotiin tullessa keskuslukitus ei toiminut, mutta silloin ei vielä hälytyskellot soineet, sillä avain on temppuillut ennenkin.
Auto on seissyt sen jälkeen pari päivää, ja nyt tänä aamuna ei lähtenyt käyntiin. Täysin mykkä.
Akku on noin 3 vuotta vanha, ja se on nyt laturissa, joka ei ainakaan heti mitään virhettä antanut, joten odotellaan. Mutta mikä vika tyhjentää akun 150 km:n ajon aikana? Auto on Toyota Avensis 2007 farkku.
(Huolto on jo tilattu, joten siellä selvinnee, mutta kun saisi ajettua edes sinne asti...)
Akku tyhjä pitkän ajon jälkeen
16
2498
Vastaukset
- Anonyymi
Mystillistä välillä näin ,, eihän vaan ole jäänyt kattovalo palamaan tai vastaava ?? äkkiä akku tyhjenee näin talvella::))
- Anonyymi
kattovalo ovi raolleen, takaluukun valo.
Laturi rikki.
Itselle kävi niin akku tyhjä.
Laturinvalo ei palanut mutta akku ei lataantunut.
Laturin vaihto ja taas pelaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kattovalo ovi raolleen, takaluukun valo.
Laturi rikki.
Itselle kävi niin akku tyhjä.
Laturinvalo ei palanut mutta akku ei lataantunut.
Laturin vaihto ja taas pelaa.Ei se laturin valo yleensä sytykään, kun laturista vaikka hiilet loppuu. Se valo näyttää yleensä (poikkeuksia on) akusta laturiin menevän magnetointivirran. Ehjässä laturissa moottorin käydessä magnetointivirta tulee suoraan laturista ja merkkivalo on pimeä. Samoin kun hiilet loppuu, niin ei sinne laturiin mene akustakaan magnetointivirtaa ja merkkivalo pysyy pimeänä.
Paras olisi, jos autossa olisi jännitemittari ja se tarkimmillaan alueella 10-16 volttia. Eipä vain taida löytyä tarvikeliikkeen hyllystä, autoista ei ollenkaan.
Kirjoitti vanha autosähkäri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se laturin valo yleensä sytykään, kun laturista vaikka hiilet loppuu. Se valo näyttää yleensä (poikkeuksia on) akusta laturiin menevän magnetointivirran. Ehjässä laturissa moottorin käydessä magnetointivirta tulee suoraan laturista ja merkkivalo on pimeä. Samoin kun hiilet loppuu, niin ei sinne laturiin mene akustakaan magnetointivirtaa ja merkkivalo pysyy pimeänä.
Paras olisi, jos autossa olisi jännitemittari ja se tarkimmillaan alueella 10-16 volttia. Eipä vain taida löytyä tarvikeliikkeen hyllystä, autoista ei ollenkaan.
Kirjoitti vanha autosähkäri.Eihän noita kiinteitä jännitemittareita ole ollut kojelaudassa enää kymmeniin vuosiin, olisikohan viimeksi ollut neuvostoliittolaisissa merkeissä. Mutta tarvikeliikkeen hyllystä olen ostanut tupakansytkäriin liitettävän digitaalisen jännitemittarin. Sillä näkee tarkasti minkä verran moottorin käydessä akkua ladataan ja koska autoni on matkailuauto, niin näen myös asuntopuolella vieläkö "hupiakussa" löytyy tehoa ilman lataamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän noita kiinteitä jännitemittareita ole ollut kojelaudassa enää kymmeniin vuosiin, olisikohan viimeksi ollut neuvostoliittolaisissa merkeissä. Mutta tarvikeliikkeen hyllystä olen ostanut tupakansytkäriin liitettävän digitaalisen jännitemittarin. Sillä näkee tarkasti minkä verran moottorin käydessä akkua ladataan ja koska autoni on matkailuauto, niin näen myös asuntopuolella vieläkö "hupiakussa" löytyy tehoa ilman lataamista.
Akun täynnä- tai tyhjänäolosta ei jännitemittari kerro ääritapauksia lukuunottamatta yhtään mitään. Moottorin käydessä sitä mittaria vain tarvitaan. Ja tietysti pitää aina tietää, mitä mittarilukema kertoo kun sen yhdistää ajotilanteeseen. Tämä nyt olisi vähän pitempi juttu, en viitsi alkaa opettamaan sähkö- ja akkutekniikasta alkeista asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se laturin valo yleensä sytykään, kun laturista vaikka hiilet loppuu. Se valo näyttää yleensä (poikkeuksia on) akusta laturiin menevän magnetointivirran. Ehjässä laturissa moottorin käydessä magnetointivirta tulee suoraan laturista ja merkkivalo on pimeä. Samoin kun hiilet loppuu, niin ei sinne laturiin mene akustakaan magnetointivirtaa ja merkkivalo pysyy pimeänä.
Paras olisi, jos autossa olisi jännitemittari ja se tarkimmillaan alueella 10-16 volttia. Eipä vain taida löytyä tarvikeliikkeen hyllystä, autoista ei ollenkaan.
Kirjoitti vanha autosähkäri.Citikassapa on jännitemittari ainakin C5 vanhemmissa.
- Anonyymi
Laturin valo syttyi. kesken matkan.
Valot pois ja 150 km kotiin pelkän akun voimin ilman latausta.
Onneksi oli päivän valoa riittävästi. Itselläni hajosi yhdestä Toyotasta digitaalikello, tyhjensi akun yhdessä yössä ja näyttö oli ihan tulinen. Keskuslukituksen temppuilu vaikuttaa siltä, että jännite on alhainen tai kuljettajan ovimoottori viallinen. Itse epäilisin eniten alhaista akkujännitettä, eli laturin teho alkaa olla nolla. Laturin vaihto, tai ainakin hiilisilta ja lataussäädin, jos niitä nyt enää missään vaihdetaan. Varmaankin vaihtolaturi tarvikeliikkeestä itse haettuna järkevin vaihtoehto.
- Anonyymi
eiköhän se perinteinen vika , akku tiensä päässä vaihda uusi akku
- Anonyymi
Tojoita oikosulussa.
- Anonyymi
Keskuslukitus ei toiminut, sillä takaovi oli jäänyt raolleen. Tämän vuoksi myös sisätiloissa oli palanut valo, joka oli tyhjentänyt akun. Pakkasta oli parikymmentä astetta sen kolme vuorokautta, kun auto seisoi parkissa akku tyhjänä. Akun lämmityksen ja latauksen jälkeen auto lähti käyntiin ja sain ajettua huoltoon.
En tiedä, oliko jäätyminen pilannut akun, mutta huollossa testasivat ja sanoivat, että akku tulisi vaihtaa.
Akunvaihdon jälkeen matkat ovat taittuneet jälleen huoletta.
t. Aloittaja - Anonyymi
Uudemmissa autoissa ohjauselektronikka suojelee akkua tyhjenemiseltä ja sammuttaa jos joku sisävalo on jäänyt palamaan.
- Anonyymi
Itäautoissa tällaista älyä ei ole. Nyhty useamman kerran autolehtien testeissä - itsesyttyvän ovi tai takaluukku on unohtunut viikonlopuksi raolleen -> 12 V akku parin päivän jälkeen tyhjä ja matka jatkuu tällöin hinausautokyydillä.
- Anonyymi
Latauksen merkkivalo ei palanut ajon aikana? Silloin ainakin laturi on ehjä.
Haisiko autossa tai sen lähellä palanut sähkökäry? Se viittaa laturin lataussäätimen hajoamiseen (kokemusta on, kärysi viikonlopun parkissa).
Luultavasti joku ovi tai kattovalo jäänyt päälle, hanskalokero jäänyt auki?
Onko autossa isompaa äänentoistoa? Vahvari ottanut herätteen virtakaapelin säikeestä?- Anonyymi
Ei latausvalon sammuminen kerro kaikkea, sillä latausvirta voi olla liian pieni tai diodisilta viallinen ja purkaa akkua auton seisoessa yms.
- Anonyymi
Eluktroniikka ei ole saavuttanut lepotilaa vaan jäänyt surraamaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305627
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112921- 1862219
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631703Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan731517Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.731287- 941185
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2201162