Eli kärsiikö joku tästä koronna pelosta , niin paljon että on joka päivä tosi ahdistunut?Minun pelkoni ottanut vallan koko elämästäni, mihinkään en uskalla mennä enkä ketään tavata kotonani istun ja koitan rauhoittavia lääkkeillä itseäni tsempata.No sen verran menen ulos että kaupassa juoksen myymälän läpi ja ostan ruokaa.Vaikka kuinka koitan järkevästi ajatella niin ei onnistu pelko vie voiton!Ystävät kun jo varmaan kyllästyneet soittamaan.Olisiko neuvoa?
Koronna pelko
1
63
Vastaukset
- Anonyymi
Älä pelkää suotta. Korona influenssaan on kuollut tällä hetkellä vuodessa reilut 700 ihmistä ja kausi-influenssaan kuoli viime talvena noin 600 ihmistä (THL:n asiantuntijan arvio) ja kausi-influessaan oli rokote, jonka vaste valitettavasti oli alle 25 prosenttia, mutta silti suojasi joitakin.
Pelkästään syöpäsairauksiin kuoli 2018 (THLn tilastot) Suomessa noin 12000 ihmistä, joten älä pelkää turhaan sairastuvasti koronaan ainakaan vakavasti.
Koko korona-hysteerian ajan olen ihmetellyt hallinnon tarvetta lähes pahoinpidellä kansalaisia ainakin henkisesti korolla-viruksella ja siihen liittyvillä kuolemantapauksilla. Itseasiassa tauti ei ole niin vakava kuin hallinto haluaa esittää mutta hallinnon vaikuttimia en voi tietää.
Elä normaalisti kuten ennenkin pitäen tietyn etäisyyden muihin ihmisiin ihan vain varmuudeen vuoksi - itselläni se käy luonnostaan, sillä en yleensäkään pyri ihmisten iholle kaupassakäynneillä tai muutenkaan.
Kasvomaskia käytän vain herkissä tilanteissa kuten vanhempia tavattavissa, julkisissa kulkuvälineissä liikkuessa, terveyden ja hyvinvoinnin tiloissa jne.. ihan vain muita kunnioittaen.
Ja kuten sanoin elä normaalisti käyttäytyen silti tietyllä varauksella - jokainen kröhäys naapurilta ei tarkoita välttämättä tartuntaa sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232608- 1351984
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151311Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631296En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771151HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio281151- 961133
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351132Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451099Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841068