Koronna pelko

Anonyymi

Eli kärsiikö joku tästä koronna pelosta , niin paljon että on joka päivä tosi ahdistunut?Minun pelkoni ottanut vallan koko elämästäni, mihinkään en uskalla mennä enkä ketään tavata kotonani istun ja koitan rauhoittavia lääkkeillä itseäni tsempata.No sen verran menen ulos että kaupassa juoksen myymälän läpi ja ostan ruokaa.Vaikka kuinka koitan järkevästi ajatella niin ei onnistu pelko vie voiton!Ystävät kun jo varmaan kyllästyneet soittamaan.Olisiko neuvoa?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä pelkää suotta. Korona influenssaan on kuollut tällä hetkellä vuodessa reilut 700 ihmistä ja kausi-influenssaan kuoli viime talvena noin 600 ihmistä (THL:n asiantuntijan arvio) ja kausi-influessaan oli rokote, jonka vaste valitettavasti oli alle 25 prosenttia, mutta silti suojasi joitakin.

      Pelkästään syöpäsairauksiin kuoli 2018 (THLn tilastot) Suomessa noin 12000 ihmistä, joten älä pelkää turhaan sairastuvasti koronaan ainakaan vakavasti.

      Koko korona-hysteerian ajan olen ihmetellyt hallinnon tarvetta lähes pahoinpidellä kansalaisia ainakin henkisesti korolla-viruksella ja siihen liittyvillä kuolemantapauksilla. Itseasiassa tauti ei ole niin vakava kuin hallinto haluaa esittää mutta hallinnon vaikuttimia en voi tietää.

      Elä normaalisti kuten ennenkin pitäen tietyn etäisyyden muihin ihmisiin ihan vain varmuudeen vuoksi - itselläni se käy luonnostaan, sillä en yleensäkään pyri ihmisten iholle kaupassakäynneillä tai muutenkaan.

      Kasvomaskia käytän vain herkissä tilanteissa kuten vanhempia tavattavissa, julkisissa kulkuvälineissä liikkuessa, terveyden ja hyvinvoinnin tiloissa jne.. ihan vain muita kunnioittaen.

      Ja kuten sanoin elä normaalisti käyttäytyen silti tietyllä varauksella - jokainen kröhäys naapurilta ei tarkoita välttämättä tartuntaa sinulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      972
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      644
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe