Jatkuva mässääminen

Anonyymi

Olen 14 v tyttö. Syömisestä on tullut mulle aivan pakonomaista. Lasken kaloreita välillä ihan vaa’an avulla, kirjaan ne ylös ja urheilen paljon. Jos en tee tätä, mua ahdistaa tosi paljon. Näin on ollut jo about syksystä (2020) asti, kun halusin oikee kunnolla laihtua. Olin silloin 61,5kg, nyt oon 47kg. (BMI 17,5) Skippailen aterioita päivän mittaan, ja olen tarkka siitä mitä suuhun laitan. (Olen opetellut jopa oksentamaan tahallani, mutta en tee sitä enää niin paljoa.) Kuitenkin iltaisin mun päässä aina ”napsahtaa”, et alan syödä itteeni aivan liian täyteen. Nyt on laihtuminen loppunut, mutta pelkään lihoamista ja käyn usein vaa’alla. Peilissä nään aina vain lihavan mursun...
Silti mietin, että onko tää kuitenkaan mikään syömishäiriö, koska eihän tällainen ylensyönti ole mikään syömishäiriön oire..?
Olisiko joku joka voisi samaistua ja jakaa omaa viisauttaan?

Ps. Vanhemmat ja läheiset ei tästä tiedä, enkä aikojokaan kertoa mun ongelmasta..

1

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Syömishäiriöitä on monenlaisia. On anoreksiaa, on bulimiaa, on sekamuotoa niiden väliltä ja on ahmimishäiriötä, jossa ylensyödään, muttei oksenneta.

Syömishäiriöiden tunnusmerkki on, että syöminen ja/tai paino aiheuttaa ahdistusta, ja elämä pyörii enemmän tai vähemmän ruokaan tai ruuan välttämiseen liittyvän ajattelun ympärillä.

Ahmimisongelmat ovat vieläkin vaikeampia hoitaa kuin anoreksia. Joten suosittelen, että menet nyt jonkun ammattilaisen juttusille. Vaikka kouluterkkarin. Tarvitset apua.

Elämäsi käy aika hankalaksi, jos koetat vain sinnitellä yksin. Yksi tulevaisuuden kannalta todella kallis ongelma tulee olemaan pilalle menevät hampaat. Sinulla on varmaan muitakin investointikohteita tulevaisuudessa kuin laittaa kymmeniä tuhansia euroja hammasremonttiin? Itse ainakin joudun kärsimään pilatuista legoistani loppuelämäni. Varaa niiden korjaamiseen ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1483
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      113
      951
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      781
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      774
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      730
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      717
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      72
      707
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      689
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      677
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      68
      672
    Aihe