Tiedätkö oikeasti miltä lapsesta tuntuu jos ei ole yhtään oikeaa ystävää?

Anonyymi

Jos lapsella ei ole yhtään ystävää niin hän luultavasti istuu yksin tunnelma ja seisoo ulkona välitunnit yksin. Ihmiset sanovat että " rohkeasti tutustumaan " tai jotain vastaavaa tietämättä että se ei ole niin helppoa. Muilla onomat porukat tai parhaat kaverit ja jos on ainoa jolla ei ole niin on vaikeaa löytää yksi. Varsinkin jos haluaa niin sanotun parhaan kaverin niin uutena ystävänä ei ole se ensimmäinen jolle toinen soittaa. Ne jotka ei sitä oikeasti ole kokenut ei voi auttaa. Se on murtava tunne kun opettaja käskee tekemään parit tai ryhmät ja kaikki muut tarttuvat johonkuhun ja itse menet joko lisänä johonkin ryhmään tai otat sen jolle ei riittänyt paria. Se on raskasta tehdä viisi päivää viikossa joka viikko. Jos teillä on yksinäinen lapsi tai olet yksinäinen lapsi koira saada lapsesi luokalle josta hän voisi löytää ystävän/yritä siirtyä.

9

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pahoittelut muuten kirjoitusvirheistä kun puhelin korjaa sanoja ja yksi väli unohtui.

    • Anonyymi

      Minä olen ollut tuollainen lapsi. Se, joka seisoo yksin ulkona välitunnilla päivästä toiseen ja yrittää parhaansa olla itkemättä. Se, joka englannin/ruotsin tunnilla ääntämistä opetellessa kuulokkeet päässä toistelemaan sanoja yksin kun paria ei riitä, se jota muut katsoo silloin kieroon ja opettajan ilmeestä huokuu silkka sääli. Se, joka on yksin ihan joka paikassa.

      Aikuisiällä olen kohdannut paljon pahoja tilanteita mutta se tunne mikä on ollut tuolloin on heittämällä pahinta mitä olen koskaan joutunut kokemaan. Minulla ei ollut ketään, joka olisi voinut auttaa pääsemään tuosta tilanteesta. Koulua ei kiinnostanut, yritä vaan jaksaa oli se mitä sanottiin jos sanottiin mitään.

      Vanhemmat, taistelkaa lastenne mielenterveyden puolesta.

    • Anonyymi

      Yksinjääminen aivan varmasti sattuu kovasti.
      Jutteleppa opettaja(i)esi kanssa ja esitä asiasi. Heillä on yhteydet muihin nuoriin ja järjestöihin joihin voisit osallistua kouluajan ulkopuolella.

      Kerro vanhemmilesi. Kysy onko heidän tuttavapiirissään ketään jolla lapsia, eri-ikäisiäkin. Heistä saatta olla sinulle seuraa.

      Harrastusten lisääminen myöskin tutustuttaa uusiin ihmisiin joista ajanpitkää saattaa kehittyä ystäviä. Ainakin kavereita.

      Lopuksi, keskittäydy täysillä kouluusi. Kokeile saatko kaikista aineista luokkasi parhaat arvosanat. Tuo jo yksistään lievittää yksinäisyyden tunnetta!!!!! JA vie sinua jättiläisaskelilla muiden edelle!

    • Anonyymi

      Lapsen on käynyt tämän myllyn läpi, jjoutui toistamiseen tilanteen eteen kun kaveri muutti pois toiselle paikkakunnalle. Viimeinen niitti kun koronan vuoksi alkoi etäkoulu ja loppui harrastustoiminta, Nyt on psykiatrisella osastolla
      ja sielläkin tosi yksin koska ei siellä nuoret myöskään paljonkaan yhdessä vietä aikaa.
      MITÄÄN TERAPIAA EI OLE VARAA ANTAA VAAN LOJUU HUONEESSAAN YKSIN.

    • Anonyymi

      On vaan opeteltava tutustumaan ihmisiin. Vanhemmat voivat näyttää esimerkkiä, viedä eri tilanteisiin. Mutta se on opeteltava jokaisen itse. Ja oman itsensä näyttäminen, ystävien kohtelu jne. Meillä lapset ovat olleet mukana näkemässä vanhempien kaveruus ja ystävyyssuhteiden kanssa käymistä. Tutustumista. Ennen tiettyjä juttuja, olimme hyvin sosiaalisia. Nyt jälleen vähän enemmän.

    • Anonyymi

      Tiedän miltä tuntuu, olen itse ollut lapsena yksin ja kun olin koulukiusattu, vielä vähempi oli halukkaita tälläsen seuraksi. Jopa lukiossa ollessa olin täysin yksin, muut tunsi toisensa entuudestaan, kukaan ei halunnut muhun edes tutustua, itse olin oppinut koulukiusaamisen seurauksena varomaan muita ja olemaan hiljaa etten vaan herätä negatiivista huomiota. Kun on lapsena ollut jopa sairaanloisen ujo ja arka tutustumaan uusiin ihmisiin, niin sekään ei helpottanut asiaa. Onneks aikuisempana oli muutama positiivinen kokemus koulutuspaikoista, minä kelpasin muiden seuraan omana itsenäni, kukaan ei väheksynyt tai ignoorannut mua. Nuo lapsuuden kokemukset on jättänyt sisäisiä arpia, vieläkin olen varovainen uusien ihmisten seurassa, pysyttelen erilläni, menee aikaa ennenkuin pystyn luottamaan jotenkuten ihmisiin.

    • Anonyymi

      Kummallisinta on että ammattiauttajatkaan eivät saa lasta psykiatrisella muuttumaan
      aktiivisemmaksi ja rohkeammaksi vaan edelleen omassa oloissaan huoneessaan ja laitostuu lopullisesti. varsinaista terapiaa ei ole luvassa puolen vuoden jälkeenkään.

    • Anonyymi

      En ole asiantuntija, mutta epäilen psykiatristen osastojen keskittyvän lähinnä siihen, mitä onnyt. Mahtavatko resurssit kuitenkaan riittää suunnittelemaan hoitoa siten, että lapsi/nuori hyötyisi siitä lautoksesta poistuessaan?
      Olen muutenkin vähän skeptinen kaiken laitoshoidon suhteen. Laitoksissa voi olla todella huonokuntoisia potilaita, joka ei mielestäni koskaan ole kuntoutettavien edun mukaista. Samoin lääkehoitoa tulisi punnita erittäin huolellisesti, ettei meidän lapsia/nuoria aleta medikalisoimaan ihan suotta.

      • Anonyymi

        Lasten, nuorten ja aikuistenkin lääkitseminen saattaa johtaa siihen, ettei kuntoutuja pääse sairaan statuksesta ikinä eroon . Hän on aina se potilas.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe