Farisealaiset?

Anonyymi

Onko tuollainen kansa vielä olemassa, siis etnisenä ryhmänä?
Jos on, niin ovatko ne edelleen yhtä vastenmielisiä kuin ennen?

(Lapsena kun kuuntelin tarinoita näistä "varisealaisista", niin ajattelin mielessäni niitä raakkuvina variksina, hih!)

103

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Farssi farisealaiset.

      • Anonyymi

        ???


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Tarkoitatko vihreitä?

      • Anonyymi

        Nykypäivän farisealaiset on omahyväisiä porvareita. Kokoomuksen jäsenkirja paksun mahan lämmössä povitaskussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykypäivän farisealaiset on omahyväisiä porvareita. Kokoomuksen jäsenkirja paksun mahan lämmössä povitaskussa.

        Synagoga moskeija hindutemppelit . Kyllä .


      • Anonyymi

        Jeesus oli fariseus ja syvällä sisällä toisen temppelin ajan juutalaisuudessa. Näin ajattelevat nykyään tutkijat ja juutalaiset. Se mainitaan myös Raamatussa, että Johanneksen luo saapui joukko fariseuksia esittämään kysymyksiä ja sitten Jeesus kastettiin. Näin voisi ajatella Jeesus oli fariseusten joukossa. Myöskin opetukseltaan ja teologialtaan Jeesus on lähempänä fariseuksia kuin esseenejä, mikä selvisi tutkijoille kun Kuolleenmeren kääröt saatiin tulkittua.


      • Sano muutama suomalainen fundamentalisti nimeltä niin puhutaan sinun käsityksistäsi heistä.
        🧐


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Sano muutama suomalainen fundamentalisti nimeltä niin puhutaan sinun käsityksistäsi heistä.
        🧐

        Leo Meller


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Sano muutama suomalainen fundamentalisti nimeltä niin puhutaan sinun käsityksistäsi heistä.
        🧐

        Ei jaksa kaikkia sun rekattuja aliaksiasi tähän luetella. Mutta joo, tietty käsitys on päässyt muodostumaan.

        👍


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Sano muutama suomalainen fundamentalisti nimeltä niin puhutaan sinun käsityksistäsi heistä.
        🧐

        Nykyfariseuksia ovat kaikki ne, jotka kuvittelevat muiden ihmisten synneistä paasaamiseen olevan "evankeliointia", vaikka se tosiasiassa aiheuttaa käänteisen reaktion pelaten täydellisesti paholaisen pussiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Leo Meller

        Niin, ja miten perustelet? Kai sinulla on hyvät perusteet?

        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei jaksa kaikkia sun rekattuja aliaksiasi tähän luetella. Mutta joo, tietty käsitys on päässyt muodostumaan.

        👍

        Hyvinhän sinä näytöt jaksavan.

        😂


      • Tipale kirjoitti:

        Nykyfariseuksia ovat kaikki ne, jotka kuvittelevat muiden ihmisten synneistä paasaamiseen olevan "evankeliointia", vaikka se tosiasiassa aiheuttaa käänteisen reaktion pelaten täydellisesti paholaisen pussiin.

        Sano muutama nimi ja esimerkit miten he käyttäytyvät farisealaisesti. Muuten puheillasi ei ole pohjaa.

        🙄


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Sano muutama nimi ja esimerkit miten he käyttäytyvät farisealaisesti. Muuten puheillasi ei ole pohjaa.

        🙄

        Usko.aito.nenu


      • Tipale kirjoitti:

        Usko.aito.nenu

        Et siin pysty nimeämään yhtään henkilöä esimerkeistä puhumattakaan.

        Arvaa yllätyinkö.

        😃


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Niin, ja miten perustelet? Kai sinulla on hyvät perusteet?

        🤓

        Perusteluksi käy kaikki tyyni mitä on ikinä päästänyt eetteriin sanaisesta aarrearkustansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perusteluksi käy kaikki tyyni mitä on ikinä päästänyt eetteriin sanaisesta aarrearkustansa.

        Otahan sieltä sitte pari niin tarkastellaan niitä.

        🤓


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Sano muutama nimi ja esimerkit miten he käyttäytyvät farisealaisesti. Muuten puheillasi ei ole pohjaa.

        🙄

        Minkä ihmeen takia täytyisi nimetä henkilöitä? Tuohon kuvaukseeni mahtuu erittäin suuri osa uskovaisista, kuten varmasti tiedät.


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Otahan sieltä sitte pari niin tarkastellaan niitä.

        🤓

        Sanoi kerran että sielunvihollinen käy vaikka läpi vankan seinän.


      • Tipale kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia täytyisi nimetä henkilöitä? Tuohon kuvaukseeni mahtuu erittäin suuri osa uskovaisista, kuten varmasti tiedät.

        Ihan reiluuden takia, ettet syyllistä syyttömiä.
        Ja perustelisit syytöksesi. Reilua?

        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoi kerran että sielunvihollinen käy vaikka läpi vankan seinän.

        Niin?

        🤓


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Ihan reiluuden takia, ettet syyllistä syyttömiä.
        Ja perustelisit syytöksesi. Reilua?

        🤓

        Kaikki henget käyvät läpi vaikka minkä,


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Niin?

        🤓

        No niin sanoi. Oliko jämptisi sanottu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin sanoi. Oliko jämptisi sanottu?

        Olet mahtava keskustelija.

        🤣


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Olet mahtava keskustelija.

        🤣

        Sano muuta!


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Sano muutama suomalainen fundamentalisti nimeltä niin puhutaan sinun käsityksistäsi heistä.
        🧐

        Kari Kanala. Irja Askola. Kai Sadinmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kari Kanala. Irja Askola. Kai Sadinmaa.

        Tämä selvä sitten.

        😃


      • Sinulla on varmaan oikein todistetkin väitteellesi vai miksi annat väärän todistuksen minusta?

        🤔


      • Anonyymi

        Väitätkö sinä olevasi uskovainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö sinä olevasi uskovainen?

        Et ole yrityksestäsi huolimatta vielä onnistunut minulta uskoani viemään.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Et ole yrityksestäsi huolimatta vielä onnistunut minulta uskoani viemään.

        Sinä et ole Jeesukseen uskova koska valehtelet ja mustamaalaat täällä muita kirjoittajia ilman todisteita.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Et ole yrityksestäsi huolimatta vielä onnistunut minulta uskoani viemään.

        Olet paha ja ilkeä ihminen, et kristitty.


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Hyvinhän sinä näytöt jaksavan.

        😂

        Mitkä näytöt? Oberstdorfin MM-kisoihinko? 😲


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Otahan sieltä sitte pari niin tarkastellaan niitä.

        🤓

        Ei taida lihaksesi riittää vaatia ketään tarkastelurinkiisi. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole Jeesukseen uskova koska valehtelet ja mustamaalaat täällä muita kirjoittajia ilman todisteita.

        Ai minä valehtelen? Ja missähän asiassa, oi rakas usko.nenu.aitolainen


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Mitkä näytöt? Oberstdorfin MM-kisoihinko? 😲

        Miten se sinulle kuuluisi?


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ei taida lihaksesi riittää vaatia ketään tarkastelurinkiisi. 😄

        Sinun ”lihaksesi” ei riitä kuin ikuiseen kitinään ja uikutukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet paha ja ilkeä ihminen, et kristitty.

        Sinusta sen sijaan oikein hehkuu Jeesuksen rakkaus läheisiäsi kohtaan, eiks jeah?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Ai minä valehtelen? Ja missähän asiassa, oi rakas usko.nenu.aitolainen

        Kyllä sinä valehtelet koska syytät toista kirjoittajan siitä mitä hän ei ole tehnyt.
        Minä nimittäin kirjoitin nuo kolme nimeä.
        Sinun olisi nyt syytä pyytää anteeksi väärän todistuksen antamista jos kerran esität uskovaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole Jeesukseen uskova koska valehtelet ja mustamaalaat täällä muita kirjoittajia ilman todisteita.

        Muut kirjoittajat ovat tosin 90-prosenttisesti Anonyymeja, joten heistä voi sanoa tai olla sanomatta mitä tahansa.

        Jos esimerkiksi sanon että Anonyymi on päästään vialla, se varmaan pitää paikkansa, koska "nimimerkin" viesteistä päätellen taatusti joku on. Ellei useampikin.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Sinusta sen sijaan oikein hehkuu Jeesuksen rakkaus läheisiäsi kohtaan, eiks jeah?

        Nyt puhutaan sinusta, sinä tässä taas valehtelet ja syytät syytöntä kirjoittajaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan sinusta, sinä tässä taas valehtelet ja syytät syytöntä kirjoittajaa.

        Ai miten tuttua on tuo "nyt puhutaan". 😆

        Onko ikävä torrea? Kyllä se tänne taas tulee kiusattavaksesi, koeta kestää.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ai miten tuttua on tuo "nyt puhutaan". 😆

        Onko ikävä torrea? Kyllä se tänne taas tulee kiusattavaksesi, koeta kestää.

        Voitko mölistä muualla kun ei puhuta sinusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko mölistä muualla kun ei puhuta sinusta.

        Nyt puhutaan sinusta! 😁


      • Anonyymi

        Olen 48-vuotias eteläpohjalainen ukko. Suomi24:n keskustelunaiheista minua kiinnostaa eniten uskonto. Olen ollut Jeesuksen seuraaja syyskuusta 2011 lähtien. Palvelutehtäviini seurakunnassani ovat kuuluneet mm. pyhäkoulujen pitäminen, kolehdinkeruu ja ruohonleikkuu. Muita kiinnostuksenaiheitani ovat mm. historia, yhteiskunnalliset aiheet ja urheilu. Olen tehnyt muun muassa toimistotöitä, ollut koulunkäynninohjaajana ja henkilökohtaisena avustajana.


      • >et kertakaikkiaan pärjää hänelle asiatiedoissa.

        Nyt lensi kaffet näytölle. Pittää siivota. 😂🧹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 48-vuotias eteläpohjalainen ukko. Suomi24:n keskustelunaiheista minua kiinnostaa eniten uskonto. Olen ollut Jeesuksen seuraaja syyskuusta 2011 lähtien. Palvelutehtäviini seurakunnassani ovat kuuluneet mm. pyhäkoulujen pitäminen, kolehdinkeruu ja ruohonleikkuu. Muita kiinnostuksenaiheitani ovat mm. historia, yhteiskunnalliset aiheet ja urheilu. Olen tehnyt muun muassa toimistotöitä, ollut koulunkäynninohjaajana ja henkilökohtaisena avustajana.

        Näin siinä Tipale kertoo itsestään. Kuka uskoo????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä valehtelet koska syytät toista kirjoittajan siitä mitä hän ei ole tehnyt.
        Minä nimittäin kirjoitin nuo kolme nimeä.
        Sinun olisi nyt syytä pyytää anteeksi väärän todistuksen antamista jos kerran esität uskovaa.

        No jos et oikeasti ole aito.usko.nenu.lainen niin esitän nöyrän anteeksipyyntöni. Kannattaisi rekata nimimerkki ja käyttää sitä, niin ei tule väärinymmärryksiä.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No jos et oikeasti ole aito.usko.nenu.lainen niin esitän nöyrän anteeksipyyntöni. Kannattaisi rekata nimimerkki ja käyttää sitä, niin ei tule väärinymmärryksiä.

        Hän jota syytät käyttää rekattua nikkiä mutta minä en. Kukaan muu ei ymmärtänyt, että minä olisin väittämäsi rekattu. Vain sinun oma pahansuopaisuutesi sai sinut taas hyökkäämään viattoman ihmisen kimppuun.
        Ei sinun minulta tarvitse pyytää anteeksi vaan siltä ketä pahansuopaisuuttasi syytit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin siinä Tipale kertoo itsestään. Kuka uskoo????

        Melkoinen vale sen profiilissakin.
        ” Olen 48-vuotias eteläpohjalainen ukko. Suomi24:n keskustelunaiheista minua kiinnostaa eniten uskonto. Olen ollut Jeesuksen seuraaja syyskuusta 2011 lähtien. Palvelutehtäviini seurakunnassani ovat kuuluneet mm. pyhäkoulujen pitäminen, kolehdinkeruu ja ruohonleikkuu. Muita kiinnostuksenaiheitani ovat mm. historia, yhteiskunnalliset aiheet ja urheilu. Olen tehnyt muun muassa toimistotöitä, ollut koulunkäynninohjaajana ja henkilökohtaisena avustajana.”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän jota syytät käyttää rekattua nikkiä mutta minä en. Kukaan muu ei ymmärtänyt, että minä olisin väittämäsi rekattu. Vain sinun oma pahansuopaisuutesi sai sinut taas hyökkäämään viattoman ihmisen kimppuun.
        Ei sinun minulta tarvitse pyytää anteeksi vaan siltä ketä pahansuopaisuuttasi syytit.

        aha, vai niin :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli fariseus ja syvällä sisällä toisen temppelin ajan juutalaisuudessa. Näin ajattelevat nykyään tutkijat ja juutalaiset. Se mainitaan myös Raamatussa, että Johanneksen luo saapui joukko fariseuksia esittämään kysymyksiä ja sitten Jeesus kastettiin. Näin voisi ajatella Jeesus oli fariseusten joukossa. Myöskin opetukseltaan ja teologialtaan Jeesus on lähempänä fariseuksia kuin esseenejä, mikä selvisi tutkijoille kun Kuolleenmeren kääröt saatiin tulkittua.

        Jeesus kuului kastajalahkoon joka oli essealaisten alalahko- Oppi ja käytös oli lähes yksiyhteen essealaisten kanssa.
        Muutamat serkaiset ja jopa väärennetyt maininnat UT ssa eivät muuta tosiasioita.


      • Tipale kirjoitti:

        No jos et oikeasti ole aito.usko.nenu.lainen niin esitän nöyrän anteeksipyyntöni. Kannattaisi rekata nimimerkki ja käyttää sitä, niin ei tule väärinymmärryksiä.

        Saat anteeksi ja samalla rukoilen puolestasi Jeesuksen mallin mukaan:
        Isä anna Tilapelle anteeksi, koska hän ei tiedä mitä tekee.

        🙏


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Nykyfariseuksia ovat kaikki ne, jotka kuvittelevat muiden ihmisten synneistä paasaamiseen olevan "evankeliointia", vaikka se tosiasiassa aiheuttaa käänteisen reaktion pelaten täydellisesti paholaisen pussiin.

        Tismalleen näin!


    • Anonyymi

      Nykyajan farisealaiset ovat uskonnolliset ihmiset. He haastavat riitaa, arvostelevat muita, mutta eivät kestä sitä että heitä itseään ojennetaan. He ovat huolissaan siitä että kaikki rituaalit tehdään oikein mutta, eivät siitä onko heidä motiivinaan Jumalan rakkaus.

      • Anonyymi

        Yksi nykyajan fariseusten tärkein rituaali on "ratkaisu". Heidän mielestään ilman sitä kukaan ei ole näkevä Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Eikö tuo sitten sovi vihreisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi nykyajan fariseusten tärkein rituaali on "ratkaisu". Heidän mielestään ilman sitä kukaan ei ole näkevä Jumalan valtakuntaa.

        "Ratkaisu" on manipuloitu uskoontulo. jossa ihminen antautuu muiden hyväksikäytettäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ratkaisu" on manipuloitu uskoontulo. jossa ihminen antautuu muiden hyväksikäytettäväksi.

        Oikein hyvin esitetty asia. Näin on. Opintuulten viskelemiä ihmisparkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ratkaisu" on manipuloitu uskoontulo. jossa ihminen antautuu muiden hyväksikäytettäväksi.

        Näin on. Ääritapauksissa tuo antautuminen hyväksikäytettäväksi ilmenee aivan konkreettisesti jalkojen alta menemisenä: kaadutaan ja täristään. Vollottaa ja parkua voi myös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ratkaisu" on manipuloitu uskoontulo. jossa ihminen antautuu muiden hyväksikäytettäväksi.

        Minä ainakin olen tehnyt ratkaisun kun Jeesus kutsui ja minun piti valita lähdenkö seuraamaan Häntä vai en. Ratkaisin asian vastaamalla myöntävästi.

        🙏


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Ääritapauksissa tuo antautuminen hyväksikäytettäväksi ilmenee aivan konkreettisesti jalkojen alta menemisenä: kaadutaan ja täristään. Vollottaa ja parkua voi myös.

        Vai noin sinulla.

        😳


      • Anonyymi

        Mitä sanottavaa sinulla on aloituksesta? Vai etkö kykene muuhun kuin roikkumaan nikkien lahkeessa, että sinut huomattaisiin?


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Minä ainakin olen tehnyt ratkaisun kun Jeesus kutsui ja minun piti valita lähdenkö seuraamaan Häntä vai en. Ratkaisin asian vastaamalla myöntävästi.

        🙏

        Oliko sillä "Jeesuksella" jota lähdit seuraamaan sorkat, häntä ja hiilihanko kädessään? Missä olit silloin? Helluntaiseurakunnassako? HehHeh!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko sillä "Jeesuksella" jota lähdit seuraamaan sorkat, häntä ja hiilihanko kädessään? Missä olit silloin? Helluntaiseurakunnassako? HehHeh!

        Ei, olen valinnut ihan toisen Jeesuksen kuin sinä.

        😀


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Ei, olen valinnut ihan toisen Jeesuksen kuin sinä.

        😀

        Minä en ole valinnut Jeesusta vaan Jeesus on valinnut minut. Näin meillä luterilaisessa kirkossa.

        luterilainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole valinnut Jeesusta vaan Jeesus on valinnut minut. Näin meillä luterilaisessa kirkossa.

        luterilainen

        Erikoinen on se jeesuksesi.

        😃


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Erikoinen on se jeesuksesi.

        😃

        Kyllä. Hän on Jumalan Poika.

        luterilainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Hän on Jumalan Poika.

        luterilainen

        Minusta Hän on myös Jumala.
        Miten saatoit kuvata Hänet edellä niin hirveäksi?
        ” Oliko sillä "Jeesuksella" jota lähdit seuraamaan sorkat, häntä ja hiilihanko kädessään? ”


        🙏


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Minusta Hän on myös Jumala.
        Miten saatoit kuvata Hänet edellä niin hirveäksi?
        ” Oliko sillä "Jeesuksella" jota lähdit seuraamaan sorkat, häntä ja hiilihanko kädessään? ”


        🙏

        Otitko hänet elämääsi "Jeesuksen nimessä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otitko hänet elämääsi "Jeesuksen nimessä"?

        Saatana ei koskaa esittele itseään Saatanaksi, vaan aina hän esittelee itsensä Jeesukseksi ja tulee Jeesuksen nimessä. Siksi moni menee halpaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otitko hänet elämääsi "Jeesuksen nimessä"?

        Mitä sillä tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä tarkoitat?

        Esiintyikö saarnaaja johon uskoit Jumalan arvovallalla? Ja aloittiko hän puheensa Jeesuksen nimessä amen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esiintyikö saarnaaja johon uskoit Jumalan arvovallalla? Ja aloittiko hän puheensa Jeesuksen nimessä amen?

        Nämä saarnaajat ja pastorit toimivat vain sanamagian tuomalla arvovallalla ja kuvittelevat olevansa jotain Jumalan sanansaattajia. Kun itse huomaan tämän, kierrän kaukaa nuo tyypit. Heillä se on pelkästään narsistista itsensä korottamista. Ihminen on kuitenkin vain ihminen ja Jumala on Jumala.


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Minä ainakin olen tehnyt ratkaisun kun Jeesus kutsui ja minun piti valita lähdenkö seuraamaan Häntä vai en. Ratkaisin asian vastaamalla myöntävästi.

        🙏

        Olet siis hellari.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Olet siis hellari.

        Mitä se sinulle kuuluu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu?

        Ei kuuluisikaan, ellet "ratkaisullasi" täällä kaikille elvistelisi. 😏


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ei kuuluisikaan, ellet "ratkaisullasi" täällä kaikille elvistelisi. 😏

        Miten tällä palstalla elvistely muka kuuluu sinulle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten tällä palstalla elvistely muka kuuluu sinulle?

        Jos haluat elvistellä niin että se ei kuulu muille, mene vaikka invavessaan ja suorita siellä. 😄

        "Nyt puhutaan elvistelystäsi!" Hehhehee-hehhehe! 🤣


    • Anonyymi

      On ne koko lähi itä täynnä .

    • Anonyymi

      Eivät olleet etninen vaan uskonnollinen ryhmä, eräänlainen juutalainen herätysliike jotka mm hyväksyivät "kaanoniinsa" enemmän kuin vain viisi Mooseksen kirjaa, sekä uskoivat enkeleihin, henkiin, profeettoihin ja tulevaan messiaaseen. Fariseukset jakautuvat erilaisiin koulukuntiin joista tunnetuimmat ja merkittävimmät oli Hillel Suuren ja Shammain koulut. Fariseusten kanssa kilpaileva liike oli saddukeukset ja saddukeusten kanssa kilpaili essealaiset jotka taas kilpailu fariseusten kanssa. Teologisten erojen perusteella on päätelty, että kristinusko on saanut alkunsa farisealaisen liikkeen sisällä, sillä Kuolleenmeren kääröjen löydyttyä on ilmennyt että Jeesus on liian kaukana ollakseen esseeni mutta tarpeeksi lähellä ollakseen fariseus.

      • Anonyymi

        Jeesuksen kieli ei ole myöskään mitenkään ainutlaatuinen. Talmundissa farisealaiset rabbit eli opettajat kutsuivat toisiaan käärmeiksi ja käärmeen sikiöiksi sekä Jumalaa Isäksi farisealaisuuden sisäisessä keskustelussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kieli ei ole myöskään mitenkään ainutlaatuinen. Talmundissa farisealaiset rabbit eli opettajat kutsuivat toisiaan käärmeiksi ja käärmeen sikiöiksi sekä Jumalaa Isäksi farisealaisuuden sisäisessä keskustelussa.

        Se olikin pientä siihen verrattuna miten tällä palstalla toisia kutsutaan.

        🤨


    • Anonyymi

      Fariseukset olivat niitä, jotka hermostuivat Jeesukselle kun Hän paransi sairaan sapattina. Siitä lähtien he alkoivat tavoitella tappaakseen Hänet. Farisealaisille on hirveän tärkeää ulkoiset uskonnolliset teot ja niiden näkyminen. Ei niinkään se mitä oikea usko sydämessä on. Se ei ole muuttunut miksikään tänäkään päivänä.

      • Anonyymi

        Eli nykyaikana nimikristityt joilla ei ole Jumalan henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nykyaikana nimikristityt joilla ei ole Jumalan henkeä.

        Kyllä!


      • Anonyymi

        Tänään fariseukset hermostuvat "Jeesukselle" siitä kun tämä ei parannakaan sairaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään fariseukset hermostuvat "Jeesukselle" siitä kun tämä ei parannakaan sairaita.

        Näissä hurmos-hihhulikokouksessa ei ole koskaan kukaan parantunut, mutta paljon sairaammiksi ihmiset ovat tulleet .


      • Anonyymi

        " Siitä lähtien he alkoivat tavoitella tappaakseen Hänet."

        Missäs kohtaa Raamattua niin sanotaan? Itse muistan että Raamatussa olisi sanottu fariseusten kylläkin yrittäneen koetella, saada Jeesus kiinni tai raivatta tämä pois tieltä, mutta missä kohtaa en ole nähnyt mainittavan fariseusten halunneen tappaa Jeesusta. Sen sijaan fariseukset kylläkin tulevat varoittamaam Jeesusta kun Herodes aikoo tappaa Jeesuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänään fariseukset hermostuvat "Jeesukselle" siitä kun tämä ei parannakaan sairaita.

        Ei juutalaisuuteen kuulunut eikä kuulu että joku ihminen lupaa että parantaa sairaita ellei ole kyseessä koulutettu lääkäri. Eivät fariseukset parantaneet sairaita.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei juutalaisuuteen kuulunut eikä kuulu että joku ihminen lupaa että parantaa sairaita ellei ole kyseessä koulutettu lääkäri. Eivät fariseukset parantaneet sairaita.

        Aivan. Jeesuksesta kuitenkin kerrotaan UT:ssa että hän oli karismaattinen parantaja niinkuin siihen aikaan oli kai muitakin samanlaisia. Tänään monet kristilliset tai kristillisyyttä lähellä olevat liikkeet yrittävät parantaa sairauksia ilman mitään lääkinnällistä koulutusta Jeesuksen nimessä. No kyllähän nämä yritykset ovat järjestään epäonnistuneet ja valheita parantuneista kerrotaan ilman mitään todisteita. Kun sitten näytetään ettei parantumista olekaan tapahtunut nämä uskovat suuttuvat.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei juutalaisuuteen kuulunut eikä kuulu että joku ihminen lupaa että parantaa sairaita ellei ole kyseessä koulutettu lääkäri. Eivät fariseukset parantaneet sairaita.

        Jeesuksen aikaan arvostettiin kaikenlaisia kansanparantajia ja manaajia kuin terveyskeskuslääkäreitä nykyään. Talmundin mukaan varsinkin Salomonin nimeen oli suosittua karkoittaa henkiä ja parantaa sairaita. Silloin ei ollut samanlaista kehittynyttä terveyslaitosta ja lääketiedettä mitä se on tänään vaan sen ajan lääkärit olivat lähinnä kalliita puoskareita. Esimerkiksi verenvuototautia yritettiin parantaa juottamalla potilaille vuohen verta tai syötettiin lampaan papanoita koska niiden uskottiin lopettavan verenvuodon.


      • Tuo on kristillistä propagandaa. Ei pidä uskoa kaikkea paskapuhetta ihmisryhmistä joista ei oikeasti tiedä yhtään mitään.

        Todennäköisesti objektiivinen kuva fariseuksista olisikin jotain muuta kuin se jonka evankeliumien kirjoittajat halusivat antaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Jeesuksesta kuitenkin kerrotaan UT:ssa että hän oli karismaattinen parantaja niinkuin siihen aikaan oli kai muitakin samanlaisia. Tänään monet kristilliset tai kristillisyyttä lähellä olevat liikkeet yrittävät parantaa sairauksia ilman mitään lääkinnällistä koulutusta Jeesuksen nimessä. No kyllähän nämä yritykset ovat järjestään epäonnistuneet ja valheita parantuneista kerrotaan ilman mitään todisteita. Kun sitten näytetään ettei parantumista olekaan tapahtunut nämä uskovat suuttuvat.

        >Kun sitten näytetään ettei parantumista olekaan tapahtunut nämä uskovat suuttuvat.

        Poikkeuksetta ihmeparantumisista julistava aitouskova suuttuu, jos hänen juttujaan ei uskota.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Kun sitten näytetään ettei parantumista olekaan tapahtunut nämä uskovat suuttuvat.

        Poikkeuksetta ihmeparantumisista julistava aitouskova suuttuu, jos hänen juttujaan ei uskota.

        En uskovia kiinnosta mitä sinä uskot ja mitä et. Älä taas luule olevasi kiinnostava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä hurmos-hihhulikokouksessa ei ole koskaan kukaan parantunut, mutta paljon sairaammiksi ihmiset ovat tulleet .

        Olet siis ollut niissä kaikissa todistamassa. 🤣


    • Anonyymi

      > Onko tuollainen kansa vielä olemassa, siis etnisenä ryhmänä?

      Fariseukset eivät ole etninen ryhmä, vaan kuin papisto. Tuollainen ryhmä on periaatteessa nykyinen papisto, joka rakastaa enemmän ihmisoppeja kuin Jeesuksen ja Jumalan sanaa.

      • Anonyymi

        Onneksi emme me, sinä ja minä, ole sellaisia. Ja ylipäätään, väärässä olijathan ovat AINA niitä muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi emme me, sinä ja minä, ole sellaisia. Ja ylipäätään, väärässä olijathan ovat AINA niitä muita.

        Ja kaikki paha tulee AINA ulkopuolelta, eikä se koskaan synny omassa joukossa.


      • Anonyymi

        Onkohan käynyt joskus saalemissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan käynyt joskus saalemissa?

        Ei se käy muualla kuin vagabondin bileissä.


    • Anonyymi

      Lipun palvontaan ennakkoon lippuja lippujen asiakaspalvelusta.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      197
      3134
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      92
      1665
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      90
      1373
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      193
      1246
    5. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      993
    6. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      91
      958
    7. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      940
    8. Okei, mä ymmärrän...

      Et halua mitään. Mutta mikä juttu tää oli? Sun taholta? 49 vuotiaalle.
      Ikävä
      11
      932
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      44
      928
    10. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      19
      926
    Aihe