Muistelen, että tähän tuli jokin muutos. Miten on, lasketaanko. Ja jos ei lasketa, niin miten suuri se saa olla?
Lasketaanko tekninen tila rakennusoikeuteen?
5
3347
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä ja ei. Jos tekninen tila on ikkunaton (tai enintään hyvin pienellä ikkunalla varustettu), ainakin osittain maanalla oleva tila sitä ei lasketa rakennusoikeuteen. Muutoin se lasketaan.
- Anonyymi
Tekninen tila lasketaan aina rakennusoikeuteen.
- Anonyymi
Riippuu kokonaan siitä, kuinka vanha kaava on. Jos kaava on ennen vuotta 2000 hyväksytty ja sallii maanpällisen kellarin, niin teknisen tilan voi vallan hyvin laittaa maanpäälliseen kellariin käyttämättä yhtään kerrosneliötä.
Vastaavasti maanpäälliseen kellariin voi laittaa saunan, peseytymistilat, askarteluhuoneen, jne. tietyin ehdoin. Esimerkiksi myös muissa kerroksissa (siis asuinkerroksissa) pitää olla peseytymistila.
Olen näitä muutaman kappaleen rakentanut. Tarkastusvaiheessa ikkunoiden koko on rajoitettu, mutta asuahan voi sitten niin, että ottaa levyt pois ikkunoista ja saa lisää valoa. ;)
Maanpäällinen kellarikerros ja parvet ovat taitolajeja. Hyvä arkkitehti kykenee lähes tai jopa kolminkertaistamaan pinta-alan. Usein voi anoa ylityslupaa ja käyttää muita kikkoja.- Anonyymi
Itsehän asun kellarissa joka on 400 neliötä ja en tarvinnut rakennuslupaa, ikkunoita tosin ei ole ja kylmäkin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsehän asun kellarissa joka on 400 neliötä ja en tarvinnut rakennuslupaa, ikkunoita tosin ei ole ja kylmäkin on.
Höpö höpö, asut ryömintätilassa.
Paras ryöminttätila. minkä olen koskaa nähnyt, tuli vastaa Kauniaisissa. Ryömitätilassa oli biljardipöytä, kirjastonurkkaus ja punttisali.
Tarkistin heti asian ja totta toisaan: missään ei ole määritelty kuinka korkea ryömintätila voi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315703
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134182- 1962379
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661770Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791696Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351477Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141375En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741355viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241204- 941195