Muistelen, että tähän tuli jokin muutos. Miten on, lasketaanko. Ja jos ei lasketa, niin miten suuri se saa olla?
Lasketaanko tekninen tila rakennusoikeuteen?
5
3514
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä ja ei. Jos tekninen tila on ikkunaton (tai enintään hyvin pienellä ikkunalla varustettu), ainakin osittain maanalla oleva tila sitä ei lasketa rakennusoikeuteen. Muutoin se lasketaan.
- Anonyymi
Tekninen tila lasketaan aina rakennusoikeuteen.
- Anonyymi
Riippuu kokonaan siitä, kuinka vanha kaava on. Jos kaava on ennen vuotta 2000 hyväksytty ja sallii maanpällisen kellarin, niin teknisen tilan voi vallan hyvin laittaa maanpäälliseen kellariin käyttämättä yhtään kerrosneliötä.
Vastaavasti maanpäälliseen kellariin voi laittaa saunan, peseytymistilat, askarteluhuoneen, jne. tietyin ehdoin. Esimerkiksi myös muissa kerroksissa (siis asuinkerroksissa) pitää olla peseytymistila.
Olen näitä muutaman kappaleen rakentanut. Tarkastusvaiheessa ikkunoiden koko on rajoitettu, mutta asuahan voi sitten niin, että ottaa levyt pois ikkunoista ja saa lisää valoa. ;)
Maanpäällinen kellarikerros ja parvet ovat taitolajeja. Hyvä arkkitehti kykenee lähes tai jopa kolminkertaistamaan pinta-alan. Usein voi anoa ylityslupaa ja käyttää muita kikkoja.- Anonyymi
Itsehän asun kellarissa joka on 400 neliötä ja en tarvinnut rakennuslupaa, ikkunoita tosin ei ole ja kylmäkin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsehän asun kellarissa joka on 400 neliötä ja en tarvinnut rakennuslupaa, ikkunoita tosin ei ole ja kylmäkin on.
Höpö höpö, asut ryömintätilassa.
Paras ryöminttätila. minkä olen koskaa nähnyt, tuli vastaa Kauniaisissa. Ryömitätilassa oli biljardipöytä, kirjastonurkkaus ja punttisali.
Tarkistin heti asian ja totta toisaan: missään ei ole määritelty kuinka korkea ryömintätila voi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991526Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131176- 2271169
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2601024Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81979- 141950
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179933Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15899- 71787
Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33782