Ystävänpäivänä laskiaismäkeen

Miten vietät tulevaa ystävänpäivää?
Onko sinulla ystäviä, muistavatko he sinua?
Muistatko sinä heitä ja miten? Samaan aikaan vietämme laskiaissunnuntaita. Vieläkö uskallat mäen päälle ja kelkan kyytiin?

131

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Antaisit jo olla...

• Hei, eikö nappaa ; ) Ystävänpäivä ja laskiainen tulossa, perinteinen kotimainen laskiainen yhdistettynä amerikanhömppään?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Hei, eikö nappaa ; ) Ystävänpäivä ja laskiainen tulossa, perinteinen kotimainen laskiainen yhdistettynä amerikanhömppään?

Viiraako sinulla tosiaan noin pahasti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata sekaantua sen aloituksiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Yhteistyö on viisauden alku ja juuri.

Menandros

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata sekaantua sen aloituksiin.

Sinä voisit tietysti tukkia suusi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä voisit tietysti tukkia suusi.

En minä mitään ole sanonutkaan.
        Minä kirjoitin.

• Anonyymi

Nyt on sopivat ilmat pulkkamäkeen, sopivasti pakkasta.

• Anonyymi

Minulle nämä tuontipäivät eivät merkitse mitään!
      Yhteydenpito ja kanssakäyminen sekä huomionosoitukset eivät saa olla kalenterista riippuvaisia!

• Anonyymi

Onnistuuko jos jätepussin päällä laskee kun ei ole pulkkaa.

• Lapsena, kun ei ollut pulkkia, revittiin pahvilaatikosta palanen ja laskettiin sillä.

• Pahvi on parempi kuin jätepussi.
        Tai sitten pitäisi olla sellainen mäki, missä ei ole mitään kyhmyjä eikä möykkyjä. Jätepussi on niin ohut, että sattuu pyllyyn pienemmätkin kokkareet mäessä. Tai sitten on paras ainakin laittaa hyvät toppaukset housuihin.

• Tuli semmoinen systeemi mieleen, että jos laittaisi pienen tyynyn muovikassiin ja reisien sisäpuolelta ottaisi kassinsangoista kiinni ja sitten menoksi.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Tuli semmoinen systeemi mieleen, että jos laittaisi pienen tyynyn muovikassiin ja reisien sisäpuolelta ottaisi kassinsangoista kiinni ja sitten menoksi.

Hyvä ehdotus, pitääkin kokeilla.

• Anonyymi

Suomessa jos olisin sytyttäisin Äidin haudalle kynttilän , olis täyttänyt 94 :´-(

• Anonyymi

Tyhmät rakastaa hakata otsaansa seinään.

• Anonyymi

Ei j----ta.

• Anonyymi

Eikö kukaan läheinen ymmärrä viedä hoitoon ihmistä jolla on mopo on lähtenyt käsistä ?

• Anonyymi

Onko sulla jo noin paha tilanne, että haluat hoitoon,
        ota sinne omaan soteyhtymään yhteyttä ja kysele joutaisiko joku sieltä sinut halkmaan.
        vai sanovatko vain, että tuokaa mopoton taksilla tänne.
        Sitten varmasti helpottaa.

• Anonyymi

Noh perinteisesti kotosalla, ystävät ja kaverit on kadonneet. eläkkeelle
      jäätyäni, ja koronallakin on oma osuutensa. Sisarusten ja omien lasten kanssa tulee viestiteltyä.
      Täälä vasta tiistaina mennään laskettelemaan. itse ei taida uskaltaa mennä mäkeen kun tulin edellistalvena pää kolmantena jalkana altaan patovallia alas, sillä seurauksella että käsi murtui. jotain tuhdimpaa sapuskaa voisi tehdä, ja ystävänpäivätä käydä vaikka ravitolassa syömässä
      nj

• Anonyymi

Nyt live jutskat on ohi jälkikasvun kaa ja kömmin sänkyyn sättäilemään ja tuota pikaa nukkumaan. Tykkään sinusta nj. Sinun jutut on niin yhtäläisiä mun juttuni kanssa, yötä 😊

Korppis en jaksa kirjautua..ööö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt live jutskat on ohi jälkikasvun kaa ja kömmin sänkyyn sättäilemään ja tuota pikaa nukkumaan. Tykkään sinusta nj. Sinun jutut on niin yhtäläisiä mun juttuni kanssa, yötä 😊

Korppis en jaksa kirjautua..ööö

Kylä korppis muistaa tykätä jos joku viitsii olla samaa mielipuolta.
        Väkisin vääntää juttua ei taida olla muuta tekemistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kylä korppis muistaa tykätä jos joku viitsii olla samaa mielipuolta.
        Väkisin vääntää juttua ei taida olla muuta tekemistä.

Tulin juuri hiihtämästä. Onko sinulla suksia? Täällä on kaunis aurinkoinen ulos kutsuva sää. Sisälläkö sinä?

No, henri on nyt vanhapalstatuttu. En minä kavereita moiti.

• Anonyymi

Kuinka kauan annatte höhhelön vedättää itteenne ? Vähän itsekunnioitusta !

• Jos ei joku muista minua muuten kuin ystävänpäivänä, niin turhaa teeskentelyä se on silloinkaan.
      Taikka kun tarkemmin mietin, niin voisin kyllä vastaanottaa sellaisia sydämenmallisia suklaakonvehteja, kun ei itsellä tule mentyä kauppaan.

• Anonyymi

Olen samoilla latusilla. Olen delegoinut muodolliset muistamiset vaimolleni.
        Elän itse spontaanisti tai tarpeen mukaan. Todellisia yllätyksiä.
        Likimainkaan kaikki eivät ole yllätyksiä koska vaimolleni kohdistamani "yllätykset" pohjautuvat arkisten keskustelujen yhteydessä esiin tulleisiin, jonkin asteisiin toiveisiin. Eivät siis ole edes vihjeitä saatikka pyyntöjä.
        Alue on laaja. Kultaleijonasta Karibian risteilyyn.
        Vaimoni on kolmesti maininnut hääpäivästämme. 40v, 45v ja viimeeksi 50v päivistä.
        Olemme siihen aikaan aina olleet Espanjassa ja päivä on kuitattu sillä, että olen käynyt varaamassa pöydän asuntomme vastapäisestä, tasokkaasta ravintolasta mainiten varauksen yhteydessä varauksen aiheen. Kahdesti on ravintola tarjonnut kuohuviinipullon.
        Joten osaan minäkin juhlia merkkipäiviä!

• Anonyymi

Muistan näin ystävänpäivän aattona ja tietenkin suklaarasialla, mutta kun osoittesi hukkui, niin syön suklaat itse ja kerron sitten miltä maistuivat ja lähetän vain ystävänpäivän onnittelut virtuaalissa, Kiitos kun olet olemassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Muistan näin ystävänpäivän aattona ja tietenkin suklaarasialla, mutta kun osoittesi hukkui, niin syön suklaat itse ja kerron sitten miltä maistuivat ja lähetän vain ystävänpäivän onnittelut virtuaalissa, Kiitos kun olet olemassa.

Heitä sitten pieni ajatus tännepäin sitä suklaata mässyttäessäsi, ajattele vahingoniloisena kuinka hyvälle se minun suussani olisi maistunut ja onnittele itseäsi suupielet suklaassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Aaah!
        Peli ei taidakaan olla vielä pelattu sitä suklaarasiaa koskien.

Tyttäreni laittoi kuvan isosta jauhelihamurekkeesta, jota oli heittämässä uuniin. Lupasi tuoda sitä minullekin huomenna. Kysyi, josko tarvitsisin jotain kaupasta. Vaatimattomasti pyysin tuomaan vain lisää maitoa, piimää ja hapankaalia.

Tietäen hänen olevan fiksu tyttö, niiin uskon hänen silmiinsä osuvan kaupassa käydessä nekin ystävänpäivän suklaakonvehtirasiat. Ja muistaen minun olevan perso suklaalle, niin ...

• Anonyymi

Pulkkamäet sun muut vauhtiaktiviteetit jätän väliin - säilyy luut ehjempänä.

Laskiaispullan aion kyllä mussuttaa ja hernekeittopurkkikin on kaapissa jos halu iskee.

• Anonyymi

Kiitos kysymästä aloittaja, minä olen innostunut sekä laskiaissunnuntaista, että ystävänpäivästä. Ihana kun on pikkutapahtumaa elämässä.
      Ystävä (no on vähän enemmän) tulee syömään. Lähden kohta tästä kauppaan ja vielä mietin, laitanko hernekeittoa/laskiaispullat vai blinejä/kaviaaria/sienisalaattia/suolakurkkua/laskiaispullat. Suuria päätöksiä eläkeläiselle, hyvä kun on, ei olisi jos ei itse itselleen järjestäisi vaihtoehtoja.
      Pulkka on lapsenlapsia varten, mutta tuskin sillä nyt laskettelen. Jos joku pyytäisi, vaikka hitaasti kompuroiden mutta menisin.
      Laitan kahdelle henkilölle tekstarin toivottaen ystävänpäivää. Jos ei mulle kukaan laita niin olen vähän allapäin asiasta, mutta minkäs sille. Toivon että joku laittaa, piristäisi se. Yksi jo toivotti eilen kun soitettiin ihan muuta asiaa, kiitin, kumarsin ja toivotin hänelle. Hyvää Laskiaissunnuntaita kaikille ja Ystävänpäivää, ollaanko tässä etä-ystäviä vai johonkin samaan remmiin kuuluvia kumminkin.

• Huomenta@

Tein torstaina ison kattilan hernesoppaa jota nautimme myös tänään, loput pakastan. Samalla torstain päivällisellä tarjoilin wegekaviaaria, sipulia ja smetanaa vohveleiden kera. Sitä herkkua napsimme vielä eilen illalla. Laskiaispullia paistoin myös eilen aamulla ja täytin ne vadelmilla ja kermavaahdolla. Niitä vein mökille, jonne kuopus tuli ystävänpäivän viettoon kavereineen. Siis laskiaisruokia nautittu näin etukäteen kun molemmat poikani ovat täällä korvessa.

Hiihdellyt olen tammikuun lopulta alkaen ja tänäänkin lähden jäälle hiihtämään. Onhan minulla iso ahkio jolla käyn pilkillä, mäen laskuun en ole sitä käyttänyt ; ) Poikien yksi vanha pulkka on varaston seinällä, en kuitenkaan aijo lasketella.

Tiedän saavani muutaman ystävänpäivätervehdyksen ja lähetän tietty heille omani. Tapanani on editoida valokuvista ystävänpäiväkortit tai videot.

Kivaa lauantaipäivää, odottelen aurinkoa hiihtokaveriksi.

• Laskiaistiistai taitaa olla se perinteinen laskettelupäivä , vaikka laskiaispullat ovat olleet jo kauan kaupoissa, minäkin erehdyin ostamaan kun kävimme eilen kaupassa, vaikka periaatteessa minun täytyisi kiertää se hylly kaukaa.
      Suksilla olen viimeiksi seissyt tyyppi 15 vuotta sitten ja pulkkaankaan en enää istuisi, mitään takeita että pääsisin siitä enää ylös.

(Laskiaisella on muuten vanhat perinteet ja siitä alkaa karnevaaliaika katolisen kirkon maissa, kun sanotaan hyvästit lihalle ja herkutteluille noin yleensäkin enne paaston aikaa. (Carna-vale, hyvästit lihalle) New Orleansin Mardi Gras sijoittuu myös tähän aikaan.)

Helmikuun 14 pvä ei varsinaisesti ole ystävänpäivä muualla kuin Suoomessa, perinteisesti St. Valentinin päivä on yhdistetty parisuhteeseen, rakkauteen ja jopa täällä Ruotsissa, sillä on tietty romanttinen sanoma: Alla Hjärtans Dag, eli kaikkien sydämien päivä.

Oli sitten miten oli, hyvää ystävänpäivää sinulle ja kaikille muillekin palstaystäville <3

• Luin tuosta alta, että hääpäiväsi on huomenna, joten onnittelut Sinulle ja kumppanillesi.

• Pitää ottaa huomioon, että Suomi ja Ruotsi ovat protestanttisia maita.

Ei täällä ihimisen pyhimyksiksi julistamia toisia ihmisiä kumarrella eikä rukoilla niinkuin katolilaisissa maissa.
        Vain Jumala on pyhä meidän maissamme.

Lihatonta päivää vietetään silloin, kun on kansainvälinen Sydänpäivä (syyskuussa). Pitäkää te katolilaiset (itsenne katolilaisiksi tuntevat) Carna-valeenne omina aikoinanne, kumarrelkaa pyhimyksiänne ja suudelkaa niitten varpaita. Miksi meille niitä tyrkytät.

• Paloma01

Sinulla on huomenna se suuri merkkipäivä, joten onnittelen valinnastasi ja toivotan sydämelliset onnitteluni teidän liiton onnistumisesta.

Olet valinnut rehdin suomalaisen miehen ja komean, joten laita kuvia meidän kaikkien katsottavaksi.

• Anonyymi

Toisilla on varaa valita. Pieni naisellinen Paloma ja raamikas Lego, olette kaunis pari. Onneksi olkoon kyyhkyläiset!
        ❤️❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisilla on varaa valita. Pieni naisellinen Paloma ja raamikas Lego, olette kaunis pari. Onneksi olkoon kyyhkyläiset!
        ❤️❤️

Pieni iloisesti hymyilevä nainen on söpö.

sanoo miehet

• Eipä se hänellä ole ensimmäinen.

Mielenkiinnolla odottelen, ilmestyykö hänen sukunimeensä taas yksi nimi lisää vai pitääkö sitä liian suomalaisena itselleen.
        Vai voisiko Lego olla niin nössö, että ottaisi hänen entisten miestensä nimet omaksi sukunimekseen. Ei varmaan aivan pois suljettua sekään.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Eipä se hänellä ole ensimmäinen.

Mielenkiinnolla odottelen, ilmestyykö hänen sukunimeensä taas yksi nimi lisää vai pitääkö sitä liian suomalaisena itselleen.
        Vai voisiko Lego olla niin nössö, että ottaisi hänen entisten miestensä nimet omaksi sukunimekseen. Ei varmaan aivan pois suljettua sekään.

Koitappas tellu nyt se kademielesi peittää, iloitaan Paloman puolesta, ja Legon myös.

• Anonyymi kirjoitti:

Koitappas tellu nyt se kademielesi peittää, iloitaan Paloman puolesta, ja Legon myös.

Sinulla noita kateuskortteja vain riittää hihoissasi.
        Taitaa olla aika leveät ja painavat hihat sinulla.

Miksi olisin kateellinen, kun olen oikein yllyttänyt heitä kiirehtimään vihille. Tällaista tautista aikaa ja jos ennen vihkimistä Legolle kävisi huonoimmalla mahdollisella tavalla, niin siinä olisi Palomalta sujahtanut perintö sivu suun Legon pojalle kokonaan.
        Enää vajaa vuorokausi, niin hänellä on kyntensä kiinni puoleen perinnöstä. Ei Paloma tyhmä ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olette te pirun ahkeria käyttämään tuota kateellinen sanaa. Ei teille voi muuta, kuin nauraa.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Sinulla noita kateuskortteja vain riittää hihoissasi.
        Taitaa olla aika leveät ja painavat hihat sinulla.

Miksi olisin kateellinen, kun olen oikein yllyttänyt heitä kiirehtimään vihille. Tällaista tautista aikaa ja jos ennen vihkimistä Legolle kävisi huonoimmalla mahdollisella tavalla, niin siinä olisi Palomalta sujahtanut perintö sivu suun Legon pojalle kokonaan.
        Enää vajaa vuorokausi, niin hänellä on kyntensä kiinni puoleen perinnöstä. Ei Paloma tyhmä ole.

"Enää vajaa vuorokausi, niin hänellä on kyntensä kiinni puoleen perinnöstä. Ei Paloma tyhmä ole."

Tuskin tämä Legokaan, joka on voinnut tehdä testamentin vaikka kissojen hyväksi, kuten rajata, kuka hänet perii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Enää vajaa vuorokausi, niin hänellä on kyntensä kiinni puoleen perinnöstä. Ei Paloma tyhmä ole."

Tuskin tämä Legokaan, joka on voinnut tehdä testamentin vaikka kissojen hyväksi, kuten rajata, kuka hänet perii.

Onko tietoo, paljonnii maallista mammonaa tällä Lappeenrannan pojalle kertynyt?

• Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin lakiosa on puolet perintöosasta vaikka olisi testamenttikin.
        Onhan se neljäsosakin enemmän kuin ei mitään, jos nyt Lego olisi sattumalta niin kissaystävä, että olisi kaiken lakiosan ulkopuolelta olevan testamentannut kissoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tietoo, paljonnii maallista mammonaa tällä Lappeenrannan pojalle kertynyt?

Liekö hällä muuta kun se pitkä liuhuletti.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Kuitenkin lakiosa on puolet perintöosasta vaikka olisi testamenttikin.
        Onhan se neljäsosakin enemmän kuin ei mitään, jos nyt Lego olisi sattumalta niin kissaystävä, että olisi kaiken lakiosan ulkopuolelta olevan testamentannut kissoille.

Eikö tuo lakiosa koske rintaperillisiä eikä puolisoa.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Eipä se hänellä ole ensimmäinen.

Etkömsie jummalauyta osaa olla vit....

• Anonyymi kirjoitti:

Etkömsie jummalauyta osaa olla vit....

Onpa siinä rivosuinen vanha täti-ihminen.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Onpa siinä rivosuinen vanha täti-ihminen.

Jep!

Eikä ole kirjoitustaitokaan kovin häävi.

• Anonyymi

Valinta ? Ainoa mahdollisuus.

• Kiitos Kristiina :)

• Anonyymi

Muistan tekstiviesteillä ystäviäni ja mietes sitä muuten, kun on tämä koronakin...

Pirre

• Lukasin tätä perintökaarikeskustelua. No, tuo naimisiinmeno tai menemättömyys on kaiketi ulkopuolisille ongelmallista. Hääjuhlan aattona Palomalle selvitetään, kuinka varattomuutta
        ehkäiseistään jos kuolo toisen korjaa.

Toivotan onnea Paloman ja Legon päätöksestä mennä naimisiin.

Itse olen kokenut päinvastaista painostusta, että pitäs mennä naimisiin. No, kun ei mennä.
        Nämä päätökset ovat kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti.....
        voi piru vie, erehdyin siteeraamaan jotain suurta ja tuntematonta; )

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Lukasin tätä perintökaarikeskustelua. No, tuo naimisiinmeno tai menemättömyys on kaiketi ulkopuolisille ongelmallista. Hääjuhlan aattona Palomalle selvitetään, kuinka varattomuutta

Itse olen kokenut päinvastaista painostusta, että pitäs mennä naimisiin. No, kun ei mennä.

sellainen vanha vitsi, että kännissä ja kihloissa on kivaa, mutta krapullassa ja naimisissa ei

• korppis kirjoitti:

Lukasin tätä perintökaarikeskustelua. No, tuo naimisiinmeno tai menemättömyys on kaiketi ulkopuolisille ongelmallista. Hääjuhlan aattona Palomalle selvitetään, kuinka varattomuutta

Mikä se panee teidät vanhat naiset tällä palstalla kiroilemaan niinkuin katujätkät.
        Onhan tuo nyt tosin lauantai-ilta, mutta jo nyt tuossa kunnossa ...

• Anonyymi kirjoitti:

sellainen vanha vitsi, että kännissä ja kihloissa on kivaa, mutta krapullassa ja naimisissa ei

Joo, näin olen asiat omalta kohtaisestikin kokenut ; ))

• Tellukka kirjoitti:

Mikä se panee teidät vanhat naiset tällä palstalla kiroilemaan niinkuin katujätkät.
        Onhan tuo nyt tosin lauantai-ilta, mutta jo nyt tuossa kunnossa ...

Onko, piru vie paha kirosana?

Söin juuri hernesoppaa en ole aikeissa alkaa juopottelemaan, saunaillalle on varattu alkoholittomat 0,33 l oluet.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Totta tuo, että parisuhdeasiat on kahden kauppa. Miksi kuitenkin oman suhteesi tänne levittelet? Ai että palsta piruillessaan painostaa sinua naimisiin? Kyllä siihen tarvitaan sen toisen osapuolen kosinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta tuo, että parisuhdeasiat on kahden kauppa. Miksi kuitenkin oman suhteesi tänne levittelet? Ai että palsta piruillessaan painostaa sinua naimisiin? Kyllä siihen tarvitaan sen toisen osapuolen kosinta.

Oletan, että täällä joku muukin levittelee perheasioitaan, vai mistä
        te jotkut häätkin tiedätte ym.

Älkää syyttäkö vain yhtä.

• korppis kirjoitti:

Kahden kauppa.
        Niin minäkin ajattelen.

Miksi siihen sitten tarvitaan kolmas osapuoli tinkaamaan, että haluatko rakastaa, kunnes kuolema erottaa?
        Eikö siihen riittäisin vannottaa sitä toinen toisilleen vaikka joka päivä, jos tuntuu kuin olisi vielä (tai jo) epävarmaa se toinen toisensa rakastaminen asuttuaan yhdessä avioliiton oloisessa suhteessa, jaettuaan saman talon, tilin ja vuoteenkin jo kymmenisen vuotta keskenään.

Mikä sitten on motiivina siihen vihille menoon? Ei varmaan ole niinkään, että olisi pienokainen tulossa enää tuossa iässä? Vihkikuva? Mutta voisihan sellaisen pariselfien ottaa koska vain muutenkin, vaikkapa useammankin erilaisia hattuja vaihdellen.

En minä ainakaan löydä tuohon muuta syytä kuin oman taloudellisen tilanteensa turvaamisen siinä tapauksessa, että toinen poistuu näyttämöltä.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Kahden kauppa.
        Niin minäkin ajattelen.

Miksi siihen sitten tarvitaan kolmas osapuoli tinkaamaan, että haluatko rakastaa, kunnes kuolema erottaa?
        Eikö siihen riittäisin vannottaa sitä toinen toisilleen vaikka joka päivä, jos tuntuu kuin olisi vielä (tai jo) epävarmaa se toinen toisensa rakastaminen asuttuaan yhdessä avioliiton oloisessa suhteessa, jaettuaan saman talon, tilin ja vuoteenkin jo kymmenisen vuotta keskenään.

Mikä sitten on motiivina siihen vihille menoon? Ei varmaan ole niinkään, että olisi pienokainen tulossa enää tuossa iässä? Vihkikuva? Mutta voisihan sellaisen pariselfien ottaa koska vain muutenkin, vaikkapa useammankin erilaisia hattuja vaihdellen.

En minä ainakaan löydä tuohon muuta syytä kuin oman taloudellisen tilanteensa turvaamisen siinä tapauksessa, että toinen poistuu näyttämöltä.

Terkut löylyistä 😊

Näinhän minäkin ajattelen. Olin vanhanaiksisessa avioliitossa kirkkovihkimisineen ja otin mieheni nimen. Nykyään sukunimensä voi molemmat pitää entisellään. Vaihdoin myöhemmin tyttönimeni takaisin ja tulee pysymään.

Kahta en vaihde sukunimeä ja niin mikä se toinen olikaan.

Korppis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terkut löylyistä 😊

Näinhän minäkin ajattelen. Olin vanhanaiksisessa avioliitossa kirkkovihkimisineen ja otin mieheni nimen. Nykyään sukunimensä voi molemmat pitää entisellään. Vaihdoin myöhemmin tyttönimeni takaisin ja tulee pysymään.

Kahta en vaihde sukunimeä ja niin mikä se toinen olikaan.

Korppis

Johan on katkerat kokemukset avioliitosta ressukkakorppiksella. Onkos joku muka sinulle tyrkyttänyt sukunimeään sittemmin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli olet se "moninikki" jolla on yksi perusnikki anonyymi.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Kahden kauppa.
        Niin minäkin ajattelen.

Mä sanoin miehelle uuden vuoden alussa, että aion rakastaa häntä tämänkin vuoden. Ei sitä tarvitse joka päivä ilmoittaa.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Kahden kauppa.
        Niin minäkin ajattelen.

Olisiko rakkaus?

• korppis kirjoitti:

@korppis, Eliaana ja kaikki muutkin kiitos onnitteluista. Meillä oli erittäin onnistunut vihkiseremonia ja lounas. Elämäni paras laskiaissunnuntai, koronasta huolimatta ja rakkaan perheen seurassa.

• Tellukka kirjoitti:

Kahden kauppa.
        Niin minäkin ajattelen.

Koskaan tullut mieleen, että jospa se olen minä joka täältä ensin lähtee?

• Anonyymi kirjoitti:

Olisiko rakkaus?

Rakkautta voi uskoa motiiviksi vain se joka itsekin on vielä kykenevä antamaan ja vastaanottamaan rakkautta.
        Meillä oli lämmin, kaunis, mieleenpainuva vihkiseremonia.

• Paloma01 kirjoitti:

Rakkautta voi uskoa motiiviksi vain se joka itsekin on vielä kykenevä antamaan ja vastaanottamaan rakkautta.

Katselin hääjuhlakuvianne, kaunis morsian ja komea sulhanen, onnelliset ovat kauniita 💞

• Paloma01 kirjoitti:

Onhan se hienoa, että melkein kymmenen vuoden yhdessä asumisen jälkeen aloitte vihdoin tuntea rakkautta toisianne kohtaan. Ja vasta sitten uskalsitte tunnustaa sen toisillennekin, kun kolmas osapuoli tivasi, että tahdotko sinä rakastaa tuota ja sinä tuota.

Yhtä hienoa ja varmasti mieleenpainuvaa sekin, että teidän yhteiselämässänne oli edes yksi päivä, kun tunsitte itsenne onnellisiksi.
        Ja lämmin? No totta mooses oli lämmin karvahatu päässä sisällä.

• Paloma01 kirjoitti:

Koskaan tullut mieleen, että jospa se olen minä joka täältä ensin lähtee?

Tilastollisen miesten ja naisten keski-iän huomioonottaen ...
        Ja sen, että miehillä on 70% suurempi vaara saada koronan vakavampi muoto ja kuolla siihen kuin naisilla.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

@korppis, Eliaana ja kaikki muutkin kiitos onnitteluista. Meillä oli erittäin onnistunut vihkiseremonia ja lounas. Elämäni paras laskiaissunnuntai, koronasta huolimatta ja rakkaan perheen seurassa.

Voiko moinen seremonia olla epäonnistunutkin?

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Katselin hääjuhlakuvianne, kaunis morsian ja komea sulhanen, onnelliset ovat kauniita 💞

No ilmankos sinä et kauniilta näytä.
        Mutta onko tuolla sulhasella siniset farkut mustan takin kanssa hääpukuna?

• Anonyymi kirjoitti:

Minulle, joka olen itseriittoinen, itserakas, omahyväinen ja mitä kaikkea olenkaan, riittää että oma tyytyväisyyteni ulkonäkööni.

Hollannissa juhlaan pukeudutaan vapaampia kuin Suomessa. Erittäin suosittu juhla-asu on farkut ja puvuntakki. Eihän ne kirkkohäät olleet, emmekä elä enää kuuskytlukua.

• korpikirjailija kirjoitti:

Minulle, joka olen itseriittoinen, itserakas, omahyväinen ja mitä kaikkea olenkaan, riittää että oma tyytyväisyyteni ulkonäkööni.

Hollannissa juhlaan pukeudutaan vapaampia kuin Suomessa. Erittäin suosittu juhla-asu on farkut ja puvuntakki. Eihän ne kirkkohäät olleet, emmekä elä enää kuuskytlukua.

Hollannissakos heidät vihittiin?

• Tellukka kirjoitti:

Hollannissakos heidät vihittiin?

Ei onnistunut heitto, tarvii hiomista..

• korpikirjailija kirjoitti:

Ei onnistunut heitto, tarvii hiomista..

No hiopa sitten heittoasi lisää.
        Kyllä minä olin ymmärtänyt heidät vihityn Ruotsissa.

Mutta mistä tosiaankin minun entiset työhaalarini ja työpaitani ovat Dalajoen suistoon joutuneet.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

No hiopa sitten heittoasi lisää.
        Kyllä minä olin ymmärtänyt heidät vihityn Ruotsissa.

Mutta mistä tosiaankin minun entiset työhaalarini ja työpaitani ovat Dalajoen suistoon joutuneet.

Näyttääpä tosiaan olevan kuin siivousfirman kirkkaansininen mukavanväljä haalari ja musta reilun kokoinen työtakki sulhon yllä, varmaan kaaso kk on vinkannut miten hollandiassa tällä vuosituhannella juhliin pukeudutaan. Jopas on veikeä kampauskimn sulholla, onko puukenkämaan muotia sekin?

• Anonyymi

Miten ne kirkkohäät on sitten erillaiset pukeutumisen suhteen?

• Anonyymi kirjoitti:

Farkut, valkoinen paita ja musta puvun takki on juuri sopiva asu tämäntyyppiseen tilaisuuteen. Takki vaihtui sitten ravintolaan lähtiessä norjanvillapaitaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten ne kirkkohäät on sitten erillaiset pukeutumisen suhteen?

Tämä oli täysin ei-formelli vihkimistilaisuus lyhyen kaavan mukaan kotona, Ei pukukoodia, muuta kuin olin suositellut "puhdasta ja ehjää."
        Kirkkohäät ovat sitten tapaus erikseen ja asu määräytyy sen mukaan miten suuri tilaisuus, mihin aikaan päivästä ja miten morsiuspari pukeutuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Voiko moinen seremonia olla epäonnistunutkin?

Voi, monella tapaa.
        Mutta meillä ainakin kaikki meni nappiin, tunnelma oli iloinen ja vapautunut.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Tämä oli täysin ei-formelli vihkimistilaisuus lyhyen kaavan mukaan kotona, Ei pukukoodia, muuta kuin olin suositellut "puhdasta ja ehjää."
        Kirkkohäät ovat sitten tapaus erikseen ja asu määräytyy sen mukaan miten suuri tilaisuus, mihin aikaan päivästä ja miten morsiuspari pukeutuu.

Olen ollut lukuisissa häissä, niin Suomessa, kuin muuallakin,(jopa Ruotsissakin)
        mutta missään näistä en ole etukäteen kuullut, miten morsian pukeutuu häihinsä.

En ole myöskään kuullut, että häiden koko määräisi pukeutumista, ei myöskään se, mihin aikaan päivästä.

• Paloma01 kirjoitti:

"Paloma01"

"Ägentligen hände det som själen din visste det måste
        ja är inte tvungen till famnen krypa utan stå bredvid som en kvinna de Stolte."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=d5ZH9Q2JOJI

https://www.youtube.com/watch?v=70k2lHsBMKo

Gratulerar ni boda

H.

• Paloma01 kirjoitti:

Paljon onnea myös minulta.
        Sukunimi ei ole oleellinen asia, onneksi nykyisin voi tehdä kuinka parhaaksi näkee.
        Otin aikoinaan ensin miehen sukunimen, en pitänyt siitä koskaan, joten otin tyttönimeni takaisin.
        Veljeni vaimoineen uudistivat viime kesänä vihkivalansa, hieno tilaisuus.
        Voisin mennä naimisiinkin vielä, eihän sitä koskaan tiedä....

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Kahden kauppa.
        Niin minäkin ajattelen.

Nimenomaan kahden kauppa, ei siihen tarvita kolmatta hittuilemaan, ja arvuuttelemaan mahdollisia (luuloteltuja) syitä vihkiytymiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut lukuisissa häissä, niin Suomessa, kuin muuallakin,(jopa Ruotsissakin)
        mutta missään näistä en ole etukäteen kuullut, miten morsian pukeutuu häihinsä.

En ole myöskään kuullut, että häiden koko määräisi pukeutumista, ei myöskään se, mihin aikaan päivästä.

Morsiamen asun pitää olla salaisuus jopa sulhaselle vihkimiseen asti. Nyt koko Suomi sai tietää etukäteen. Mahtaako sulho lukea suomi24 palstoja?

• Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan kahden kauppa, ei siihen tarvita kolmatta hittuilemaan, ja arvuuttelemaan mahdollisia (luuloteltuja) syitä vihkiytymiselle.

Ei hän kyllä ole kieltänytkään, etteikö minun arvailuni vihille menon perimmäisestä syystä pitäisi paikkansa.
        Toinen motiivihan voisi tosin olla sekin, että on rakkaus käynyt jo pikkusen epävarmaksi näitten melkein kymmenen vuoden jälkeen, kun ensihuuma on mennyt ohi ja tarvitsee yritystä antaa sille tekohengitystä vihkimisellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Morsiamen asun pitää olla salaisuus jopa sulhaselle vihkimiseen asti. Nyt koko Suomi sai tietää etukäteen. Mahtaako sulho lukea suomi24 palstoja?

Enpä usko että "koko Suomi" lukee palstoja.
        Mahtaako nämä vanhat taikauskot pitää paikkaansa jos pariskunta on asunut kymmenisen vuotta yhdessä?
        Eikä kysymys ollut morsiuspuvusta, vaan neuleleningistä. Big deal :)

(Luen aina välillä sille "valittuja paloja" kirjoitteluista)

• liekko kirjoitti:

Paljon onnea myös minulta.
        Sukunimi ei ole oleellinen asia, onneksi nykyisin voi tehdä kuinka parhaaksi näkee.
        Otin aikoinaan ensin miehen sukunimen, en pitänyt siitä koskaan, joten otin tyttönimeni takaisin.
        Veljeni vaimoineen uudistivat viime kesänä vihkivalansa, hieno tilaisuus.
        Voisin mennä naimisiinkin vielä, eihän sitä koskaan tiedä....

Kiitos liekko :)
        Minä olen pitänyt edesmenneen sukunimet, isän sukunimi plus äidin sukunimi, espanjalaisen perinteen mukaan, lähinnä koska lapsillani on sama sukunimi. Nyt kun on elänyt näinkin kauan samannimisenä niin ei tunnu luontevalta ottaa uutta sukunimeä. Kumpikin pidämme omamme.
        Suosittelen avioitumista. Ainakin tähän saakka meillä on mennyt hyvin :))

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Kiitos liekko :)
        Minä olen pitänyt edesmenneen sukunimet, isän sukunimi plus äidin sukunimi, espanjalaisen perinteen mukaan, lähinnä koska lapsillani on sama sukunimi. Nyt kun on elänyt näinkin kauan samannimisenä niin ei tunnu luontevalta ottaa uutta sukunimeä. Kumpikin pidämme omamme.
        Suosittelen avioitumista. Ainakin tähän saakka meillä on mennyt hyvin :))

Vuorokausi onkin hyvä mittari.

• Anonyymi

Ei paljon tartte kun pää on valmiiks sekasin.

• Herneoppaako söit, pistikö mahankin sekaisin?

• Anonyymi

Kortit laitettu muutamalle läheiselle, en ole luopunut tavasta vielä.
      Tänään huristelin potkukelkalla ja huomenna meinaan jatkaa samalla tyylillä, voi hyvä luoja että se on kivaa! Tiet on suorastaan siunatussa kunnossa, jos nyt tuota sanaa lainaisi poikkeustapauksessa näin poikkeustalvena. ”Jaffat tulloo ja helemat paukkuu”

• Anonyymi

Noh , mie jo toissapäivänä rakkaalle harmaatukkaiselle 10 keltaista ruusua (mitä lie tarkoittaa ? ) :D

Lemmenkäinen

• Anonyymi

Hienoa, että teet korppis näitä aloituksia. Eihän sillä aiheella niin väliä ole. Pääasia, että halukkaat saavat kommentoida "nuotista ja nuotin vierestä".

• Anonyymi

Saa itsekin huseerata mielinmäärin ja harjoitella medianlukutaitojaan.

• Anonyymi

Aikuiset ovat liian vanhoja ja niiden pylly menee rikki - Pulkkamäen ammattilaiset eli lapset kertovat miksi aikuisten pylly ei kestä.

https://yle.fi/uutiset/3-11787303

Pertikki

• Anonyymi

Sisko riekkui pulkkamäessä lastenlasten kanssa niin että tuli vettä polveen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sisko riekkui pulkkamäessä lastenlasten kanssa niin että tuli vettä polveen.

Parempi lastenlasten kanssa vettä polvessa kuin ilman lastenlapsia kus-a päässä.

• Anonyymi

Hyvää ystävänpäivää korpis, ja kaikki ystävät ja vihamiehet :)

• Samoin sinulle ja kaikille muillekin, ketään jaottelemalla ystäviin tai vihamiehiin 😊hyvää ystävänpäivää. Ilman sinua, minua ja muitakaan ei synny keskustelua.

Jaetaan iloa, puretaan huonoa tuulta, kehutaan ja peukutetaan itseä ja toisia. Haukutaan jos tuntuu, että ollaanhan parempia kuin muut 🌹🌹

Hypistellään ja hihitellään.

• Anonyymi

Samoin sinulle ja kaikille muillekin, ketään jaottelemalla ystäviin tai vihamiehiin 😊hyvää ystävänpäivää. Ilman sinua, minua ja muitakaan ei synny keskustelua.

Jaetaan iloa, puretaan huonoa tuulta, kehutaan ja peukutetaan itseä ja toisia. Haukutaan jos tuntuu, että ollaanhan parempia kuin muut 🌹🌹

Ei ole mitään syytä itsensä paremmuutta todistella, ollaan hyviä ihan tällaisenaan. En välitä kanssasi hypistellä enkä hihitellä, on nääs live-elämäkin. Keskustelun laatu palstalla kyllä olisi parempi ilman sinua.

• Anonyymi

Itselles toivottelet.

• Anonyymi

Samoin sinulle ja kaikille muillekin, ketään jaottelemalla ystäviin tai vihamiehiin 😊hyvää ystävänpäivää. Ilman sinua, minua ja muitakaan ei synny keskustelua.

Ilman sinua syntyisi keskustelua..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään syytä itsensä paremmuutta todistella, ollaan hyviä ihan tällaisenaan. En välitä kanssasi hypistellä enkä hihitellä, on nääs live-elämäkin. Keskustelun laatu palstalla kyllä olisi parempi ilman sinua.

Syytön minä olen siihen, että saan ilkeitä vastauksia kuten nyt sinäkin vastasit tylysti.

Minäkin lähden kuopuksen kanssa live-elämää viettämään 😊 Hiphei aurinko ilmestyi sopivasti...moiks.

Korppis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syytön minä olen siihen, että saan ilkeitä vastauksia kuten nyt sinäkin vastasit tylysti.

Minäkin lähden kuopuksen kanssa live-elämää viettämään 😊 Hiphei aurinko ilmestyi sopivasti...moiks.

Korppis

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. (Sananlasku, ei siteeraus)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korppis

Onko mieleesi koskaan tullut miettiä, miksi muut saavat ystävällisiä vastauksia ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. (Sananlasku, ei siteeraus)

Niin metsänhoitaja vastaa kuin sille huudetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korppis

Niinkö haluat uskoa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korppis

Älä pidä kiirettä takasin. Viettäkää ihania äiti-lapsi viikkoja. Lukekaa satuja toisillenne!

• Anonyymi

Voi ei! Haluatko panna ällön kiertämään??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei! Haluatko panna ällön kiertämään??

Maata kiertävälle radalle.

• Anonyymi

Ihan viesteillä huomioitu ystävät, pulkkamäki jäi pois lasten kasvaessa.

• Anonyymi

On paljoki ystäviä,
      muistain heitä kaikkia a j a t u s maailmassani,
      he ei unohdu koskaan,
      sen he tietävätki kyllä kaikki itse tykönään,

• En vietä ystävänpäivää.
      Muutama kortti on tullut, olen laittanut kiitokset Facen kautta.
      Tänään pakkasin kissan ja tavaroita autoon ja tultiin mökille. Kaveri oli hyvänä apuna kantamassa.
      Pakkasia lupaili, pannaan puita uunin niin ei tule kylmä.
      Sanoin kaverille että on kuin olisi kotiin tullut kun päästiin mökille.
      Vaatimattomat olosuhteet kaupunkiin verrattuna, mutta minä viihdyn.
      En juuri ulkoile pakkasella. Sitten kun ilmat lämpenee niin aletaan kissan kans tehdä lenkkejä.

• Anonyymi

Mökillä on kylmät vällyt odottamassa, vai onko siellä jotain peruslämpöä?

• Anonyymi kirjoitti:

Mökillä on kylmät vällyt odottamassa, vai onko siellä jotain peruslämpöä?

On siellä patterit päällä. Vähän alle 10 astetta oli lämmintä kun tultiin.
        Nyt on 22 astetta, Viime yönä oli mukavan lämmintä kun sain uunin kuumaksi.
        Kaveri osti minulle sänkyyn lämmitettävän patjan päällisen ja peiton jossa on sähkö-vastukset, pelkäsi kai että mummolle tulee kylmä :)
        Ne ovat todella hyvät, voi säätää haluamansa lämpötilan.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

On siellä patterit päällä. Vähän alle 10 astetta oli lämmintä kun tultiin.
        Nyt on 22 astetta, Viime yönä oli mukavan lämmintä kun sain uunin kuumaksi.
        Kaveri osti minulle sänkyyn lämmitettävän patjan päällisen ja peiton jossa on sähkö-vastukset, pelkäsi kai että mummolle tulee kylmä :)
        Ne ovat todella hyvät, voi säätää haluamansa lämpötilan.

Kamala, vähäkin kosteus saa niissä aikaan oikosulun ja sähköiskun ja jopa tulipalon.!

⚡️⚡️🔥

• Anonyymi kirjoitti:

Kamala, vähäkin kosteus saa niissä aikaan oikosulun ja sähköiskun ja jopa tulipalon.!

⚡️⚡️🔥

Hui kamala, olen noudattanut ohjeita tarkasti.
        Patjansuojus on ollut jo kauan, ei ole mitään sattunut.
        Pitää googlettaa mitä siellä sanotaan näistä.

• Anonyymi

Mahalasku. Hääpäivän iltapäivällä tulee suoli24:ään.
      Täällä "ystävä". Se ainoa.

• Anonyymi

Tapahtui hääyönä:

"Rakkaani! Vihdoinkin kahden!"

"Kyllä Mussukkani! Heitetään vaatteet pois ja mennään makuuhuoneeseen katselemaan vaikka Ferrantea!"

Seuraavana aamuna:

"Ohhoh! Se tekikin kaksinverroin parempaa kuin muistin."

"No,,,kaksinkerroin se olikin!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapahtui hääyönä:

"Kyllä Mussukkani! Heitetään vaatteet pois ja mennään makuuhuoneeseen katselemaan vaikka Ferrantea!"

Seuraavana aamuna:

Voi sinua, mahoton olet suustais!

• Anonyymi

Eipä ollut yllätys.😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapahtui hääyönä:

Seuraavana aamuna:

Savolainen Punahilkka
        Voe isoäet, ompa teillä mahotol leokavärkki
        nj

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Savolainen Punahilkka
        Voe isoäet, ompa teillä mahotol leokavärkki
        nj

Mitä tapahtuisi, jos Suomessa työtä tekisivät vain savolaiset ja lappalaiset?
        - Ei kerrassaan mittään..

Olet sinäkin henrij melkoinen kun yrität korppia miellistellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joillekkin pienikin mielistely on suuri juttu, elämää suurempi, taas tuntee itsensä niin eturivin ainekseksi että oksat pois! Ja antaapa se sitten olla rauhassa, kun sitä välillä vähän lipasee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voi anteeksi olen tosi huono kiusaaja, yleensä kehumisella saa aikaan
        paljon hyvää, ja kiusaajia täälä tuntuu minunkin puolesta löytyvän, olette tosi hauskoja
        nj

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      85
      4520
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      26
      3314
    3. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      20
      3005
    4. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      41
      2936
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2757
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      49
      2737
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2569
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2305
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2115
    10. Vornanen ja oulainen

Voi voi Ville mihin sekaannuit🥶
      Oulainen
      7
      1811
    Aihe