Keksusta..Osin huteraa, mutta sillä Mrin etenee, kun ei tee mitään

Pääministeri Sanna Marinin (sd) hallituksella on historian suurin poliittisten avustajien joukko, jolla on todennäköisesti enemmän valtaa kuin minkään hallituksen avustajajoukolla aikaisemmin. -koronatoimien kannalta keskeisimmät taustavaikuttajat. mm Dan Koivulaaksokin ?!

Hallituksen poliittiset erityisavustajat pitävät joka keskiviikko palaverin pääministerin erityisavustajan Matti Niemen huoneessa valtioneuvoston linnassa. Vasemmalta Matti Niemi (sd), Otto Andersson (r), Ville Hulkkonen (vihr), Jukka Ihanus (kesk) ja Dan Koivulaakso (vas).­
-vallan kulisseissa.
https://hs.mediadelivery.fi/img/1440/b511809744f846938cdb3878886a6ad2.jpg.webp

Pääministeri Sanna Marin (sd), perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru (sd), Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) johtaja Mika Salminen ja sosiaali- ja terveysministeriön (STM) kansliapäällikkö Kirsi Varhila.
He ovat vuoden aikana tulleet tutuiksi, kun Suomi on taistellut koronavirusta vastaan.

Avustajien määrä mietityttää. Ei nii, että heidän määräänsä pitäisi minimoida. Se tuskin olisi kokonaisuuden kannalta hyväksi. Kuitenkin, tästä sai kuvan, että suuri joukko avustajia työllistää ministeriöiden virkamiehiä turhaan. Se on rahan ja ajan haaskausta. Kansalaisena toivoisin, että meillä olisi hyvät virkamiehet (niinkuin kokemukseni mukaan pitkälti onkin) ja että poliittinen ohjaus olisi pienemmässä roolissa.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
        Ikävä
        72
        3103
      2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
        Ikävä
        60
        2834
      3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
        Hindulaisuus
        432
        2395
      4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
        Ikävä
        79
        2208
      5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
        Ikävä
        60
        2043
      6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
        Ikävä
        95
        2016
      7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
        Ikävä
        12
        1606
      8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
        Kuhmo
        17
        1567
      9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
        Ikävä
        30
        1410
      10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
        Ikävä
        35
        1408
      Aihe