Pääministeri Sanna Marinin (sd) hallituksella on historian suurin poliittisten avustajien joukko, jolla on todennäköisesti enemmän valtaa kuin minkään hallituksen avustajajoukolla aikaisemmin. -koronatoimien kannalta keskeisimmät taustavaikuttajat. mm Dan Koivulaaksokin ?!
Hallituksen poliittiset erityisavustajat pitävät joka keskiviikko palaverin pääministerin erityisavustajan Matti Niemen huoneessa valtioneuvoston linnassa. Vasemmalta Matti Niemi (sd), Otto Andersson (r), Ville Hulkkonen (vihr), Jukka Ihanus (kesk) ja Dan Koivulaakso (vas).
-vallan kulisseissa.
https://hs.mediadelivery.fi/img/1440/b511809744f846938cdb3878886a6ad2.jpg.webp
Pääministeri Sanna Marin (sd), perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru (sd), Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) johtaja Mika Salminen ja sosiaali- ja terveysministeriön (STM) kansliapäällikkö Kirsi Varhila.
He ovat vuoden aikana tulleet tutuiksi, kun Suomi on taistellut koronavirusta vastaan.
Avustajien määrä mietityttää. Ei nii, että heidän määräänsä pitäisi minimoida. Se tuskin olisi kokonaisuuden kannalta hyväksi. Kuitenkin, tästä sai kuvan, että suuri joukko avustajia työllistää ministeriöiden virkamiehiä turhaan. Se on rahan ja ajan haaskausta. Kansalaisena toivoisin, että meillä olisi hyvät virkamiehet (niinkuin kokemukseni mukaan pitkälti onkin) ja että poliittinen ohjaus olisi pienemmässä roolissa.
Keksusta..Osin huteraa, mutta sillä Mrin etenee, kun ei tee mitään
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408