Osaatko nainen kutoa?

Anonyymi

Oletko koskaan kutonut?

33

72

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tietysti osaan ja virkata myös.

• Anonyymi

Osaan kyllä. Tarvitko villasukat?

• Anonyymi

Tarvisin lämpimät villasukat. Mies sivusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iske joku vanhempi mummo. Kyllä se sulle kutoo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Villasukat on ihania 😊 Ihana tyttäreni kutoo minulle ja muillekin läheisilleen villasukkia ❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai yksien villasukkien takia ketään isketä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku töhöturpa luulee, että neulominen vain vain mummoikäisten juttuja. Neulominen ei katso ikää, eikä sukupuolta, tiedoksi töhöturvalle tämä. Mattoja kudotaan, sukkia ym. Asusteita neulotaan, tämäkin töhöturvalle tiedoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku töhöturpa luulee, että neulominen vain vain mummoikäisten juttuja. Neulominen ei katso ikää, eikä sukupuolta, tiedoksi töhöturvalle tämä. Mattoja kudotaan, sukkia ym. Asusteita neulotaan, tämäkin töhöturvalle tiedoksi.

Mattoja kudotaan ja sukkia. Ompelukoneella neulotaan ja neulalla ja langalla neulotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mattoja kudotaan ja sukkia. Ompelukoneella neulotaan ja neulalla ja langalla neulotaan.

Sukkia ei kudota, vaan niitä neulotaan. Ainoastaan mattoja kudotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sukkia ei kudota, vaan niitä neulotaan. Ainoastaan mattoja kudotaan.

Eri alueilla puhutaan eri termein. Kumpikin on yhtä oikein. No jos ihan tarkkoja ollaan, niin neulominen on kirjakielen verbi. Mutta kaikki mun kaverit kutoo. Ja minä itte myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi jessus mitä turhaa pätemistä taas ja vieläpä väärin. Neulominen ja kutominen ovat murrejuttu. Riippuu mistä päin Suomea olet, että kumpaa teet. Ompelukoneella tietysti ommellaan. Ei kai se nyt turhaan ole ompelukone. Neulekoneella taas neulotaan ja tehdään neuleita. Neulalla ja langallakin voi neuloa. Niillä voi myös ommella ja kirjoa ja tehdä muunkin nimisiä asioita. Tärkeintä luulis kuitenkin olevan, että tiedät noin suurinpiirtein mistä puhutaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ompelukoneella ommellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähetä henkilökohtainen tilaus.

• Anonyymi

mulle kanssa villikset ja kauluri. Jotkut sanoo että on kalliita mutta oon kyll nähnyt sen työmäärän. ei tule helpolla rahat niistä.

• Anonyymi

Oh, tuossa ole tumpelo! Joskus peruskouluaikoina kutonut viimeksi. Enkä halua vapaa-aikaani käyttää kutomiseen, ehkä muita "käsitöitä" ennemmin 🤭😝🤭

• Anonyymi

Ei se ole vapaa-aikaa, kun kerta laskutat "käsitöistäsi". Se on työtä vaikka sen verottajalta piilotat.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Onko sellaisia naisia olemassakaan, jotka eivät osaa kutoa?

• Anonyymi

On, esim. mie korjaan mieluummin autoja, kun kudon.

• Anonyymi

Osaan mutten viitsi. Ostan kirppareilta ja torilta sukkani

• Anonyymi

Kyllä, villasukkia, lapasia, pipoja ja kaulahuiveja olen tehnyt onnistuneesti. Villatakkikin olisi kiva neuloja, aran-tyyppinen, kalastajaneule, palmikoilla, harmaa.

• Anonyymi

Onko tämä kynnyskysymys?

• Anonyymi

Suunnittelen itse neulemalleja ja kudon, se on neulomista. Ompelen myös joka ei ole neulomista. Lisäksi koukkuan ja virkkaan jotka nekin on kutomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suunnittelen itse neulemalleja ja kudon, se on neulomista. Ompelen myös joka ei ole neulomista. Lisäksi koukkuan ja virkkaan jotka nekin on kutomista.

Kaikki eri adioita.

• Anonyymi

Yäks neulonnat

• Son kutomista

• Anonyymi

En ole koskaan kokeillut kutoa, mutta neuloa osaan kyllä. Siis sukkia ja sen sellaisia. ;)

• Anonyymi

Sukat neulotaan, osaan neuloa. Mattoja kudotaan ja siihen tarvii kengaspuut, en ole koskaan käyttänyt. Joskus miettinyt, jos hankkisi mikikokoiset ja opettelisi.

• Anonyymi

Osaan kutoa. Ja meilläkin päin neulominen on kutomista.

• Anonyymi

Mun ihastus neuloo upeita teoksia sukistakin. Olen nähnyt hänet kutovan mattoakin. Siitä vaan 20v aikaa.
      Hmm. viime treffeistä aikaa tosiaan 20v jo. Sitä ennen oli 20v. tauko :) Olisikohan aika uusille treffeille? Vai onko se liian usein?

Kutominen ( langasta) muuttuu neulomiseksi kehityksen myötä. Vähän sama kuin sähly salibandyksi.

• Anonyymi

Ossoon.

Olen kin kutonut jonkinverran

• Anonyymi

En oo kyllä mikään kutoja mummo, vaikka mummo jo oonkin. Ommella osaan kyllä. Koulussa ala-asteella oli pakko neuloa sukat ja lapaset, ei ollut kivaa. Ehkä sen takia ei kiinnosta😂

• Anonyymi

Nyt on neuloosi muotia. Mistään ei löydy lankoja eikä puikkoja kun korona aikaan kaikki neuloo

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe