Mikä auto ikääntyvän käyttöön,
kauppareissuille, josku hiukan pitempiä reissuja,
suunittelin uutta pikku-autoa,
mieluummin automaatti vaihteistolla,
mikä on kestävä
ja käyttöön tarktuksenmukainen ?
Kiitos neuvoista!
Auto-kuume !
53
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Osta mersu ,
tai kottikärry,
siltä väliltä pitää valita,
kolmirattainen sähkö-pyörä, siinä on menopeliä vanhalle tarpeeksi, - Anonyymi
no esim Fod fiesta hybdir. Kannattaako sitä ostaa vaan yksityis leasig alkaen 150 kk
nj- Anonyymi
ei kannata tolla hinnalla,
sen saisi jo omistusautoksi melkein kun tuon maksaa kk
- Anonyymi
no joo mutta jos siihen kuuluisi huollot katsatukset ja vakuutus, ei taitaisi tuohon hintaa ihan saada varmaan joku 200€.
nykyään vaan tuo autojen saastevero kun tulee niin on vähän epävrmaa ostaa uusi
leasing auton saisi kahdesta vuodesta eteenpäin, mutta jos mielii omaa niin kannattaa ostaa hybrid tai täys-sähköauton
njMeillä on käytössä kaksi autoa toinen matala, johon laskeudutaan ja toinen korkea johon noustaan. Helpompi on tällä ikää nousta kuin laskeutua ; )
- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Meillä on käytössä kaksi autoa toinen matala, johon laskeudutaan ja toinen korkea johon noustaan. Helpompi on tällä ikää nousta kuin laskeutua ; )
Tarkoitatko au tolla itseäsi ja ystävääsi, kumpi teistä on mata lempi
Onko siis mata alla ja lempi päällä? - Anonyymi
sähkö-autot on vielä hengenvaalallisia, niistä voi kuski ja matkustajat saada hengenvaarallisen sähköiskun,
henki lähtee sähköutossa, ei kiitos,
- Anonyymi
Osta auto ja vanha omqkotitalo syrjästä, varo asutuskeskuksia niin pysyt köyhänä avuttomana mutta vapaus valittaa on turvattu
- Anonyymi
"minkäänlaista käsitystä noista matu-jullikoista"
Meinaatko että meidän verovaroilla ylläpidettävä YLE antaa näistä aivan väärän käsityksen ?
Ja eikös juuri Vanhanen hae näitä tänne lisää kun ovat jo oman maan asiat laittaneet kuntoon ?! - Anonyymi
miten niin syrjästä ostettu omakotitalo pitää ihmiset köyhänä,
kerrohan
meikä ei ymmärrä,
varsinki nyt tekis mieli ostaa talo maalta, tämä keskikaupunki on tylsä kadut ja kerrostalot näköalapaikkana, ei paljoo hurmaa ketään,
luonto aina on kaunis ja maalais hiljaisuus ruhottaa kummasti
- Anonyymi
Käytä jatkossakin vaan pyörää, mitä sinä autolla teet kun olet aina netissä ?
Nykyään saa verkosta tilattua ne hernesopat, jos pyörä ei toimi . - Anonyymi
Näin vanha voi ostaa vanhan hyväkuntoisen käytetyn. Sähköautoja niissä vaan ei ole, mutta hybridejä taitaa jo olla hyvinkin.
Pikkukotterolla ei ole kiva pitempiä matkoja ajella. Ja muista tarkistaa iskarit. Suomen soratiet ovat karmeassa kunnossa, ja myös soratiet jotka on joskus päällystetty. Korjausrahoja niille teille ei tule - ellei satu asumaan Mäntyharjun-Pertunmaan suunnalla. Ja harva sattuu. - Anonyymi
Kia myy edullisella alkuhinnalla uutta perusmallia. Hinta nousee sen mukaan, mitä mukavuuksia ottaa lisää, pistoke ja sisälämmitin, peruutustutka... Nyt en ole varma saako perusmalliin automaattivaihteiston vai pitääkö valita seuraava kalliimpi malli. Itse halusin manuaalivaihteen.
Yksi huono puoli on jonkun mielestä. Joka vuosi pitää viedä parinsadan merkkihuoltoon että 7 vuoden takuu säilyy. Minä taas tykkään, mukava ajella kun tietää että kaikki on kunnossa. On näemmä toinenkin huono, kun tuolta ylempää luin noustaan/laskeudutaan. Kia on matala, pitää laskeutua, itse en harmiksi miellä, kyykkykin toimii.
Itsellä toinen Kia menossa, edellisellä ajoin sen 7 vuotta, eli takuun, ei ollut vikaa koko aikana, eikä myydessäkään, vaan kun olen aina ajanut uudella kohtuuhintaisella.- Anonyymi
Oletko sukua autokauppialle joka myy näitä Kiina romuja ?
Itse menin halpaan ja ostin Prismasta LAATUA" joka olikin Kiinasta ? Kyllä saa olla varpaillaan kuka enää myy oikesti LAATUA tässä Eurostoliitto-Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sukua autokauppialle joka myy näitä Kiina romuja ?
Itse menin halpaan ja ostin Prismasta LAATUA" joka olikin Kiinasta ? Kyllä saa olla varpaillaan kuka enää myy oikesti LAATUA tässä Eurostoliitto-Suomessa.Nuukana katson pitkään mitä ostan. Pitkän harkinnan tulos oli Kia ja kahteen kertaan. Varmsti muitakin kestäviä merkkejä on. Sukulaisuus ei vaikuttaisi vaikka myyjä olisi veljeni, hyvää hankin työllä hankkimilla rahoillani.
Mikä tuote siellä Prismassa mätti? Myykö Prisma autojakin?
- Anonyymi
Sähköauto ei toimi kovalla pakkasella. Se kyllä kulkee pitkäänkin, 100 km itse ja loput lava-autolla. Hybridi-autoon pitää laittaa monta akkua ja muuta lisälaitteistoa. Ne tekevät auton painavammaksi ja haavoittuvammaksi. Niin että säästö on kyseenalainen.
- Anonyymi
Älä osta matalaa autoa.
- Anonyymi
Ainakin aikoinaan kaipaamiasi pikku-autoja valmisti mm. Matchbox ja Gorgi Toys, ja olivatkin hienoja,,aukeavat ovet ja konepellit ja takaluukut,,jopa jousituskin.
Minullakin oli..Karman Ghia, sellainen kullanvärinen.
Sitä en kyllä ymmärrä kuinka kauppareissulla noista olisi "apua"mihinkään? - Anonyymi
Meillä isäntä jo aikapäiviä sitten suunnitteli että kun tullaan vanhoiksi niin ostetaan maasturityyppinen auto. Parempi sitten kun ei tarvitse melkein maan tasolle laskeutua ja sieltä nousta. Kysyin että miten me sinne ylös jaksetaan kömpiä kun ollaan kunnolla vanhojakin silloin. - Toinen vetää ja toinen työntää , oli vastaus.
No, ehkä me vielä sellainen hommataan, en tiedä.- Anonyymi
Outo ajatus. Helpompihan sinne lähes maanrajaan on laskeutua.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ollut molemmat, se maan raja ja paku.
Kyllä sinne maanrajaan ja varsinkin sieltä pois oli paljon hankalmapi mennä ja poistua, kun pakuun.
Pakussa saa nousta autoon ja tulla pois paljon vartalo suorempana.
Maanrajassa oli ajoasentokin paljon niveliä rasittavampi, kun korkealla.
Aloittajalle: Nuoripari osti toissavuonna sellaisen kaasu-bensahybridin. Kaasulla enimmäkseen ajelevat.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs ylösnousu?
Mekin vaihdoimme autoa noin vuosi sitten; ulkoistin oman Meganeni tyttären käyttöön ja istimme pikkuauton, Suzuki Alton, joka vie vähän bensaa ja johon on helppo astua sisään ja ulos, hyvä näkyvyys ja pienet kustannukset. Tavaratila on tosin aivan olemattoman pieni ja takaluukkuun mahtuu juuri ja juuri kaksi kookasta ostoskassia tai pientä matkalaukkua. Lisätilaa saa kun kääntää takaistuimet alas. Olemme tyytyväisiä laatu/hintasuhteeseen.
Lego on tosin alkanut jo haaveilemaan hybridistä, mutta koska ajamme joskus pitempiäkin matkoja, niin täysin sähköistetty ajopeli ei tunnu luotettavalta. Mies osti minulle lämpöistuimen ja tilasi ja asennutti nopeudensäätimen ja näillä mennään nyt ainakin tämä talvi.- Anonyymi
Olen kuvitellut autokuumeen olevan nuorten miesten kevätkiimaa.
Kukaan ei pysty vastaamaan kysymykseesi muuten kuin kehumalla omaa ratkaisuaan.
Valintaan vaikuttavia tekijöitä on niin paljon.
Mielestäni kaikki uudet autot täyttävät rajallisen käytön kestävyysvaatimukset ainakin myyjän suosituksen mukaan huollettuna.
Kun haet kaupunkimukavuutta niin lyhyempi akseliväli vähentää matka-ajon ominaisuuksia. Auton säilytysolosuhteilla on oma merkityksensä.
Yhden varusteen haluan mainita. Kauko-ohjattava, polttoainekäyttöinen sisätilalämmitin.
Olipa auto talvella tallissa tai pihalla niin sisällä voi klikata lämmittimen päälle.
Kun luumuilet pitempään marketissa niin viilettöessäsi kassalle klikkaat lämmittimen päälle ja kassajonon jälkeen astut lämpimään menopeliin.
Muut varusteet, tutkat, kaistavahdit yms. maun mukaan kunhan pidät huolen, ettei aistijärjestelmä ylikuormitu! - Anonyymi
Jos ei halua satsata paljon rahaa tuliterään autoon, niin Dacia Sandero.
- Anonyymi
Löytyy nykyään myös Dacia Sandero Stepway malli joka on korkeammalla maavaralla, eli vähän "isompi" versio.
- Anonyymi
Toyota Yaris automaatti on minun suositus tuollaiseen käyttöön.
Vähänajettu käytettykin varmaan hyvä vaihtoehto.
Käytetyn saa heti liikkeestä ajoon.
Edullinen hinta , pienet kulut , kestävä. - Anonyymi
Täällä korkean asiantuntemuksen omaava raati leuhkii montako autonkotteroa huusholllista löytyy. Meilläkin on kaksi autoa, yhteinen arvo alle 5000 e. Toinen matala ja toinenkin matala. Eihän ole muuta väliä kunhan on matala ja hopeanharmaa.
- Anonyymi
Riippuu rahapussin paksuudesta
- Anonyymi
Autokuume lähtee ostamalla auto
Kuten olen jo kirjoittanutkin.
Rellu vn.20005 on huollettu säännöllisesti.
Osto-hinta v.2014 4900€
Remontit toistaiseksi 4400€
Syksymmällä tuulilasi 410€
-
Eli
4900 4499 410 = 19420€
19420€/7 = 2774€ per vuosi.
Plus bensat, Vakuutukset, Verot jne.
Uuden-veroinen siis edelleen on.
Ei yhtään mitään pelättävää.
-
Eläke-Verot mukaan-luettuna taidan elättää useammankin luuserin.
Ja koulu-pakolaisen.
-
Voi, kunpa rahani olisivat menneet/menisivät lapsia synnyttäville Kanta-Suomalaisille koti-äideille.
H.- Anonyymi
Vanha ja turvaton Rellu kuuluisi paalaamoon.
Aivan sama,kuinka paljon rahaa olet siihen upottanut.
Alle tonnin hintaluokassa ehkä voi vielä myydä. Anonyymi kirjoitti:
Vanha ja turvaton Rellu kuuluisi paalaamoon.
Aivan sama,kuinka paljon rahaa olet siihen upottanut.
Alle tonnin hintaluokassa ehkä voi vielä myydä."Anonyymi"
Perustele turvaton.
Liikenne on alkanut olla turvaton.
Alkaa olla liikaa sähköistä fillaria, potku-lautaa ja lasten ajo-kortteja.
-
En minä myy autoani.
Minä ajelen sillä asioitani.
Ja aina ainoastaan sinne missä on aikuisen autolle parkki-tilaa.
Kivi-jalka-kaupat ovat alkaneet muuttua nuoriso-tiloiksi.
Joiden vuokria ei nuoriso maksa.
H.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Perustele turvaton.
Liikenne on alkanut olla turvaton.
Alkaa olla liikaa sähköistä fillaria, potku-lautaa ja lasten ajo-kortteja.
-
En minä myy autoani.
Minä ajelen sillä asioitani.
Ja aina ainoastaan sinne missä on aikuisen autolle parkki-tilaa.
Kivi-jalka-kaupat ovat alkaneet muuttua nuoriso-tiloiksi.
Joiden vuokria ei nuoriso maksa.
H."Mä ruostuneen Rellun ajan korjaamon taa, siinä paljon on hitsattavaa"
- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
...vm.
H.saisit sillä rahalla vähäpäästöisen ja vähän kuluttava leasign auton,
renkaatkin kuuluu vuokraan, ei tarvis ostaa kuin vähän bensaa Anonyymi kirjoitti:
"Mä ruostuneen Rellun ajan korjaamon taa, siinä paljon on hitsattavaa"
"Anonyymi"
Ruostetta ei löydy.
H.Anonyymi kirjoitti:
saisit sillä rahalla vähäpäästöisen ja vähän kuluttava leasign auton,
renkaatkin kuuluu vuokraan, ei tarvis ostaa kuin vähän bensaa"Anonyymi"
Kuten kirjoitin.
Autoni hinta on ollut 6v. 2774€ per vuosi.
Ensi vuodesta n.300€ per vuosi.
Nämä siis yllä-pitoa.
Ei veroja mukana.
Olen 71v. mitä järkeä olisi ostaa enää uusi auto?
Minulla kun ovat uudet renkaatkin.
Kotimaiset(Nokian) varmistin että ei Ryssien.
Huomaa että maksan Bensastakin kaikki verot.
Sinun kyllä pitäisi olla minusta iloinen.
H.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Kuten kirjoitin.
Nämä siis yllä-pitoa.
Ei veroja mukana.
H.Tuon ikäinen vanha rellu rinnastetaan päästöjen suhteen melkein häkäpönttöauton kanssa samaan karsinaan.
Ajelet vanhalla ritsalla, vaikka olet aina leuhkimassa isoa eläkettäsi ja rahavaroja.
Mutta eihän ne puheet mitään maksa. - Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Kuten kirjoitin.
Nämä siis yllä-pitoa.
Ei veroja mukana.
H.2774€ per vuosi?
Anonyymi kirjoitti:
Tuon ikäinen vanha rellu rinnastetaan päästöjen suhteen melkein häkäpönttöauton kanssa samaan karsinaan.
Ajelet vanhalla ritsalla, vaikka olet aina leuhkimassa isoa eläkettäsi ja rahavaroja.
Mutta eihän ne puheet mitään maksa."Anonyymi"
Rahaa on, kun ei ala hölmöilemään.
Kuten relluni, olen minäkin ikäni ilmastoinnut sisintäni.
Kuten ehkä tiedät, juostessaankin huohottaa.
H.Anonyymi kirjoitti:
2774€ per vuosi?
"Anonyymi"
Niin on.
Ostin autoni v.2014.
Rellu on vuodelta 2005.
Joten täytyihän sitä toisinaan terkkariin viedä.
-
Oletko ymmärtänyt mistä tuo summa on kehittynyt?
Jo tunnet epä-varmuutta, lue kommenttini useampaankin kertaan.
H.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Niin on.
Ostin autoni v.2014.
Rellu on vuodelta 2005.
Joten täytyihän sitä toisinaan terkkariin viedä.
-
Oletko ymmärtänyt mistä tuo summa on kehittynyt?
Jo tunnet epä-varmuutta, lue kommenttini useampaankin kertaan.
H.Ei se auton arvo koostu siitä, kuinka paljon siihen on remonttirahoja upotettu.
Sinun koslassasi on varmaankin sen arvoa nostavat puuvanteet ja takaluukusta löytyy alkuperäinen käynnistinkampi. Anonyymi kirjoitti:
Ei se auton arvo koostu siitä, kuinka paljon siihen on remonttirahoja upotettu.
Sinun koslassasi on varmaankin sen arvoa nostavat puuvanteet ja takaluukusta löytyy alkuperäinen käynnistinkampi."Anonyymi"
Autoni arvo kohdistuu vain ja ainoastaan minuun.
Kuten kirjoitin.
Olen jo 71v.
H.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Autoni arvo kohdistuu vain ja ainoastaan minuun.
Kuten kirjoitin.
Olen jo 71v.
H.Sinä se jaksat selitellä!
- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Hyvin jankutat sinäkin.
H.EHE EHE EHE....
Eikös patun Hyry-Sysy herättänytkään suuria tunteita ja ihastuneita kommentteja? Anonyymi kirjoitti:
EHE EHE EHE....
Eikös patun Hyry-Sysy herättänytkään suuria tunteita ja ihastuneita kommentteja?"Anonyymi"
Mistä minä sen voisin tietää?
Odottele rauahssa.
Jospa saat...
H.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Mistä minä sen voisin tietää?
Odottele rauahssa.
Jospa saat...
H.Taidat käydä yhtä kuumana kuin Rellun kampiakseli.
Missä muuten tuo paikkakunta sijaitsee: rauahssa kuulostaa ulkomaankieleltä.
- Anonyymi
Me ostettiin Toyota Yaris ihan bensalaite. On vähän korjattavaa. Vielä ei mitään.
Automaatti on kätevä. Tässä on siihen oma viiksi, mikä alkuun tuntui monimutkaiselta, mutta siihen tottui pian. Painat ensin sen tapin päästä ja sen jälkeen oikean nopeuden kohdalla sitä vipua kevyesti alas. Jos painat pitkään, nopeus nousee. Kun haluat vakkarin pois, vedät sitä vipua itseesi päin ja irrotat, nopeus hidastuu. Neljääkymppiäkin voi mennä vakkarilla.
Tämä pyyhkii itsekseen sateen pois. Sitäkin voi säätää.
Bensaa kuluu pakkasilla n. 7.5l. Kesällä 5.3l. Huoleton ja ketterä kaupunkiauto. Olen tehnyt 500km.n matkankin. Pitkillä kulutus vieläkin alhaisempi.
Ollaan tyytyväisiä.- Anonyymi
Tarkoitat vakionopeuden säädintä.
- Anonyymi
Ole hyvä!
Tässä tulee yksi neuvo: Osta hyvä hevonen.
Kiesit saat varmaan kaupan päälle.
Sillä tekee hyvin kauppareissut ja kulutus on biologiaa tyystin.
Näin teet egoteon ja maailma pelastuu.- Anonyymi
Haloo,,
ikävä-kyllä vihreitten mielestä
hevoset ja lehmät piereskelee liikaa
niin paljon että ilmasto kuulemma niitten takia lämpenee
siksi suomessa pitäisi vihreitten mielestä karjatalous suomesssa lopettaa kokonaan, lishan syöti on myös myrkkyä,
ei voi hesostakaa ostaa,
ku seki saastuttaa ja ilmasto lämpenee sen takia
keksi jotain parempaa,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834493Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu263274Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt402920- 162740
Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172727Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432587Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172559Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132295MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142095Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281737