Jeesus vaati seuraajiaan rakastamaan vihamiehiään ja antamaan heille anteeksi. Kuinka hyvin olet noudattanut ja täyttänyt tämän vaatimuksen?
Pystytkö rakastamaan sitä henkilöä jota vihaat?
83
90
Vastaukset
- Anonyymi
Rakastan ihmiskuntaa. Vihamiehiä minulla ei ole enkä vihaa ketään. Sääliä voin tuntea kylläkin esim uskontojen harhaan johtamia ihmispoloisia oohtaan.
- Anonyymi
Rakastaminen on päätös ei tunne. Joten kyllä pystyn kun olen niin päättänyt.
- Anonyymi
Minä päätän, että palvot vain rahaa.
- Anonyymi
Rakkaus on yksi voimakkaimmista tunteista. Hyvää ystävänpäivää sinullekin ja lopeta jo se vihainen murjotus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkaus on yksi voimakkaimmista tunteista. Hyvää ystävänpäivää sinullekin ja lopeta jo se vihainen murjotus.
Jumala on rakkaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on rakkaus.
Joka elää vihassa ei ole Jumalassa eikä Jumala ole hänessä. Jotain tähän suuntaan sano Johannes.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on rakkaus.
Amen,
Siinä on määritelty rakkaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amen,
Siinä on määritelty rakkaus.2. Moos. 4:24 Matkan varrella Herra tuli Moosesta vastaan paikassa, johon hän oli perheineen yöpynyt, ja aikoi surmata hänet.
- Anonyymi
En vihaa silloin kun joku tyyppi on kelmi, ilkeä, epäluotettava tai muuten hankala, mutta jo hänen naamansa näkeminen harmittaa vietävästi.
Pystyn jättämään kaunan sikseen, se on enemmän välinpitämättömyyttä kuin anteeksiantamista. Mutta tärkein on että vihaa ja kaunaa en enää tunne kun olen asian kärvistellyt ja käsitellyt. Rakastamaan en mitenkään tätä tyyppiä pysty, joten tässä en raamatun vaatimusta täytä. En usko että pystyn muuttumaan ja miksi muuttuisin. Ei siitä hyötyisi sen enempää kelmi kuin minäkään. Kostamaan en ala koskaan. Jeesus antoi hyvän ohjeen. Rakastamalla katkaiset vihan ja väkivallan kierteen. Ja antamalla anteeksi vapaudut ja toivut.
Ja Jeesus jos kuka tietää myös mitä tekoa me ihmiset olemme, aina emme onnistu rakastamaan ja tekemään oikein, mutta silti kelpaamme Jeesukselle. Sitä se armo on, onneksi on Jeesus ja armo.- Anonyymi
Juhani hyvä kirjoitussinulta taas kerran! Tuntuu vain usein että meille tuo rakastaminen on jotenkin liian vahva ajatus. Täällä maan korvessa kasvaneille.
Anonyymi kirjoitti:
Juhani hyvä kirjoitussinulta taas kerran! Tuntuu vain usein että meille tuo rakastaminen on jotenkin liian vahva ajatus. Täällä maan korvessa kasvaneille.
Kiitoksia palautteesta! Itse ajattelen että se rakastaminen on niitä arjen pieniä, hyviä tekoja lähimmäistä kohtaan. Ei tarvitse olla mitään "elämää suurempaa" rakastamista tai tekemistä. Ystävällinen sana tai hymy saa jo paljon aikaan lähimmäisessä, ja voi tehdä jonkun päivästä hyvän.
- Anonyymi
juhani1965 kirjoitti:
Kiitoksia palautteesta! Itse ajattelen että se rakastaminen on niitä arjen pieniä, hyviä tekoja lähimmäistä kohtaan. Ei tarvitse olla mitään "elämää suurempaa" rakastamista tai tekemistä. Ystävällinen sana tai hymy saa jo paljon aikaan lähimmäisessä, ja voi tehdä jonkun päivästä hyvän.
Olet varmaan aivan oikeassa. Mutta se on kilvoittelun paikka.
- Anonyymi
juhani1965 kirjoitti:
Mutta aloitus kuului "voitko rakastaa ihmistä jota vihaat" - Eikö kysymys ole nyrikurinen,
Eihän sitä syntiäkään rakasteta jota vihataan - kuin ruttoa? Anonyymi kirjoitti:
Mutta aloitus kuului "voitko rakastaa ihmistä jota vihaat" - Eikö kysymys ole nyrikurinen,
Eihän sitä syntiäkään rakasteta jota vihataan - kuin ruttoa?Totta, ei syntiä tulekaan rakastaa mutta syntistä on hyvä rakastaa. Raamattuhan ei kiellä vihastumasta, on asioita joista tuleekin tuntea vihaa. Mutta näkisin, että siihen vihaan ei tule jäädä, ettei se ala "syödä sinua itseään".
On myös sanottu että joitakin ihmisiä tulee rakastaa kaukaa. Ehkä tässäkin piilee viisauden sanat.Anonyymi kirjoitti:
Olet varmaan aivan oikeassa. Mutta se on kilvoittelun paikka.
Sitähän se varmasti on. Olen kuullut sanottavan, että "Herra täytä ja käytä". Eli ei tarvitse itse koittaa pusertaa, vaan voi toimia levosta käsin Jeesuksen antamin voimin.
juhani1965 kirjoitti:
Sitähän se varmasti on. Olen kuullut sanottavan, että "Herra täytä ja käytä". Eli ei tarvitse itse koittaa pusertaa, vaan voi toimia levosta käsin Jeesuksen antamin voimin.
Minusta pitää ottaa itsestä niskasta kiinni, ja hoitaa hommat kotiin päin.
Turha odottaa muiden apua.- Anonyymi
juhani1965 kirjoitti:
Totta, ei syntiä tulekaan rakastaa mutta syntistä on hyvä rakastaa. Raamattuhan ei kiellä vihastumasta, on asioita joista tuleekin tuntea vihaa. Mutta näkisin, että siihen vihaan ei tule jäädä, ettei se ala "syödä sinua itseään".
On myös sanottu että joitakin ihmisiä tulee rakastaa kaukaa. Ehkä tässäkin piilee viisauden sanat.Mutta Juhani, etkö ole lukenut Raamattua? Jeesuksen mukaan viha on yksi niistä hapatteista jotka lähtevät ihmisen sydämestä kovettaen sen ja saastuttaa ihmisen.
juhani1965 kirjoitti:
Onko siis normaali ystävällisyys kristillisessä kielenkäytössä rakkautta? Hyvä jos niin on, vaikka toki aika hämmentävää samalla.
Korkkiruuvin viestien mukaan ainakin Helluntaikirkko näkee asian paremminkin siten, että ystävällisyys on suorastaan vihaa, jos se kohdistuu esimerkiksi seksuaalivähemmistöihin. Hyvät käytöstavat noita ryhmiä kohtaan ovat sallittuja vasta kun niihin kuuluva henkilö on muuttunut Helluntaikirkon vaatimusten mukaiseksi.Repe.RuutikaIIo kirjoitti:
Onko siis normaali ystävällisyys kristillisessä kielenkäytössä rakkautta? Hyvä jos niin on, vaikka toki aika hämmentävää samalla.
Korkkiruuvin viestien mukaan ainakin Helluntaikirkko näkee asian paremminkin siten, että ystävällisyys on suorastaan vihaa, jos se kohdistuu esimerkiksi seksuaalivähemmistöihin. Hyvät käytöstavat noita ryhmiä kohtaan ovat sallittuja vasta kun niihin kuuluva henkilö on muuttunut Helluntaikirkon vaatimusten mukaiseksi.Kyllä minä näen että normaali ystävällisyys on sitä lähimmäisen rakastamista juuri arjessa. Ainakin itse pyrin toimimaan näin. Eikä siinä ystävällisyydessä ja rakastamisessa katsota lähimmäisen vakaumukseen, seksuaaliseen identiteettiin eikä muihinkaan ominaisuuksiin.
Hyvät käytöstavat eivät katso siis kohdistettavaan henkilöön, näin minä ajattelen ja toimin.Anonyymi kirjoitti:
Mutta Juhani, etkö ole lukenut Raamattua? Jeesuksen mukaan viha on yksi niistä hapatteista jotka lähtevät ihmisen sydämestä kovettaen sen ja saastuttaa ihmisen.
Pitäisi tutkia kyseinen kohta asiayhteydessään. Mutta arvelisin, että Jeesus tarkoittaa kyseisessä kohdassa juuri sellaista pysyvää asenteellista vihaa ei niinkään tunnetta. Vihahan on inhimillinen tunne, ei meitä kielletä tuntemasta.
Ef. 4:26 kohdassa sanotaan :"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö. Älkää antako auringon laskea vihanne yli". Myös Room.12:9 kohdassa sanotaan:"...Vihatkaa pahaa, pysykää kiinni hyvässä."
Eli kyllä uskovainenkin voi aiheesta esim. pahuudesta ja vääryydestä vihastua, mutta se viha ei saa purkautua väärin, syntinä eli väärinä tekoina. Eikä sitä vihaa kannata jäädä kantamaan, muuten se vahingoittaa myös kantajaa itseään.juhani1965 kirjoitti:
Kyllä minä näen että normaali ystävällisyys on sitä lähimmäisen rakastamista juuri arjessa. Ainakin itse pyrin toimimaan näin. Eikä siinä ystävällisyydessä ja rakastamisessa katsota lähimmäisen vakaumukseen, seksuaaliseen identiteettiin eikä muihinkaan ominaisuuksiin.
Hyvät käytöstavat eivät katso siis kohdistettavaan henkilöön, näin minä ajattelen ja toimin.Sinusta tuon voi kyllä uskoa, mutta sitten on myös tuo mainitsemani porukka, jonka kannattajat luovat täällä omaa kaameaa ja tietysti yleisemmällä tasolla paikkaansa pitämätöntä kuvaansa kristillisyydestä. Omasta mielestään he ovat kuitenkin ainoita oikeita kristittyjä.
juhani1965 kirjoitti:
Pitäisi tutkia kyseinen kohta asiayhteydessään. Mutta arvelisin, että Jeesus tarkoittaa kyseisessä kohdassa juuri sellaista pysyvää asenteellista vihaa ei niinkään tunnetta. Vihahan on inhimillinen tunne, ei meitä kielletä tuntemasta.
Ef. 4:26 kohdassa sanotaan :"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö. Älkää antako auringon laskea vihanne yli". Myös Room.12:9 kohdassa sanotaan:"...Vihatkaa pahaa, pysykää kiinni hyvässä."
Eli kyllä uskovainenkin voi aiheesta esim. pahuudesta ja vääryydestä vihastua, mutta se viha ei saa purkautua väärin, syntinä eli väärinä tekoina. Eikä sitä vihaa kannata jäädä kantamaan, muuten se vahingoittaa myös kantajaa itseään.Raamatussa olevat lauseet eivät tee ihmisestä rakastavaa.
Rakkaus tulee niinsanotusti sydämestä.
Vihan tunne ei välttämättä ole paha asia, mutta pitemmän päälle voi synkistä mielen.torre5 kirjoitti:
Raamatussa olevat lauseet eivät tee ihmisestä rakastavaa.
Rakkaus tulee niinsanotusti sydämestä.
Vihan tunne ei välttämättä ole paha asia, mutta pitemmän päälle voi synkistä mielen.Näinhän se on. Pitää laittaa se sanoma myös käytäntöön, sinne arkipäivän elämään. Tehdä niitä hyvää ja lähimmäisenrakkautta edistäviä valintoja.
"Vihan tunne ei välttämättä ole paha asia, mutta pitemmän päälle voi synkistä mielen."
Tästä olen Jokkeri kanssasi täysin samaa mieltä.Repe.RuutikaIIo kirjoitti:
Sinusta tuon voi kyllä uskoa, mutta sitten on myös tuo mainitsemani porukka, jonka kannattajat luovat täällä omaa kaameaa ja tietysti yleisemmällä tasolla paikkaansa pitämätöntä kuvaansa kristillisyydestä. Omasta mielestään he ovat kuitenkin ainoita oikeita kristittyjä.
Aivan, valitettavasti se tahtoo olla niin että asiassa kuin asiassa ne ääripäiden kovaäänisimmät ja radikaaleimmat pääset ääneen ja saavat "palstatilaa". Tahtoo ne hiljaisimmat ja pyyteettömimmät jäädä varjoon, mutta heitäkin on, onneksi. Hyvä on muistaa tuokin asia, jonka mainitset, että ne äärilaidat edustavat sitä "paikkaansa pitämätöntä kuvaa", yleensä asiassa kuin asiassa.
Itse olen aina arvostanut "maan hiljaisia", heitä jotka rakastavat ja tekevät hyvää tekemättä itsestään minkäänlaista numeroa.
- Anonyymi
Jos joku on meidän vihamies, ei välttämättä aina tarkoita että me itse vihaisimme häntä. Usein on myös niin että joku vihaa meitä ilman omaa syytämme, kuten esim. monet LGBT -aktivistit vihaavat Päivi Räsästä ilman hänen omaa syytään. Meillä voi siis olla vihamiehiä vaikka itse tahtoisimme elää kaikkien kanssa rauhassa.
Jaksanko sitten rakastaa sellaisiakin jotka osoittavat vihaa itseäni kohtaan? Huonosti! Pakko tunnustaa jos haluaa olla rehellinen. Parhaassakin tapauksessa, jos minuun ei nyt suoranaisesti kohdisteta agressiivisuutta, jaksanparhaimmillani olla jonkin aikaa kärsivällinen. Tosin itse olen monta kaivelemaan jäänyttä asiaa päättänyt elämäni aikana vain tietoisesti jättää taakseni enkä ole mitään katkeruutta ruvennut elättelemäänpovellani vaikka ehkä olisi ollut aihettakin. Voiskko se olla sitä anteeksi antamista? tai vihamiehen "rakastamista", jos jakaa unohtaa asian edes pitkässä juoksussa?
Eihän sen sitä tarvitse tarkoittaa että minun pitäisi tunnustaa kokemani vääryyden oikeudeksi tai ajatella että niin oli oikeuskin menetellä! Kysyihän Jeesuskin oikeuden perään kun Häntä tultiin vangitsemaan: "Millä oikeudella te näitä teette?"
Ei uskovankaan tarvitse uskon tähden oikeuksistaan luoua ja sillä tavalla toisten kynnysmattona olemista. Ymmärtäisin että uskon tähden toisen edestä olisi oltava valmis uhrautumaankin, jossainymmärryksessä, muttei uskovan tarvitse olla mikään "kiltti tai alistuva lammas" esim. epäuskoisten edessä. Kyllä tämän maailman oikeutta saa kysyä ja käyttää, sehän on Jumalan käskystä, esivalta, laki ja järjestys.
Pitäsisi jotenkin ymmärtää mitä tarkoittaa uskon tai evankeliumin tähden vaivan ja pilkan kärsiminen. Tässä meille hyvänä esimerkkinä on esim. Päivi Räsänen ja Tapio pUolimatka jotka ovat ilman omaa syytään, totuuden takia pilkkaajien ja kelvottomien irvijöitten vihan kohteena.>Tässä meille hyvänä esimerkkinä on esim. Päivi Räsänen ja Tapio pUolimatka jotka ovat ilman omaa syytään, totuuden takia pilkkaajien ja kelvottomien irvijöitten vihan kohteena.
Nuo molemmat ovat leimanneet kunnon ihmisiä mitä inhottavimmin leimoin. Päivin mielestä homoseksuaalien elämä on häpeän aihe ja Tapsa taas on merkannut suuren osan poliitikoista pedofilian edistäjiksi.
- Anonyymi
Uskovana olen kokemuksen kautta tullut tuntemaan, tämän Jeesuksen käskyn siunauksellisuuden. Eräs paha ihminen yritti karkottaa minut kodistani. Kirosin häntä jonkin aikaa, mutta hän vain yltyi. Sitten muistin tämän Jeesuksen käskyn ja rukoilin Jeesusta hoitamaan homman, lupauksensa mukaan. Ilkitöitä tehdessään, tämä häirikkö, joutui pahaan pinteeseen ja joutui pyytämään minulta apua. pelastin hänet, pitkän operaation jälkeen. Pahanteko loppui siihen paikkaan. jopa ystävystyimme. Hänkin tuli tietämään, että uskova rakastaa vihollistaankin.
- Anonyymi
> Pystytkö rakastamaan sitä henkilöä jota vihaat?
Raamatussa rakkaus tarkottaa ehdotonta välittämistä ja sitä, ettei tee mitään väärää toisille. Ei se niin vaikeata ole.- Anonyymi
Room. 13:10 Ei rakkaus (agape) tee lähimmäiselle mitään pahaa; sentähden on rakkaus (agape) lain täyttämys.
13:10 Rakkaus (agape) ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus (agape) lain täyttämys.
13:10 Rakkaus (agape) ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus (agape) toteuttaa koko lain. Anonyymi kirjoitti:
Room. 13:10 Ei rakkaus (agape) tee lähimmäiselle mitään pahaa; sentähden on rakkaus (agape) lain täyttämys.
13:10 Rakkaus (agape) ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus (agape) lain täyttämys.
13:10 Rakkaus (agape) ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus (agape) toteuttaa koko lain.Niin helppoa on rakkaus. Jopa Paavali osasi kirjottaa, vaikka ei naimisissa ollutkaan.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Erittäin hyvä kysymys.
Vastaa siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaa siihen.
Ei se pysty!
Anonyymi kirjoitti:
Ei se pysty!
Mistä sen tietää.
En ole ennustaja, vaan osaan sanoa miten asiat ovat, tai mitä on tapahtunut.Väärän käsite vain ymmärretään hyvin monin tavoin, kuten välittämisenkin.
Esimerkiksi Helluntaikirkon mielestä on välinpitämätöntä ja väärin olla painostamatta homoja muuttumaan heteroseksuaaleiksi, koska homoina he joutuvat Helvettiin paistumaan. Muiden mielestä tuo taas on julmaa kiusaamista ja ihmisen psyyken tuhoamista.
- Anonyymi
Peda.net
English
Sisäänkirjautuminen
Tohmajärven lukio
Tohmajärvi
>
Tohmajärven lukio
>
Oppiaineet ja kurssit
>
Filosofia
>
Filosofia 1
>
eFilosofia 1: Ajattelun taitoa etsimässä (7.8.2014) (kopio)
>
4. Etiikka
>
4.4. Normatiivisen etiikan teoriat
>
Rakkausetiikka
Rakkausetiikka
Jaa
Rakkausetiikka voidaan tiivistää Augustinuksen (354–430) ajatuksiin. ”Rakasta, ja tee mitä haluat” on kuuluisin kiteytys. Näin käsitettynä rakkausetiikka on osa mielialaetiikkaa. Ihmisen on tarpeen huolehtia siitä, että hänen toimintansa on rakkauden innoittamaa. Oikea toiminta seuraa oikeata mielialaa. Augustinus on myös lausunut: ”Vain totuus voittaa ja totuuden voitto on rakkaus.” ”Jokainen tulee siksi mitä rakastaa. Rakastatko maata? Niinpä sinusta tulee maata. Rakastatko Jumalaa. Niinpä sanon sinulle: sinusta tulee Jumala.”
Antiikin rakkausetiikka on vielä nykypäivänäkin mielenkiintoista. Siihen liittyy kolme käsitettä: agape, filia ja eros. Agape on käsite, jota nykyisin nimittäisimme yleiseksi ihmisrakkaudeksi. Filia on ystävyyttä ja eros romanttista rakkautta. Agape on yhteensopiva esimerkiksi oikeudenmukaisuuden kanssa, mutta filia ja eros täydessä sodassa sen kanssa. Oikeudenmukaisuus edellyttää kaikkien ihmisten yhdenvertaista kohtelua, kun rakkaus filiana ja eroksena nimenomaan edellyttää erityistä kohtelua juuri rakkauden kohteille.
Rakkaus on lähellä moraalin luovuttamatonta ydintä. Myötätunto on välttämätön etiikan kulmakivi. Jos ihminen ei kykene tuntemaan myötätuntoa muita ihmisiä ja kaikkea elollista kohtaan, hän voi kylläkin luoda joukon muodollisia periaatteita, mutta niistä puuttuu elävöittävä voima. Rakkauden ei tarvitse olla puolueellisuuteen kannustavaa filiaa tai erosta, mutta se voi ja sen tulisi olla empatiaa, sympatiaa ja vierelle asettumista. - Anonyymi
Matteuksen evankeliumi:
6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
Matteuksen evankeliumi:
11:7 Kun he olivat menneet, rupesi Jeesus puhumaan kansalle Johanneksesta: "Mitä te lähditte erämaahan katselemaan? Ruokoako, jota tuuli huojuttaa?Kun kommentteja siitä kun täällä esitetään Raamattua.
Käännän ne kansan kielelle. Selvää kuitenkin, että pitää palvella Jumalaa. Mutta en tiedä miten.Alkaa tuntua siltä, että sinut voi esittää poliisille jatkuvan toiseen kohdistuvan valehtelun takia.
Se että sanoo mitä Päivi on vuosien varrella sanonut homoseksuaalisista, ei ole kylläkään solvaamasta.
Ja Päivi on sanonut jatkavansa samoja puheita. Se on helppo uskoa.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
"Olet", etkä tiedä kuka.
Älä viitsi huijata minua.Siinahan todistat. En ole maininnut nimeltä ketään, vain nimimerkkisi tiedossa.
Tosiaan, voit hàipya paIstalta jos ei enaa nappaa. Näytät hävinneen peIin. - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Se että sanoo mitä Päivi on vuosien varrella sanonut homoseksuaalisista, ei ole kylläkään solvaamasta.
Ja Päivi on sanonut jatkavansa samoja puheita. Se on helppo uskoa.SoIvaat ja keksit omiasi, täysin sairas kun oIet.
Anonyymi kirjoitti:
SoIvaat ja keksit omiasi, täysin sairas kun oIet.
Siinä syy miksi Päivi on tutkinnassa
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Siinä syy miksi Päivi on tutkinnassa
Projisoit itseasi, sôIvaaja kun oIet.
Pahuus kumpuaa sinusta. Nykyään saa selville kuka esimerkiksi minulle vastaa pelkkää solvausta esittäen. Jos on rikosilmoitus.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Nykyään saa selville kuka esimerkiksi minulle vastaa pelkkää solvausta esittäen. Jos on rikosilmoitus.
Onko joku tehnyt jo soIvauksistasi uskovia kohtaan rikosilmoituksen?
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Rahat pois ja alkaa palvelemaan Jumalaa.
Vai puhuuko Jeesus kuin kylähullu?Sinä itse julistat kuin kylähullu, joka päivä entistä älyvapaampia juttujasi.
Kerro nyt julkisesti, mitä Jumalan palveleminen maksaa. Minulle se on ainakin ilmaista, maksutonta. Anonyymi kirjoitti:
Sinä itse julistat kuin kylähullu, joka päivä entistä älyvapaampia juttujasi.
Kerro nyt julkisesti, mitä Jumalan palveleminen maksaa. Minulle se on ainakin ilmaista, maksutonta.Raamatussa papit palvelivat Jumalaa huolehtimalla hänen tarpeistaan ja hyvinvoinnista.
Sinulla se mielikuvaa. Ei se mitään maksa.Heh. Älä viitsi heittää mitään tyhjää herjaa
Että jos mielestäsi valehtelee, niin olisi järkevää sanoa miten asia sinun mielestäsi on.Turhaa jauhamista.
Järkevää olisi kertoa jokaiseen sinun mielestäsi valheeseen, että miten asia sinun mielestäsi on.
- Anonyymi
Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Ester:
1:8 Ja juomisessa oli lakina, ettei saanut olla mitään pakkoa, sillä niin oli kuningas käskenyt kaikkia hovimestareitansa, että oli tehtävä kunkin oman halun mukaan. "Pystytkö rakastamaan sitä henkilöä jota vihaat?"
Mistähän tuo Jeesuksen ja uskovien viha kumpuaa.
Itse en pystyisi vihaamaan ketään.- Anonyymi
Ei ole tarvinnut testata, sillä en muista vihanneeni ketään. Vihastunut toki olen, mutta sellaiset tunnetilat menevät ohi nopeasti.
- Anonyymi
Noin se on myös minulla.
- Anonyymi
Aloittaja, kerro kuinka rakastat sitä jota vihaat? Mieti nyt, ehhän sin voi rakastaa jos vihaat.
- Anonyymi
Aloittaja on vähän sekaisin ja ilmeisesti tahallaan. Ei Jeesus käskenyt vihaamaan ketään. Jeesus käski vain rakastamaan niitä, jotka vihaavat sinua.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Enpä niin sanoisi.
Äsken kirjoitin mitä Jeesus on sanonut.SôIvaat ja nãIvit uskovia ja saat siitä nautintosi.
Anonyymi kirjoitti:
SôIvaat ja nãIvit uskovia ja saat siitä nautintosi.
Sinä nautit kun saat solvata minua kaikin tavoin aamusta iltaan.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Tarkoitan kyllä sitä, että luulet minun valehtelevan.
Sen enempää minua ei voi solvata.En IuuIe mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En IuuIe mitään.
Etkä tiedä mitään. ;)
Vihamiehillä Jeesus saattoi tarkoittaa henkilöitä, jotka vihasivat hänen seuraajiaan.
- Anonyymi
"Pystytkö rakastamaan sitä henkilöä jota vihaat?"
Aloittajan kysymykseen on helppo vastata koska jumala käskee vihata pahuutta ja jokainen ihminen on syntyjään jo paha ja vihattava Jeesuskin asian ilmaisee seuraavasti
Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun (Jeesuksen) tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
Uskovaisena ihmisenä pitää rakastaa vain hyvyyttä "Jumalaa" ei pahuuden ilmentymiä vanhempiaan sisaruksiaan tai lapsiaan vaan heistä olisi hyvä luopua jos vain mahdollista sillä pahuutta ihmisiä rakastamalla et ansaitse taivasten valtakuntaa- Anonyymi
"pahuutta ihmisiä rakastamalla et ansaitse taivasten valtakuntaa"
Päinvastoin, Jeesus käskee rakastamaan vihollisia, ainakin jos haluaa pelastua.
Matt. 5:
" 43 »Olette kuulleet sanonnan: ’Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.’ 44 Mutta minä sanon teille: Rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka vainoavat teitä. 45 Niin teistä tulee taivaallisen Isänne lapsia. Hänen aurinkonsa nousee hyville ja pahoille, ja hän antaa sadetta oikeamielisille ja jumalattomille. 46 Mitä ansiota saisitte, jos rakastaisitte vain niitä, jotka rakastavat teitä? Eivätkö tullimiehetkin tee niin? 47Ja mitä ihmeellistä siinä on, jos tervehditte vain ystäviänne? Eivätkö vierasuskoisetkin tee niin? 48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin taivaallinen Isännekin on.» " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"pahuutta ihmisiä rakastamalla et ansaitse taivasten valtakuntaa"
Päinvastoin, Jeesus käskee rakastamaan vihollisia, ainakin jos haluaa pelastua.
Matt. 5:
" 43 »Olette kuulleet sanonnan: ’Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.’ 44 Mutta minä sanon teille: Rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka vainoavat teitä. 45 Niin teistä tulee taivaallisen Isänne lapsia. Hänen aurinkonsa nousee hyville ja pahoille, ja hän antaa sadetta oikeamielisille ja jumalattomille. 46 Mitä ansiota saisitte, jos rakastaisitte vain niitä, jotka rakastavat teitä? Eivätkö tullimiehetkin tee niin? 47Ja mitä ihmeellistä siinä on, jos tervehditte vain ystäviänne? Eivätkö vierasuskoisetkin tee niin? 48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin taivaallinen Isännekin on.» "En tiedä vihollisista kun perheenjäsenet eivät niitä ole mutta sukulaisista Jeesus sanoo seuraavaa :
Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun (Jeesuksen) tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
Ihminen on luonnostaan paha ja pahuutta pitää vihata - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä vihollisista kun perheenjäsenet eivät niitä ole mutta sukulaisista Jeesus sanoo seuraavaa :
Ihminen on luonnostaan paha ja pahuutta pitää vihataTuossa on käännösvirhe -38 käännöksessä, joka on korjattu -92 käännökseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on käännösvirhe -38 käännöksessä, joka on korjattu -92 käännökseen.
Ok edellinen virhe mikä minulle kerrottiin meni toiste päin että -92 käännöksessä oli virhe ja oikein oli -38
Kun kyse oli asiasta joka meni suurinpiirtein näin
"Korkein jakoi jumalille kansat ja jahven sai osakseen israelin kansan "
Jotenkin noin meni muistin varaisesti mutta uskovaiset kertoivat että se oli -92 raamatun virhe ja ainoa oikea raamattu on -38
Heh... tilanteen mukaan tietysti virheitä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok edellinen virhe mikä minulle kerrottiin meni toiste päin että -92 käännöksessä oli virhe ja oikein oli -38
Kun kyse oli asiasta joka meni suurinpiirtein näin
"Korkein jakoi jumalille kansat ja jahven sai osakseen israelin kansan "
Jotenkin noin meni muistin varaisesti mutta uskovaiset kertoivat että se oli -92 raamatun virhe ja ainoa oikea raamattu on -38
Heh... tilanteen mukaan tietysti virheitäTuossa kohdassa -38 on täysin päin mäntyä käännetty, ja -92 käännös on huomattavasti parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa kohdassa -38 on täysin päin mäntyä käännetty, ja -92 käännös on huomattavasti parempi.
Niinpä niin mikä kulloinkin sopii parhaiten niistä on kyllä hyvä noukkia heh erehtymättömät raamatut joo...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä niin mikä kulloinkin sopii parhaiten niistä on kyllä hyvä noukkia heh erehtymättömät raamatut joo...
Kyseessä oli 5 moos 32:9
-38 Raamatun kääntäjät perustivat oman uuden uskonnon, ei missään muualla jaetta ole käännetty kuten 38 suomennoksessa.
Esim. Biblehub sivustolla on vertailtavana kymmeniä eri englanninkielisiä käännösversioita, Raamatun käännöksiä. Lisäksi heprankieliset alkuperäistekstit. Osa käännöksistä poikkeaa aika pahasti normaalista, mutta myös -38 suomentajat eivät yhtään tienneet mistä siinä puhutaan.
- Anonyymi
Mää oon enemmin sellainen rakkausmies kuin vihamies.
Lankean loveen harva se kerta ja syötän trollejakin. Ei se ole vihaa.
👍 - Anonyymi
En sen paremmin vihaa kuin rakastakaan uskovaisia. Ja olen valmis antamaan heille anteeksi jos he kauniisti sitä pyytävät.
- Anonyymi
Heikostihan tuo on mennyt sen näkee jo ihmiskunnan historiasta jota leimaa kaikenlainen riisto, orjuutus, katkeruus , kosto...
Palstan oikeat uskovat eivät poikkea kaavasta kuin ehkä siltä osin että epätoivoisesti piilottelevat vihaansa muka "syntiä emme hyväksy" vaikka todellisuudessa on vain valittu joku yksi tai kaksi lempisyntiä joita "rakkauden hengessä" vihataan ja muut menevät mukisematta alas.
Tuossa valossa on siis rehellisesti vihaava ennakkoluuloinen ihmispolo oikeasti paljon rehellisempi kuin palstan oikea uskova ja vieläpä jos asiaa Raamatun valossa tarkkaillaan menee varmemmin taivaaseen kuin jotkut palstan tosi uskovat. - Anonyymi
Vaikeaa se on, mutta Jumala muistaa meidät tomuna. Antaa varmaan poikansa kautta synnit anteeksi.
Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774582Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k122707- 1771799
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2611620- 1241500
- 1221367
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91307Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil731291- 761262
- 351006