Itsemurhan mietteet

Anonyymi

Olen miettinyt itsemurhaa jo kauan.
En jaksa elää enää, vastoinkäymisiä tulee niin paljon.
Mitkä on helpoimpia tapoha tappaa itseni?

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihminen haluaa kuolla eläessään ?
      Yleensä ihminen ei halua kuolla kuolin hetkellään, koska tajuaa kuinka paljon elämä oli.
      Elämä on lahja. Sitä ei kannata haaskata. Opettelee hymyilemään ja olemaan ystävällinen. Se on antoisaa ja kasvattaa askel kerrallaan parempaan elämään.

      • Anonyymi

        olen 4 vuotta kamppailut masennuksen kanssa. en jaksa enää yhtään enempää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen 4 vuotta kamppailut masennuksen kanssa. en jaksa enää yhtään enempää

        älä kamppaile vaan selvitä että mistä se masennus johtuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä kamppaile vaan selvitä että mistä se masennus johtuu

        luuletko että en ole yrittänyt selvittää mistä masennukseni johtuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luuletko että en ole yrittänyt selvittää mistä masennukseni johtuu

        En tiedä, monet vaan valittaa eivätkä tee mitään. Mutta hyvä jos olet yrittänyt, nyt vaan lisää puhtia touhuun jos ei ole syy vielä löytynyt.

        Mulla meni pariket vuotta että keksin syyn omaani, mutta löytyi se sieltä. Oli kyllä niin yksinkertainen asia, että olisi pitänyt keksiä aiemmin, mutta pääasia että löytyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä kamppaile vaan selvitä että mistä se masennus johtuu

        Mulla se johtuu ainakin pitkä aikaisesta yksinäisyydestä, en ole tyytyväinen elämääni.


    • Anonyymi

      Vain huonoja tapoja kokeilleen ovat jääneet eloon kertomaan, mikä ei ole helppoa tai toimivaa.

    • Anonyymi

      Mitä jos tulisit itsemurhan jälkeen katumapäälle? Siinä vaiheessa olisi liian myöhäistä laittaa pakki päälle.

      Ei sinun tehräväsi ole miellyttää muita tai yhteiskuntaa vaan elää omaa elämääsi. Todennäköisesti sinulla on harhaisia uskomuksia siitä että elämän pitäisi olla jatkuvasti pelkkää onnea.

      Mutta ei onnea voi olla elkei sille ole vastakohtaa eli epäonnea johonka onnea verrataan.

      Priorisoi oma hyvinvointisi niin voi olla että löydät elämänilon takaisin

      • Anonyymi

        ei elämisessä ole mitään pointtia enää. olin onnellinen viimeksi 4 vuotta sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei elämisessä ole mitään pointtia enää. olin onnellinen viimeksi 4 vuotta sitten

        Käytkö terapiassa? Onko sulla lääkitystä masennukseen? Hoitosuhdetta?
        Mä oon masennusuusija (4 kerta nyt menossa) ja viimeksi "hyvää aikaa" kesti vain puoli vuotta. Tiedän miltä tuntuu haluta kuolla mutta se ei oo ratkaisu. Itse oon miettinyt paljon miltä läheisistä tuntuis, ja mitä jos tää onkin vaan synkkä kausi ja jotain paljon parempaa on edessä. Mä tulin uskoon ja luulen että se on yksi suuri syy miksi en aiemmin päättänyt päiviäni. Miten sun arki sujuu, harrastatko jotain, tapaatko läheisiä säännöllisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei elämisessä ole mitään pointtia enää. olin onnellinen viimeksi 4 vuotta sitten

        Minä yli 10v sitten. Ihan on yksin saanut olla ja erakoitua


    • Anonyymi

      Onko ihmiset TODELLA noin tumpeloita? Pitääkö itsis-aikeitaan ilmoitella netissä ympäri vuoden?
      Sanoisin; lällyporukka tota tekee.

      • Anonyymi

        kysyn vain helpointa tapaa tappaa itseni....


    • Hei,

      Itsetuhoisista ajatuksista kannattaa keskustella ammattilaisen kanssa. Et kertonut tilanteestasi paljoa, etkä sitä oletko hakenut tilanteeseesi apua.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada sekä tukea että vinkkejä avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Mitä tehdä, jos itsetuhoisten ajatusten aiheuttajana on psykiatrinen lääkehoito ja apuna itsetuhoisiin ajatuksiin on tarjolla vain lisää psykiatrista lääkehoitoa? Eikö silloin ole kyseessä yritys sammuttaa tulipaloa bensalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tehdä, jos itsetuhoisten ajatusten aiheuttajana on psykiatrinen lääkehoito ja apuna itsetuhoisiin ajatuksiin on tarjolla vain lisää psykiatrista lääkehoitoa? Eikö silloin ole kyseessä yritys sammuttaa tulipaloa bensalla?

        Voit aina hakeutua terapiaan. Pakko ei ole lääkkeitä käyttää. Et kai oikeasti kuvittele että lääkkeet on ainoa vaihtoehto?


      • Anonyymi

        Hirtto, veitsellä valtimo auki, pillerit, junan alle.


    • Anonyymi

      Et todellakaan ole ajatuksien kanssa yksin.
      Itsellä tuntuu siltä että se olisi hyvä keino ja ainoa keino voittaa nämä kaikki ongelmat.
      Itsellä ollut vuosikymmeniä se että on täyttynyt keksiä tekosyitä miksi jatkaa tätä p- elämää, teko syyt loppuu kirjaimellisesti.

    • Anonyymi

      Mitä olet jo kokeillut? Mikä meni pieleen?
      Toisilla toimii paremmin viina ja pakkanen, toisilla taas ampuminen voi olla parempi ratkaisu.

    • Anonyymi

      Hyppää junan alle, hirtä itsesi, aja rekan alle.

    • Anonyymi

      Sanoman toimittajat haluavat kuolla.

      • Anonyymi

        hei mikä tämä sanoma juttu on?

        koitat selvästi kertoa jotakin kun tuota löytyy niin monesta ketjusta mutta kannatko kaunaa jollekin taholle vai mistä on kysymys?

        menee hukkaan tuolleen kun ei kukaan ymmärrä tarkoitusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hei mikä tämä sanoma juttu on?

        koitat selvästi kertoa jotakin kun tuota löytyy niin monesta ketjusta mutta kannatko kaunaa jollekin taholle vai mistä on kysymys?

        menee hukkaan tuolleen kun ei kukaan ymmärrä tarkoitusta

        Sanoma Oy manipuloi ihmisiä turhaan pelkoon ja epävarmuuteen lööpeillään ja uutisillaan.

        Seuraa lööppejä pari kuukautta, niin huomaat, että tuo lafka haluaa vain pitää ihmisiä turhaan varpaillaan, koska silloin ihmiset eivät uskalla elää, vaan jatkavat epävarmuudesta lukemista ja näin syntyy mielisairaita ihmisiä, jotka eivät uskalla enää poistua kotoaan olemattomien uhkakuvien vuoksi.


    • Anonyymi

      "Mitä tehdä, jos itsetuhoisten ajatusten aiheuttajana on psykiatrinen lääkehoito ja apuna itsetuhoisiin ajatuksiin on tarjolla vain lisää psykiatrista lääkehoitoa? "

      Et ole yksin ongelman kanssa! Minusta tuntuu kuin kukaan ei voi auttaa mua. Perhettäni ohjattiin psykiatriassa kyselemään syönkö lääkkeeni ja heille sanottiin että jos en syö lääkkeitä ni saatan joutua uudelleen hoitoon. En siis uskalla perheelleni kertoa, että olen vähentämässä lääkkeitä. Nyt syön 40% annosta. En uskalla kertoa lääkevähennyksestä tukihenkilölle, koska pelkään että se soittaa mun hoitotaholle ja kertoo. En voi kertoa psykologille tai omasairaanhoitajalle. Muita ihmiskontakteja mulla ei olekaan. Lääkkeillä (100% annos) on huono olo, huonompi olo kuin nyt, ja tällä 40 % annoksella on myös vähän hankala olo. Jos valittaisin huonosta olosta niin lääkäri taatusti käskisi syödä lääkkeet tai ehdottaisi lääkkeen vaihtamista, mitä on ennenkin ehdottanut. Lääkkeen vaihtaminen on tuskaa kun pitää kärsiä vieroitusoireista kun lääkäri ei ymmärrä että niitä tulee ja oon koukussa nykyiseen lääkkeeseen.

      Olen itse taipunut siihen että kukaan ei pysty mua auttamaan, mutta käyn varmuuden vuoksi terapiassa jos siitä olisikin apua.

      Jos uskot, että lääkehoito on syynä itsetuhoisiin ajatuksiin niin lopettaisin kyllä ne lääkkeet, enkä ottaisi uusia tilalle.

      • Anonyymi

        Siis käsitinkö nyt oikein?
        Sulle määrättiin masennuslääkkeet itsetuhoisuuden hoitoon ja oot varma että ne lääkkeet aiheuttaa sulle itsetuhoisuutta?
        Mistäs se itsetuhoisuus alunperin tuli, tuskin vetelit niitä lääkkeitä ennenkuin niitä sulle määrättiin?
        Vai onko tässä nyt kyse siitä että vedit jotain muita psyykelääkkeitä?


    • Anonyymi

      "Vai onko tässä nyt kyse siitä että vedit jotain muita psyykelääkkeitä?"

      (Perinteisistä) masennuslääkkeistä en tiedä, mutta psykoosilääkkeet on niin hirveetä kuraa että niistä voi oikeesti tulla itsetuhoisia ajatuksia (esim. sietämätön levottomuus ja kroppa menee niin sekaisin ettei enää tiedä miten kestää elää), kokemusta on ja päätin itse vähentää lääkkeiden määrää.

      Ja myös masennukseen voidaan määrätä psykoosilääkkeitä, jos on vakava masennus.

    • Anonyymi

      Mitä ongelmia sinulla on? Kuinka vanha olet? Puhutko vanhemmillesi? Aina voi löytyy ratkaisu ongelmaan! Itsemurha ei todellakaan ole avain hyvään oloon. Maailma ei ole reilu mutta jos jaksat taistella sitä vastaan, elämä voi olla sulle armollisempi. Ihmisiä on jaettu kahteen ryhmään, hyvät ja pahat. Sun ei tarvitse olla kaikkien ystävät mutta ole kuitenkin ystävällinen muille. Mä oon ihan varma että sä tuut voittamaan sun sisäisen taistelusi, ihan varmasti! Usko vaan itseesi, usko hyviin ihmisiin ja ennen kaikkea: USKO TOIVOON!

      • Anonyymi

        Pyydän anteeksi, en huomannut edellisiä vastauksia koska keskityin kirjoittamaan tätä.


      • Anonyymi

        "Puhutko vanhemmillesi? "

        Hei, jos tyypillä olisi sellaiset vanhemmat joille voi puhua, hänellä ei varmaan olisi itsemurhafiiliksiä.

        Kumma että ihmiset eivät tajua, että kaikilla ei ole samanlaiset vanhemmat.

        Monilla vanhemmat ovat yksi syy tai pääsyy siihen mitä heidän elämässään tapahtuu, ja mikä johtaa itsariajatuksiin. Maailma ei todella ole kiva paikka, eikä kaikkien vanhemmat ole kivoja. Hyviä ihmisiä on, mutta niitä pitää joskus hakea oman perheen ulkopuolelta. Se voi olla pitkä tie ja kivinen.


    • Oon miettinut ihan samaa, oon tullut tulokseen että hirttäytyy ja riittävän korkeelta ja varmasti kestävällä narulla/köydellä ja itse hankin semmosta kiiltävää mikä luistaa hyvin. Nyt ootan vaan seuraavaa kunnon ahistusta. Ei vaan jaksa enää taistella vaikka kuinka yrittää.

      • Anonyymi

        Repa, sulla on kiva nimimerkki. En tähän hätään keksi parempaa sanottavaa mutta tässä tulee aito toivotus mukana:)


    • Anonyymi

      Ne tavat jotka onnistuu ei ole kertomassa enää asiasta. Ne joilla epäonnistuu aivot on niin vahingoittuneet niin etteivät pysty kertomaan mikä meni pieleen.

      Semmoinen joka jostain uhmasta tai muille "kostaakseen" epäonnistuu niin voi olla rankempaa elää pitkäkin loppuelämä pahasti vammautuneena tai toisista täysin riippuvaisena kuin terveenä olisi ollut. Terveenä oli olisi ollut enemmän vaihtoehtoja myös hakea apua ja vaihtaa elämänasennetta helpommin kuin vammautuneena.

      Tiedän ainakin kaksi "selvinnyttä" . Toinen lääkkeellä yritti lopettaa itsensä ja toinen aseella. Eka nuorena miehenä on ollut jo kroonikkosairaalassa 30 vuotta aivovammaisena, puhe mölinää eikä tietoisuudesta tietoa, kävelee autettuna muttei pysty muuhun. Vaippoja käyttää
      Tokaa onnistui tuhoamaan vain kasvonsa, näkönsä ja osan aivoistaan mutta tuskinpa haluaisi katsoakaan peilistä miltä näyttää.

    • Anonyymi

      Perseraiskaamme ihmisiä joka päivä lööpeillämme

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe