Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Fibromyalgia ja toipuminen

Anonyymi

Onko täällä muita fibromyalgiaa sairastavia?

Sain diagnoosin marraskuussa 2020. Olen 39-vuotias mies.

Onko kukaan toipunut tästä oireyhtymästä oireettomaksi?

On tosi viheliäinen.

Kai tämän kanssa oppii elämään.

5

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla diagnoosi marraskuussa 2019. SItä ennen epämääräistä kuumeilua, väsymystä, kipuilua ja unettomuutta. Monet tutkimukset ja kuvaukset kävin läpi ennen kuin sain diagnoosin. Menen päivä kerrallaan, koskaan ei tiedä millainen olo on seuraavana päivänä. Joinakin päivänä energiaa on sata lasissa ja sitten joinakin päivänä se on yhtä kipua ja selviytymistä. Ensi maanantaina laajat verikokeet ja uusi työ alkaa 15.3.2021, saapa nähdä miten käy. Viime syksynä tuli koeaikapurku poissaolojen takia, mutta eipä sitä itse tälle sairaudelle ja oireille voi mitään. Minulle auttaa avovesiuinti, TENS-laite, vesikävely, kävely sekä LPG-hoito (käyn Fysioksella). Odotan nyt lähetettä fysiatrian polille Oysiin ja sitä, että pääsisin reumapoliklinikan asiakkaaksi.

    • Täysin oireettomaksi en ole päässyt, mutta joskus on ollut muutama kivuton päivä peräkkäin. Nyt on taas ilmennyt uusia oireita ja jokaisella tämä oireilee eri tavalla. Facebookissa on ryhmä "fibromyalgiaryhmä kaikille" ja jos asuinalueellasi toimii reumayhdistys, suosittelen menemään mukaan toimintaan.

    • Anonyymi

      Täällä yksi kohtalokaveri. Eipä taida olla mitään,mikä parantaisi tuota.
      Olet varmaan jotain saanut tietoakin hoidosta. Itse ainakin olen oppinut sen,että esim sauna ei sovi ollenkaan, Nyt nämä helteetkin ottavat koville. Liikuntahan on hyväksi, mutta ei liikaa. Kylmä on hyväksi ja kylmä-kallesta on usein tullut petikaveri.
      Kela järjestää myös kuntoutuksia. Itse olen ollut sellaisessa muutama vuosi sitten ja sieltä sain hyviä ohjeita.

    • Anonyymi

      Olen 66 v. mies. Minulla oli vuosia sitten lihaskipuja, jotka diagnosoitiin virheellisesti fibromyalgiaksi. Söin erilaisia lääkkeitä monta vuotta. Jostain syystä vain kortisoni tuntui auttavan koviin lihaskipuihin.

      Koska kuulemma kuorsaan, olin alkanut miettiä uniapnean mahdollisuutta, vaikka lääkärini ei halunnut kuullakaan asiasta. Yksityisen vakuutuksen turvin menin yksityiselle unitautiklinikalle, jossa lääkäri katsoi kurkkuun ja sanoi, että todennäköisesti on uniapnea. Mittauksissa apnea todettiin vakavaksi. Saatuani CPAP-pumpun "fibromyalgia" parani ensimmäisestä yöstä alkaen ja olo oli pitkään kuin pilvissä leijuisi, koska kovat kivut olivat poissa. Uniapnea oli aiheuttanut pahan happivajeen, joka puolestaan oli aiheuttanut lihastulehduksen, jota luultiin fibromyalgiaksi. Kortisoni helpottaa tulehduksia, siksi se helpotti minun "fibromyalgiaa".

      Tällä en tarkoita, että fibromyalgia olisi todellisuudessa uniapneaa, mutta ehkä se JOSKUS voi olla sitä.

    • Anonyymi

      Älä ihmeessä opettele sen kanssa elämään. Suosittelen käymään fibromyalgia.fi sivustolla, niin huomaat, että kyllä siitä voi kuntoutua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe