Onko täällä ketään joka olisi käyttänyt bentsoja säännöllisesti eli päivittäin esim ahdistuneisuushäiriöön ja sitte säännöllisesti käyttänyt myös alkoholia esim viikonloppuisin? Minkälaisia oireita teille on tullut? Itse harrastin tätä about 3 vuotta ja tajusin vasta kun hädin tuskin enää pysyin pystyssä. Lopetin bentsot ja alkoholin käytön puolitoista vuotta sitten, mutta edelleen mulla on tunne, etten todellakaan ole toipunut ja on kasa oireita vieläkin jotka tekee minusta työkyvyttömän. Arki on edelleen todella vaikeaa ja koen, että sain tästä jonkun aivovaurion. Omaa tyhmyyttä tietysti ja näitä ei siis ollut ennen bentsoja ikinä.
Bentsot ja alkoholi (sekakäyttö)
5
1491
Vastaukset
- Anonyymi
Minusta tuli jo hyvin nuorena alkoholisti, ja siitä seurasi psyykkisiä ongelmia.
Alkuun sain paniikkihäiriöön bentsoja, ja pikkuhiljaa lisääntyi lääkitykset, tuli masennuslääkkeet ja psykoosilääkkeet kuvioihin.
Käytin lääkkeitä ja alkoholia sekaisin monet vuodet, yli 10 vuotta. Ja sitä tapahtui paljon useammin kuin kerran viikossa, voisi sanoa niin päin, että ehkä yksi päivä viikossa tuli oltua ilman alkoholia, jos hyvin kävi.
Siihen ajanjaksoon mahtui monia psykooseja, itsemurhayrityksiä, masennusta, ahdistusta, maniaa, eli lähes koko kirjo, mitä psyykepuolellakin voi tapahtua.
Oli oikeastaan ihme, että sieltä vielä sain noustua. Onneksi niin kävi.
Onhan sillä seurauksensa ollut, enää ikinä en tule olemaan täysin kunnossa, edes fyysisesti.
En kyllä suosittele kenellekkään sellaista elämää, siitä ei terveenä selviä, jos ylipäätään selviää.- Anonyymi
Itselleni siis määrättiin Rivatrileja ja niitä meni noin 2mg pv ja sit viikonloppusin yleensä lauantaisin tuli otettua humala ja siellä alla tietysti lääkkeet. Ne olot oli aivan kamalia ja menivät aina vaan kauheammaks hädin tuskin pysyin enää pystyssä ja huomasin, etten toivu enää krapulasta ollenkaan vaan olo paska nonstoppina. krapula x10 s. Vuosi sitten lopetin alkon käytön ja 1,5v bentsot seinään enkä vieläkään ole parantunut. :(
- Anonyymi
jotenkin koen, ettei lääkäri kertonut mulle kuinka vahvoja noi lääkkeet on enkä tienny että ne on noin koukuttavia ja lääkäri tiesi kyllä alkoholin käytöstä ja kun kysyin voiko juoda niin sanoi, että jonkin verran voi..
- Anonyymi
Todennäköisesti olet saanut jonkinlaisen aivovaurion. Kyllä tuosta varmaan voi vielä paljonkin toipua.
Bentsot kyllä oikeasti muussaa aivoja. Varsinkin kun kuuntelee modernia jenkkiräppiä niin siellä on monenlaista sössöttäjää jonka puhe kuulostaa aivovammaisen puheelta jo 20-kymppisenä vuosien bentsojen syönnin jälkeen - Anonyymi
En käyttäisi sanaa aivovaurio, se on vähän turhan voimakas ilmaisu käytettäväksi lääkkeiden haittoihin liittyvässä yhteydessä.
Vaikka itsellenikin on lääkkeet jättänyt omat haittansa, en silti koe että aivoni olisivat jotenkin vaurioituneet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614230Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1521794Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351248Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671046- 56904
- 76895
Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.162809- 39781