Millaisista asioista apua vaihdevuosi oireisiin?

Anonyymi

Minua kiinnostaisi kuulla millaisista ei hormonaalisista asioista olet kokenut saavasi apua vaihdevuosi oireisiin? Onko sellaisia?

Esim. Millaisesta liikunnasta olet huomannut olevan apua?
Entä millaisista asioilla olet parantanut mielialaa, väsymystä tai uniongelmia?

9

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Iso vartalotyyny yöksi sänkyyn, vesijuoksu tai vesijumppa auttaa monia, naisten välinen ystävyys, kukat, pehmeät vaatteet.

• Anonyymi

Mulla on käytössä kaikki luontaiset konstit. Ruokavalion muutin kasvis-kalaruokavalioksi, ei maitotuotteita, sokeria, kofeiinia. Syön paljon raakaruokaa ja maitohappobakteereja, esim. hapankaalta. Kävin muutaman kerran paksusuolen vesipesussa, se paransi suolen toimintaa ja kevensi oloa, uni ja mieliala parani. Olen käynyt pesussa sittemminkin, ylläpitona. Käyn vyöhyketerapiassa, koen, että se rentouttaa, parantaa unenlaatua ja virkistää kaikinpuolin. Aluksi kävin kerran viikossa, sitten harventelin, nyt käyn kerran kk:ssa. Otan myös vitamiineja, c, d, b ja sinkkiä ja magnesiumia. Juon paljon vettä ja yrttiteetä. Sisäliikunnasta en tykkää, mutta ulkona liikun päivittäin, nyt on ollut hyvät hiihtokelit. Joka aamu joogaan 30-60 min, meditointoin 15-30 min. Käytän pueraria mirificaa hyvin pienen annoksen, sitä kun otan, pysyy limakalvot kunnossa ja kosteutta riittää kuin nuorena. Kun aloitin sen käytön, huomasin myös, että iho ihan kuin nuortui ja pitemmällä aikavälillä hiustenkasvu on parantunut. Käytän myös natural progesterone-voidetta, se tekee mielen iloiseksi, lisää energiaa ja seksihaluja. Olen tyytyväinen. Käyn gynellä kerran vuodessa ja kaikki on ollut ok, ihmettelee limakalvojeni loistavaa kuntoa. Välillä pidän kuukauden tauon näistä jälkimmäisistä aineista. Keväällä pidän elimistön puhdistuskuurin.

Ennen kuin aloitin kaikki nuo, kärsin uniongelmista, hikoilin lakanat märiksi, päivällä tuli monta kuumaa aaltoa, oli päänsärkyä usein, verenpaine koholla, nivelkipuja, hiustenlähtöä, kuivat limakalvot, ummetusta, mahakipuja, masennusta, itkeskelen, väsymystä, ärtyisyyttä, seksi ei kiinnostanut tippaakaan, olin aloitekyvytön ja muistikin reistaili. Eli vaihtarit täysillä päällä, kiertokin oli lyhentynyt. Nyt kierto on pidentynyt, niinkuin se normaalistikin tässä vaiheessa tekee. Kaikki oireet ovat pois.

• Anonyymi

Yleisesti ottaen hyvät elämäntavat. Tosin elämäntapojen pitäisi olla hyvät jo aika hyvissä ajoin ennen vaihdevuosia. Parhaimmilla ja pahimmilla elämäntavoilla on eroa vaihevuosi-iässä, mutta ei paljoa, muutamia vuosia.

Vaihdevuodet ovat osa ihmisen biologiaan liittyvää ilmiötä nimeltä vanheneminen. Eli vaihdevuodetkin ovat rappeutumismuutos. Näin ollen on loogista, että hidastamalla yleistä rappeutumista pärjää myös paremmin vaihdevuosien kanssa. Kaikki tuskin edes erottavat vaihdevuosioireita ja muita vanhenemisen tai alkavien vanhenemissairauksien oireita toisistaan.

Makuuhuoneen lämpötilaa alennettu. En syö sokeria. Pätkäpaastoan. Liikun, mutta maltillisesti, en jaksa "himoilla" liikkumisen suhteen. Käytän lisäravinteita, mutta vähän kausittain vaihdellen, ja varoen maksavauriota, minkä hallitsemattomalla lisäravinteiden syömisellä voi saada aikaan.

Kannattaa tehdä jotain, josta saa meditatiivista fiilistä. Eri ihmisille eri asia voi tuoda saman lopputuloksen: meditaatio, jooga, asahi, laulaminen, pitkät lenkit tms.

Jos kanttini riittäisi, niin kokeilisin avantouintia. Kanttini ei riitä. Uskon kuitenkin kylmäkäsittelyn hyötyihin.

• Anonyymi

Ashwagandha. Ihan yliveto!

• Anonyymi

Eihän tätä suositella , mutta täytyy kertoa, että alkoholista. Olen käyttänyt mietoja alkoholijuomia, punkkua tai kaljaa. Taitaakin olla vaihdevuodet menny jo ohi ja vieläkin maistuu.

• Anonyymi

Olen syönyt vuosia Femisoyaa (nyt sitä ei saa). Siirryin sitten Activ Lecithiniin. Syön kasvispitoista ruokaa, lisänä kala ja kana. Teen niitä asioita mistä pidän. Lepään jos siltä tuntuu. Hikoilu kohtauksia en ole saanut. Nukun yöni alasti, vapauttavaa 😊. Pyrin liikkumaan ulkona. Luen hyvinvointiin liittyviä juttuja. Ikää minulla on 55 v.

• Anonyymi

Ruokavalio kevyemmäksi. Rasva näyttää olevan kaikkien oireiden polttoaine.

• Anonyymi

Mielialalääkkeistä ja unilääkkeistä on vähän apua, että selviää päivistäja öistä

• Anonyymi

Uiminen, vyöhyketerapia, kahvin vähentäminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      85
      7397
    2. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      217
      7246
    3. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      67
      5226
    4. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      135
      4990
    5. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      73
      4774
    6. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      115
      4627
    7. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      39
      4520
    8. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      82
      4226
    9. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      103
      4010
    10. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      157
      1650
    Aihe