Muutoksen aikakausi

Anonyymi

Olemme ihmiskuntana kokonaan aivan uudenlaisen aikakauden kynnyksellä. Ensimmäisen kerran ihmisen evoluution aikana on mahdollista lopettaa kokonaan eläinten alistaminen, rääkkääminen, hyväksikäyttö ja tappaminen ruoaksi tai vaatteeksi. Me emme enää ole riippuvaisia minkäänlaisista eläinperäisistä tuotteista päivittäisessä arjessamme, eivätkä eläintuotteet enää hyvinvointiamme tai elämäämme edes mitenkään paranna. Päinvastoin, ne vain pahentavat , koska niissä on jo menty sellaisiin äärimmäisyyksiin, jotka ovat osoittautuneet niin luonnolle, itse eläimille, ilmastolle kuin ihmiselle itselleen vakavasti turmiollisiksi meitä pahasti sairastuttaen.Tämä tilanne mahdollistaa ja jopa vaatii kokonaan uudenlaisen asenteen kaikkeen elävään niin että kaikenlainen väärä ja loputon ihmisen itsekkyys, ylemmyydentunto ja väkivalta koko luomakuntaa kohtaan voidaan vihdoinkin lopettaa. Muuten me tuhoamme itsemme ja mukana menee koko maapallo meidän itsemme sitä kunnolla edes tajuamatta.

On aika tarttua haasteeseen. On tajuttava, että ihminen on vain osa luontoa, ei sen herra, että eläinten oikeudet ovat täällä jäädäkseen, emmekä voi niitä enää sivuuttaa. Pastori Robert Munro vegaanisessa Humaanikirkossaan itkee kärsivien eläinten puolesta niitä siunatessaan ja niistä saarnatessaan. Hänellä on tunteet asian suhteen inhimillisellä tavalla kokonaan auki. Tätä ilmiötä en tavallisissa luterilaisissa kirkoissa tai muissakaan uskonnoissa tai lahkoissa näe. Niissä papit eivät koskaan itke ja uskonto tukee eläinten alistamista, tappamista ja syömistä täysin rinnoin. Tunteet on siirretty syrjään, ne ovat muuttuneet abstrakteiksi käsitteiksi, sota ja tappaminen hyväksytään ja ne jopa siunataan. Todellista kärsimystä ja sen syitä ei nähdä, ei ymmärretä ja uskonnosta on tullut ase, jolla kaikenlainen tappaminen ja tuhoaminen voidaan jopa täysin laillistaa. Käsky ÄLÄ TAPA kaikessa yksinkertaisuudessaan ei kerro enää kenellekään yhtään mitään.

Tappaessaan niin toisia eläimiä kuin toisia ihmisiä niin psyykkisin kuin fyysisin keinoin ihminen tappaa aina myös itseään, itsensä ja todelliset tunteensa. Hänen täytyy kovettaa itseään ja keksiä kaikenlaisia puolustusmekanismeja kyetäkseen pitämään julmuuttaan ja tuhovoimaansa yllä. Yleisin lienee se, että tappaminen ja toisen elävän olennon elämän tuhoaminen on elinkeino, jota ei muka voi muuksi muuttaa. Tässä emme voi mennä pahemmin harhaan. On päivän selvää että tappamista ei voida sen kummemmin kutsua elinkeinoksi kuin harrastukseksikaan, vaikka esimerkiksi metsästäjät niin väittää. Tappaminen on aina tappamista, eikä se siitä miksikään muutu. Se on aina toisen elävän olennon hengenriisto ja rikos jo sinällään. On myös täysin selvää mitä sana kasvihuoneilmiö tarkoittaa. Siis sitä että maapallosta on tullut kasvihuone, jossa kasvien kasvattaminen on se tulevaisuuden paras ja oikein elinkeino ja vaihtoehto, joka pitää.

Kun ihminen riistää vasikan emoltaan, juo vasikalle kuuluvan maidon, niin silloinkin hän tappaa. Nimittäin sen vasikan. Suurin osa tappamistamme eläimistä on itse asiassa niiden lapsia. Me todellakin syömme pieniä lapsia. Tämän lisäksi toimimme täysin itsekkään kaksinaismoralistisesti ns lemmikkiemme ja usein myös tapaamiemme luonnoneläinten suhteen, joiden tappaminen, rääkkääminen ja syöminen on suuri synti, vaikka samanaikaisesti tehotuotantolaitoksissa ja teurastamoissa aivan samat asiat ovat silkkaa arkipäivää ja kaikkea tuota harjoitetaan pilvin pimein ja täysin laillisin keinoin.

Me kaikki rakastamme eläimiä, tunnemme suurta rakkautta ja hellyyttä niitä kohtaan ja kauhistumme, kun niille tehdään jotain julmaa ja väärää. Kolikossamme on kuitenkin edelleen kaksi puolta. Toinen puoli edustaa vääryyttä, kuolemaa ja toinen oikeutta, elämää.

Kumman puolen sinä valitset?

Englanniksi käsite "paradigm shift" kuvaa tilannetta hyvin. Kun valitset minkä tahansa eläimen oikeuden elämään, niin koko maailmasi muuttuu ja kolikon todellinen puoli onkin yhtäkkiä ja täysin odottamatta rakkaus. Myös sinä itsekin alat vihdoinkin elää. Suhteesi maailmaan, kaikkeen elävään ja jopa itseesi muuttuu perinpohjaisesti ja täysin.Katso tältä filmiltä kaikki se mitä ihmiskunta eläimille tekee.

Tässä se kaikki on, sellaisenaan ja kaunistelematta.

http://watchdocumentaries.com/earthlings/

8

1523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Todella muutoksen aikaa olemme saaneet elää, mutta vanhat eduskuntapuolueet eivät sitä ole ymmärrä. Ei varmaankaan PS-puoluetta parjaavat vieläkään käsitä, että kansa on lopultakin kyllästynyt vanhoihin puolueisiin.
      Kun Veikko Vennamoa arvosteltiin, kannettiin jopa eduskunnastakin ulos
      ja ensimmäisen jytkyn jälkeen puolue hajoitettiin seteliselkärankaisilla "Tupamäkeläisillä."
      Perus-Suomalaisten puolue yritettiin Sipilän hallituksen aikoihin tuhota jälleen,
      nyt hillotolppa ministereiden voimilla.
      Ette onnistuneet.
      Ja vielä uuden Eduskunnan kansanedustajien istumajärjestyksen muutoskaan ei tuhonnut PS-puoluetta.
      Vaikka koko eduskunnan vanhat puolueet siirsivät PS-puoluelaiset häpeäpaikoille pimentoon.
      Ja pieni takiaispuolue sai puolueemme paikoille omat edustajansa.
      Huom! Olemme yhäti eduskuntapuolue ja tuntuu kuin se olisimme ainoa puolue,
      joka ei tarvitse tekohengitystä.
      Tsemppiä mussukat!

    • Anonyymi

      Tervepä terve, sinäpä olet Ailan Kyllikki Frimanin ja Erja Niskasen os. Ruotsalainen kaveri. kaveri ja tunnet varmaan erjankin...niinpä niin. Erjapa sylkee minua ja mainettani Ailan kanssa. Epäilläkseni yhtenä syynä on se, että Erja meni nuorena naisena makaamaan erään entisen kaverini Jani Liirin kanssa. tämä Tapahtui Joulukuun alussa 1998. Tuolloin Erja jo taisi olla kihloissa Mika Niskasen kanssa. Ja nytpä Erja pelkää että hänen tytärtään Piia Niskasta luullaan Jani Liirfin tyttäreksi. Siinäpä YKSI syy minkä takia Erja sylkee minun päälleni Iiisalmesta käsin. Toivoo tällaisilla maalitusjuoruilla saavansa minut hengiltä ihmisen, joka tietää mitä Erjan ja Jani Liirin välillä tapahtui. Erja ja varsinkin Aila ovat ovelia mentalisteja jotka selittävät, että minä olisin muka jotenkin turmeltunut perverssi ja tämän perverssiyden he selittävät nousevan pintaan sillä tavalla, että tämä tietoisuus Erjan ja janin touhuista enteilee ,muka perveirsioiden nousua pintaan. mikään perverssi en ole enkä juoru"ämmä" kerrompahan vain minkälaiset ihmiset löytyvät molempien tuttavapiiristä. Nimittäin nämä Aila ja Erja. Erjakin olevinaan muka hyvä helluntailainen...Nämä asiat Erja Ja Jani Liirin touhuista eivät ole mitään vaistonvaraisia muistikuvia jotka olisivat syntyneet äskettäin vaan kaikesta tästä olen ollut tietoinen Loppuvuodesta 1998. alkaen. Enpähän vaan viitsi enää vaieta koska ei Erjakaan vaikene..

      • Anonyymi

        (KR 1933/-38) 2Tess. 2:3-17
        Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille? Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
        lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

        Tuntuu kuin talipaanit aiheuttaisivat vielä suuremman tuhon kuin ilmaston muutokset?


    • Anonyymi

      No odotellaan, kohta sitä päästään Marsiin rakentamaan uutta maailmaa ja kaikki murtuu iloksi. Marsissa on puhdas luonto.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Luuk. 16:17-31
        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.
        Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        Niin tapahtui,
        että köyhä kuoli,
        ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan.
        Ja rikaskin kuoli,
        ja hänet haudattiin.
        Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa,
        vaivoissa ollessaan,
        näki hän kaukana Aabrahamin
        ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        Ja hän huusi sanoen:
        'Isä Aabraham,
        armahda minua
        ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen
        ja jäähdyttämään minun kieltäni,
        sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        Mutta Aabraham sanoi:
        'Poikani,
        muista,
        että sinä eläessäsi sait hyväsi,
        ja Lasarus samoin sai pahaa;
        mutta nyt hän täällä saa lohdutusta,
        sinä taas kärsit tuskaa.
        Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme
        ja teidän
        vahvistettu
        suuri juopa,
        että ne,
        jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne,
        eivät voisi,
        eivätkä ne,
        jotka siellä ovat,
        pääsisi yli meidän luoksemme.'
        Hän sanoi:
        'Niin minä siis rukoilen sinua,
        isä,
        että lähetät hänet isäni taloon
        - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        Mutta Aabraham sanoi hänelle:
        'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja,
        niin eivät he usko,
        vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe