En tunnista itseäni tästä, usko on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. Ex.vl:t, laiteilla olijat ja vaparit täällä räkyttää.
Täällä saa aivan väärän kuvan vanh.lestadiolaisuudesta
40
<50
Vastaukset
- Anonyymi
niin saa, olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Niin minunkin mielestä.
- Anonyymi
Piälysmiehet vakuutta et hyvä meil mieli on. Vai onko?
- Anonyymi
Et tietekään tunnista koska elät lahkosi sisällä. Se on kuin kupla jossa aivoihin on manipuloitu harhaoppi on mielestäsi totuus. Et tunne Raamattua ja sen takia elät luulojesi varassa.
- Anonyymi
Eivät kaikki ne - ja vähiten juuri ne - ole uskovaisia, jotka suureen ääneen toitottavat olevansa sisällä/uskovaisia ja työkseen arvostelevat ja kyttäävät muita ja muiden tekemisiä ja juoruilevat perättömiä kuvitelmiaan tapahtuneina tosiasioina. Ootteko kuulleet?
- Anonyymi
# usko on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä#
juuri näin...mutta srk-valtakunnassa kyttäämistä, muiden halveksimista, salavilpin tekemistä, omien lisäsääntöjen ja oppien noudattamista fariseusten tapaan, oman kilven kiillottamista.. - Anonyymi
Täällä saisi oikeamman kuvan vanhoillislestadiolaisuudesta, jos jokainen vanhoillislestadiolainen käyttäisi mahdollisuuden itse kirjoittaa tänne! Liian vähän täällä kirjoitamme me, jotka koemme, että usko on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
- Anonyymi
Iloa ja rauhaa Vanhoillislestaadiolaisen lahkon Hengessä.
Pyhää henkeä ei lessupiireissä tarvita!
- Anonyymi
Olisi niin raskasta luettavaa jos kaiken tänne kirjoittaisimme.
- Anonyymi
Serkkuni on lestatiolainen ja sanoi olevansa onnellinen, mutta luulen hänen seonneen, koska puhuu suruttomista jostain maailman ihmisistä.
- Anonyymi
Oikea vai väärä kuva? Yhteisöllä on monia hoitokokouksiin/-tilaisuuksiin liittyviä selvittämättömiä tapauksia. Hirvittäviä tekoja yritetään vain salata, mikä ei nykyään onnistu, vaan asiasta nousee aina vain isompi älämölö. Tässä yhteisön tulisi ottaa mallia ns. maailmasta, koska siellä asian tultua ilmi siihen puututaan välittömästi asianmukaisella tavalla. Tiedän monta - jopa puhujan -, jotka ovat antamassa ulkonaisesti sellaista kuvaa, että tässä ollaan uskovaisia, mutta käytös ja eletty elämä/korjaamattomat teot näyttävät aivan toista. Pitää tuntea ja tietää henkilö todella hyvin, että tietää puhuuko hän totta uskovaisuudestaan. Todella uskovaisiakin on.
- Anonyymi
Olen kohta 70 v. ja kokenut nousut ja laskut vl- perhepiirissä ja yhä vain "roikun" omasta tahdostani samassa joukossa, "hännän huippuna" ! Monelta pahalta olen varjeltunut elämässäni tässä saattojoukossa, tällä luonteenlaadulla !
Näiden "ulkopuolisten" kirjoitukset hämmästyttävät monesti, kun tuskin monikaan on käynyt yksissäkään vl- seura"tuvissa", rauhanyhdistyksen seuroissa ja silti ovat tietävinään kaiken vl-uskosta !! Siis, osittain ihan huhupuheiden perusteella kirjoittelevat täällä.
Ei siis paljoakaan innosta kirjoitella näille palstoille, kun saa "kuraa niskaan" !
Me "siionin sisällä" olijat tiedämme mitä on vl- usko ja tuntuu ettei ole pakko enää kirjoitella näille "tietäjille", ku saa vain pahan mielen, kun asioita tahallaan vääristellään, eikä viitsi enää "kuulla" näitä juttuja ; ikkunallisista pesukoneista ynnä muista "legenda jutuista", mitä täällä "pyörii" uudestaan ja uudestaan !
Olkoot väärissä luuloissaan, moiset "viisastelijat", kyllä sitä jo ottaa "pattiin" lopulta , kun kirjoitukset on ihan "pimeitä "!!- Anonyymi
Teidän ikäluokka on sitä, jotka ovat saaneet säilyä uskon tiellä. Nuoremmilla se on paljon hankalampaa, koska maailma on kovin erilainen puhumattakaan tällä hetkellä teini-ikää elävistä. He ovat syntyneet suoraan kännykät kädessä ja kaikenmaailman sosiaalisten medioiden vietävissä. On tiktokia, jossa todella moni vl-lapsikin on mukana ja se on alkujaan tehty tanssivideoiden levittämiseen, joita pääosavideoista siellä edelleen on. Some luo ulkonäköpaineita ihan eri tavalla, kuin vaikka omassa nuoruudessa, joka sekin oli aika vasta. Ja munkaan ikäryhmästä ei ole oikein monikaan saanu säilyä uskomassa. Teini-ikäisillä näkee korvissa reikiä. Ja kun jaksaa vähääkään kahlata näitä nuorten suosimia somepalveluita, ni johan heidän korvissaki roikkuu jos minkäkilaisia killuttimia. 70-vuoteen ehtineet eivät edes tiedäkään, millaiseen ympäristöön nykynuoret ovat syntyneet. Liikkeemme tulevaisuus huolestuttaa, sillä niin moni nuori on oppinut somen kautta maailmallisia taitoja, joista kiroilu lienee yksi.
- Anonyymi
Olisikohan parasta, että et lähde arvailemaan täällä kirjoittavien ihmisten taustoja, joista et tiedä niistä yhtään mitään. Koska tiedän, että moni täällä kirjoittava on suuren osan elämästään istunut ry:n penkeissä ja palvellut toimintaa työllään omakotitalon rakentamiseen tarvittavan energismäärän verran. On myös totta, että paljon ihmisiä käveli ulos ry:n toiminnasta kakteellisten omia etujaan ajavien vääräoppisten hoitohörhöjen toimien vuoksi. Uskoaan he eivät kuitenkaan ole jättäneet. Ns. maailmaa syytetään vainoamisesta ja uskovaosten pilkasta, mistä tehdään ikäänkuin ansio, koska uskovaisiahan pilkataan. Tämä on pääosin pötypuhetta, sillä hirvittävin pilkka hoitokokouksissa/-tilaisuuksissa tuli väärien hoitajien taholta. Monella hoitajalla on edelleen tekonsa korjsamatta! Uskovaisia eivät ole kaikki ry:llä kävijät, eivät suviseuroissa kävijät, eivät kaikki puhujat ym.
- Anonyymi
Onhan se elämä mennyt ihan mullin-mallin nykyaikana. Vaatii paljon ohjausta vanhemmilta, että lapseille kasvaisi vahva itsetunto tässä ajassa. Nyt ovat monet niin itsekeskeisiä, "minä, mulle ja heti" tyyli.
Ennenvanhaan ero ns. "tavan" ( maailman ) ihmisten ja vaikka vl- väkeen verraten ei ollut näin jyrkkä kuin nyt on. Naapureillakin oli useampi lapsi, eikä ihmetelty jos vl-perheessä oli sattumoisin monta lasta. - 50 -60 luvulla äiditkin olivat ns. kotiäitejä ja isät kävivät töissä, muutenkin oltiin paljon tekemisissä keskenään naapureiden lasten kanssa. Naapuritkin "sallittiin" kasvattamaan pihapiirien lapsia ja kontrolli oli parempi, jos joku teki "tillosiaan", sana kiersi kyllä pian kotiin, jos pojat ( siis useimmiten) tekivät pahojaan ! Ei silloin ollut kellään kännyköitä, kun oli vielä lankapuhelimet, mutta tieto tuli suusta-suuhun.
Pakko sanoa, että ennen vanhaan kaikki oli paremmin kuin nyt ! Oli rajat ja rakkautta, jos vielä mummo asusti samassa pihapiirissä, niin vanhempienkin kunnioitus oli taattu. Kaupungissa kumminkin asuttiin !
Opettajiakin vielä teititeltiin, oppikoulussakin 60-luvun lopulla.
Nyt saavat "penskat" haistatella opettajille mitä vain, koska koulussa on kait jo kriminalisoitu kieltäminen, EI sanaa eivät opettajat voi vapaasti sanoa, vaikka pitäisi ! SE koetaan kiusaamiseksi !
Paljon pitäisi ja saisivat vanhemmat puhua kotona tästä maailman menosta ja mikä on oikein ja mikä väärin, koska nämä asiat ovat usein "hukassa" lapsilla.
Kotoa annetaan juuret ja siivet, mutta maailman tuulille ei useinkaan mahda mitään. Vanhemmille jää rukous tehtävä, usein sormet laitettava ristiin, että lapset varjeltuisivat pahasta ja etteivät loukkaisi varpaitaan kiviin. Niitä "kiviä" tulee elämän varrella vastaan monen muotoisina, joskus jopa ilmasta käsin. - Anonyymi
Liikkeestä eronneena katson liikkeen omien valintojen aiheuttavan ristiriitaa valtaväestön kanssa.
- Anonyymi
Ollaan alkuperäisessä Jeesuksen aikaisessa uskossa. Se törmää yhteen voimakkaasti maallistuneen yhteiskunnan kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ollaan alkuperäisessä Jeesuksen aikaisessa uskossa. Se törmää yhteen voimakkaasti maallistuneen yhteiskunnan kanssa.
Totta. Jeesus ei meikannut eikä katsonut televisiota. Siksi ei mekään
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Jeesus ei meikannut eikä katsonut televisiota. Siksi ei mekään
Mutta Jeesus käytti alkoholia, kuten te pimeässä, ja sanoi olevansa Taivassa ja maan päällä, toki Ry;stä Hän ei maininnut mitään.
Hän myös sanoi, dttä Isä ja minä olemme yksi.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Mutta Jeesus käytti alkoholia, kuten te pimeässä, ja sanoi olevansa Taivassa ja maan päällä, toki Ry;stä Hän ei maininnut mitään.
Hän myös sanoi, dttä Isä ja minä olemme yksi.Sanosisin, että Jussi on nolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanosisin, että Jussi on nolla.
Mutta on se sinuun verrattuna fiksu, sinä et pysty kommentoimaan asiaa, vaan panettelt vin jotain Jussia.
Tyhältä vaikutat. - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Hän myös sanoi, dttä Isä ja minä olemme yksi.Kaksi eri persoonaa, Isä ja Poika. Yhtä on samaa henkeä kuten ne joilla on Pyhä Henki.
- Anonyymi
Rukoilemme sinulle palaamisen armoa! Jumala siunatkoon ja ottakoon teidänne takaisin Jumalan valtakuntaan.
- Anonyymi
Alkuperäinen usko on Jumalalta tosi ilkeä veto. Teidän häpeilemätön tapa olla noudattamatta yhteisiä sääntöjä, ei maallikosta kuulosta hyvältä, vaikka onkin alkuperäistä uskoanne.
- Anonyymi
Uskon, että aktiivisimmat toisten arvostelijat ja haukkujat tälläkin palstalla ovat entisiä hoitajia/ex-vlliä. Heidät tunnidtaa toisia komentelevasta ja itseään korottavasta ja kehuvasta puhetyylistä. Heilla ei ole mitään tekemistä sydämestään uskovaisten kanssa.
- Anonyymi
Tuon pilkan tähden ei tänne kehtaa enää kirjoitella. On itsellä ihan toisenlainen elämänkatsomus, siksi tuo "maailman meno" ihan ihmetyttää, kun esim. sanovat, että VL-väki tuomitsee, mutta eivät itse huomaa, mitä arvostelijat tekevät näillä pilkka puheillaan !
Olkoot, mitä mieltä tahansa, meilläkin on oikeus olla omanlaisiamme. PISTE ! Anonyymi kirjoitti:
Tuon pilkan tähden ei tänne kehtaa enää kirjoitella. On itsellä ihan toisenlainen elämänkatsomus, siksi tuo "maailman meno" ihan ihmetyttää, kun esim. sanovat, että VL-väki tuomitsee, mutta eivät itse huomaa, mitä arvostelijat tekevät näillä pilkka puheillaan !
Olkoot, mitä mieltä tahansa, meilläkin on oikeus olla omanlaisiamme. PISTE !Laisianne olette, PISTE :-)
- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Laisianne olette, PISTE :-)
No,no demonipesä.
- Anonyymi
18 vuotta iloa ja rauhaa vl yhteisössä kokeneena erosin ja päätin etten koskaan anna oman lapsen kasvaa vl yhteisössä. Nyt äitinä pidän kiinni siitä että oma lapsi ei usko/pelkää joutuvansa helvettiin jos ei halua olla raskaana vuoden max parin välein. Lisäksi pidän huolen että oma lapsi uskaltaa kertoa minulle jos joku satuttaa tms kun itse piilottelin vakaviakin asioita vanhemmilta kun oltiin syntiä tekemässä enkä uskaltanut kertoa (lapsena). Lisäksi koin vuosikausien helvetinpelon kun kävin lapsena salaa kerran diskossa. Iloa ja rauhaa. Yksin uskosta yksin armosta yksin Jumalan tähden nyt uskon ilman muiden valvontaa aidosti omakohtaisella uskolla
- Anonyymi
Olet löytänyt vapauden totuudesta. Hienoa,niin minäkin.
- Anonyymi
Harmi, ku jätit Jumalan valtakunnan. Rukoilemme, että saisitta palaamisen armon. Ootta rukouksissamme!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi, ku jätit Jumalan valtakunnan. Rukoilemme, että saisitta palaamisen armon. Ootta rukouksissamme!
Sinäkin olet meidän rukouksissa että pääsisit pois. Lisäksi sun lapset erityisesti tytöt on rukouksissa että saisivat itse päättää ehkäisystä. Rukoilen myös että sun nykyiset tai tulevat lapset saa enemmän huomiota vanhemmilta kuin itse sain vaikka äiti oli koko ajan aktiivinen meidän kanssa.
- Anonyymi
- Anonyymi
Uskonnot on huuhaata.
- Anonyymi
Vitut oo! Millä nää selität maailman synnyn? Miksi räjähti? Kuka räjäytti? Itsekseenkö se tapahtui?
Vitut! Kyllä kaiken tapahtumien taustalla on Jumala, väitit mitä väitit. Ja Jumala antoi ainoan poikansa meidämme henkien puolesta! Jeesus sovitti synnit ristillä. Me saamme saarnata Jeesuksen opettamin sanoin toistemme syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Vain synnit anteeksi saanut pelastuu. Näin lupaa Raamattu! Anonyymi kirjoitti:
Vitut oo! Millä nää selität maailman synnyn? Miksi räjähti? Kuka räjäytti? Itsekseenkö se tapahtui?
Vitut! Kyllä kaiken tapahtumien taustalla on Jumala, väitit mitä väitit. Ja Jumala antoi ainoan poikansa meidämme henkien puolesta! Jeesus sovitti synnit ristillä. Me saamme saarnata Jeesuksen opettamin sanoin toistemme syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Vain synnit anteeksi saanut pelastuu. Näin lupaa Raamattu!Laitako "missä kohti Raamattu sen lupaa"
Minä lupaan, ettei löydy, mutta vedä paremmaksi.
- Anonyymi
Lestojen korvienväli on melko mankelissa, kun tutkijat tuo esille milloin mitäkin mikä ei kestäisi päivänvaloa ja omat piäälysmiehet eivät kommentoi.
- Anonyymi
Vapaa-ajattelijaisuus on itsekkäille lähes lomaa päästään.
- Anonyymi
Täältä saa liian ruusuisen kuvan liikkeen toimista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063240Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951482- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1591265Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.51838